EaCathrine

Dansemusik - tidspunkt?

10 indlæg i dette emne

Vi skal ikke have noget musik under middagen men vil gerne have et band bagefter til dans.

Vi har kigget på et - men hvilket tidspunkt skal man så sige at de skal være der fra?

Nogle erfaringer? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo meget an på om jeres bryllup har mange taler, sange mm. og hvad tid i begynder at spise.

Men hvis i starter med middagen der ved 18 tiden og der er sådan en god slat taler sange mm, så tror jeg måske 21.30-22-00 er et meget godt tidspunkt.

Men igen det kommer an på hvilket bryllup i har

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget svært at sige på forhånd men det er formentlig heller ikke sådan at bandet først ankommer 10 min. før de skal gå på eller ikke er fleksible. Det bør man være når vi taler bryllupsfester (og fester generelt). Den største udfordring er nok selve opsætningen af deres gear hvis middag og dans skal holdes i et og samme lokale, og opsætning ikke sker inden middagens start.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde booket vores band til at gå på kl 23 men middagen tog noget længere tid, end vi lige regnede med. Vi startede kl 18 og var ikke færdige før omkring kl 23.40 og det var ikke fordi der var mange indslag (to lange indslag, to sange og tre taler i alt). For at kunne nå brudevalsen inden kl 24 var vores toastmaster nødt til at stoppe pianisten allerede lige inden desserten så bandet kunne komme igang med at stille op (det var dem, der skulle spille til brudevalsen). Vi nåede lige præcis at få danset brudevalsen inden midnat, men det var et spørgsmål om få minutter :) Så at forvente, at bandet kan gå på allerede kl 22 er nok temmelig optimistisk. Men på den anden side ville jeg hellere booke dem for tidligt end for sent - også bare for selv på dagen at have ro i maven og vide, at man ikke har booket dem for sent så der opstår et "hul".

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har booket band fra kl. 23-04, da vi regner med dans hele natten :bunny_4: Vi starter middagen kl. 18, og det er med ta' selv bord, så det trækker nok ikke så meget ud, men regner da med et par taler og sange. Bandet kommer kl. 22 og stiller op (der er plads i den anden ende af lokalet), så de kan godt gå på lidt før, hvis det bliver nødvendigt... Ellers bruger vi pausen til at pakke gaver op, og hvis vi ikke er færdige med desserten, så bliver der bare musik til :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste spiller i band og har spillet til maaaaange bryllupper, de bliver ofte booket til at starte kl 22 eller 23 men han fortæller at det stort set aldrig er sket at de er kommet i gang til tiden! Han anbefaler derfor at man hyrer band fra midnat og nogle timer frem, sådan at de starter lige efter brudevalsen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det syntes jeg jo så er en dårlig ide og dermed ikke anbefalelsesværdigt. Fordi der rent faktisk er bryllupsfester hvor middagen er færdig allerede kl. 22 og så er 2 timer lang tid at vente i forhold til brudevalsen. Så hellere gøre som Mette Oeland nævner hvor man er på den sikre side.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer