Cathla

Hunde til havebryllup.

19 indlæg i dette emne

Ok, jeg har fået det mærkeligste ultimatum.

Mit bryllup skal holdes i mine bedsteforældres have. Min morfar er gartner og glad for sin fine have.

Min kommende kones moster har nu bedt om at få sin hund med.! Ja, en hund! Det er en lille sindsyg gulvmoppe. Hun mener hunden dør, hvis den skal passes andet steds, den har nemlig stress. Jeg vil simpelthen ikke have en lille gøende hund til mit bryllup, og mine bedsteforældre er heller ikke begejstrede. De er gamle og helt fantastiske og tilbød at holde brylluppet hos dem.

Nu siger denne moster (som min kommende kone har betragtet som erstatningsmor siden egen mors død), at hende og hendes mand så må dele sig, og skiftes til at passe hund. Ellers må en anden moster og hendes mand komme først på dagen, og så kommer de senere og så skiftes de til at passe hund.

Mosteren gjorde min kæreste enormt ked af det ved dette ultimatum, da hun tilføjede at min familie burde sige ja til hund. De er nu sure på min familie som de slet ikke kender.

I både min og min kærestes verden er hunde altså bare ikke lige en del af et bryllup. Men de her to mostre er begge besatte af deres hundebørn, og siger vi ja til en, kommer der sgu nok to. Mareridt for mig, os faktisk.

Er jeg helt galt på den her? Min kommende kone er træt af at blive presset, og bliver lidt en lus mellem to negle. Jeg syntes det hele er helt bizart. Hvad ville i gøre?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det lyder helt vanvittigt hvis du spørger mig! 😳 SELVFØLGELIG skal den (de) hund(e) ikke med til jeres bryllup når hverken dine bedsteforældre eller du selv eller din kommende synes at det er en god idé. Længere er den historie da ikke i min verden. Jeg er selv virkelig et "hundemenneske" og elsker min "lillepige" og hun er virkelig en stor del af vores familie. Men med til bryllup, det skal hun altså ikke! 😉 hverken vores eget eller andres (naturligvis!)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh for en dumt situation for jer. Uanset hvor glad man ellers er for hunde, så er det måske ikke liiiige stedet af have dem med.

Jeg elsker mit kræ overalt, og jeg havde sygt svært ved at få ham passet ude til vores eget bryllup - men det gjorde vi self., for det er da slet ikke stedet for en hund.

Men jeg tænker lidt: hvis hunden er stresset, så skal den da ikke ud blandt en masse fremmede, så mon det er planen at den så skal lægge på et værelse? = det kan i måske bedre acceptere hvis det er? Men altså, jeg vil da klart mene, at den har bedst af at være hjemme i eget miljø. De må da kende en eller anden der kan passe den. En nabo eller noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De mener at hunden kun kan være sammen med sine ejere, og derfor ikke kan passes derhjemme af en anden. Det undre også mig at den så kan tåle at være et fremmed sted med 40 mennesker. Tror mere det handler om at de ikke vil undvære den. Men ellers gode løsningsforslag. Tænk, jeg var så naiv at tro at det var nemt at invitere folk til bryllup☺️ Denne her havde jeg i hvert fald ikke forudset

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de hunde betyder så meget så var jeg nok blevet lidt kold og havde sagt at mostrene måtte fejre jer derhjemme med deres hunde, det er en rigtig dum situation de har sat jer og dine bedsteforældre i og allerede der bliver jeg lidt på tværs... Skal de så også sidde med ved bordet.... Nej altså....

Mener forresten at der var en herinde hvis bror slæbte hunden med til brylluppet og det irriterede hende pænt meget efter hvad jeg kan huske...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville stå fast.. så må hunden "dø" af at blive passet, ellers må de lave deres opdeling.. Jeg ville ikke gå med til at en eller flere hunde kom til bryllup, og når både du og kæresten mener de ikke hører hjemme der, så ville jeg melde det ud. Så er jeg helt enig i, at hvis hunden har stress, så er det da nærmest dyreplageri at tage den med til fest med 40 mennesker.

Jeg frygter også at vi får nogle 'ultimatummer' nu vi ikke har inviteret børn, men vi har aftalt at vi står fast - vores dag, vores præmisser

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der må de altså lige hanke op i sig selv og se på hvad det er i ønsker...

Hvad nu hvis nogle er de andre gæster er allergiske? Deres velbefindende er da vigtigere en mostrenes fine fornemmelser på deres hundes vegne ;) så jeg vil sige som de andre, at det kan der overhovedet ikke blive tale om :)

Vores hund kommer med, men kun under receptionen, efter det må hun hygge sig på vores værelse (vi skal være der tre-fire dage) så for undgå for megen køren får hun lov at blive på stedet på selve dagen også, men ikke til festen med høj musik osv - det ville da først give stress!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der skal ikke hunde med til et bryllup, sådan er det bare... har osse et par fanatiske hundemenesker i min kommende mands fam og de fik afvide lad hunden bliv hjemme eller lad vær med at komme... (den ene er min h2b´s mor) de blev sure og hans mor vil ik komme når hunden ik må komme med.. men sådan er det vi gir os ikke vores dag og ingen hunde.. synes i burde gøre det samme

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det jo generelt sådan med ultimatummer at de må bare falde tilbage på dem der stiller dem. "Vil I ikke komme hvis ikke hunden(/min anden fætters kone/mine børn/min nye kæreste/fortsæt selv) også bliver inviteret? Det var ærgerligt, vi har jo inviteret DIG fordi vi meget gerne vil se dig. Men så må det jo være sådan". (Og så må de i øvrigt selv holde en stor og dyr fest hvis de vil have endelig indflydelse på gæstelisten). Alt med måde, for de fleste gæster er jo også mennesker man skal se fremover, og have et godt forhold. Men det her er ret langt ude i min verden - at insistere på at tage sin hund med til bryllup. Hvis den ikke kan være alene er det på høje tid at arbejde på at finde en løsning på det, bryllup eller ej. Træning i at være alene hjemme, eller en god pasning eller noget.

Arj, det må være svært når det sådan er en der er tæt på jer der stiller det ultimatum. Men helt ærligt - man tager ikke hunde med til brylllup. Hvad hvis det havde været en begravelse - skulle den så også med der.

Jeg ville nok tage det stille og roligt (på overfladen i hvert fald) og sige et eller andet i stil med at det vel nok er ærgerligt hvis de ikke kan være der begge to hele tiden fordi de skal skiftes til at passe hund. Fordi I gerne vil se alle dem der er inviterede. Men at hvis det er den måde de kan få det til at fungere på, så må det jo være sådan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde og gode! Tak for opbakningen, jeg giver mig heller ikke, men jeg syntes det er svært at stå fast når man kæreste så potentielt skal undvære nogen som betyder meget, men hun betyder vel så ikke mere for dem end deres hund. Sådan ser jeg det altså.

Jeg er dybt imponeret og meget overrasket over hvor meget folk vil tillade sig omkring andres bryllup, kan høre jeg ikke er den eneste her:-) har også gang i børnedebatten i familien. Det er utroligt at folk ikke kan regne ud at dem som er inviterede er dem som står i Invitationen. Altså ikke hunde, børn eller what not folk vil slæbe med....en hest måske ?☺️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er lige godt det sjoveste jeg har læst herinde!! En hund til et bryllup!! Er de da helt fra den :blink:

Selvfølgelig skal der ikke hunde med til en bryllupsfest! Arhmen hold nu kæft altså jeg synes det er morsomt!!

Nu når jeg har klukket færdig, synes jeg også det er noget svineri! At sætte jer i den situation, forhelvede, det er ikke engang i jeres egen have! At man vil påtvinge sig at andre skal se på ens kræ... Jeg er helt uforstående over at man kan tillade sig sådan noget!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil så sige, at hvis det ellers var en hund, der bare ville ligge og sove og ellers være stille og rolig, så ville det ikke genere mig, hvis den deltog i mit bryllup.

Men som du beskriver den, så skal den selvfølgelig ikke med, og de har ingen ret til at stille jer i den situation med sådan et ultimatum. Så I må stå fast og frabede jer hunden - længere er den ikke, selvom det er en æv situation.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hunde til bryllupsfester er no go .:) Bortset fra den ene situation hvor det er brudeparret selv som ønsker hund(e) med og det iøvrigt er foreneligt med det sted hvor festen holdes. Ingen af delene er tilfældet her og du har selv givet svaret. Selvom I helt sikkert ikke selv har noget mod hunde ville det være mangel på respekt overfor dine bedsteforældre at acceptere det. Så I skal selvfølgelig sige fra. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have vores lille prut med til vielsen og lidt af fotograferingen, men så skal hun også hjem og sove. De bliver jo fuldstændig kulrede af at være med til sådan noget. Det allerbedste for dem er at gå og snuse, evt. lege forholdsvist kort og så ellers 15-18 timers søvn i døgnet.

Ligemeget hvad kan folk ikke kræve noget af jer. Som en anden skrev, må de selv holde fest, hvis de vil bestemme og komme med ultimatummer.

Skriv gerne hvordan det går :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har helt ret - det er sgu bizart.

Jeg kan gå med til børn, der bliver ammet, er velkomne - men hunde! Det er alligevel første gang, jeg hører dén!

Vi inviterede ikke børn med, og straks stejlede min storesøster - "så må *hendes mand* blive hjemme og passe dem" (børnene er 9 og 13...!). Jøsses da. Find dog pasning eller bliv væk...! Bare vid, at I blev inviterede af en grund!

Folk må acceptere præmisserne eller blive væk. Ultimatummer kan de bare pakke langt væk - de hører ikke med til bryllupper (altså hverken ultimatummer eller andre/andet, der ikke står i invitationen).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej så stopper det da. Hvad er det for et underligt ultimatium at stille jer?! Hold nu helt op altså. Tænker bare at hunde på ingen måde hører med til et bryllup. Især ikke hvis det er en hund som i forvejen lider af stress. Så er det da endnu mere synd at smide den ud blandt 40 mennesker.

De kan simpelthen ikke være det bekendt og det synes jeg i skal fortælle dem uden omsvøb. I mener ikke at hunde hører hjemme til jeres bryllup og så er den da bare ikke længere!!!

Er trist at de stiller jer i sådan en dum situation! Håber der bliver fundet en god løsning hvor i ikke skal gå på kompromis. Det er da trods alt JERES dag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer