Nytårsbrud

Børn og nytårsbryllup

18 indlæg i dette emne

Hej

Vi skal giftes den 31. december 2016. Vi har allerede booket kirke, sted og musiker, MEN!!!!!! Vi har egentlig besluttet, at bryllupsfesten skal være uden børn, men er nu blevet vildt i tvivl om, om jeg kan forvente at folk vil og kan få passet deres børn denne dato. Det bliver et lille bryllup og det er kun den allernærmeste famile og venner, der skal med og hvis jeg vender den om vil jeg til hver en tid få passet mine børn, for at deltage i evt. et af gæsternes bryllup, hvis de skulle giftes på denne dato. Men det er jo også min holdning.

Ville i få passet jeres børn, hvis det var jer??? Og hvad tænker i generelt om det at vælge børnene fra???

Det skal samtidigt siges at alle får en save-the-date her i december, så folk kender datoen et år i forvejen.

Mange bryllupsfeustrationer

Anne-Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har selv valgt at vores bryllup skal være uden børn, så den del af det kan jeg sagtens forstå jer i..

Dog tror jeg det vil være meget svært for jeres gæster at finde pasning den dato.. Deres venner og familier har jo nok andre planer end at være barnepiger..

Hvis vi skulle giftes den dag, ville jeg sige at børn var ok, og jeg ville heller ikke selv være glad for at få passet mine børn den dag, for jeg vil gerne være der hvis de reagerer på fyrværkeriet (de er ikke så gamle)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup er med børn - men kan godt forstå dem, som ønsker et bryllup uden :)
Det kommer jo helt an på, hvilken fest man ønsker at holde.

Jeg ville ikke få mine børn passet nytårsaften og jeg tror generelt, det vil være svært at få en barnepige netop den dato. Så skulle jeg giftes den 31/12, ville jeg inviterer med børn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt - helt OK at vælge børn fra! Vi havde børn med til vielse og reception, men middagen var uden. Dog synes jeg at når I har valgt nytårsaften, så er det uanset i hvor god tid I er ude i, så er det svært at få børnene passet plus at forældrene måske også ønsker at være sammen med deres børn på sådan en aften.

I kan måske gøre lidt ekstra ud af underholdning til børnene? Indrette et film-rum, hvor de kan se film og hygge sig - evt. med madrasser så de kan falde i søvn uden at forældrene behøver tage hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder festen et sted, hvor alle gæster skal overnatte. Jeg er også ude i om børnene kan være der med babysittere, uden at være med til middagen. Jeg skal dog lige have forhørt stedet, om muligheden for dette.

Det er ikke for at lyde helt børnefjendsk, har selv to. Men har en niece og nevø på 7 år, som er helt ustyrlige. De kan maks sidde stille i 10 sekunder og der er altid garanti for råben og ting, der får i stykker, når de er her.

Men synes også at det er meget, at jeg skal sørge for pasning af 14 børn. Der skal vist en del babysittere til.

Det virker mest som om at vi må tage chancen og gør som vi vil eller flytte hele brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har allerede selv babysitter og vi er helt med på at datoen for mange er speciel. Dog bliver det et forholdsvist lille bryllup og de venner, der skal med er præcis de samme mennesker, som vi faktisk plejer at holde nytår med, så der er ingen, der egentligt skal give afkald på traditioner. Familien ved jeg ikke har noget problem med det.

Jeg tænker om løsningen kunne være at tilbyde gæsterne selv at medbringe barnepige, som kan passe børnene på deres værelser. Da vennerne med børn alle kender hinanden rigtig godt, kan de jo også gå sammen om en barnepige.

Det lyder til at jeg har besluttet mig for at holde det denne dato uanset hvad. Haha...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke det blir en udfordring med barnepige, så er det da alletiders. Men jeg tror måske, jeg ville lodde stemningen inden, for som der blir nævnt af andre, så er det nok ikke den nemmeste dag at engagere pasning. Hvis alle dem, der har børn, ikke kan/vil deltage af dén grund, så kan det jo være ét fedt at insistere på den dato... er der nogen grund til, at det absolut skal være dén dato? (I mine øjne er datoen "bare" en dato i en ring, man ikke ser indersiden af alligevel - men det er ikke sikkert, det er det samme for jer).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har dele børn som er hos os nytårsaften i år , og dem kan man da ikke få passet når de glæder sig til at være sammen med os den dag.. Du skal nok til lommerne hvis en barnepige skal sidde på et værelses nytårsaften med 10 unger.. Jeg kender i alt fald ingen der vil det...

Tror bedste løsning er børnene er med, lav et børne bord så de kan gå til og fra uden at ødelægge bordplanen, lav et lege område hvor de kan hygge mens i fester .

Redigeret af denmodne
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig og når alle skal overnatte på stedet er det heller ikke noget problem for børnene at finde et sted at sove når de går omkuld. Det man jo skal tænke på er at langt de fleste børnefamilier holder nytår med deres børn som en fast tradition og inviterer I uden børn kan det betyde at nogle vil melde afbud. Noget helt andet er at det nok er meget godt at I har fået de nævnte ting på plads i god tid for ellers kunne det nemt blive en vanskelig og også dyr opgave. Mange siger at det er dyrere når der står bryllup på etiketten hvilket ikke altid er helt korrekt, men det er det når vi taler om nytårsaften.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forslag:

  • Børnebord
  • Lav et værelse til film hygge og et legeområde. Perfekt hvis der også er noget undendørs, selvom det vil være koldt.
  • Gæsterne passer/kigger til børnene skiftevis. Hjælpe evt. med at lave en "vagtplan". Det behøver jo ikke være længere tid end 15-30 min og så tilbage til festen.

Jeg synes som de andre ikke at man kan forlange at folk får passet deres børn på nytårsaften.

Hvis du er i tvivl om at de vil gøre det, så er det nok fordi at du inderst inde godt ved at de ikke ønsker den løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle svar.

Jeg vil ikke være krævende overfor mine søde gæster, så har besluttet mig for at spørge vores venner nu her, om de vil og har lyst til at få passet deres børn denne dag og så må vi tage den derfra.

Vi har dog besluttet, at børn er velkomne i kirke og til reception uanset hvad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer