agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Program for dagen

Vi har jo selvsagt ikke lagt noget endeligt program for dagen, men vi har da i store træk tænkt på, hvordan dagen skal forløbe.

Der var frit valg på alle hylder med hensyn til kirken, så der faldt valget på kæ. 14:00. På den måde har folk mulighed for at nå lidt frokost inden, men det bliver ikke alt for sent på dagen.

Efter kirken vil vi gerne holde reception et par timer. Det skal gerne være så tæt på kirken som muligt så der ikke skal bruges for meget tid på transport. Jeg har en del kolleger, der gerne vil med i kirken og jeg synes det ville være mærkeligt ikke at invitere på et glas efterfølgende.

Der skal også tages billeder efter vielsen. Regner med at finde foto lokation meget tæt på kirken.

Efterfølgende skal der være "voksenfest" i Vanløse. Jeg kan mærke, at jeg har det lidt mærkeligt med at have valgt børn fra, men jeg kan jo godt se, at de har meget lidt ud af at være med og forældrene vil jo også kunne slappe bedre af og blive længere.

Vi har købt et 8 timers arrangement, men det er muligt at forlænge på timebasis. Jeg har lidt svært ved at vurdere, hvor lang tid man kan holde.

Er der mon nogen, der har en holdning til det?

0

Del dette indlæg

Vi vil gerne kunne blive ved hele natten :) Men vi har også familie og venner som KAN blive ved hele natten :bunny_4: Så derfor holder vi det i telt hjemme hos mine forældre :)

Hvor længe går festen så til? Hvis I starter i kirke kl. 14.00, så er de fleste alm. mennesker (????!) nok gået hjem klokken 3.00

0

Del dette indlæg

Festen går som udgangspunkt til kl. 2, men kan jo så forlænges.

Personligt har jeg også altid været sådan en, der kan blive ved til den lyse morgen, men det har det bette barn sat en stopper for :-)

Tror det er et fåtal af gæsterne, der holder meget længe og hvis et par enkelte skulle være vedholdende, så må vi tage dem med på brunt værtshus - det kunne egentlig også være meget skægt:-)

Nå, men jeg tror vi må budgettere med en time eller to mere. Det ville trods alt være ærgeligt at skulle stoppe hvis stemningen er god.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lang tid en fest varer kan jeg jo tale med om i og med at vi kører med et koncept som er at vi spiller til festen slutter. Fordi det ganske enkelt ikke er muligt at forudsige hvor lang tid en fest varer. På den måde skal folk ikke gøre sig økonomiske bekymringer på deres store dag, og tænke over ekstrabetaling til musik m.v. Den holder så ikke altid. På mange feststeder er der et sluttidspunkt på der typisk hedder kl. 2 og nogle steder kan der så forlænges. Det vigtigste der er at det er noget man kan stilling til løbende og at man ikke skal tage stilling til det inden. Derudover er det selvfølgelig vigtigt at man inden har gjort op med sig selv hvordan man stiller sig til eventuel forlængelse. Det er jo heller ikke nogen skam at slutte en bryllupsfest eksempelvis kl. 2 mens den er på toppen.

Selvom man vælger at forlænge vil der altid være nogle begrænsninger. Et feststed lader ikke bare en fest køre hvis der kun er 10-15 personer tilbage. Der er det noget andet i forsamlingshusene m.v. hvor man ikke er afhængige af nogle.

I forhold til det der bliver sagt om DJ's og pris/spilletid er der flere faktorer man skal være opmærksom på. Selvom en DJ måske kun skal spille efter middagen så skal der alligevel stilles op inden middagen. Medmindre vedkommende skal spille i et andet lokale end der hvor middagen indtages bliver det andet nemt noget rod (men kan da lade sig gøre). Man skal også være opmærksom på at vedkommende DJ er afskåret fra at spille andre steder samme aften selvom han/hun måske først skal på senere. De geografiske forhold er heller ikke altid lige til at man bare kan køre hjem og vende tilbage senere. Derudover kendes det præcise starttidspunkt heller ikke da ingen ved hvornår middagen m.v. præcist er afsluttet. Det er også en dårlig ide at møde op på et sted 5 min. før man skal på. Man vil altid være der i god tid, ikke mindst for lige at fornemme stemningen i selskabet. Personligt foretrækker jeg da klart at være med fra start og spille under middagen. Det giver mere helhed i det produkt man leverer og folk lader sig også inspirere af det man spiller under middagen efterfølgende.

0

Del dette indlæg

Tak for input Diskobil.

Jeg forstår udmærket dine argumenter og det kan også meget vel være, at vi må skrue budgettet lidt op på det punkt. Alternativt skal vi måske droppe DJ idéen helt hvis vi vurderer, at omkostningerne er for høje i forhold til, hvad vi får ud af det. Jeg tænker, at næste skridt er at vurdere, hvad vores behov og ønsker er og så må vi gå videre med budget og bookning herefter.

Umiddelbart havde jeg ikke tænkt musik under middagen. Vi har op til flere habile pianister på gæstelisten så eventuelle festsange skal nok blive akkompagneret. Synes hurtigt, at diner musik kan antage form af musak og det synes jeg er jævnt træls. Desuden døjer bl.a. min far med dårlig hørelse, der gør det svært at skelne tale fra baggrundsstøj. På den anden side, så er musik jo pokkers stemningsskabende.....der er virkelig meget for og imod der skal overvejes.

Til vores reception regner vi med at have live musik, men det er vennetjenester, der kommer i spil her.

0

Del dette indlæg

Sko

Jeg er nok lidt atypisk når det kommer til sko. Jeg har egentlig ikke særlig mange (det har jeg altså ikke!) og når jeg har slidt et par sko op, så ønsker jeg altid, at jeg bare havde købt to ens par fra starten af. Derfor tænkte jeg heller ikke, at det der med brudesko skulle betyde noget som helst. Men jeg skal da love for, at jeg fik lov til at tro om. Lynhurtigt fandt jeg ud af, at jeg ikke brød mig om nogen som helst sko, der kostede under 2.000 kr :o Prøvede at bilde mig selv ind, at så ville jeg jo også kunne bruge dem bagefter.

Det kommer så bare aldrig til at ske. Ikke tale om, at jeg vil lade en smule småsnobberi omkring design koste så stort et indhug i mine hårdt optjente penge. Og når jeg nu ikke har gået i stilletter meget mere end 4 gange inden for de sidste 3 år, så kommer jeg nok heller ikke til det de næste tre.

Og så blev det ellers til en mindre besættelse at finde sko. Der måtte da kunne findes bare et enkelt par, som kunne tilfredsstille mine krav: Lukket tå, åben i siderne og Ivory. Og så fandt jeg dem søreme :loveshower:

Og så var de endda sat ned til 249 kr. på Brandos.dk. Det kommer til at kræve lidt tilvænning (og en fornuftig skiftesko), men jeg knuselsker dem allerede :a1221:

post-69668-0-80232900-1400527459_thumb.j

post-69668-0-09851900-1400527594_thumb.j

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige for tiden bruger jeg bryllupsplanlægningskrudt på at kigge på blomster. Det giver jo meget god mening at gøre det lige nu, hvor man kan se, hvilke blomster der er tilgængelige.

Min kæreste har sagt, at han gerne vil stå for min buket. Det er jo selvfølgelig rigtig fint og romantisk, men jeg kan også godt mærke, at det er et kontroltab af de helt store :wink: Jeg kan da heller ikke overhovedet finde ud af at blande mig udenom (det er jo trods alt en del af looket).

For noget tid siden fandt jeg ud af, at en af mine nære kolleger har arbejdet i blomsterbutik tidligere. Hun vil da hellere end gerne binde buketten og et par brystbuketter skulle heller ikke være noget problem. Vi har nu aftalt, at min kæreste og min kollega må bestemme, hvordan det endelige resultat bliver, men ´jeg må jo godt komme med hints og det har jeg sandelig tænkt mig at benytte mig af :biggrin:.

Så jeg samler inspiration - både herinde og rundt omkring hvor der nu er blomster. Har kigget lidt på hvis hortensia og ellers er det meget pæoner, der fanger mit blik. Jeg er mest til enkle, lave buketter. Her er lidt af det, der inspirerer mig for tiden:

post-69668-0-19103000-1400530162_thumb.j

post-69668-0-62088400-1400530178_thumb.j

post-69668-0-02000100-1400530196_thumb.j

post-69668-0-57021400-1400530213_thumb.j

post-69668-0-75640100-1400530233.jpg

post-69668-0-32194800-1400530257_thumb.j

post-69668-0-04178600-1400530278_thumb.j

post-69668-0-63515800-1400530295_thumb.j

0

Del dette indlæg

Stort tillykke!

Dejligt med endnu en 2015 brud!

Det er rart at man kan følge lidt med hos nogle andre, så man kan få en ide om, hvornår man skal få styr på diverse ting.

Kan se at vi er lidt bagud i forhold til Jer :floejt:

Jeg er også begyndt at gå og kigge på blomster.

Jeg tror vi ender ud med et havebryllup og synes derfor det kunne være fint med nogle vilde blomster.

Så afsted på skovtur med mig.

Men er egentligt ret vild med de blomster du kigger på.

Der er jo tid endnu til at skifte mening :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Let it grow let it grow...

Jeg har i mange år været langhåret, men efter at have født og ammet, blev min hårpragt kraftigt reduceret. Jeg fældede simpelthen så meget, at der kun var en sørgelig omgang sjask tilbage. Så jeg tog konsekvensen og blev korthåret og for det første blev jeg helt vild med looket og for det andet havde mit hår virkelig godt af det. Det har altid været tyndt, men nu har det fået fylde og vitalitet igen. Det lyder sgu som en shampoo reklame, men ikke desto mindre er det sandt.

men men men, man vil vel gerne være en yndig brud og det kræver i min verden en lidt længere hårpragt. Jeg satser ikke på de helt store frisurer, men der skal bare være lidt at gøre godt med. Så nu får håret lov til at vokse og er foreløbigt blevet til en ekstremt kort page.

Fordelen ved "lad-håret-gro-projektet" er, at man sparer en del på frisørregningen :wink:

Nå, men her er en anonymiseret selfie så I kan se "hårpragten" som den ser ud her et år før den store dag.

post-69668-0-40152400-1400789319_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hårinspiration

Jeg er endnu ikke afklaret omkring slør m.m. (bliver man nogensinde det?), men jeg hælder nok mest til et hairpiece (er vild med Miss Lenas kreationer) med birdcage slør. Jeg mener faktisk det er Miss Lena, der har postet nedenstående billeder. Jeg er vil med både håret og tilbehøret.

post-69668-0-98339500-1400789735_thumb.j

post-69668-0-55779200-1400789762_thumb.j

0

Del dette indlæg

Sidste sommer var vi i sommerhus med mine forældre, bl.a. for at fejre min fødselsdag. Ved morgenbordet fik jeg først gaver fra mine forældre. Efterfølgende åbnede jeg gaven fra min kæreste og det var den fineste ring. Sjov som jeg er (eller synes jeg er) jokede jeg med, at det jo godt kunne ligne en forlovelsesring, men inden jeg fik snakket færdig, lå min kæreste pludselig på knæ og sagde en masse dejlige ting om at dele resten af livet sammen osv. Jeg tudede og mine forældre, der ikke vidste noget, tudede og vores lille datter, der sad på mit skød, udnyttede den manglende opmærksomhed til at forsøge at spise en af gaverne fra mine forældre.

Haha, jeg kunne ikke lade være med at grine af sidste linje! Børn er bare sjove -HAHA-

0

Del dette indlæg

Ja, og for at det ikke skal være løgn, så var det min afdøde mormors vielsesring, som jeg lige havde fået som gave.

Min mor var virkelig ked af timingen og min kæreste var også lidt paf over at se mig pakke en anden ring op lige før hans planlagte frieri.

Jeg syntes ikke det gjorde noget, men jeg er da glad for, at den bette spyttede ud igen:-)

0

Del dette indlæg

Save the date

Det var egentlig meningen, at vi ville have sendt en mail ud d. 9. Maj så der var præcis et år til.

Ideen om et fysisk kort var dog også tiltalende og på en eller anden måde lidt mere "os". Det er dog stadigvæk vigtigt, at det ikke bliver for fancy da det jo ikke er en egentlig indbydelse.

Vi har derfor valgt at bruge www.touchnote.com, som vi før har brugt til at sende postkort med. Konceptet går ud på, at man uploader et billede og skriver en personlig hilsen. Postkortet bliver derefter printet og sendt direkte til modtageren.

Med denne metode har vi mulighed for at tilpasse kortet til modtageren. Fælles for dem alle bliver billedet, som er en selfie vi tog ved stranden lige efter min kæreste havde været på knæ. Det er med morgenhår og solbriller, men vi synes det er et rigtig dejligt billede. På forsiden vil der så også stå datoen og teksten: Sæt kryds i kalenderen eller Save the date, alt efter om det er til vores dansk- eller engelsktalende gæster. Herudover vil min kæreste gerne have et lille symbol, der siger noget om, at det er et bryllup (ringe, hjerter duer eller lignende).

På bagsiden af kortet kommer der en kort personlig besked.

Det er et lidt større arbejde end jeg havde forestillet mig. I går sad jeg og fandt adresser på alle og alene det tog jo en rum tid. Til gengæld er det en forholdsvis billig løsning da tjenesten ikke skeler til om kortet skal sendes til Danmark, England eller USA. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad PestDK skulle have for den samme service:-)

Nå, men jeg håber, at vi kan få taget os sammen i løbet af de næste par dage, så vi kan få spredt det glade budskab.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har foreløbigt valgt at lave et prøvekort til os selv så vi lige kan vudere kvaliteten. Vi blev færdige med og uploadede vores design i går aftes så nu går vi bare og venter på, at posten kommer med et kort til os:-)

Vi har ikke snakket så meget oppyntning endnu, men er da lidt inspireret af pompom billedet ligesom dig:-) Tænker, at der skal gøres et eller andet ved det første rum man kommer ind i. Det er godt nok ikke særlig hyggeligt.

Har du kigget ud på toiletterne? Det glemte vi så jeg ved ikke om der er plads til de famøse toiletkurve.

0

Del dette indlæg

Vi har foreløbigt valgt at lave et prøvekort til os selv så vi lige kan vudere kvaliteten. Vi blev færdige med og uploadede vores design i går aftes så nu går vi bare og venter på, at posten kommer med et kort til os:-)

Vi har ikke snakket så meget oppyntning endnu, men er da lidt inspireret af pompom billedet ligesom dig:-) Tænker, at der skal gøres et eller andet ved det første rum man kommer ind i. Det er godt nok ikke særlig hyggeligt.

Har du kigget ud på toiletterne? Det glemte vi så jeg ved ikke om der er plads til de famøse toiletkurve.

Ja, det første rum er ikke så hyggeligt.. Jeg er meget hooked på at sætte en photobooth op (og det tror jeg også kæresten er). Så hvis der kommer en, skal den nok stå dernede og hygge sig.. Billedet de har på deres FB-side med rødlige pompomer afgjorde, at det nok bliver det eneste pynt, udover det på bordene selvfølgelig.. Synes selve rummet er så fint, at det ville være overkill at gå amok i alt muligt andet stads..

Toiletterne er meget snævre.. Min søn på 4 og jeg kunne knap nok være derinde sammen (altså, nu ved jeg godt, at det er de færreste der går derind 2 og 2 - men, nu ved jeg jo f.eks ikke om man ender med et kæmpe skrud af en kjole :wink: ) Har også selv købt en kurv dertil, men ikke indholdet.. Er ikke helt 100% sikker på om der mon er plads derude (det er ved at være et stykke tid siden vi var ude og kigge!)

0

Del dette indlæg

Jeg tænker også, at pomponer er alt rigeligt dekoration, men jeg har også en eller anden ting med balloner. Måske fordi jeg aldrig måtte få helium balloner som barn:-) Nu må vi se, hvad det ender med. Jeg kan nå at skifte mening mange gange endnu:-P

Vi havde i øvrigt en pudsig oplevelse da vi var derude. Vi var begge sikre på, at stedet var det helt rigtig og gik smilende derfra. Noget af det første min kæreste siger er: "meeen", og jeg vidste lige med det samme hvad han mente. Billederne på væggene duer ikke. Det fik vi nærmest sagt i kor. Ingen af os bryder os om billeder af mad, så vi må se om vi kan få det sagt til dem på en ikke stødende måde.

Det lyder ikke helt godt med toiletterne. Jeg må mase mig ind med min store kjole:-)

0

Del dette indlæg

Jeg tænker også, at pomponer er alt rigeligt dekoration, men jeg har også en eller anden ting med balloner. Måske fordi jeg aldrig måtte få helium balloner som barn:-) Nu må vi se, hvad det ender med. Jeg kan nå at skifte mening mange gange endnu:-P

Vi havde i øvrigt en pudsig oplevelse da vi var derude. Vi var begge sikre på, at stedet var det helt rigtig og gik smilende derfra. Noget af det første min kæreste siger er: "meeen", og jeg vidste lige med det samme hvad han mente. Billederne på væggene duer ikke. Det fik vi nærmest sagt i kor. Ingen af os bryder os om billeder af mad, så vi må se om vi kan få det sagt til dem på en ikke stødende måde.

Det lyder ikke helt godt med toiletterne. Jeg må mase mig ind med min store kjole:-)

Guuud ja, balloner - jeg har købt 75 stk. :oops: Og jeg VIL have helium i dem :lol:

Billederne på væggene kan jeg slet ikke huske :floejt: Dem må jeg lige have in mente næste gang vi liiiige skal ud og snuse.. Mon ikke de forstår - eller man kan fund på noget smart med at dække dem over (tyl eller balloner, evt.?)

Haha.. Måske er toiletterne slet ikke så små, men bare mig der er bredrøvet :lol:

Synes det er mega hyggeligt at have fundet en brud der skal giftes samme sted - så skal jeg bare napse alle dine gode ideer :wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer