louiseskov82

Dårlig vejr 23/8

19 posts in this topic

Øv har kigget på prognosen, vi skal giftes næste lørdag den 23/8, og de lover regn, sol og sky og 19 grader. Ikke det fedeste. Ved godt den er meget usikker sådan en prognose. Der står 0,3 mm regn. Hvor meget det? Har ikke en dyt forstand på det. Har i andre købt sådan en fin hvid brudeparaply?

0

Annonce ♥

0,3 mm er ingen ting. Forstil dig at du sætter en kop ud i haven. Når dagen er gået er der vand i koppen. Hvis du stikker en linial i koppen og måler vandet er der kun 0,3 mm i koppen...

0

Ikke så ked af det :floejt: - det skal nok gå..

Vi blev gift den 10. maj i år, vejret var øv - masser af tunge skyer, der var lovet masser af regn, og det blev kun til enkelte dryp

Som sikkerhed, mest for håret og hattene - købte herren en gammeldags sort paraply til os, og en hvid til datteren

Han vidste ikke, vi allerede havde helgarderet os med paraplyer fra Lisbeth Dahl, så de passede til vores tema/kjoler. (sort/hvid med flæser

De tunge skyer, gav blot fotografen et super blødt lys

0

Annonce ♥

Tak for jeres beroligende ord:) Det hjælper :)

Er også bare mega nervøs for alt lige nu!! Alt det praktiske er på plads, men for pokker da jeg har sommerfugle i maven :)

0

Rolig nu, langtids prognoserne er så usikker så det ikke rigtigt kan bruges til noget og 0.3 mm er et par dryp

0

Til min venindes bryllup for nogle uger siden, sagde vejrudsigten gråvejr og regn lige indtil dagen inden, hvor den skiftede til skyet og sol. På dagen blev det høj sol og vildt varmt.. Synes vejrudsigten er svære at bruge, medmindre det kun er et par timer frem man kigger.

0

0,3 mm er ikke meget og tingene kan ændre sig endnu, så det måske bliver helt skyfrit og varmere. Vi skal giftes den 30.8. og jeg har sagt til H2B, at jeg bare håber det ikke regner og hvis det gør - ja - så er det godt det ikke er et havebryllup, men indenfor at vi skal feste. Vi må krydse fingre for godt bryllupsvejr de næste uger :7himmel:

Hehe - jeg har faktisk købt en brudeparaply, men den er mindre end jeg troede og det er bare stof, så den kan ikke holde regnen ude - men smart er den :wink:

Edited by SRHansen
0

Annonce ♥

Tag det helt roligt. Et er at man ikke kan regne med prognoserne. Noget andet er at der er fordele og ulemper ved alt. Vi har haft en periode hvor det har meget varmt og det gør det mere ulideligt for gæsterne at opholde sig inde med det resultat at festerne ofte bliver "delt". Hvis det bliver dårligt vejr og regnvejr har I trods alt den fordel at festen så vil være mere samlet men jeg ved godt at der er mange andre ting som spekuleres over såsom billeder m.v.

0

Skal giftes på lørdag og i sidste uge lovede de 10 mm regn den dag, men nu er det ændret til sol med skyer :)

0

Jeg havde købt en brudeparaply ud fra overvejelsen "hvis man glemmer regntøjet så regner det".

Vi havde MEGET blandet vejr i lørdags og ærligt talt også ret voldsomt regnvejr.

NØJ hvor var jeg glad for min skønne paraply.

Regnen var svær fordi jeg var vandonduleret og mit hår ville klaske fuldstændigt hvis det blev vådt. Derudover var det nyfarvet og jeg kunne lige se det rende rød/pink striber ned af kjolen..

I praksis gik det hele bare fint og de fotos vi fik taget ude i regnen foran kirken - med paraplyen.. de er bare super skønne :-

Selvom regn er lidt ærgerligt så endte det med at være en sjov del af dagen og noget som krydrede den lidt(også med spænding i forhold til håret).

Det tvang os også til at tage de fleste fotos indendørs og dermed fik vi nogle lidt anderledes fotos.post-70575-0-94940200-1408046585_thumb.j

0

Vi skal også giftes 23/8, og kigger også meget på vejrudsigter (eller i hvert fald mig). Vigtigste tidspunkter det helst ikke skal regne eller blæse for meget er jo egentlig 1) når man kommer ud af kirken, og 2) når man skal fotograferes.

Jeg har fotograferet som amatørfotograf til mange bryllupper, og hvis bare brudeparret har en location plan b til billederne, hvis det regner eller blæser for meget, så kan man ikke gøre mere. Så det har vi sådan nogenlunde. Jeg tror, vi selv køber en dobbeltparaply til hvis det regner, når vi kommer ud af kirken og evt. til billederne.

0

Annonce ♥

Vi skal også giftes 23/8, og kigger også meget på vejrudsigter (eller i hvert fald mig). Vigtigste tidspunkter det helst ikke skal regne eller blæse for meget er jo egentlig 1) når man kommer ud af kirken, og 2) når man skal fotograferes.

Jeg har fotograferet som amatørfotograf til mange bryllupper, og hvis bare brudeparret har en location plan b til billederne, hvis det regner eller blæser for meget, så kan man ikke gøre mere. Så det har vi sådan nogenlunde. Jeg tror, vi selv køber en dobbeltparaply til hvis det regner, når vi kommer ud af kirken og evt. til billederne.

Vi vil gerne fotograferes i haven hos Sauntehus Slotshotel og har ikke tænkt på en plan B - men jeg tror jeg vil høre Sauntehus herom - måske har de et forslag hertil.

Jeg har købt en lille paraply - troede den var større ved bestilling - men der er faktisk kun plads til mig under den og den er ikke vandtæt. Men vil være flot visuelt på billederne og med romantisk.

Men ellers har både H2B en sort og jeg en lilla, som er een af farverne ved vores bryllup - så jeg tror det går :wink:

post-70715-0-27261100-1408088942_thumb.j

0

Og så betyder regnvejr på bryllupsdagen jo held og lykke :-)

Omend det jo selvfølgelig er lidt træls med regn når man skal ind og ud af kirken og der skal tages billeder..

Der var i øvrigt skybrud da min svigermor og svigerfar blev gift for 4 år siden. Det blev ikke opfattet som et problem af nogen selvom det var bryllup hjemme i deres egen have i telt. Heldigvis var der gulv i teltet. Så det var kun når man skulle ind i huset på toilet at det var knap så sjovt. Ca 3-5 meter drejede det sig vel om... Men i hen brok og egentligt var det super hyggeligt :-)

0

Bare rolig, det bliver PISSE godt vejr d. 23. august.........for dér skal jeg også giftes :-D

Vi kan hverken gøre fra eller til med vejret, så nyd det i stedet......også dagene op til brylluppet :-)

0

Bare rolig, den 23. august bliver det fantastisk vejr, for det er min fødselsdag! :denmarkflag::denmarkflag:

Ej, tror nu ikke du skal være så bekymret, for der er i bund og grund intet du kan gøre ved det! Så gadér jer med paraply, og så er der ikke så meget I kan gøre.

0

Annonce ♥

Jeg tror umiddelbart at det bliver lige som det har været i dag (her har vi ikke fået regn). Køligt og lidt blæsende, men ingen eller meget lidt regn.

0

Blev gift den 9/8 og det begyndte at regne da vi kom ud af kirken. Der var en del byger under receptionen og det var meningen vi skulle hygge os i haven, men så rykkede vi bare ind i skolestuen (vi bor på en gammel skole) og så var det fint. Det blæste og regnede da vi skulle have taget billeder og på et tidspunkt ser min MAND så underligt på min... Det viser sig så at make-up'en ikke er så glad for piskende regn ;) men vi havde det sjovt og fik også nogle gode billeder. Frisuren blev dog lidt mere... naturlig end det var meningen :D men det var ikke noget der kunne slå og ud. Det var en fantastisk dag!

0

LIgegyldig hvilket vejr det bliver kommer det IKKE til at ødelægge vores store dag om små 14 dage.

Nu har vi heldigvis også festen indendørs og ikke fx en havefest, hvor vejret betyder utrolig meget.

Krydser fingre for at alle brudepar får godt vejr på deres bryllupsdag - hehe :7himmel:

0