Månebarn

Harry Potter Bryllup 2020

37 indlæg i dette emne

Der er rigtig god tid til 2020, men jeg har så mange ideer allerede, og har mange gør-det-selv-projekter i kikkerten, så hvorfor ikke begynde nu? :) I starten bliver dette nok mest en tråd med en masse inspiration.

Vi er et super nørdet par, der elsker at game computer sammen, læse om videnskab, psykolog og historie, eller bare bench-watche star wars filmene. Men frem for alt elsker vi Harry Potter! Det skønne ved at være nørdet er at man kan dyrke en masse skøre sider af sig selv, hvad end det er den barnlige glæde ved at dykke fuldt ned i en fiktionel fortælling eller udvide vores horisont med mere tunge emner. 

Derfor skal vores bryllup selvfølgelig være et rigtigt stylish legesygt Harry Potter bryllup med alt hvad det indebærer :cheerleader3:

Vores farvetema er mørkeblå, guld og sort, som en aften i magisk tusmørke med masser af stjerner og stearinlys, med de naturlige indslag af Hogwarts husfarver. Det bliver også et vinterbryllup. Ville ikke være dårligt med lidt sne, man kan jo håbe. Dertil skal det være et meget lille bryllup (under 20 mennesker i alt), så det bliver intimt og uformelt, sådan som vi kan lide det. 

black blå guld.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Månebarn. Velkommen til, og tillykke med det kommende bryllup. Jeg var/er også i goood tid med vores bryllup, så det kan man sagtens.

Jeg synes det lyder helt eventyrligt med et HP-bryllup. Vil glæde mig til at følge med. 

Mvh, Stine.

0

Del dette indlæg

14 hours ago, enkenoguniformen said:

Hej Månebarn. Velkommen til, og tillykke med det kommende bryllup. Jeg var/er også i goood tid med vores bryllup, så det kan man sagtens.

Jeg synes det lyder helt eventyrligt med et HP-bryllup. Vil glæde mig til at følge med. 

Mvh, Stine.

Hej Stine,

Ja jeg tænkte jo nok at jeg ikke var den første som havde nydt en lang planlægning. Vi skal lige spare op, så derfor den lange forlovelse. 

Det glæder mig at høre :thumbsupsmileyanim: Så kigger ja da også lige forbi din tråd

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 4/6/2017 at 9:05 AM, little miss phoenix said:

Yay!! Jeg glæder mig SÅ meget til at følge med hos dig i din tråd! KÆMPE tillykke med brylluppet og så fedt at der er en anden nørde-brud herinde :thumbsupsmileyanim:

Lige min tanke! Men det er også farligt, for du har sikkert en masse gode ideer, som kunne risikere at inspirere, og synes allerede jeg har en masse projekter :P De der star wars vielsesringe i din tråd er skønne, forresten 

0

Del dette indlæg

On 3/6/2017 at 7:54 PM, 99banne said:

Tillykke med det kommende bryllup! Du må love mig at få svævende lys i loftet:cheerleader3: jeg ville eeeelske et Harry Potter bryllup 

Der skal helt sikkert svævende lys i loftet :thumbsupsmileyanim: er på min to do liste. Der er så mange fine eksempler på HP brylluper på nettet, og synes virkeligt at de alle er så skønne, så nu glæder jeg mig til mit eget. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den obligatoriske to do liste (hvoraf så godt som intet er gjort)

Tema: Harry (freaking) Potter!

Farver: Mørke blå og guld, + lidt sort

Budget: Afhænger af hvad vi kan spare op, men det er ikke stort (vi vil hellere bruge penge på bryllupsrejse og så have et lille intimt bryllup)

Feststed: Har ideer, men vil ikke booke noget før jeg kommer meget tættere på. Skal ikke være for stort og dyrt, men må gerne være Potter-relateret (togstation, drivhus, tårn, vinkælder, pub, bindingsværkshus eller hytte i skoven)

Dekorationer: Se næste indlæg for den omfattende ideliste

Aktiviteter: Har en liste over ting folk skal kunne lave til brylluppet (ingen af os gider de lange sid-ned-og-spis-fester) Det kræver en del forberedelse

Mad: Afhænger af om vores feststed også serverer mad, men umiddelbart ret gammeldages menu, da det skal passe til HP. 

Kjole: Også noget jeg først vil købe senere, tænker måske en lille kappe til

Kirke: Afhænger af hvor i landet vi holder festen, vi ved nemlig ikke om vi bor på sjælland eller i Jylland til den tid.

Kage: Min svigermor laver gode kager og så skal jeg bare lige overbevise hende om at den selvfølgelig skal have noget HP præg.

Invitationer: En blandning af Marauders map og velkomstbrevet Harry modtager til Hogwarts. DIY

Ringe: Ikke noget alt for dyrt eller komplekst

0

Del dette indlæg

Dekorationer

Dekorationer er det jeg er længst med i min tankegang, formentlig fordi der er så meget af det andet jeg endnu ikke kan tage stilling til, før vi når tættere på datoen. Det handler også om, at jeg regner med at lave rigtig mange af dem selv, og derfor skal være i gang i gooood tid. 

Lidt inspiration:

PicMonkey Collage.jpg
Vi har lavet en lille brainstorm over, hvad vi gerne vil have i festlokalet for at give den helt rigtige stemning, så man får den magiske stemning, og at temaet ikke bare føles fladt og kom frem til denne liste.

• Æbler, guld og blå i flettede kurve (på bordet)

• Stjerneloft - kommer an på feststedet
  • Tryllestave til alle gæster

• Eliksirhylde (også fungere som bar, hvor kan mikse egne drinks eller vove pelsen og prøve nogle eliksirer) her skal være eliksirer, værktøjer og ingredienser inspireret af HP

• Kandisbaronen - slikbuffet med chokoladefrøer, lakridsstave, jelly belly bønner, osv
  • Stearinlys +svævende

• Udstyr til photobooth - fx kost, kappe, hat

• 'Befri dobby, doner en sok' skilt

• Magiske bøger
  • Ugleriet (ved gæstebogen) - brune pakker med snor, blæk og fjerpen, skriftruller 
  • Spådom - runer, tekopper med blade, røgelse, krystaller 

• Husbannere

Jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes det hele skal være samlet, men det er nogle af de elementer jeg gerne vil lave. Der er nok alligevel noget af det jeg ikke får gjort, eller måske ikke bliver nødvendigt eller bliver for meget, men lad os bare sigte højt fra starten af, ik ? :) Jeg vil også gerne finde ud af om jeg ikke kan lave et romantisk personligt spin på hver af disse - måske fx, malede hjerter med vores monogram på æblerne. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On ‎05‎-‎06‎-‎2017 at 0:04 PM, Månebarn said:

Lige min tanke! Men det er også farligt, for du har sikkert en masse gode ideer, som kunne risikere at inspirere, og synes allerede jeg har en masse projekter :P De der star wars vielsesringe i din tråd er skønne, forresten 

Det skal du såmænd ikke være så bange for :) Der er mange som ændrer holdninger undervejs og justerer lidt hist og her. Det er kun sundt når man syntes det er sjovt og det gør du jo kan man se. 

Men med hensyn til det med svævende lys i loftet så er det klart noget I skal have med i tankerne når I vælger feststed for der er mange feststeder hvor de vil sige nej til det. I det hele taget har I ikke samme muligheder for at sætte jeres personlige præg på et feststeds lokaliteter som I har hvis I lejer et forsamlingshus, en lade o.l. og afhængig af hvor det er i landet vil det ofte også være den billigste løsning.

0

Del dette indlæg

Velkommen til forummet her og tillykke med det forestående bryllup (selvom der er længe til)
Spændende tema I har valgt - anderledes og fedt!
Jeg ved ikke om jeg kommer til at hænge ud på siden her helt frem til jeres bryllup, men jeg håber det - for det ku'  være spændende at følge med i jeres planlægning.

0

Del dette indlæg

9 hours ago, diskobil said:

Det skal du såmænd ikke være så bange for :) Der er mange som ændrer holdninger undervejs og justerer lidt hist og her. Det er kun sundt når man syntes det er sjovt og det gør du jo kan man se. 

Men med hensyn til det med svævende lys i loftet så er det klart noget I skal have med i tankerne når I vælger feststed for der er mange feststeder hvor de vil sige nej til det. I det hele taget har I ikke samme muligheder for at sætte jeres personlige præg på et feststeds lokaliteter som I har hvis I lejer et forsamlingshus, en lade o.l. og afhængig af hvor det er i landet vil det ofte også være den billigste løsning.

Ja jeg er godt klar over at med de dekorationer bliver vi nødt til at vælge et sted der vil lade os pynte op som vi har lyst til :) det begrænser jo udvalget lidt, men er sikker på vi finder noget. 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 7/6/2017 at 0:49 PM, kesa said:

Velkommen til forummet her og tillykke med det forestående bryllup (selvom der er længe til)
Spændende tema I har valgt - anderledes og fedt!
Jeg ved ikke om jeg kommer til at hænge ud på siden her helt frem til jeres bryllup, men jeg håber det - for det ku'  være spændende at følge med i jeres planlægning.

Tak Kesa. Ja folk forsvinder jo nok herinde efter deres store dag og jeg kan se du er meget tæt på brylluppet efterhånden :)

Og ja anderledes bliver det nok :)

0

Del dette indlæg

On 5/6/2017 at 1:42 PM, Månebarn said:

Dekorationer

Dekorationer er det jeg er længst med i min tankegang, formentlig fordi der er så meget af det andet jeg endnu ikke kan tage stilling til, før vi når tættere på datoen. Det handler også om, at jeg regner med at lave rigtig mange af dem selv, og derfor skal være i gang i gooood tid. 

Lidt inspiration:

PicMonkey Collage.jpg
Vi har lavet en lille brainstorm over, hvad vi gerne vil have i festlokalet for at give den helt rigtige stemning, så man får den magiske stemning, og at temaet ikke bare føles fladt og kom frem til denne liste.

• Æbler, guld og blå i flettede kurve (på bordet)

• Stjerneloft - kommer an på feststedet
  •  

Tryllestave til alle gæster

• Eliksirhylde (også fungere som bar, hvor kan mikse egne drinks eller vove pelsen og prøve nogle eliksirer) her skal være eliksirer, værktøjer og ingredienser inspireret af HP

• Kandisbaronen - slikbuffet med chokoladefrøer, lakridsstave, jelly belly bønner, osv
  • Stearinlys +svævende

• Udstyr til photobooth - fx kost, kappe, hat

• 'Befri dobby, doner en sok' skilt

• Magiske bøger
  • Ugleriet (ved gæstebogen) - brune pakker med snor, blæk og fjerpen, skriftruller 
  • Spådom - runer, tekopper med blade, røgelse, krystaller 

• Husbannere

Jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvorledes det hele skal være samlet, men det er nogle af de elementer jeg gerne vil lave. Der er nok alligevel noget af det jeg ikke får gjort, eller måske ikke bliver nødvendigt eller bliver for meget, men lad os bare sigte højt fra starten af, ik ? :) Jeg vil også gerne finde ud af om jeg ikke kan lave et romantisk personligt spin på hver af disse - måske fx, malede hjerter med vores monogram på æblerne. 

JEG ELSKER DET!!!!

Vi har også tænkt os at lave Kandisbaronen, den er næsten oplagt, og eftersom vi begge to elsker slik, ville det være dumt at lade muligheden gå fra sig :lol: Ved du hvordan du vil lave alle tingene? Jeg har set nogle superfede DIY til at lave både lysene og tryllestavene, så bare sig til hvis du mangler! 

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 10/6/2017 at 8:14 AM, little miss phoenix said:

JEG ELSKER DET!!!!

Vi har også tænkt os at lave Kandisbaronen, den er næsten oplagt, og eftersom vi begge to elsker slik, ville det være dumt at lade muligheden gå fra sig :lol: Ved du hvordan du vil lave alle tingene? Jeg har set nogle superfede DIY til at lave både lysene og tryllestavene, så bare sig til hvis du mangler! 

Tak :D vi har åbenbart lidt de samme tanker, hvilket er ret fedt. Jeg vil meget gerne se dine DIY tutorials :) har en masse ideer, men har så lang tid til planlægningen at jeg lige så godt kan samle alle de ressourcer jeg kan finde.

Er igang med at planlægge eliksirhylden lige nu, fordi det kræver en masse indsamling af flasker så fokuserer på at lave en liste over eliksirer og finde på indhold og labels. :)

0

Del dette indlæg

On 10/6/2017 at 3:25 AM, U+N 2017 said:

Velkommen til :cheerleader3:

Jeg synes det er ALT for fedt det tema i har valgt :thumbsupsmileyanim: nu bliver jeg nødt til at hænge ud her, til 2020 for at kunne følge med :floejt:

Det må du hellere så :wink: du skal i hvert fald være velkommen

0

Del dette indlæg

On 8/6/2017 at 9:32 PM, enkenoguniformen said:

Kan man ikke lave de svævende lys med 'fake-lys' (batteridrevne) på en eller anden måde - jeg tænker det må kunne lade sig gøre.

Jo jeg kan se at der netop er nogle ideer til at bruge led batterilys på nettet som jeg tænker må være muligt at gøre selv. :)

0

Del dette indlæg

Invitation - udkast

Jeg har lavet et lille udkast til en side af invitationerne ud fra kortet i Harry Potter. Synes det er en god måde at sætte stemningen for festen og eftersom der er lang tid til at der skal sendes noget ud så kan jeg jo nå at ændre dem mange gange. 

Invitation (Small).jpg

1

Del dette indlæg

9 hours ago, Månebarn said:

Invitation - udkast

Jeg har lavet et lille udkast til en side af invitationerne ud fra kortet i Harry Potter. Synes det er en god måde at sætte stemningen for festen og eftersom der er lang tid til at der skal sendes noget ud så kan jeg jo nå at ændre dem mange gange. 

Invitation (Small).jpg

Åh, den er fin. Den slår temaet og stemningen rigtig godt an. Flot arbejde!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer