yndlings-Lea

Jan & Lea

1,604 indlæg i dette emne

Jeg har besluttet mig for at få lavet hair extesions. Det skal være ægte hår, og det skal syes i....er der nogen af jer, der har erfaringer med det (pleje og sårn).

:)

Det allervigtigste er at du finder en professionel. For det kan virkelig blive noget sjusk at se på.

Nu kan jeg ikke lige huske hvordan du ville have håret til brylluppet, men skal det sættes op giver det også nogen krav til hvordan det syes på.

Den bedste metode er vist egentlig at få det svejset på, men det er dyrt. Rigtig dyrt! Til gengæld kommer det til at se helt naturligt ud.

Jeg har ikke selv prøvet, men kender flere der har. Bl.a min frisørveninde. Og det er meget tydeligt at se forskel på det professionelle og "hjemmebryggeriet".

Tag kontakt til en frisør og tjek om dit hår overhovedet er egnet til det. Bed om at få lov til at se billeder af noget de har lavet tidligere. Og find en anden hvis du bare føler dig lidt utryg ved frisøren.

B*, der glæder sig til at se resultatet. Postet billede

Ihh B*, nu bliver jeg jo helt forvirret...for jeg har fået at vide af andre, at syning er det flotteste og mest holdbare... :)

Min frisør har anbefalet HENDE HER -tror lige, at jeg prøver at ringe til hende en af dagene...

Tak for dine inputs :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh B*, nu bliver jeg jo helt forvirret...for jeg har fået at vide af andre, at syning er det flotteste og mest holdbare... :)

Min frisør har anbefalet HENDE HER -tror lige, at jeg prøver at ringe til hende en af dagene...

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du får syet det på så vil man kunne se syningen hvis man løfter i dit hår. Får du svejset det på må det da alt andet lige falde mere naturligt.. Hmm - jeg tror du skal spørge en professionel :(

Sidst min veninde fik lavet det var der en kant der bulede fordi hendes eget hår i selv var så tyndt - hvilket så fører tilbage til - at der er vigtigt med en der er god til det :)

B*

0

Del dette indlæg

søde Lea

Kan godt forstå beslutningen vedrørende Sessen, og at du gerne vil involvere hende på dagen, det er jo så sandelig også en stor dag for hende.

Min egen lille nevø skal med om dagen og ikke om aftenen, men han er på det tidspunkt også kun knapt 2 og så er det jo noget helt andet. han forstår jo ikke hvad der foregår, eller hvorfor hans moster render rundt i det store skrud :) hvorimod sessen jo er gammel nok til at forstå det hele (næsten)

Synes det lyder som en god beslutning i har truffet

:) Rikke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

super godt billede af jer - og kan sagtens forstå at du vil have hende med hele dagen - som Rikke skriver hun er jo en stor del af jeres liv og hun er jo gammel nok til at vide havd der forgår - og særligt når der er en barnepige til at tage sig af hende:)

mht. extensions vil jeg støtte Britteren - kig dig for det kan bliver super flot og også noget værrer juks ...

og tak for OH citatet, jeg hørte godt om den kur da jeg var hjemme - og er også fristet .. særligt hvis du mener den er go' - du er jo min OH guru :)

0

Del dette indlæg

Hvis du får syet det på så vil man kunne se syningen hvis man løfter i dit hår. Får du svejset det på må det da alt andet lige falde mere naturligt.. Hmm - jeg tror du skal spørge en professionel (y)

Sidst min veninde fik lavet det var der en kant der bulede fordi hendes eget hår i selv var så tyndt - hvilket så fører tilbage til - at der er vigtigt med en der er god til det :(

B*

Nu har jeg lige ringet til Liselotte fra Longhair.dk Hun lød rigtigt sød, og anbefalede mig at researche så meget som muligt. Vi aftalte et lille møde i starten af juni, hvor vi kan snakke om mulighederne for mit hår. Derefter sagde hun, at jeg skulle gå hjem og tænke over det i en uges tid. Hvis jeg så stadig mener, at det er noget for mig, laver vi en aftale 4 uger før brylluppet.

Glæææder mig! :)

0

Del dette indlæg

søde Lea

Kan godt forstå beslutningen vedrørende Sessen, og at du gerne vil involvere hende på dagen, det er jo så sandelig også en stor dag for hende.

Min egen lille nevø skal med om dagen og ikke om aftenen, men han er på det tidspunkt også kun knapt 2 og så er det jo noget helt andet. han forstår jo ikke hvad der foregår, eller hvorfor hans moster render rundt i det store skrud :) hvorimod sessen jo er gammel nok til at forstå det hele (næsten)

Synes det lyder som en god beslutning i har truffet

:) Rikke

Tak søde Rikke! -Jeg er også helt lettet over min beslutning. Den er bare helt rigtig. Nu kan jeg også snakke med Sessen om brylluppet....og hun glæder sig endnu mere.

0

Del dette indlæg

super godt billede af jer - og kan sagtens forstå at du vil have hende med hele dagen - som Rikke skriver hun er jo en stor del af jeres liv og hun er jo gammel nok til at vide havd der forgår - og særligt når der er en barnepige til at tage sig af hende:)

mht. extensions vil jeg støtte Britteren - kig dig for det kan bliver super flot og også noget værrer juks ...

og tak for OH citatet, jeg hørte godt om den kur da jeg var hjemme - og er også fristet .. særligt hvis du mener den er go' - du er jo min OH guru :)

Altså den omtalte Ole-kur er helt fantastisk Stine! Første del af kuren er en skruppe-creme...man bliver helt salig af at tage den på...de to andre dele er også helt fantastiske. Jeg tror ikke, at jeg har haft så blød hud, siden for laaaaaaaaaaaang tid siden :)

Redigeret af yndlings-Lea
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var til bryllup i Silkeborg igår. Det var en helt fantastisk dag, -fuldstændigt i brudeparrets ånd. Der var en super afslappet og nede-på-jorden stemning...

Efter vielsen i Sejs-Svejbæk Kirke skulle vi ud at sejle på Julsø med champagne, chokoladejordbær og små lækkerbidder...Det var rigtigt hyggeligt, og alle gæsterne og brudeparret nød det i lange drag.

Efter sejlturen skulle middagen og festen (!) indtages på Hotel Julsø. Det sted kan virkelig anbefales. -Jeg tror aldrig, at jeg har fået så god mad før. Stadig den glade og afslappede stemning.

De fleste gæster havde nok set en del frem til gommens tale. Han er en ekseptionel dygtig taler (og i øvrigt også vores toastmaster). Hans tale var utroligt følelsesladet, ærlig og også sjov....jeg tudede, -sammen med ham og resten af selskabet.

Hvis jeg skulle planlægge brylluppet om, ville deres bryllup være en meget stor inspirator.

Eneste minus var, at en af gæsterne havde medbragt deres lille baby. At babyen var til stede var selvfølgelig ikke et minus. Men moren tog bare ikke ordentligt vare på barnet. Barnet lå og hostede hele aftenen, der var høj musik, så det kunne selvfølgelig ikke sove. Til sidst lå babyen halvsovende over moren og kastede op. Moren prøvede gentagende gange at putte barnet i barnevognen, men hun gik ikke ud...blev bare i festlokalet, hvor barnet selvfølgelig ikke kunne falde i søvn. Hvorfor havde hun mon ikke en babyalarm med og stillede barnevognen udenfor? -Jeg fik det helt fysisk dårligt over så dårlig barnet så ud til sidst.

Det var oprindeligt meningen, at vi skulle overnatte hos min mor i Silkeborg, men valgte istedet at køre hjem til Korsør, da vi begge var ædru. På vej over Lillebæltsbroen kørte vi over en død ko, der pludselig lå midt på vejbanen, og som ikke kunne nå at bremse for. Jeg ringede til 112, for sådan en må da ikke være der...og jeg vidste ikke lige, hvor jeg ellers skulle ringe hen klokken 4 om morgenen. Heldigvis var de alarmeret i forvejen og på vej til stedet...spookey oplevelse.

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Så er det igen blevet tid til at flytte listen. -Her er den i hvert fald, så er den ikke så langt væk, når den skal opdateres....

Min huskeseddel...påfyldes henad vejen...

Overordnet:

Rådhus er booket til kl. 9.30

Lokation Næsbyholm Slot

Fotograf Min svoger Torbjörn, der er fotograf på Expressen

Transport Bliver nok ikke nødvendig, da fest og vielse er samme sted

Overnatning Næsbyholm Slot

Oprydning og rengøring Næsbyholm Slot

Blomster: Overordnet for alle blomster, er, at jeg bare ønsker mig hvide callaer

Brudebuket

Brudpigebuket

Blomsterkrans til Klara

Knaphulsblomster til Jan, Knud, Rudi & Torbjörn

Blomster til bordene Det skal være nogle grønne planter i potter. Måske krydderurter -Gerne nogle, der kan plantes ud i haven, så vi altid kan mindes vores bryllup

Administrativt:

Gæsteliste Tjek

Indbydelser Tjek

Frimærker til indbydelser

Vielseshæfter Tjek

Ønskeliste Den bliver jo aldrig færdig...or?

Gavekoordinator Dropper vist sådan een..

Hjemmeside Jow, den er der skam...der er bare ikke rigtigt noget på..

Bordplan Fååårk, den får vi aldrig til at gå op

Velkomstsang "Den första gång jag såg dig"

Velbekommesang bettevibsen har digtet en rigtig god en til os. Mel: Papegøjen fra Amerika

Gæstebog

Bordhæfter Tjek

Gæstegaver/bordkort Tjek på en proto

Gaveliste

Takkekort + frimærker

Fotoalbum

Scrapbog

Vielse:

Ægteskabserklæring

Bestil plads på Rådhuset nemlig! Borgmesteren er booket til 9.30

Snak med præsten Tjek, det har vi gjort...skal bare lige sende ham en stikordsmail

Vielsesmusik Tjek! -En saxofonist og bassist (kontra) fra Come Together

Oppynting i slotsparken Eller ikke...den er sikkert smuk i sig selv

Udvælg salmer/sange "Hvad er det min Marie","Du kom med alt det, der var dig", "Det er så yndigt" og "Fly me to the moon"

Middagen:

Toastmaster Thomas

Velkomst drinks Champagne

Serveringsdamer Nogle fra Næsbyholm Slot

Forret Det styrer Leif (gl. kollega)

Hovedret Det styrer Leif (gl. kollega)

Dessert

Dessertvin Yirkes! -Men pyt, der er jo nogen, der vil ha det sprøjt

Dinnermusik Tjek! -En pianist fra Come Together

Drikkevarer (Vin, sodavand, øl)

Kaffen:

Bryllupskage Anjah har tilbudt sin ekspertise :denmarkflag:

Kaffe + te + mælk og sukker.

cognac og likør til kaffen Samme kommentar som dessertvinen...

Festen:

Natmad Hmm, måske noget mexicansk. -Det er i hvert fald let at forberede i god tid

Sprut

Engangsglas til øl og sodavand + navnemærkater

Dansemusik Come Together

Musik på CD til når bandet er taget hjem

Pynt mm. til festen:

Engangskameraer Tjek

Duge Der er kun hvide duge på slottet...overvejer lidt at sy nogle naturfarvede

Servietter

Tandstikker

Lys

Hjertestjernekastere

Picnic-brunch:

Mad Næsbyholm styrer det

DrikkeNæsbyholm styrer det

Oprydning Næsbyholm styrer det

Rød og hvidternede tæpper

Lea:

Kjole + Kjole tilretning Kjole købt

Underskørt til kjolen Lejes eller låner Annens

Strømper/strømpebukser Tror, at jeg dropper dette punkt

Sko FÅÅÅÅRK, dem kan jeg bare ikke finde!!!

Strømpebånd Samme kommentar som dessertvinen og cognac´en

Undertøj Har en lille aftale med Annen, så det er der vist nok halvvejs styr på

Smykker Or not, jeg er ikke en smykkepige

Slør Tjek

Hårpynt

Sjal / Cape Også her har Annen tilbudt sin hjælp. Er hun ikke bare dejlig?

Noget nyt, lånt, blåt, gammelt

Æske til brudekjole

Frisør Er bestilt...både til selve dagen og til prøveopsætning

Makeup Tjek

Negle Unique nails, Blegdamsvej

Jan:

Jakkesæt Tjek

Skjorte Tjek

Manchetknapper Tjek, måske, jeg må nemlig ikke få noget at vide...

Sko Tjek

Strømper (evt. 2 par) Tjek

Slips, pastrong e.lign. Tjek

Undertøj

Æske til ringene

Frisør

Indgravering i vielsesringe

Paraply

Klara:

Kjole Er købt...men tvivler på, at hun kan passe den til august

Sko

Til overnatning og dagen efter:

Tøj

Sko

Bøjle, pose til kjolen og Jans tøj

Toiletsager

Efter brylluppet:

Få brudebuketten presset til min MS-ramme

Rensning af kjole og jakkesæt

Fremkaldelse af billeder

Giv meddelelse om evt. navneændring til arbejdspladsen, banken, i passet ovs.

Gave til toastmaster, Karin + andre, der har hjulpet

...har jeg glemt noget piger? :heppe:

Redigeret af yndlings-Lea
0

Del dette indlæg

Jeg var til bryllup i Silkeborg igår. Det var en helt fantastisk dag, -fuldstændigt i brudeparrets ånd. Der var en super afslappet og nede-på-jorden stemning...

Efter vielsen i Sejs-Svejbæk Kirke skulle vi ud at sejle på Julsø med champagne, chokoladejordbær og små lækkerbidder...Det var rigtigt hyggeligt, og alle gæsterne og brudeparret nød det i lange drag.

Efter sejlturen skulle middagen og festen (!) indtages på Hotel Julsø. Det sted kan virkelig anbefales. -Jeg tror aldrig, at jeg har fået så god mad før. Stadig den glade og afslappede stemning.

Silkeborg er en smuk smuk by - jeg elsker at komme der og hotel Julsø får også mine varmeste anbefalinger er kommet der en del sammen med mine bedsteforældre jeg da havde dem endnu - så forstår til fulde din begejstring

De fleste gæster havde nok set en del frem til gommens tale. Han er en ekseptionel dygtig taler (og i øvrigt også vores toastmaster). Hans tale var utroligt følelsesladet, ærlig og også sjov....jeg tudede, -sammen med ham og resten af selskabet.

Hvis jeg skulle planlægge brylluppet om, ville deres bryllup være en meget stor inspirator.

Eneste minus var, at en af gæsterne havde medbragt deres lille baby. At babyen var til stede var selvfølgelig ikke et minus. Men moren tog bare ikke ordentligt vare på barnet. Barnet lå og hostede hele aftenen, der var høj musik, så det kunne selvfølgelig ikke sove. Til sidst lå babyen halvsovende over moren og kastede op. Moren prøvede gentagende gange at putte barnet i barnevognen, men hun gik ikke ud...blev bare i festlokalet, hvor barnet selvfølgelig ikke kunne falde i søvn. Hvorfor havde hun mon ikke en babyalarm med og stillede barnevognen udenfor? -Jeg fik det helt fysisk dårligt over så dårlig barnet så ud til sidst.

Sikke en ubehagelig oplevelse - man ender med at sidde med lysten til at tage barnet fra hende - ih, altså - sikke en  :denmarkflag:

Det var oprindeligt meningen, at vi skulle overnatte hos min mor i Silkeborg, men valgte istedet at køre hjem til Korsør, da vi begge var ædru. På vej over Lillebæltsbroen kørte vi over en død ko, der pludselig lå midt på vejbanen, og som ikke kunne nå at bremse for. Jeg ringede til 112, for sådan en må da ikke være der...og jeg vidste ikke lige, hvor jeg ellers skulle ringe hen klokken 4 om morgenen. Heldigvis var de alarmeret i forvejen og på vej til stedet...spookey oplevelse.

Ih, igen sikke en ubehagelig oplevelse, men en lidt tragikomisk en af slagsen, I glemmer da aldrig det bryllup med sådan en afslutning - men godt at I tænkte så langt som til at gøre myndighederne opmærksomme, det kunen jo nemlit bliver noget farligt noget! godt at der ikke skete jer noget  :bearhug:

:bearhug:

<{POST_SNAPBACK}>

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, igen sikke en ubehagelig oplevelse, men en lidt tragikomisk en af slagsen, I glemmer da aldrig det bryllup med sådan en afslutning - men godt at I tænkte så langt som til at gøre myndighederne opmærksomme, det kunen jo nemlit bliver noget farligt noget! godt at der ikke skete jer noget  :bearhug:

Ja, tragikomisk er ordet...men også surrealistisk. Tænk, at der var en, der bare havde tabt en ko der midt på broen... :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, tragikomisk er ordet...men også surrealistisk. Tænk, at der var en, der bare havde tabt en ko der midt på broen... :denmarkflag:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er nu ret surrealistisk - gad vist hvordan det er sket?!!

Vi er bare glade for der ikke skete jer noget - sådan en må kunne gøre stor skade, hvis man ikke er opmærksom

:o

0

Del dette indlæg

Natmad Hmm, måske noget mexicansk. -Det er i hvert fald let at forberede i god tid

Vi har besluttet os for at lave Chili Con Carne med lækkert brød og nachos til.

Så stiller vi en kæmpe skål ind og som tilbehør en masse creme fraise, revet cheddarost og serverer det med ris.

Så kan folk nemlig også stå og skovle det ind fra en skål, hvis de ønsker det.. altså en lille en.. ikke den store serveringsskål ;)

Ideen (og opskriften) er tyvstjålet fra min veninde, som skal være supervisor i køkkenet, når vi skal forbrede det. Det kan nemlig fryses ned til dagen.

Bare et forslag til dit mexico ønske

Redigeret af lillebitteminimig
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har besluttet os for at lave Chili Con Carne med lækkert brød og nachos til.

Så stiller vi en kæmpe skål ind og som tilbehør en masse creme fraise, revet cheddarost og serverer det med ris.

Så kan folk nemlig også stå og skovle det ind fra en skål, hvis de ønsker det.. altså en lille en.. ikke den store serveringsskål ;)

Ideen (og opskriften) er tyvstjålet fra min veninde, som skal være supervisor i køkkenet, når vi skal forbrede det. Det kan nemlig fryses ned til dagen.

Bare et forslag til dit mexico ønske

Det er lige præcis vores tanke...altså noget chili con carne med tilbehør. Derudover nachos og guacamole.

Til chilie´en vil jeg gerne have spanske ris (som dem fra Tacho Shop, hvis du kender det skønne take away-sted?)...men mangler en opskrift.

0

Del dette indlæg

Det er lige præcis vores tanke...altså noget chili con carne med tilbehør. Derudover nachos og guacamole.

Til chilie´en vil jeg gerne have spanske ris (som dem fra Tacho Shop, hvis du kender det skønne take away-sted?)...men mangler en opskrift.

<{POST_SNAPBACK}>

Om jeg kender Taco Shop ??

Det er mit absoluttte yndlings fast food sted... MUMS

Jeg har denne opskrift på spanske ris

Ingredienser: ( 1 person )

20 g champignon, rå

10 g hakket løg, rå

¼ tsk vindruekerneolie

¼ dåse tomat, flået, konserves

2 g Oscar Grøntsagsbouillon, pasta

¼ tsk Santa Maria Bordsalt

2½ spsk ris, parboiled, rå

¼ tsk Santa Maria Chilipepper New Mexico

0,2 g Santa Maria Green Chili Flakes Anaheim

0,7 dl vand, drikke

Fremgangsmåde:

Rens og hak champignonerne groft. Hak løget fint. Brun grøntsagerne i olien. Tilsæt resten af ingredienserne. Kog det under låg i 20 min.

Måske kan du bruge den ??

0

Del dette indlæg

Om jeg kender Taco Shop ??

Det er mit absoluttte yndlings fast food sted... MUMS

Jeg har denne opskrift på spanske ris

Ingredienser: ( 1 person )

20 g champignon, rå

10 g hakket løg, rå

¼ tsk vindruekerneolie

¼ dåse tomat, flået, konserves

2 g Oscar Grøntsagsbouillon, pasta

¼ tsk Santa Maria Bordsalt

2½ spsk ris, parboiled, rå

¼ tsk Santa Maria Chilipepper New Mexico

0,2 g Santa Maria Green Chili Flakes Anaheim

0,7 dl vand, drikke

Fremgangsmåde:

Rens og hak champignonerne groft. Hak løget fint. Brun grøntsagerne i olien. Tilsæt resten af ingredienserne. Kog det under låg i 20 min.

Måske kan du bruge den ??

MUMS! -Det lyder lækkert...skal helt sikkert afprøves SNART!

Mht Taco Shop, så er det ofte, når jeg afleverer min datter hos hendes far i kbh hver anden fredag, at jeg lige stopper forbi Taco Shop på vej hjem...har jeg været forudseende nok, har jeg køletasken med i bagagerummet, så maden kan holde sig varm hele vejen til Korsør :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hold da fast en lang tråd.. det tog mig jo nærmest hele aftenen at komme hele vejen igennem ;)

Jeg glæder mig meget til at følge mere med i din planlægning, og vil bare sige at det hele ser super godt ud indtil videre. Jeg er især vild med dit layout til invitationerne m.m.

Og så er jeg selvfølgelig enig med alle de andre.. din lille datter er da bare skøn!! -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg lige ringet til Liselotte fra Longhair.dk Hun lød rigtigt sød, og anbefalede mig at researche så meget som muligt. Vi aftalte et lille møde i starten af juni, hvor vi kan snakke om mulighederne for mit hår. Derefter sagde hun, at jeg skulle gå hjem og tænke over det i en uges tid. Hvis jeg så stadig mener, at det er noget for mig, laver vi en aftale 4 uger før brylluppet.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Lea

Jeg har skrevet til dig i den tråd du har oprettet i "Smart i en fart", men nu svarer jeg dig her også.

Jeg kan klart anbefale dig, at få syet håret på. Jeg har selv fået det gjort, flere gange (har det også nu), og jeg er super glad for det. Jeg får det gjort hos Kliptoteket i Stenløse, men hende du har talt med fra longhair, kan vel det samme.....

Håret bliver syet på i baner. Der bliver lavet et "fundament", som består af noget fiberhår, der bliver flettet ind i dit eget hår, hele vejen rundt fra tinding til tinding, så det danner en slags krans. På denne krans bliver der så syet hair-extensions. Som Britteren skriver, betyder det at du ikke kan sætte det op på alle mulige måder. Det ER muligt at sætte det op, men der er bare nogle begrænsninger.

Derfor vil jeg heller ikke anbefale dig at få det gjort 4 uger før brylluppet, men hellere kun 2 uger før. For "kransen" rykker ned, da den vokser med dit eget hår. Det afhænger selvfølgelig af, hvor hurtigt dit eget hår vokser, men efter 4 uger er mit vokset ca. 2 cm og så giver det endnu flere begrænsninger i, hvordan du kan sætte det.

Det kan godt være, at du har flere muligheder, for at sætte håret op, hvis du får det svejset på. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg ved bare at det ødelægger dit eget hår helt forfærdeligt, så man er nødt til at klippe en del af det, når håret skal af igen, og det vil jeg ihvertfald ikke udsætte mit hår for.

Du skal være forberedt på at det er dyrt, men for mig er det alle pengene værd. Mit eget hår er ret fint og tyndt, og nu har jeg for første gang langt - og ikke mindst tykt hår, og det ser helt naturligt ud.

Jeg er rigtig glad for det, og kan kun anbefale det.

Der skal bruges lidt ekstra tid (og penge) på at pleje det, men det må man tage med.

Det blev til en længere smøre, men jeg håber du kan bruge mine erfaringer til noget.

Hilsen Rasmines

0

Del dette indlæg

Kære Leapigen

nu er jeg endelig ved at være med igen, hvor er du bare aktiv. Lyder til at det var et dejligt bryllup du var til, lige på nær afslutningen ()()

selve det at være til bryllup bliver nok også en anderledes oplevelse for én, når man selv er så tæt på sit eget, Man tænker nok helt anderledes over tingene og bliver endnu mere sentimental end normalt.

lyder jo iøvrigt til at være en fremragende toastmaster i har valgt, det kan kun blive godt

-HAHA- Rikke

0

Del dette indlæg

Hold da fast en lang tråd.. det tog mig jo nærmest hele aftenen at komme hele vejen igennem  ;)

Jeg glæder mig meget til at følge mere med i din planlægning, og vil bare sige at det hele ser super godt ud indtil videre. Jeg er især vild med dit layout til invitationerne m.m.

Og så er jeg selvfølgelig enig med alle de andre.. din lille datter er da bare skøn!! :denmarkflag:

Ja, den er blevet lidt lang efterhånden...jeg tror, at hvis jeg kortede den ned, så den udelukkende indeholdt bryllupsplanlægning, så ville den kun være på 5-8 sider :)

Tak for roserne til mine invitationer... :lol: Og ja, jeg synes jo også, at Sessen er for lækker!

:blush:

0

Del dette indlæg

Hej Lea

Jeg har skrevet til dig i den tråd du har oprettet i "Smart i en fart", men nu svarer jeg dig her også.

Jeg kan klart anbefale dig, at få syet håret på. Jeg har selv fået det gjort, flere gange (har det også nu), og jeg er super glad for det. Jeg får det gjort hos Kliptoteket i Stenløse, men hende du har talt med fra longhair, kan vel det samme.....

Håret bliver syet på i baner. Der bliver lavet et "fundament", som består af noget fiberhår, der bliver flettet ind i dit eget hår, hele vejen rundt fra tinding til tinding, så det danner en slags krans. På denne krans bliver der så syet hair-extensions. Som Britteren skriver, betyder det at du ikke kan sætte det op på alle mulige måder. Det ER muligt at sætte det op, men der er bare nogle begrænsninger.

Derfor vil jeg heller ikke anbefale dig at få det gjort 4 uger før brylluppet, men hellere kun 2 uger før. For "kransen" rykker ned, da den vokser med dit eget hår. Det afhænger selvfølgelig af, hvor hurtigt dit eget hår vokser, men efter 4 uger er mit vokset ca. 2 cm og så giver det endnu flere begrænsninger i, hvordan du kan sætte det.

Det kan godt være, at du har flere muligheder, for at sætte håret op, hvis du får det svejset på. Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg ved bare at det ødelægger dit eget hår helt forfærdeligt, så man er nødt til at klippe en del af det, når håret skal af igen, og det vil jeg ihvertfald ikke udsætte mit hår for.

Du skal være forberedt på at det er dyrt, men for mig er det alle pengene værd. Mit eget hår er ret fint og tyndt, og nu har jeg for første gang langt - og ikke mindst tykt hår, og det ser helt naturligt ud.

Jeg er rigtig glad for det, og kan kun anbefale det.

Der skal bruges lidt ekstra tid (og penge) på at pleje det, men det må man tage med.

Det blev til en længere smøre, men jeg håber du kan bruge mine erfaringer til noget.

Hilsen Rasmines

Tak for alle de gode råd. -Jeg vil bestemt have dem med i tankerne, når jeg skal mødes med hår-damen...

0

Del dette indlæg

Kære Leapigen

nu er jeg endelig ved at være med igen, hvor er du bare aktiv. Lyder til at det var et dejligt bryllup du var til, lige på nær afslutningen :)

selve det at være til bryllup bliver nok også en anderledes oplevelse for én, når man selv er så tæt på sit eget, Man tænker nok helt anderledes over tingene og bliver endnu mere sentimental end normalt.

lyder jo iøvrigt til at være en fremragende toastmaster i har valgt, det kan kun blive godt

:denmarkflag: Rikke

Vi tænkte MEGET over det hele til brylluppet i lørdags...var opmærksomme på de mindste detaljer. OG vi blev hele tiden mindet om vores bryllup, da alle vennerne et par gange eller tre hver fik sagt, at "næste gang er det jeres tur"...

:blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer