agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 posts in this topic

Vi bad vores gæster om, at gå afsted til receptionen og så gik vi ind i kirken igen for at få taget lidt billeder. Vores datter havde fået sin thermojakke på i mellemtiden og den ville hun selvfølgelig ikke have af igen :tunge: Men ligesom med så mange andre ting den dag, så formåede jeg at grine og sige pyt ig så måtte vi jo tage billeder med jakken på.

Da vi havde taget lidt billeder i kirken fortalte Maid of Honour mig, at det var begyndt at sile ned udenfor. Det var meningen, at vi skulle i Kongens Have og fotigraferes, men det mente hun absolut ikke, at vejret egnede sig til.

Vi havde bestilt to cykeltaxaer til at komme og hente os ved Kongens Have k. 15:50, men jeg prøvede at ringe til cykelmanden for at få dem til at ændre afhentningssted og tidspunkt. Det kunne heldigvis godt lade sig gøre og kort efter dukkede den første cykeltaxa op ved kirken. Chaufføren blev imidlertid lidt stram i betrækket da han fandt ud af, at der var tale om bryllupskørsel. Jeg havde med vilje ikke sagt noget om det da jeg bestilte for jeg var så træt af, at alt skulle koste ekstra når der er tale om bryllup. Vi skulle jo virkelig kun fragtes i 5 minutters tid så jeg var fuldstændig ligeglad med om det var en pyntet vogn eller ej. Jeg kan sagtens se det fra hans synspunkt. Når der sidder et brudepar i en cykeltaxa så får den masser af opmærksomhed og så er det godt nok skidt hvis vognen er i dårlig stand. Når man booker til bryllup er man sikret at få en af de "pæne" vogne. Men det er da et eller andet sted ikke mit problem, at de kører med vogne, som de ikke synes de kan være bekendt.....

Nå, men vi betalte ham 100 kr ekstra og så var alt fint. Det var mega hyggeligt (og lidt koldt) at blive kørt det korte stykke til receptionen med fotograf og kone i vognen efter os.

post-69668-0-16435800-1438023380_thumb.j

post-69668-0-60423600-1438023397_thumb.j

post-69668-0-44619100-1438023406_thumb.j

0

Annonce ♥

Da vi ankom til receptionen var gæsterne godt igang med kage og bobler. Vi minglede lidt rundt og jeg forsøgte at prioritere min tid hos dem, der ikke skulle med videre til festen.

Én af de første, der kom mig i møde var min datter, der højlydt kunne proklamere, at hun havde lavet lort (hun bruger stadigvæk ble) :biggrin: Jeg var lige ved at hanke op i hende da babysitteren kom springende og tog sig af det. Hun var i det hele taget helt fantastisk og vores datter accepterede fuldstændig at skulle passes af hende selvom de aldrig havde mødt hinanden før :loveflag:

Ved 17:15-tiden brød vi op og bevægede os til fods mod Nørreport, hvor vi skulle med Metro videre mod feststedet i Vanløse. Det var en festlig tur og heldigvis regnede det ikke så meget.

post-69668-0-03064800-1438023991_thumb.j

post-69668-0-22193700-1438024000_thumb.j

post-69668-0-93446600-1438024009_thumb.j

0

Da vi kom til feststedet var en del af gæsterne allerede igang med velkomstboblerne. Der var en alletiders stemning og det var faktisk svært at finde et godt tidspunkt at byde til bords når folk allerede hyggede sig så godt :)

Men til bords kom vi og alt levede fuldstændig op til vores forventninger. Oppyntningen var fin og maden smagte lækkert og i det hele taget var det bare dejligt at sidde der og nyde det hele.

Min veninde gjorde det så godt som toastmaster og der var fine taler fra min far, min mand, hans forlover, jeg selv, vores datters Gudfar og mine gymnasie veninder. Jeg havde nok troet, at der ville være lidt flere indslag, men dem der var var virkelig gode og rørende :heart:

post-69668-0-31385600-1438025155_thumb.j

post-69668-0-38941800-1438025164_thumb.j

post-69668-0-06091800-1438025177_thumb.j

0

Efter middagen minglede vi lidt og så var det tid til brudevalsen. Den kiksede lidt, men det var dejligt alligevel og en vild oplevelse at blive omringet af alle de dejlige mennesker i slutningen af dansen. Manden fik klippet sokker og mit slør blev revet selvom mange var lidt tilbageholdende. Der er stadigvæk masser af slør tilbage så de kunne roligt have været mere grådige :wink:

Lige efter brudevalsen blev dansegulvet åbnet med "Vilde Kaniner", som er en af vores datters yndlingsmelodier. Alle gav den gas og så var den fest ellers skudt godt i gang. Den næste dans var "Nina kære Nina", som jeg dansede med min far. Han var meget rørt over valget af sang, som vi lidt har en historie med.

post-69668-0-52267200-1438030159_thumb.j

0

Annonce ♥

Jeg smed hurtigt skoene, som efterfølgende blev nuppet af min veninde, der fik overbevist folk om, at det da er en tradition at drikke bobler af brudens sko :lol: Jeg vil skyde på, at 90% af selskabet endte med at drikke af min svedige stilet. Det var ganske uplanlagt, men en temmelig morsom historie, som nok vil blive husket af de fleste.

Jeg skal hilse at sige, at sådan en satin stilet, der har været brugt til at drikke bobler af, lugter fælt bagefter, så hvis man har nogen ønsker om at bruge skoen efterfølgende, så kan denne "tradition" ikke anbefales :lol:

post-69668-0-78318600-1438030496_thumb.j

0

en del gæster begyndte så småt at sive og jeg gik en anelse i panik over, at de ikke nåede at få natmad. Men alle jeg har talt med efterfølgende har sagt, at de absolut ikke manglede noget og det er trods alt en meget lang dag for de fleste.

Vi var alligevel en pæn flok, der fik serveret dejlige tarteletter og så var gassen også så småt ved at gå af ballonen. Jeg husker det ikke præcis, men jeg mener, at vi brød endeligt op ved 3-tiden. Hende, der skulle køre gaverne hjem var pludselig ikke helt tryg ved det alligevel for hun turde ikke at have dem stående i bilen natten over når der var så mange. Det er jo forståeligt nok, men det var pænt svært lige at finde en løsning sidst på natten når man er træt og beruset. Et par af vores venner venner bor lige i nærheden af feststedet og løsningen blev, at hun kørte gaverne hjem til dem og så ville de komme med dem dagen efter. Vi havde slet ikke nået at kigge på gaverne så jeg ville være lidt ærgelig over først at kunne få dem tirsdag fra feststedet.

Jeg tror nok jeg kom til at snerre lidt af DJ'en da jeg simpelthen bare trængte til lidt ro i ørerne til sidst (undskyld Bent, hvis du læser med her).

En af de søde serveringspiger kom og spurgte om det virkelig kunne passe, at én af gæsterne skulle have alle de resterende popcorn med hjem i en sort affaldssæk (det havde han åbenbart bedt om). Til dette kunne hans kæreste sige et klart og rungende "NEJ!" :lol: Syntes bare det var en meget sjov afslutning på det hele.

Vi ringede efter en taxa og kørte til vores hotel, hvor polterabend pigerne havde været forbi med lidt slik, bobler og hjerter. Hotellet havde så valgt at supplere med diverse lækkerier, men vi kunne ærlig talt ikke få en bid eller dråbe ned. Der blev krammet og kysset på det helt fantastiske hotel og så gik vi ellers omkuld. "bryllupsnatten" måtte vente til morgenen efter, hvor vi havde fået 3 timers søvn :blush:

Vi hentede vores datter hos babysitteren og de havde heldigvis alle sammen haft det ganske forrygende. Og så tog vi ellers bus og metro hjem med brudekjole og barn under armen. Ikke specielt glamourøst, men det var nu engang nemmest på den måde.

Mine forældre kiggede forbi og senere på dagen kom svigermor med sin søster og min mands fætter og kusine (dem fra USA). Det var virkelig fedt at høre om deres oplevelse af brylluppet for det var alt andet end de nogensinde havde oplevet før. Min mands søndagsskolelærerinde kusine var simpelthen blevet så fuld fordi hun havde troet at festen var meget kortere end den var :lol: . De har fået en oplevelse for livet.

Vores kammerat kom med gaverne og vi pakkede ud mens familien så til. Der var så mange fine ting og jeg er virkelig glad for, at vi ventede til dagen efter med at pakke op så vi bedre kunne nyde det hele.

Jeg var også lige forbi receptionsstedet og hente de overskydende ting. Serveringspigerne havde gjort det hele så fint og de havde oven i købet stillet et par sodavand på køl til tømmermændene. Det er skiseme god stil GP

Ved 23-tiden kørte jeg familien til deres hotel og der var jeg simpelthen fuldstændig brugt.

0

Mandagen blev brugt på sightseeing med familien, så vi havde ikke meget alenetid til at være nygifte. Men det var dejligt at bruge noget tid sammen med dem når de nu var kommet den lange vej.

Om tirsdagen afleverede vi datteren i børnehave og fik byttet et par gaver. Vi var også lige forbi hotellet for at sige farvel til familien. Onsdag var back to work og fortsættelse af et rigtig hektisk projektforløb, som stadigvæk står på.

I tiden efter brylluppet havde jeg behov for at koncentrere mig om arbejde, familie og absolut ingenting. Jeg orkede simpelthen ikke mere og derfor trak jeg mig også fra dette forum. Men det har været dejligt at skrive dette og på den måde gennemleve hele dagen igen :heart: Jeg tør slet ikke tænke på, hvad min reaktion havde været hvis vi skulle have stået med meget mere selv (f.eks. indkøb, madlavning oprydning m.m.). Al respekt for dem, der gør det hele selv, men jeg tror virkelig man skal tænke over, hvad man har af ressourcer at kaste ind i sådan et bryllup. Det hele er jo ikke meget værd hvis man skal gå ned med stress over det. Det ser måske ikke ud af meget på papiret, men der er godt nok mange detaljer, der skal gå op i en højere enhed og hvis man samtidig er presset på f.eks. arbejdsfronten så skal der ikke meget til at vælte læsset.

Det lyder så negativt, men det var absolut ikke nogen negativ oplevelse at blive gift. I kan godt glæde Jer, men husk bare at hav prioriteterne i orden :)

0

Og nu til nogle strøtanker og facts:

- Vi gik over budget, men ikke mere end at det hele er betalt kontant og uden tilskud fra andre. Det er altså en virkelig fed fornemmelse :wink:

- Vi endte på en kuvertpris på 850 kr. for hele arrangementet (inklusiv ekstra timer) hos www.boncat.dk. Stedet får vores varmeste anbefalinger. De var både professionelle og utroligt søde at arbejde sammen med og der var faktisk ikke noget at sætte fingeren på hos dem. De få fejl vi oplevede blev hurtigt rettet og kvaliteten var i det hele taget i top. Jeg tror simpelthen ikke på, at det kan gøres bedre til den pris i københavn.

- Vi havde en veninde til at fotografere og det har betydet, at vi ikke har fået overvældende mange gode billeder. Men vi har fået nok til, at vi har nogle fantastiske minder at kigge på og det er rigeligt for os. Jeg ville ønske, at vi havde gjort os flere tanker om, hvad vi gerne ville have fotograferet og kommunikeret det til hende. F.eks. er der ikke særlig mange billeder af vores datter og der er slet ikke nogen af min mor. Det er IKKE fotografens skyld, men vores manglende forberedelse.

- Vi opfordrede til at folk tog billeder ved bordene og inviterede efterfølgende til at dele billederne i Dropbox. Det er der kommet virkelig mange gode festbilleder ud af og gæsterne har været glade for at kunne se billederne i Dropbox. Hvis man vælger denne model skal man dog nok være opmærksom på, at den ældre generation f.eks. ikke rigtig får taget nogen billeder så de er lidt underrepræsenterede på billederne.

- Vejret var mildest talt elendigt på dagen og slet ikke som vi havde forestillet os da vi valgte datoen. Men ved I hvad? Det var faktisk ligegyldigt. Hvis man bare formår at lukke ørerne for diverse snak om vejrudsigter (specielt fra svigermor, der synes det er noget så forfærdeligt, at hun ikke kan have sine sandaler på) så betyder det uendeligt lidt. Og man kan jo alligevel ikke gøre noget ved det, kan man sige :wink:

- Vi skrev personlige takkekort til alle. Jeg ville gerne have haft vedlagt et billede eller to af gæsterne, men overskuddet har simpelthen ikke været der, så dem må de få ved en anden lejlighed.

- Kjolen og resterne af sløret er nu pakket sammen i skabet. Jeg aner ikke, hvad jeg skal bruge den til, men mon ikke der dukker noget op engang? Jeg havde egentlig købt en dansekjole, men jeg følte mig så godt tilpas i brudekjolen, at den fik lov at blive på. Det er de bedste 1.500 kr. jeg har brugt :a1221:

Jeg kan ikke lige komme på mere nu og her, men spørg endelig løs hvis der er noget jeg skal uddybe eller give forklaring på :lol:

0

Annonce ♥

Sikke en dejlig beretning og skønne billeder du har lagt ud til os! Super dejligt at du fandt overskuddet og lysten til at skrive en beretning!

Det lyder som en virkelig dejlig dag og jeg er SÅ imponeret over den ro jeg kan fornemme at du havde gennem hele dagen.. tager naboen med i taxaen/sidder lige på en café liiiige inden det går løs i kirken/dårligt vejr osv. Det er virkelig en god reminder for os B2Bs at huske på at tage det stille og roligt og ikke lade sig stresse af de små uforventede ting og sager der næsten MÅ dukke op på sådan en dag.. Jeg tror helt sikkert at mange kommende brude vil kunne bruge din tråd til SÅ meget inspiration, her tænker jeg også på dine refleksioner bagefter ifht. budget, fotograf m.m. (note to self: husk det i din egen beretning til den tid :floejt: )

Det hele så så fint ud med gulddyrene og cirklerne osv. SÅ fint!

0

Super dejligt at læse din beretning og høre dine tanker omkring hele dagen.

Det lyder bare som en utrolig dejlig dag og hvor er det fedt at du på intet tidspunkt har manglet overskuddet. At du havde ro og is i maven. Sjovt med metroen i brudekjole og det hele.. det må have været en oplevelse for folket.

Super dejligt at du også fandt overskuddet til at lige give dine tanker med omkring budget og især den med fotografen har jeg nu taget til mig, så vi ikke står i samme situation, for vi har jo også en god ven til at skulle tage vores billeder.

Tak for en dejlig tur gennem jeres frieri, planlægning og til slut jeres dejlige dag.

0

Jeg tror nok jeg kom til at snerre lidt af DJ'en da jeg simpelthen bare trængte til lidt ro i ørerne til sidst (undskyld Bent, hvis du læser med her).

Der er såmænd intet at undskylde der . :) Du snerrede bestemt ikke og havde du gjort det havde det været en naturlig reaktion og helt ok. Jeg tænkte ikke lige over at der kørte noget musik i baggrunden (selvfølgelig ikke i "festniveau") mens jeg gik og pakkede ned. Der gik så ikke mange minutter fra I var kørt til Jonas (der stod for arrangementet) satte sin egen musik på stedets anlæg i et noget højere niveau. Havde han gjort det mens I var der havde du nok snerret :) Kan i øvrigt også kun give stedet, Jonas og hans folk de største anbefalinger. Jeg kommer ud for lidt af hvert men her spillede det bare og superpositive folk. :)

0

Annonce ♥

Kære Agnete

1.000, 1.000 tak for din skønne beretning og billeder! Jeg glæder mig som en sindssyg til at holde vores fest hos BonCat og Jonas, for de lyder til at leve op til alle forventningerne! Hvor mange borde havde I og hvor mange sad I?

Jeg kan godt forstå du var "fed up" med bryllup efterfølgende og helt naturligt at du tog en pause herfra, men jeg er nu glad for at jeg (og de andre nysgerrige B2B) fik slutningen med..

Endnu engang tillykke med jer - og hvor jeg altså grinede da jeg læste om din datter der kom flyvende og proklamerede at hun havde lavet lort.. :lol:

Diskobil, jeg glæder mig til at feste med jer den lange nat :bunny_4:

0

Annonce ♥

Tak for jeres søde kommentarer.

Pille, vi havde 7 borde. Ved nogen af bordene sad vi kun 7 og der var lidt langt mellem folk. Men det var den eneste måde det kunne gå op på.

Vi kan kun få det til at gå op ved at vi sidder 6 ved bordende :huh: Og så har vi et enkelt 8-mands bord... Åh nej.. Må måske kigge på bordplanen igen :blink:

Edited by Pille
0

Tusind tak for beretningen - det var så hyggeligt at læse og jeg er vild med den afslappede stil med cykeltaxa og metrotur! Ægte Københavnerstil :loveshower: Tak for beretningen og tillykke med ægteskabet

0

Åh nej Pille, nu var det jo lige gået så nemt med den bordplan. Men det er helt klart mest optimalt med 8 ved bordet. Ved 6 kommer I til at sidde meget langt fra hinanden.

Og tak Ongobongo. Vi er nu egentlig ret jyske, men jeg kan godt se, hvordan det ligner et rigtig Københavnerbryllup😀

0