agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg har før skrevet om, at jeg var faldet pladask for nogle ørenringe, som ville være perfekte til mit bryllupslook. Nu er jeg imidlertid ikke så sikker på, at det skal være dem længere.

Til jul fik jeg den smukkeste halskæde af h2b. Den er i guld (eller forgyldt i hvert fald) og med lidt bling i. Han havde været meget i tvivl om det var min smag, men jeg knuselsker den, så der var ingen grund til bekymring.

Det har hele tiden været min opfattelse, at smykkerne på dagen skulle være i sølv, men da jeg prøvede kjolen på i julen og tilfældigvis havde min nye kæde på, så bemærkede min mor og svigerinde, at den faktisk passede rigtig godt til kjolen.

Da jeg nævnte det for h2b blev han simpelthen så glad og han nævnte så sent som i går , at det betød meget for ham, at jeg vil bære kæden til brylluppet. Så det må jeg hellere gøre:-)

De ørenringe jeg havde forelsket mig i vil imidlertid ikke passe til kæden. Men der findes så heldigvis et par nede hos guldsmeden som gør. Normalt bryder jeg mig ikke så meget om smykkesæt, men lige i dette tilfælde tror jeg det kunne være fint. Det kribler i hvert fald i fingrene for at komme ned og købe ørenringene:-)

Nå, jeg har prøvet at tage et billede af kæden, men det er altså ikke så nemt. Den er så fin og lys, men det er lidt svært at gengive:

post-69668-0-62057000-1420287671_thumb.j

0

Del dette indlæg

I går fik vi købt æsker til invitationerne. Det er ikke helt præcis sådan jeg havde forestillet mig, at de skulle se ud, men jeg er ganske godt tilfreds og ikke mindst lettet over, at det lykkedes at finde nogen til en fornuftig pris og som vi ikke behøvede at købe 100 af. Æskerne er købt i Søstrene Grene.

post-69668-0-19234600-1420287986_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er produktionen af invitationer for alvor kommet i gang og vi nærmer os det endelige resultat. De skal også gerne snart ud for vi har besluttet at invitere lidt flere end oprindelig tænkt og de har derfor ikke fået save the date. Deudover bliver de lige om snart kontaktet af best man med henblik på polterabend og det finder de nok lidt underligt når de ikke ved, at de bliver inviteret til brylluppet:-)

Nå, men invitationerne ser foreløbigt således ud:

post-69668-0-85186900-1420666694_thumb.j

post-69668-0-06777800-1420666718_thumb.j

0

Del dette indlæg

Så er produktionen af invitationer for alvor kommet i gang og vi nærmer os det endelige resultat. De skal også gerne snart ud for vi har besluttet at invitere lidt flere end oprindelig tænkt og de har derfor ikke fået save the date. Deudover bliver de lige om snart kontaktet af best man med henblik på polterabend og det finder de nok lidt underligt når de ikke ved, at de bliver inviteret til brylluppet:-)

Nå, men invitationerne ser foreløbigt således ud:

Jeg er VILD med dem!! Det er da så fint, og lige til at hænge op på køleskabet!! Det ser simpelthen så godt ud!! :thumbsupsmileyanim::respekt:

0

Del dette indlæg

Vi mangler stadigvæk at skrive lidt i hånden (f.eks navne på modtagerne og vores egne navne), men ellers har vi valgt at holde invitationen meget kortfattet og i stedet henvise til vores hjemmeside, som by the way også lige skal laves :-)

Invitationerne bliver pakket i de små æsker, som jeg har vist før og så regner jeg med, at vi bruger det samme bånd som er brugt på selve invitationerne. Endelig skulle de meget gerne pakkes i sådan nogle brune prøveposer og jeg tænker, at bruge en farvet udstanset cirkel som adressefelt. Har ikke fundet prøveposerne endnu, så det er også på to-do listen, der bare bliver længere og længere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

H2b har, som jeg afslørede i forrige indlæg, fundet sin best man. Valget er faldet på en fyr, som jeg faktisk har kendt meget længere end H2B. Dengang jeg skulle til at læse min bachelor i 1999 fik jeg et studiejob og det var best man, der lærte mig op. Vi blev også studiekammerater og lavede alle vores opgaver sammen. Efter bacheloren skiltes vores veje og vi havde ikke meget kontakt de følgende år. Men pludselig dukkede han op i mit liv igen og i mellemtiden var jeg blevet kæreste med H2B.

De er i virkeligheden som nat og dag de to, men de har udviklet et rigtig godt venskab og det gør mig egentlig rigtig glad, at det er ham, der skal være best man/forlover.

Han tager sin rolle meget seriøst og har researchet grundigt på sagen:-) Polterabend for H2B er derfor nærmest allerede planlagt i detaljer og han har været ret emsig for at få mig til at udlevere en liste over deltagere. Den er nu afleveret og så mangler jeg bare en dækhistorie for at holde den pågældende weekend fri i kalenderen. Da jeg skulle holde surprise fødselsdag for ham sidste år, fik jeg en af gæsgerne til at booke ham til et fiktivt job (han er musiker), men den løsning kan jeg nok ikke bruge igen uden han lugter lunten. Mon ikke jeg kan improvisere en familiefødselsdag eller noget;-)

0

Del dette indlæg

Sikke nogle mega-seje invitationer! :cheerleader3: Dem er jeg helt VILD med! De bliver helt sikkert et hit hos gæsterne.. Er spændt på, hvad du finder på af undskyldning til hans polterarbend.. Jeg står og skal holde surpriseparty for kæresten der fylder 30. d. 4. marts.. Og jeg har ALDRIG prøvet sådan noget før :blink:

0

Del dette indlæg

Det er mega stressende med surprise fest, men det er også noget nær det fedeste jeg har prøvet. Men puha, alle de løgne og skumle planer...det er hårdt:-)

Jeg havde købt ind til en rigtig herremiddag og stillet varerne hos min veninde, der så holdt klar med bilen idet H2B var ude af døren. Så blev der ellers slæbt varer op til den helt store guldmedalje og jeg havde lavet laminerede instruktioner og opskrifter.

Meanwhile mødte H2B op på den cafe, hvor han troede han skulle spille og tadaaaa der sad alle venerne så. Mens de drak en enkelt øl eller fire, så smuttede datteren og jeg i lufthavnen og tog flyveren over til mine forældre. Så fik de lejligheden for sig selv og hyggede med at lave oksefilet, bananasplit og drikke masser af rødvin.

Alt klappede og han var vildt overrasket, men jeg var godt nok nervøs for at komme til at afsløre noget inden:-)

Du har da også dit at se til med to små, en bryllups planlægning og så lige en surprise oven i.

0

Del dette indlæg

Det er mega stressende med surprise fest, men det er også noget nær det fedeste jeg har prøvet. Men puha, alle de løgne og skumle planer...det er hårdt:-)

Jeg havde købt ind til en rigtig herremiddag og stillet varerne hos min veninde, der så holdt klar med bilen idet H2B var ude af døren. Så blev der ellers slæbt varer op til den helt store guldmedalje og jeg havde lavet laminerede instruktioner og opskrifter.

Meanwhile mødte H2B op på den cafe, hvor han troede han skulle spille og tadaaaa der sad alle venerne så. Mens de drak en enkelt øl eller fire, så smuttede datteren og jeg i lufthavnen og tog flyveren over til mine forældre. Så fik de lejligheden for sig selv og hyggede med at lave oksefilet, bananasplit og drikke masser af rødvin.

Alt klappede og han var vildt overrasket, men jeg var godt nok nervøs for at komme til at afsløre noget inden:-)

Du har da også dit at se til med to små, en bryllups planlægning og så lige en surprise oven i.

Det var da en god ide med herremiddag - og især laminerede opskrifter/instruktioner :thumbsupsmileyanim:

Ja, det er lidt af en mundfuld - men, heldigvis vil min far gerne hjælpe mig! Vi har ferie den uge han har fødselsdag og han har, siden han friede, nærmest sagt, at der ikke skulle holdes fødselsdag for ham, når nu vi også havde brylluppet - men, altså tredive år - det er alligevel noget der skal fejres synes jeg.. Så hele familien (+30 stykker ender vi nok med) er blevet bedt om at holde dagen/aftenen ledig og så komme til albertslund og overraske ham.. Han har fødselsdag en dødkedelig onsdag og jeg tror jeg bruger den undskyldning, at min far vil invitere på mad på dagen (selvom det nok virker lidt "underligt" for min kæreste, at det ikke er hans egen familie der inviterer).. Nu må vi se, jeg er MEGET spændt :unsure: Især på, om jeg kan holde min kæft :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og hopsa! Så er der kun 4 måneder til den store dag.

Har "fejret" ved at købe ørenringe, der matcher halskæden. Så nu er smykkerne sådan set på plads:-)

Jeg købte på et tidspunkt et armbånd, men det passer ikke rigtigt med det andet, så det bliver nok solgt videre. Til gengæld tror jeg, at jeg vil låne en armring af min mor. Den har hun fået af min far for mange mange år siden, så den kan i princippet gå for både at være lånt og gammel:-)

0

Del dette indlæg

Vi har knokler løs med invitationer det sidste stykke tid. Pyha det er noget af et projekt, men de bliver også vældigt fine hvis vi selv skal sige det:-)

Igår fik jeg købt kuverter og smarte jeg tænkte, at det da var en fed ide at bruge adresselabels, der blev printet og derefter udstanset i cirkler. Det er også rigtig pænt, men hold da op, hvor tager det lang tid at få skilt forside og bagside fra hinanden så labelen kan klæbe. Det gik hele min aften med i dag.

I morgen kan jeg så se frem til at arbejde med afsenderlabels og i øvrigt binde sløjfer på alle æskerne. Det bliver vel og mærke først når jeg kommer hjem fra Oslo, hvor jeg skal til heldagsmøde...kan man egentlig få orlov til bryllups planlægning?...;-)

Nå, jeg satser på fint vejr og ingen forsinkelser så jeg kan passe både job og bryllup:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så blev vi næsten færdige med invitationerne:-) Vi mangler lige porto, men er lidt i tvivl om, hvor meget der skal på. På vores køkkenvægt vejer de mellem 50 og 52g så jeg tænker, at vi hellere må få dem vejet på posthuset. Det er trods alt dobbelt op på pris.

Nå, men billeder og blær skal der jo til:-) 33 styks blev det til:

post-69668-0-59095500-1421352915_thumb.j

post-69668-0-02818700-1421352932_thumb.j

post-69668-0-50845500-1421352963_thumb.j

post-69668-0-35764500-1421352990_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den første invitation bliver afleveret i morgen, hvor vi skal spise hos vores datters Gudfar og hans nye kæreste. Er dog ret sikker på, at det ikke kaster de store reaktioner af sig. Mænd har det med ikke at gå så meget op i udseendet på invitationer:-)

Jeg er næsten i mål med hjemmesiden nu. Den skal jo være klar i en eller anden form når in itationerne når frem. Er ret godt tilfreds med full version siden, men der skal rettes noget i mobilsiden. Orker ikke mere i dag dog. Efter en 13-timers arbejdsdag i onsdags og to dage på kursus er jeg godt brugt.

Men det varmer virkelig meget med alle de rosende ord og jeg har helt fået blod på tanden til de næste DIY projekter.

I dag var jeg i Søstrene Grene for at returnere de tiloversblevne æsker. I stedet for at få penge med hjem i lommen kom jeg i stedet til at købe ind til risposer og bordkort. Manden syntes heldigvis, at det hele så fint ud, så jeg kastede mig fluks ud i en prototype.

post-69668-0-14235500-1421449717_thumb.j

0

Del dette indlæg

Det er rimelig svært at tage billeder af den, især på denne tid af døgnet, men selve kortet er lysegrønt med perlemorseffekt. Så har jeg bare tilføjet et par af mine udstansede cirkler, som går igen i invitationer og guirlander.

Udover, at vi er meget tilfredse med looket, så er jeg mere end glad for prisen. En pakke med 10 styks koster lige knapt 3 kr. og det øvrige karton kommer fra den assortede portion karton jeg købte for 150 kr til invitationerne. Der er mere end rigeligt til både det ene og det andet projekt:-)

Så endelig en post, der ser ud til at holde sig under budgettet;-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer