agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejlige billeder! :loveshower:

Jeg har godt læst at det ikke var dig på dit profilbillede, men det er alligevel helt mærkeligt at du har et andet ansigt -HAHA-

Ha, det er sjovt - sådan har jeg det også -HAHA-

Også mig :lol:

Lækre billeder - glæder mig til at læse beretning og se flere billeder.. For det kommer.. Ik'? :tunge:

0

Jow jow jow, jeg skal bare lige have fat i nogle billeder først. Det er jo ikke fordi jeg selv tog så mange :wink:

I kan lige få et fra taxaen på vej til kirken. Det er min svigerinde, der er mesterfotografen:

post-69668-0-57022100-1431459846_thumb.j

0

Dejlige billeder! :loveshower:

Jeg har godt læst at det ikke var dig på dit profilbillede, men det er alligevel helt mærkeligt at du har et andet ansigt -HAHA-

Ha, det er sjovt - sådan har jeg det også -HAHA-

Også mig :lol:

Lækre billeder - glæder mig til at læse beretning og se flere billeder.. For det kommer.. Ik'? :tunge:

Også mig -HAHA-

Og endnu engang kæmpe TILLYKKE med brylluppet. Hvor ser du smuk ud :denmarkflag:

Jeg elsker billede 2, hvor man ser jer bagfra. Det er så hverdagsagtigt på den bryllupsfede måde :loveboard:

0

Annonce ♥

Søde Agnete - håber sådan vi kommer til at se og høre mere om jeres fine bryllup!

Hvordan gik det med cykeltaxaen? Hvad sagde folk til jeres fine menukort med rebus? :biggrin:

Måske et billede af jeres jordbærkage-projekt? Hvordan kom det til at se ud med opsatsen? Og skal den måske sælges videre? :blush:

Håber du får tid til at skrive mere om den store dag

0

Kære Agnete..

Jeg ved godt, at det er ved at være et lille stykke tid siden, at I blev mand og kone - men, jeg håber stadig sådan på, at der kommer en beretning :blush:

Knus

Pille

0

Annonce ♥

Hej Pille

Jeg skal nok forsøge at tage mig sammen til en lille beretning, men indtil videre kan jeg bare sige, at I har valgt et helt fantastisk fest sted. Vores gæster taler stadigvæk om, hvor perfekte rammerne var og det er endda jyder af den værste slags😉

0

Hej Pille

Jeg skal nok forsøge at tage mig sammen til en lille beretning, men indtil videre kan jeg bare sige, at I har valgt et helt fantastisk fest sted. Vores gæster taler stadigvæk om, hvor perfekte rammerne var og det er endda jyder af den værste slags

Ihhh, det lyder godt - både med beretning og BonCat! Glæder mig til at høre alt om det og se billeder.. Jeg har en rigtig god mavefornemmelse med stedet og Jonas har indtil videre været en knag :)

Dejligt at du stadig kigger forbi herinde :biggrin:

0

Nå, beretning....bum bum.....hvor starter man.

Jeg kan starte med at fortælle, at vi havde en fantastisk dag . Efterfølgende var jeg bare FÆRDIG med bryllup. Jeg gad simpelthen ikke at tale mere om det og mit tidligere yndlings sofakartoffel program "Say yes to the dress" har jeg slet ikke set siden maj :o . Planlægningen har nok fyldt lidt for meget og kombineret med, at jeg har virkelig travlt på mit arbejde, så har der ikke været meget energi tilbage til dette forum.

Men nu skal det være :lol:

0

Nå, beretning....bum bum.....hvor starter man.

Jeg kan starte med at fortælle, at vi havde en fantastisk dag . Efterfølgende var jeg bare FÆRDIG med bryllup. Jeg gad simpelthen ikke at tale mere om det og mit tidligere yndlings sofakartoffel program "Say yes to the dress" har jeg slet ikke set siden maj :o . Planlægningen har nok fyldt lidt for meget og kombineret med, at jeg har virkelig travlt på mit arbejde, så har der ikke været meget energi tilbage til dette forum.

Men nu skal det være :lol:

Jaah, glæder mig 😉😀
0

Annonce ♥

Dagene før

en af ulemperne ved først at skrive nu, er at det faktisk er lidt svært at huske ting i detaljer :wink:

Men jeg havde i hvert fald taget fri 2 dage før brylluppet. Dagene blev brugt til at gøre rent i lejligheden, købe ind og ordne diverse småting. Torsdag kørte vi ud for at købe blomster og det endte med at vi cruisede rundt på Amager og fik kærestefrokost på Flyvergrillen :tunge: Det er egentlig skørt, men vi havde tiden til det og det var meget dejligt at være lidt kærester før den store dag.

Torsdag var jeg ude hos feststedet med bordplan, guirlande, bordkort, gulddyr, servietter og toiletkurve. Vi fik en lille snak for at være sikre på, at alt var som det skulle være og jeg havde helt ro i maven over, at de havde fuldstændig tjek på det hele.

Tidligt fredag eftermiddag tog H2B (det var han jo dengang) ind for at hilse på vores gæster, der lige var ankommet fra USA og hans mor fra Jylland. Imens fik jeg barberet ben m.m. og lakeret tånegle og så fik jeg mig en smøg på altanen. Jeg stoppede ellers med at ryge for 4 år siden, men mine tanker blev ved med at kredse om den pokkers ildpind, så der måtte ryges :lol:

Sidst på eftermiddagen kom mine forældre, der havde sodavand, øl og mad muffins med (til receptionen). Vi fik pakket vores egen bil med alt det de havde med plus alt det vi selv havde stående og det var lige på et hængende hår, at det kunne være der. Mine forældre passede vores datter mens vi tog ind for at gøre klar til receptionen. Her mødtes vi med Maid of Honour og hendes kone. Jeg kunne godt mærke presset på dette tidspunkt for jeg var mildest talt ikke modtagelig for gode idéer om ekstra lysestager eller noget som helst :floejt:

Så kørte jeg H2B hjem til Best man, hvor han skulle overnatte. Best man havde i hemmelighed arrangeret, at de skulle ud og spise på en lækker restaurant og ifølge min mand var det næsten bedre end polterabend. :biggrin:

Jeg tog hjem, hvor jeg ankom samtidig med Maid og honour med kone og barn. Vi fik sendt mine forældre på hotel og så var det ellers meningen at vi skulle hygge. Men min datter var nok lidt påvirket af situationen så vi måtte lige igennem et hysterisk anfald og en efterfølgende langtrukket putning. Herefter var det mine veninders søn, der ikke ville sove så det blev temmelig sent inden vi alle tre sad i ro og mag ved spisebordet og fik os lidt pizza. Jeg gav dem deres gaver, som de blev meget glade for og vi fik snakket en lille smule før vi smuttede til køjs. Det var stille og roligt og helt som jeg gerne ville have det.

0

Så blev det morgen og vi vågnede ved 6:30 tiden. Min datter lå hos mig i sengen da hendes værelse var okkuperet af mine veninder. Jeg var ikke helt sikker på om de andre var stået op endnu så jeg lå og snakkede med min datter inde i sengen i et stykke tid. Det var simpelthen så hyggeligt og så tager det alt højtideligheden lidt ned på jorden når man taler med en 3-årig om det :wink: Vi havde været lidt i tvivl om, hvad hendes rolle skulle være på dagen og hvem, der skulle følges med hende. Valget havde stået mellem Maid of Honour og min svigerinde, som vi kaldte Maid of Excellence and Puff. Da jeg spurgte hende denne morgen var hun meget klar i spyttet. Hun ville gå ind sammen med min bror, så pludselig fik han en rolle i dagen, som ingen havde regnet med. :blink:

Vi stod op og jeg hentede morgenbrød, som vi hyggede os med. Der var ikke voldsomt mange nerver på, men der var også hele tiden noget at se til med to små børn i hytten :biggrin: . Jeg var selv i bad og fik også datteren i bad uden ballade. Min svigerinde ankom og kl. 10:00 kom frisøren/make up artisten.

post-69668-0-49254300-1437941993_thumb.j

post-69668-0-72173900-1437942005_thumb.j

post-69668-0-80255000-1437942012_thumb.j

0

Da frisøren var færdig var klokken omkring 11:00 så der var jo masser af tid endnu. Min bror kiggede lige forbi med sine drenge og alt i alt var der ved at være temmelig crowded i lejligheden.

Jeg fik stillet noget frokost frem, men det blev vist kun til lidt æble for mit vedkommende :a1221: Min datter fik kjole på a hun var færdig med at spise leverpostejsmadder og det begyndte at blive lidt hektisk med de 3 kvinder, der skulle gøre sig færdige. Jeg orkede ikke at begynde at hoppe i kjolen før de var ude af døren så jeg pressede ret meget på for at få dem afsted. Jeg mener klokken var 13:00 før Maid of honour og kone var godt afsted med begge børn (de tog metroen ind til kirken for ikke at skulle finde parkering midt i København lørdag eftermiddag). Det gav mig ca. en halv time til at komme kjolen og det gik fint. Jeg ville godt have haft lidt mere tid, men vi nåede da det hele selvom jeg var lige ved at glemme sløret, der hang til udglatning i det dampede badeværelse (det trick virker i øvrigt rigtig godt). Jeg satte selv sløret i og så kunne vi lige nå en cigaret, lidt venindesnak og en omgang tandbørstning i fuldt skrud :biggrin: ).

Min svigerinde ringede efter en taxa og så var vi ellers på vej......

0

Da jeg kom ud på trappeopgangen kunne jeg høre, at underboen var ved at låse sin dør. vi har ikke voldsomt meget med hinanden at gøre, men vi vander planter for hinanden i forbindelse med ferier m.m. så vi havde inviteret hende med til kirke og reception. Jeg kaldte på hende og spurgte om hun ville have et lift til kirken. Hun blev helt paf, men da det både regnede og blæste var tilbuddet meget kærkommet. Så sådan blev det,, at jeg kørte med svigerinde og underbo afsted med en taxachauffør, som tydeligvis ikke var synderlig imponeret over vores ærinde og i øvrigt ikke rigtig forstod dansk.

Vi var kommet afsted i alt for god tid så vi bad ham om at sætte tempoet lidt ned og køre en omvej, men det forstod han ikke, så vi nærmede os kirken med alt for hastige "skridt" :o

Vi formåede heldigvis at grine lidt af situationen og humøret blev hjulpet godt på vej af de forbipasserende, der fik øje på mig og vinkede og dyttede :biggrin:

post-69668-0-80983700-1437943416_thumb.j

0

Annonce ♥

Klokken var vel omkring 13:40 da vi drejede ned af den gade, som kirken ligger på og jeg tog en hurtig beslutning om, at vi skulle sættes af og så finde et sted at opholde os indtil det ville være passende at ankomme til kirken. Og således blev det. Vi gik på Restaurant Sult, som ligger få hundrede meter fra kirken. Vi satte os i et lille møblement lige inden for døren og da tjeneren, noget tøvende, spurgte om der var noget han kunne hjælpe med, spurgte jeg bare om det var OK, at vi sad der lidt mens vi ventede på, at de sidste gæster var ankommet til kirken. Han syntes heldigvis bare, at det var lidt sjovt og det gjorde de spisende gæster vist også :lol:

13:55 bevægede vi os ned mod kirken, hvor min far stod klar i våbenhuset. Det hele gik pludselig meget hurtigt og jeg nåede egentlig ikke at få rettet på hverken tøj hår eller makeup. Jeg sendte min bror og datter ned af gulvet og så var det ellers min tur ()()

post-69668-0-14124500-1437944320_thumb.j

post-69668-0-12283500-1437944925_thumb.j

Edited by agnete79
0

Jeg var temmelig rørt da vi gik ind i kirken, men jeg formåede at lade være med at tude, som jeg havde frygtet. Det samme gjorde min ellers så rørstrømske far, så vi var godt tilfredse med vores performance :wink:

Da vi kommer ned at sidde kan jeg for alvor mærke konsekvensen af den hurtige ankomst. Min næse løb (som den nu gør når man komme ude fra regnen og blæsten og ind i varmen). Min far havde fået et lommetørklæde, som han skulle holde for mig og jeg prøvede diskret at få ham til at give mig det, men han var så opslugt af hele situationen, at der gik ret lang tid inden jeg fik fat i lommetørklædet :biggrin:

Det var så dejligt at se min smukke kommende mand og vores fælles gode ven sidde der og være så glade og fine i tøjet og i det hele taget var det hele bare meget mindre rørende og meget mere glædeligt end jeg havde troet det ville være (og pyha for det, jeg er virkelig en tudemarie).

Da præsten kom ind fik jeg straks øjenkontakt med ham og det føltes rigtig godt og trygt. Han holdt en virkelig fin og personlig tale og vi sagde ja på de rigtige tidspunkter :kiss:

Da vi skulle sætte os ned efter selve vielsen, glemte jeg desværre, at jeg havde slør på. Jeg kom til at sætte mig på det og det var lidt komisk at forsøge at lette sig præcis så meget, at sløret kunne komme fri, men samtidig så diskret så ingen opdagede det :biggrin:

Jeg opdagede også, at mandens lynlås stod åben, men nænnede ikke at sige det til ham da han alligevel ikke kunne gøre noget ved det.

Vi havde bedt en bekendt om at synge en sang for os og det gjorde han bare så fint. I stedet for at stille sig op foran os, havde han valgt at sætte sig midt mellem alle andre og så bare rejse sig op og synge når tiden var inde. Det gav en ret fed effekt og alle vores gæster blev ret overraskede da han gik i gang.

post-69668-0-46716000-1437945696_thumb.j

post-69668-0-43861300-1437945911_thumb.j

post-69668-0-85262700-1437945921_thumb.j

0

I våbenhuset fik vi hilst på og krammet med alle fremmødte. Det var simpelthen så rart at se dem alle sammen :loveshower:

Vi gik ud af kirken til en byge af ris og nød bare at være mand og kone og se alle de glade ansigter omkring os.

post-69668-0-56978100-1438022481_thumb.j

0