Guest Mbamba

børnefri bryllup - en gæst spørg om barn må deltage ?

25 indlæg i dette emne

Min H2B og jeg er bekymret for gråd under diverse indslag i løbet af aften. Vi var også bekymret for børn der forståeligt nok ikke har lyst til at side ved et bord i flere timer, som min kusine på 7 år siger "lyder det som en kedelig fest" :) derfor er det fra 15+

Vi har et ønske om en stor fest, (vi bliver ikke de først der går ;)) uden bekymringer danse igennem, drikkevare er der købt rigeligt af osv. De tilbagemeldinger vi har fået har været positive.

Her er min bekymring, en af gæsterne har på daværende tidspunkt et barn på 6 måneder, hun spørger om barnet må deltage da hun synes han er for lille til at blive passet, fordi hun har svært ved at hygge sig hvis hun ikke har ham hos sig.

Vi vidste hun muligvis stadig armed på dette tidspunkt, og så havde det været noget andet da han jo skal have mad:)

Hvad går man? Vi har virkelig et ønske om en voksen aften. Vi har ingen børn, og kan derfor ikke sætte os ind i hvordan hun har det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjah...Vi har valgt at vores egne børn ikke deltager i vores egen fest - men vi har dog inviteret de børn med, der stadig bliver ammet. I vores tilfælde var der to små børn - det ene par får deres passet, det andet par tager deres barn med.

Jeg kan huske følelsen af patter der var ved at springe i luften - da vores bebs var 3 mdr. og blev passet da vi var til bryllup. Og det var svært at være uden den lille, det bliver mere eller mindre en del af én.

Nå, lille siddespor. Men jeg ville sige ja til det. Hvis barnet græder højlydt, tænker jeg at gæsten kan gå lidt væk, evt i et andet rum med barnet imens. Hvis der er et mindre rum kunne du jo på en pæn måde sige, I har sørget for at barnevognen kan stå her, hvis den lille skal have en lur. Sørg for at der er mulighed for stik til evt. babyalarm. Der kan pusles. evt. en stol til at sidde og amme i.

0

Del dette indlæg

Tjah...Vi har valgt at vores egne børn ikke deltager i vores egen fest - men vi har dog inviteret de børn med, der stadig bliver ammet. I vores tilfælde var der to små børn - det ene par får deres passet, det andet par tager deres barn med.

Jeg kan huske følelsen af patter der var ved at springe i luften - da vores bebs var 3 mdr. og blev passet da vi var til bryllup. Og det var svært at være uden den lille, det bliver mere eller mindre en del af én.

Nå, lille siddespor. Men jeg ville sige ja til det. Hvis barnet græder højlydt, tænker jeg at gæsten kan gå lidt væk, evt i et andet rum med barnet imens. Hvis der er et mindre rum kunne du jo på en pæn måde sige, I har sørget for at barnevognen kan stå her, hvis den lille skal have en lur. Sørg for at der er mulighed for stik til evt. babyalarm. Der kan pusles. evt. en stol til at sidde og amme i.

Ser så, da jeg lige læser igen, at barnet ikke bliver ammet. Men på fuld kost er barnet vel heller ikke. 6 mdr. er jo ikke så gammelt....

0

Del dette indlæg

Jeg syntes ikke at man kan bede folk lade deres så små børn blive hjemme. Hvis de ikke har det godt med at barnet bliver passet så vil de helt sikkert ikke hygge sig, og vil sikkert smutte tidligt hjem.

"Reglerne" som mange forældre arbejder efter er at man kan lade sine børn passes de antal overnatninger (væk fra sine forældre) som de er år. Altså 1 år gammel = 1 overnatning osv. Og nu går jeg ud fra at barnet ville skulle sove ude den dag. Barnet er jo kun 1/2 år. Jeg syntes desværre ikke at man kan bede en forældre om at gøre noget de i bund og grund ikke har lyst til når det handler om trygheden omkring sit barn. Heller ikke for så stor en ting som et bryllup.

Du kan evt tale med hende om, om det ikke var en mulighed at prøve med pasningen, og hvis det så bare slet ikke fungerede så kunne hun uden problemer enten tage hjem eller hente barnet (hendes valg).

Sikkert ikke det svar du ønskede men man kan jo håbe for jeres skyld at barnet ændre sind inden brylluppet, så forældrene er trygge ved at lade barnet passe og så også være i stand til selv at hygge sig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Personligt ville jeg lade barnet være med, under alle omstændigheder kan et nej udløse et afbud til jeres bryllup så det kommer også an på om du vil undvære din veninde....

Jeg har været til bryllupper med babyer, men de har for det meste ligget og sovet og har været mere forstyrret af voksne gæster der ikke kender egne grænser end af babyerne....

0

Del dette indlæg

Ville helt sikkert sige at hun kan tage barnet med.

Vi har 4 babyer som vi har sagt er velkommen.

10 måneder - de har sagt de kommer uden baby :-)

6 måneder: ved ikke om baby kommer med

4 måneder - min venindes søster bor 5 min fra feststed og baby får flaske så hun vil prøve at ham passet under middagen men det op til baby

2 1/2 måned - baby deltager selvfølgelig

0

Del dette indlæg

Hos os er det kun min kusine der har mindre børn og de er begge inviteret (1 og 4 år) men umiddelbart vælger forældrene at få dem passet hos farmor og farfar så de selv kan få lidt voksentid ud af det (vi holder fest med overnatning)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev gift i maj, og havde samme problem. Min mands fætter ville have deres bebs på 9 mdr med. Vi endte med at sige ja. Det har jeg virkelig fortrudt!!! Ungen hylede i kirken, og de gik ud i våbenhuset med ham, men jeg kunne høre gråd under hele vielsen, hvilket forstyrrede mig så meget, at jeg ikke hørt, hvad præsten sagde.

Til festen hylede han også - bla forstyrrede han min fars tale. Skal være ærlig og sige, at jeg i bagklogskabens lys skulle have holdt fast, og bedt moderen om at blive hjemme med bebs.

0

Del dette indlæg

Jeg blev gift i maj, og havde samme problem. Min mands fætter ville have deres bebs på 9 mdr med. Vi endte med at sige ja. Det har jeg virkelig fortrudt!!! Ungen hylede i kirken, og de gik ud i våbenhuset med ham, men jeg kunne høre gråd under hele vielsen, hvilket forstyrrede mig så meget, at jeg ikke hørt, hvad præsten sagde.

Til festen hylede han også - bla forstyrrede han min fars tale. Skal være ærlig og sige, at jeg i bagklogskabens lys skulle have holdt fast, og bedt moderen om at blive hjemme med bebs.

Det er også det vi frygter, at stå efter og fortryde. Det er en rigtig svær situation, da man ikke har lyst til at sige at nogen ikke er velkommen.

0

Del dette indlæg

Det er også det vi frygter, at stå efter og fortryde. Det er en rigtig svær situation, da man ikke har lyst til at sige at nogen ikke er velkommen.

Jeg ville presse på for at få bebs passet et andet sted. Kunne jeg have gjort det om, havde vi sagt til dem, at børn ikke var velkomne, og at det desværre også galdt deres. Alle andre lader deres børn blive hjemme, så det bør I også.

Og så ville jeg holde fast. Det er ikke for at piske en stemning op, men det ødelagde SÅ meget for mig :(

0

Del dette indlæg

Vi havde også børnefri fest, og et vennepar med en lille på 6 mdr.

Hun skrev og sagde at bebs jo nok var nødt til at komme med - hvortil jeg (monstret hehe) skrev " det er en børnefri fest" Kunne hun kun ammes, så måtte jeg jo undvære min veninde. Ingen børn.

Da vi så så hvor rolig hun var, det mest rolige stille barn/baby jeg nogensinde har set, så skiftede vi faktisk mening, men de ønskede selv en aften uden baby og fik hende vænnet fra bryst lige inden og kørt over på flaske.

Meningerne er forskellige jo, men jeg ville stadig i dag sige nej ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vedr. det med hyl og skrål under taler så kan der naturligvis i enkelte situationer være børn der har kolik o.l men det er ekstremt sjældent man oplever hyl og gråd når der er små børn med ved bryllupsfester

0

Del dette indlæg

Vedr. det med hyl og skrål under taler så kan der naturligvis i enkelte situationer være børn der har kolik o.l men det er ekstremt sjældent man oplever hyl og gråd når der er små børn med ved bryllupsfester

Har også kun oplevet positivt omkring små børn til bryllupsfest.

Et venskab er stærkt hvis man kan bære over med sin ven(-inde) og den lille. Det viser stort overskud og kan lønne sig på den lange bane hvis man selv pludselig står i samme situation og håber på forståelse en anden god gang :-)

Men skal man "bære over" med noget ved sit eget bryllup?

0

Del dette indlæg

Man skal bare huske på, at forældre ikke nødvendigvis hører deres eget barn lige så meget som andre gør..

Der tror jeg du rammer det helt rigtige, jeg tror generelt at folk som ER forældre har en helt anden tærskel, og fair nok for det ( det er jo helt sikkert også det bedste). Nogle af os der ikke har børn, har en meget lavere tærskel for hvornår et barn fylder/larmer, og det er ligeså rigtigt , som at forældre ofte har en højere tærskel.

Jeg er en af dem der hurtigt finder børn støjende og irriterende , og det har jeg det ikke dårligt over, for det er sådan jeg har det. Nu er jeg så også syg, så det udmatter mig også afsindig meget med børn der larmer og giver uro, og netop derfor har vi valgt et børnefrit bryllup, hvilket folk heldigvis ikke har brokket sig det mindste over ( nu er den yngste så også 1 år) .

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været til et bryllup sidste år hvor jeg først opdagede at der var en baby med til festen efter middagen...

Jeg ville nok kigge på min veninde og tænke hvordan er hun som person. Min ene veninde har fortalt mig at de allerede nu har aftalt at hendes kæreste bliver uden foran kirken med barnet så han ikke forstyrre... Har dog sagt at jeg bare synes at han skal sætte sig op af udgangen så han hurtigt kan gå ud med ham hvis han glæder. Jeg tror ikke på et enkelt vræl vil ødelægge vielsen, men igen folk grænser er meget forskellige og kender personer som bare ville lade deres børn glæde eller rende rundt i kirken og lege, dog heldigvis ikke nogle som skal med til mit bryllup

0

Del dette indlæg

Jeg syntes ikke at man kan bede folk lade deres så små børn blive hjemme. Hvis de ikke har det godt med at barnet bliver passet så vil de helt sikkert ikke hygge sig, og vil sikkert smutte tidligt hjem.

"Reglerne" som mange forældre arbejder efter er at man kan lade sine børn passes de antal overnatninger (væk fra sine forældre) som de er år. Altså 1 år gammel = 1 overnatning osv. Og nu går jeg ud fra at barnet ville skulle sove ude den dag. Barnet er jo kun 1/2 år. Jeg syntes desværre ikke at man kan bede en forældre om at gøre noget de i bund og grund ikke har lyst til når det handler om trygheden omkring sit barn. Heller ikke for så stor en ting som et bryllup.

Du kan evt tale med hende om, om det ikke var en mulighed at prøve med pasningen, og hvis det så bare slet ikke fungerede så kunne hun uden problemer enten tage hjem eller hente barnet (hendes valg).

Sikkert ikke det svar du ønskede men man kan jo håbe for jeres skyld at barnet ændre sind inden brylluppet, så forældrene er trygge ved at lade barnet passe og så også være i stand til selv at hygge sig.

Har talt med hende, og de prøver at få ham passet, under middagen da nogen i familien kun bor 5 min fra hvor festen holdes, dette føler hun sig tryg ved, da hun er velkommen til at hente ham hvis det skulle blive nødvendigt.

0

Del dette indlæg

Man skal bare huske på, at forældre ikke nødvendigvis hører deres eget barn lige så meget som andre gør..

Jeg tror helt sikkert at forældrene hører børnene MERE end andre gæster. Især som førstegangaforældre- man frygter helt ærligt andres dømmende blikke og tanker om en, så man er klart hurtigere til at reagere på sine børns gråd eller utilfredshed.

Personligt ville jeg frygte fulde onkler og højrystede tanter meget mere end spædbørn.

Ja de græder, men det er altså ikke værre end at de så får en flaske og en ren ble, så er der ro igen.

Det handler ikke om om man skal bære over med folk på sin egen dag- men man skal også tænke over om det kan have konsekvenser for et venskab efter brylluppet. Man beder jo nærmest veninden om at vælge imellem sin gode veninde og sine egne principper (eller endnu mere sort og hvid ; mellem sin gode veninde og sit barn). Tro mig når jeg siger, at bare det, for hende at spørge dig er svært for hende, jeg tvivler ikke på at enhver kvinde VED hvor stor en sag et bryllup er. Hun tager ikke let på det. Især ikke når hun har vidst at det var børnefrit.

Hvis man skal tale med folk om deres børn skal man træde varsomt, for det er at gå ind på ens allerhelligste .. Og man kan hurtigt føle sig trådt på personligt ..

Det er fuldt forståeligt at man frygter barnegråd og ser spøgelser når man står over for sin store dag, men jeg tror at du kan risikere at gøre en lille ting til et kæmpe problem. Jeg stiller mig ihvertfald fuldstændigt uforstående over for mange af de kvinders kommentarer på denne tråd. Er det ikke også godt værtsskab at kunne rumme EN venindes barn?

0

Del dette indlæg

Har også kun oplevet positivt omkring små børn til bryllupsfest.

Et venskab er stærkt hvis man kan bære over med sin ven(-inde) og den lille. Det viser stort overskud og kan lønne sig på den lange bane hvis man selv pludselig står i samme situation og håber på forståelse en anden god gang :-)

Men skal man "bære over" med noget ved sit eget bryllup?

Det mener jeg ikke man skal med mindre man har det godt med det. Det er i sidste ende brudeparrets fest og dem der bestemmer hvordan rammerne skal være.

Der er jeg HELT enig, hvis man ønsker en total børnefri fest, jamen så er det sådan det må være..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror helt sikkert at forældrene hører børnene MERE end andre gæster. Især som førstegangaforældre- man frygter helt ærligt andres dømmende blikke og tanker om en, så man er klart hurtigere til at reagere på sine børns gråd eller utilfredshed.

Personligt ville jeg frygte fulde onkler og højrystede tanter meget mere end spædbørn.

Ja de græder, men det er altså ikke værre end at de så får en flaske og en ren ble, så er der ro igen.

Det handler ikke om om man skal bære over med folk på sin egen dag- men man skal også tænke over om det kan have konsekvenser for et venskab efter brylluppet. Man beder jo nærmest veninden om at vælge imellem sin gode veninde og sine egne principper (eller endnu mere sort og hvid ; mellem sin gode veninde og sit barn). Tro mig når jeg siger, at bare det, for hende at spørge dig er svært for hende, jeg tvivler ikke på at enhver kvinde VED hvor stor en sag et bryllup er. Hun tager ikke let på det. Især ikke når hun har vidst at det var børnefrit.

Hvis man skal tale med folk om deres børn skal man træde varsomt, for det er at gå ind på ens allerhelligste .. Og man kan hurtigt føle sig trådt på personligt ..

Det er fuldt forståeligt at man frygter barnegråd og ser spøgelser når man står over for sin store dag, men jeg tror at du kan risikere at gøre en lille ting til et kæmpe problem. Jeg stiller mig ihvertfald fuldstændigt uforstående over for mange af de kvinders kommentarer på denne tråd. Er det ikke også godt værtsskab at kunne rumme EN venindes barn?

Men fulde onkel Bent, og højtrystende tante Tove kan man bede knytte sylten, det kan man ikke med andre folks børn, for så er forældre straks på krigsstien ( som du også selv er inde på , man skal træde afsindig varsomt).

Og jeg oplever nu ofte at forældre slet ikke opfanger støjen fra deres børn, som andre måske gør. Der er også flere herinde som har skrevet, at de har fået en højere tærskel efter de blev forældre, og igen det er jo super for det er da klart det bedste. Men det gør det bare ikke mere rigtig/forkert, end dem som ikke kan rumme børns støj/uro. Igen har vi alle forskellige grænser, og det skal man respektere :)

0

Del dette indlæg

Enig :)

Tror altså heller ikke på at forældre hører børnegråd mindre end os andre - tværtimod.. Vi lader det være op til forældrene med alle børn under eller omkring 1 år. De kan bedre selv vurdere hvad de kan og ikke kan :)

Helt ærligt, så handler det jo bare om, hvad du gør til et problem. Det er den største dag i jeres liv - så længe I bliver gift og alle kommer uskadte igennem dagen, så skal intet kunne ødelægge den :):heart: Og hvad så, hvis barnet begynder at græde? Så er der måske kortvarigt høj lyd, indtil de forlader rummet med babyen - efter det er der tale om baggrundsstøj og så er det altså op til dig om det er noget du vil gøre til et problem :)

Jeg synes du skal lade dem få barnet med og så skal du indstille dig på at der nok kommer noget gråd :) Og hvis det så sker, så lader du være med at fokusere på det :wink: Jeg kender godt til det med at en lyd kan vokse, og når det sker må jeg squ bare lige tage mig sammen - og det gør jeg! :wink: Du bør fokusere på det der er vigtigt :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg

Min H2B og jeg er bekymret for gråd under diverse indslag i løbet af aften. Vi var også bekymret for børn der forståeligt nok ikke har lyst til at side ved et bord i flere timer, som min kusine på 7 år siger "lyder det som en kedelig fest" :) derfor er det fra 15+

Vi har et ønske om en stor fest, (vi bliver ikke de først der går ;)) uden bekymringer danse igennem, drikkevare er der købt rigeligt af osv. De tilbagemeldinger vi har fået har været positive.

Her er min bekymring, en af gæsterne har på daværende tidspunkt et barn på 6 måneder, hun spørger om barnet må deltage da hun synes han er for lille til at blive passet, fordi hun har svært ved at hygge sig hvis hun ikke har ham hos sig.

Vi vidste hun muligvis stadig armed på dette tidspunkt, og så havde det været noget andet da han jo skal have mad:)

Hvad går man? Vi har virkelig et ønske om en voksen aften. Vi har ingen børn, og kan derfor ikke sætte os ind i hvordan hun har det.

Vi havde heller ikke børn med til vores- dog havde vi givet 'frikort' til et par i vores gæster, da de havde en ammende mor. Det tog folk helt pænt.

Jeres tilfælde er lige på grænsen, for hvis hun ikke ammer mere- og alle andre har fået nej, virker dte måske lidt mærkeligt, hvis der er én der får lov til at tage barn med. Det skal der nok være nogen der bliver fortørnet over...

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at holde børnefrit bryllup, hvilket de fleste gæster er fuldstændig med på. Det eneste barn der kommer med er vores egen søn på 1½ år. Tror bare man skal holde fast ved sin beslutning og håbe på at ens gæster/venner respekterer, at det er det man ønsker ved sit bryllup. Da det jo netop er vores bryllup og ikke deres, når de bliver gift, kan de jo invitere børn med hvis de vil og det må jo også respekteres. :wink:

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt følge dit synspunkt og et bryllup skal også holdes på brudeparrets præmisser og ønsker da det jo i bund og grund er brudeparrets fest. At et brudepar ønsker at holde en børnefri fest er også helt legalt og accepteret hos de fleste. Men når vi taler om mindre børn, herunder spædbørn er det ligesom noget helt andet. Jeg er helt på linie med Trinemor og Rose90 for i virkelighedens verden hører man slet ikke disse spædbørn og der hører forældrene - som det også bliver sagt - mere end de øvrige gæster.

Jesper A. kan tale med om hvordan jeg fik lidt af en overraskelse da vi mødtes til et bryllup ovre i Varde (var det vist) her fornylig og jeg så undervejs under desserten fandt ud af at der stod en barnevogn med en baby i en mellemgang ved siden af scenen i forbindelse med at jeg skulle ud og hente en flightcase med scannere der stod i et bagvedliggende depotrum. Jeg havde ganske enkelt ikke bemærket babyen selvom jeg havde stillet op i samme ende af lokalet hvor gæsterne sad længere nede i lokalet. Moderen var senere ude flere gange for at checke babyen og der kunne vi bare sige at der ikke var nogle problemer overhovedet. Babyen sov som en sten og bemærkede slet ikke at jeg flyttede på barnevognen for at komme ud med casen.

Jeg vil så også godt se den brud som "beder" fulde onkel Bent og højrystede Tante Tove om at knytte sylten på sin egen bryllupsdag. Jeg har i hvert fald aldrig oplevet nogen gøre det. Et er at det næppe er det man har lyst til. Noget andet er at de sjældent bare tier stille og så kan der nemt opstå en konfrontation og mulen i krogene. I stedet gør man det at man via bordplanen mandsopdækker dem og placerer dem sammen med nogen som kan dæmpe dem ned og måske sige det der skal siges hvis der skal siges noget. Sagt med andre ord kræver de betydeligt mere opmærksomhed og planlægning end en baby der ligger i en barnevogn og sover og som ingen bemærker.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer