Malu82

En budgetbruds bekendelser :D Bryllupsrejse i dag :-D

895 indlæg i dette emne

Tillykke med milepælen - vildt at der nu kun er 2 mdr. til brylluppet.. ;) Og tak for linket til hjertespænderne - kan se, det er samme pris som dem jeg kan købe nede i byen... Har dog fået tilbudt nogle, der i stedet for hjerter er runde og de er superfine. Dem må jeg få ca. 200 stk. af for en 50,- så den aftale er jeg hoppet på :D

Ja det kan jeg sørme godt forstå :-) Har set nogen steder hvor de skal have helt op til 14 kr pr spænde! Det sys jeg godt nok er helt vildt. Det er så en af få "luksus'er" jeg tillader mig selvom vores budget ikke er så stort :-).

Og tak :-) Det er simpelthen vildt at der kun er 2 mdr tilbage nu. Kunne heller ikke sove i går fordi jeg havde bryllupskuller hi hi Mit blodtryk er lidt højt for tiden og jeg tror helt sikkert at bryllupsstress er en af grundene til det ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fået lavet det første hold flowerbombs i pink. De har stået og tørret siden i formiddags. Det tager vidst nogen dage. Så har jeg brugt et par timer på at klippe en dobbeltportion hvid silkepapir i strimler som nu står i blød. Så håber jeg at jeg kan lave dem i aften. Skal have lavet en dobbelt portion turkis også. Men skal liiige have en pause inden jeg går videre :-) Jeg vil nemlig gerne have dem lavet inden weekenden. For der har vi rigeligt at se til. Så kommer jeg ikke videre med noget før efter påskeferien og så er der kun 6-7 uger tilbage...

Har købt nogen små cellofanposer hvor der skal to turkise, to hvide og en pink flowerbomb i. Bunder det turkise bånd om som også er brugt til indbydelser mm og så med et lille hjerte på. Lægger billeder ind når jeg er færdig med dem :-) ih glæder mig til at kunne sætte det næste kryds på to-do listen :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i øvrigt fået helt lyserøde fingre af at stå med fingrerne i den lyserøde papirnasse ;-)

Glæder mig til at se det færdige resultat.

Du må tage nogle procesbilleder.

Jeg er kun på fra mobilen og min egen tager for store billeder :-S Men måske jeg kan tage nogen når H2B kommer hjem. Han er en gammel iphone3. Men der ligger en how to inde under DIY debatten. Det er Camilla Krøier som har lavet dem.

Det er indtil videre ret nemt. Tager bare noget tid. Men glæder mig til at vise det færdige resultat :-)

0

Del dette indlæg

Silkepapir klippes i strimler og sættes i blød. Hvis jeg har overskud til det skal det blendes i aften så det bliver en slags grød masse. Ret sjovt at arbejde med faktisk :-) Frøene skal blandes i og så skal vandet hældes fra ved at man lægger et viskestykke i en si og så grødmassen i. Former det så til små kugler hvor man skal presse så meget vand ud som muligt. Nu ligger første hold så til tørring. Det taget nogen dage...

post-75008-0-32589300-1427209725_thumb.j

post-75008-0-51718300-1427209734_thumb.j

0

Del dette indlæg

Lidt flere billeder :-) Har lige lavet en stor portion sammen med Magnus, min ældste søn på 8. Han sys det var vildt sjovt at blande frøene i når papiret er blendet. Han var ret god til at hjælpe med at presse vand ud og lave bomberne sammen med mig. Det var faktisk en stor hjælp :-)

Der skal ikke for meget i af gangen og så godt med vand. Jeg brugte en gammel kande fordi det sprøjter ret meget. Så en smal cylinderform virker bedst. Da jeg først prøvede i en skål sprøjtede det ud over det hele ;-)

post-75008-0-87313200-1427222661_thumb.j

post-75008-0-76302300-1427222675_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skal der formes og presses alt det vand ud man overhovedet kan. Man bliver pænt øm i fingrerne. Men er super glad for at jeg allerede er kommet så langt :-) Sidste portion skal laves i morgen :-)

post-75008-0-70916400-1427222867_thumb.j

post-75008-0-31861700-1427222892_thumb.j

post-75008-0-93664900-1427222903_thumb.j

0

Del dette indlæg

Det var nemlig rigtig hyggeligt :-) Han sys det var et helt fantastisk projekt og han nød at her var noget han kunne være med til :-) Den lille på 4 var også lige ude og prøve til sidst. Han var så knap så god til det da han gerne ville trille kuglerne helt runde som modellervoks og kunne ikke forstå at det kan man altså ikke ;-) Nu måtte jeg love at vente med at lave sidste portion til han er hjemme i morgen og kan være med ;-)

0

Del dette indlæg

hej fra en ny læser af din tråd :)

synes det er så fedt, at I kan holde jeres drømmebryllup for det beløb. Det er da helt vildt!
Og så lige et dumt spørgsmål: hvad er flowerbombs? Har jeg overset et indlæg et eller andet sted?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak og velkommen til :-) Jeg er også ret stolt af at vi kan få så meget med ifht vores budget. Har så også brugt en del tid på at researche alt for at holde prisen nede og der er klart også sket en del kompromiser :-)

Flowerbombs er helt basalt blendet papir, vand og blomsterfrø. De skal bruges som favours til gæsterne. Så skal de bare tage den hjem og plante i haven eller en krukke og så skulle der meget gerne komme blomster ud af det :-) Har også læst dem omtalt som seedbombs. Det er vidst meget amerikansk. Men sys det er en sjov og sød ting :-) Det er Camilla Krøier som har introduceret os til dem herinde på BK. Der ligger en how-to inde på DIY step-by-step-forummet.

0

Del dette indlæg

Tak og velkommen til :-) Jeg er også ret stolt af at vi kan få så meget med ifht vores budget. Har så også brugt en del tid på at researche alt for at holde prisen nede og der er klart også sket en del kompromiser :-)

Flowerbombs er helt basalt blendet papir, vand og blomsterfrø. De skal bruges som favours til gæsterne. Så skal de bare tage den hjem og plante i haven eller en krukke og så skulle der meget gerne komme blomster ud af det :-) Har også læst dem omtalt som seedbombs. Det er vidst meget amerikansk. Men sys det er en sjov og sød ting :-) Det er Camilla Krøier som har introduceret os til dem herinde på BK. Der ligger en how-to inde på DIY step-by-step-forummet.

Ej, det er da en sjov idé! :biggrin:

Synes det er for vildt. Hos os er vi to under uddannelse men kan bare ikke se hvordan vi skal slette nogen poster. Men tror også vi har sat nogle af posterne lidt højt, og hvis alle posterne ryger lidt ned, hjælper det jo på det. Og jeg har en idé om at min mor vil give brudekjolen :)

Det er dejligt når man kan få lidt fra venner og bekendte, kunne læse at I også havde fået lidt i gaver og sådan, det er så dejligt så man får råd til lidt mere luksus :biggrin: især dejligt I kunne få råd til musik, det er en post jeg personligt ikke ville kunne undvære :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er for vildt. Hos os er vi to under uddannelse men kan bare ikke se hvordan vi skal slette nogen poster. Men tror også vi har sat nogle af posterne lidt højt, og hvis alle posterne ryger lidt ned, hjælper det jo på det. Og jeg har en idé om at min mor vil give brudekjolen :)

Det er dejligt når man kan få lidt fra venner og bekendte, kunne læse at I også havde fået lidt i gaver og sådan, det er så dejligt så man får råd til lidt mere luksus :biggrin: især dejligt I kunne få råd til musik, det er en post jeg personligt ikke ville kunne undvære :blush:

Her er pengene også bare små og uden hjælp fra venner og familie havde det slet ikke kunnet lade sig gøre. Så det er vi simpelthen så glade for. Så vil jeg ikke pive over at være tvunget til at finde min kjole til Lilly's lagersalg osv. Er taknemlig for at der overhovedet bliver et bryllup :-)

Det er bare rigtig svært når man skal spare og kan godt forstå i ikke rigtig kan finde nogen poster at skære væk. Det har vi heller ikke kunnet. Vores budget på 35.000 er inkl de gaver og tilskud vi har fået pånær selve kagen og bryllupskørsel som vidst desværre lige nu ser ud til ikke at blive til noget. Det ærgrer mig en del. Men på den anden side så er det nok en af de mindst vigtige ting på dagen. Så det går nok :-)

Musik var også bare rigtig vigtigt for mig. Så jeg er så glad for at vi kunne udvide budgettet lidt og få plads til det. Min ældste søn sys at det er helt vildt og så lige i dag at han glæder sig altså bare rigtig meget til brylluppet. Ih så bliver man varm om hjertet :-)

0

Del dette indlæg

Her er pengene også bare små og uden hjælp fra venner og familie havde det slet ikke kunnet lade sig gøre. Så det er vi simpelthen så glade for. Så vil jeg ikke pive over at være tvunget til at finde min kjole til Lilly's lagersalg osv. Er taknemlig for at der overhovedet bliver et bryllup :-)

Det er bare rigtig svært når man skal spare og kan godt forstå i ikke rigtig kan finde nogen poster at skære væk. Det har vi heller ikke kunnet. Vores budget på 35.000 er inkl de gaver og tilskud vi har fået pånær selve kagen og bryllupskørsel som vidst desværre lige nu ser ud til ikke at blive til noget. Det ærgrer mig en del. Men på den anden side så er det nok en af de mindst vigtige ting på dagen. Så det går nok :-)

Musik var også bare rigtig vigtigt for mig. Så jeg er så glad for at vi kunne udvide budgettet lidt og få plads til det. Min ældste søn sys at det er helt vildt og så lige i dag at han glæder sig altså bare rigtig meget til brylluppet. Ih så bliver man varm om hjertet :-)

Nåh hvor dejligt, kan jeg godt forstå.

Wow, troede først at det var 35.000 og plus de penge i havde fået i gave, men hvis de 35.000 er inkl. de gaver, så synes jeg godt nok det er endnu flottere klaret!! Hatten af for det. Jeg skal vist også ind til Lilly og lure. Jeg vidste nemlig ikke, at de havde andre kjoler på tilbud derinde end dem på hjemmesiden, men det fandt jeg jo så ud af i din tråd. :biggrin:

Og elsker dine invitationer må jeg også sige.. Dem blev jeg meget inspireret af, selv om jeg egentlig havde planlagt hvordan mine skulle se ud. Så blev jeg alligevel sådan "ejj, man kunne også gøre det og det" da jeg så dine :)

Super godt gået.. Glæder mig til at følge med i den sidste stykke tid op til den store dag ()()

0

Del dette indlæg

Nåh hvor dejligt, kan jeg godt forstå.

Wow, troede først at det var 35.000 og plus de penge i havde fået i gave, men hvis de 35.000 er inkl. de gaver, så synes jeg godt nok det er endnu flottere klaret!! Hatten af for det. Jeg skal vist også ind til Lilly og lure. Jeg vidste nemlig ikke, at de havde andre kjoler på tilbud derinde end dem på hjemmesiden, men det fandt jeg jo så ud af i din tråd. :biggrin:

Og elsker dine invitationer må jeg også sige.. Dem blev jeg meget inspireret af, selv om jeg egentlig havde planlagt hvordan mine skulle se ud. Så blev jeg alligevel sådan "ejj, man kunne også gøre det og det" da jeg så dine :)

Super godt gået.. Glæder mig til at følge med i den sidste stykke tid op til den store dag ()()

Det er det gode ved dette forum; vi kan alle inspirere hinanden :-)

Jeg har hørt fra flere herinde at Lilly ofte har flere kjoler hængende som er stærkt nedsatte. Der er flere herinde som har købt kjoler til 1000 kr. Min er købt til deres årlige lagersalg i Vejle.

0

Del dette indlæg

Så skal han da bare være med der hvor det foregår - bag pulten . :) Nu kan jeg ikke lige se hvor gammel han er men hvis der er noget børn i 6-11 års alderen kan leve længe på, så er det at de har fået lov til "at være med" til at spille musik, styre lys etc. (sådan opfatter de det jo). Det plejer såvel jeg selv som vores andre DJ's at være åbne overfor. Ikke mindst under en tale er det en meget god måde at "beskæftige" dem på selvom det kun er dem selv der kan høre musikken og selvom det måske mere handler om at stå sammen med en person man ikke kender som har en særlig funktion ved festen og en masse teknik. :) På den måde kan man nemt at holde et barn eller to i ro og det fremkalder også nogle reaktioner hos forældrene m.v. som ikke er til at tage fejl af :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skal han da bare være med der hvor det foregår - bag pulten . :) Nu kan jeg ikke lige se hvor gammel han er men hvis der er noget børn i 6-11 års alderen kan leve længe på, så er det at de har fået lov til "at være med" til at spille musik, styre lys etc. (sådan opfatter de det jo). Det plejer såvel jeg selv som vores andre DJ's at være åbne overfor. Ikke mindst under en tale er det en meget god måde at "beskæftige" dem på selvom det kun er dem selv der kan høre musikken og selvom det måske mere handler om at stå sammen med en person man ikke kender som har en særlig funktion ved festen og en masse teknik. :) På den måde kan man nemt at holde et barn eller to i ro og det fremkalder også nogle reaktioner hos forældrene m.v. som ikke er til at tage fejl af :)

Personligt har jeg det sådan at der er noget særligt ved at spille til bryllupsfester hvor jeg ved at musikken er en stor post i budgettet Alle fester forpligter og alle fester er set med vores øjne en tillidserklæring men når man ved at der er spinket og sparet for at få netop den post på plads så er det som at det forpligter mere. Når man er på stedet bemærker man det ikke. Der er hovedsagen at folk iværdsætter og nyder musikken og man kan ikke læse om der er brugt 20.000 eller 100.000 kr. på festen. Der er selskabet alfa omega.

Han er 8 år den ældste og jeg er sikker på at han nok skal komme op til pulten ret hurtigt :-) Så det er jeg da glad for at høre :-) Han snakker fanden et øre af. Der er flere drenge i den alder. Så det bliver spændende om de kommer til at stå hos DJ'en hele aftenen. Han glæder sig i hvert fald rigtig meget :-)

Der er ingen tradition for store og dyre fester i vores familie. Det foregår sonofrets hjemme eller i et forsamlingshus eller lignende "når det går vildt for sig". Så vi er helt enige i at det ikke er prisen, men selskabet som tæller :-) Det bliver første gang i vores familie at der kommer en DJ. Det er kun de nærmeste som ved det. Så tror der vil være en masse som bliver overraskede og forhåbentligt positivt :-)

0

Del dette indlæg

Ingen problemer der. Klart står der lige pludselig 6 drenge eller flere så skal man selvfølgelig holde igen, men det plejer nu at gå alligevel.

Det er jo en af de ting som er med til at gøre det sjovt at spille til bryllupsfester: At man - forhåbentlig som du siger - får åbnet nogle folks øjne for at DJ's kan andet end at spille skole- og gymnasiefester. En særlig trumf er det jo når man efterfølgende bliver booket af forældre eller bedsteforældre til brudeparret, eller når de kommer efterfølgende og roser niveauet fordi de kunne snakke sammen under middagen og de er som regel også meget imponeret over at man kan spille til festsangene. Andre tror at man rent faktisk spiller til dem. Havde en gang en ældre dame som efter middagen spurgte: Hvor er dit klaver ? .:)

0

Del dette indlæg

Der er vidst inviteret ca 14 børn i alderen 0-14 år. Men der er så "kun" ca 5 drenge i alderen 6-11 år. Så det går nok og der skal nok også leges eller spilles iPad ind imellem :-) Vi har et stort legerum og 2 legepladsen lige ude foran til om eftermiddagen og først på aftenen. Børnene kommer til at sidde så de nemt kan gå til og fra uden at forstyrre for meget.

Vi har nogen stykker som ikke går af vejen for en god fest. Så tror at det vil blive rigtig godt modtaget med DJ :-) og så er jeg så positivt overrasket over hvor billige i er så jeg allerede spekulerer i en 40 års fødselsdag om 4 år :-)

0

Del dette indlæg

Vi har nogen stykker som ikke går af vejen for en god fest. Så tror at det vil blive rigtig godt modtaget med DJ :-) og så er jeg så positivt overrasket over hvor billige i er så jeg allerede spekulerer i en 40 års fødselsdag om 4 år :-)

Generelt føler man sig stort set altid velkommen og også iværdsat når man er ude til fester . :) Ellers gjorde man det ikke for det er ikke pengene der bærer værket. Hvad billigt er kan være meget forskelligt afhængig af hvem man spørger. Det de fleste nok iværdsætter hos os er at de ikke skal tænke på hvor lang tid vi spiller i forhold til budgettet og festen i øvrigt. Men det glæder mig da at høre og særligt når det kommer fra nogle hvor man kan se at der er blevet arbejdet meget med budget og med at holde det nede. . :)

Det mange nok glemmer er hvor lang tid man bruger på det. Jeg skal selv køre i morgen kl. 10 (efter at have spillet discofest for datteren og veninderne her i aften frem til kl. 3) for at være fremme til et bryllup i tide. Det er så i Nordjylland og derfor også en lidt højere pris.

0

Del dette indlæg

Fedt med børnene. Det er rigtig gode rammer. Og ja det er også altid sjovt at komme ud til fødselsdagsfester m.v. for folk man har spillet bryllupsfester for før. Det og at spille for gæster gøres der faktisk en del i og på den måde er de mange bryllupsfester faktisk bedre end alverdens markedsføring. .:) Vi er i øvrigt på Sonnerupgaard på torsdag (skærtorsdag) som "udstiller" hvis I skulle få lyst til at kigge derned. .:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer