Guest nordbag

Hvad gik der galt....

182 indlæg i dette emne

Mine forældre var til et bryllup af en anden verden for ikke så lang tid siden. Da var oppyntningen på feststedet ret iøjenfaldende og efter deres mening uhyggeligt usmagelig, muligvis oppyntet af en der ikke ved at han er farveblind... Gardinerne og vinduerne var vist heller ikke blevet vasket i en god rum tid. Så kunne toiletterne ikke låses og de var vist ret bodegaagtige:-) Hele tiden ved siden af festsalen, kunne man høre fulde gæster ude ved baren på kroen og under hele arrangementet drak tjenerne og blev mere og mere berusede, hvilket bla. resulterede i at de begyndte at flirte med nogen af gæsterne på en ret indiskret måde... Det faldt ikke i god jord hos modparterne. Og musikeren afbrød hele tiden under middagen med druksange og da han så skulle lave disko dasko bagefter, ville han ikke spille de sange som der blev ønsket. Det skal lige siges, at de vist nok ikke er nogen der er specielt glade for at drikke alkohol.

He he; mine forældre var rystede, men bagefter har de da i hemmelighed haft nogle lattermilde øjeblikke over det tragisk komiske i situationen. De håbede at parret, som er noget familie langt langt ude, trods alt havde haft en lykkelig dag... Og det har de jo nok når de bare havde hinanden:-)

Synes bare det var så langt ude, at jeg måtte dele den med jer!! Man må sige at kroen levede fuldt ud op til den autencitet den lovede... Og det er måske nogen der finder charmerende. Jeg tror måske nok at de ikke rigtig havde styr på, hvilket slags sted det var de havde valgt til deres store dag... Det er nok meget godt at have alle aftaler på plads og have besøgt feststedet inden.

Vh Banditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke komme med min egen endnu, men jeg kan fortælle hvad mine forældre gerne ville have gjort om på deres dag.

1. Fotografen fulgte min mor om morgenen med video og kamera, min far var superglad for at kunne se hvad vi lavede MEN vi havde ingen fotograf hos ham, det fortryder de ihvertfald idag. Nogen ville nok tænke at de ikke kunne overskue at have en fotograf rendende derhjemme midt i al virvarret men ærlig talt opdagede man ham næsten ikke og det er så fedt at kunne se deres bryllupsvideo idag og se kjolen komme på og makeuppen o.s.v.

2. De havde kun eet krav til musikeren, nemlig at han skulle kunne spille "Kald det kærlighed" under indmarchen til feststedet - og Fan... om han ikke afspiller et kassettebånd!!!

3. At de fik taget billeder hos en fotograf i et studie - ville hellere have taget billederne i naturen. Det var alt for opstillet.

Så er der alle de ting de var glade for:

1. Alle taler og sange er på video og alle afleverede teksten til deres taler og sangene er gemt.

2. At næsten alle gæster overnattede og fik morgenmad dagen efter, så de "spildte" ikke tid på at gå rundt og takke for gaver, men kunne gøre det stille og roligt dagen efter.

Hmm, det var vidst dét.

Fortsæt endelig Jer som ER blevet gift - vi andre sluger det til os.

:biggrin:

Lykke

0

Del dette indlæg

Vi havde et par uheldige/kedelige/triste episoder på vores bryllupsdag.

Den første startede tidlig eftermiddag da jeg skulle have sat hår ude hos min far hvor jeg havde overnattet.

Frisøren kom godt nok og havde på forhånd sagt at det nok ville tage omkring 45 min at sætte mit hår..fint nok.

Han kom og iløbet af 15 min. ca var han færdig. Var ikke helt tilfreds så bad ham rette det lidt, hvilket han gjorde og kom herefter 1 dåse hårspray i.

Det lignede noget der var løgn... og så gik der 20 min. så begyndte hårnåle at falde ud og andre kunne ses tydeligt. Var dybt røstet og utrolig ked af det.

Hvad gør man en lørdag kl. 13.00 når man skal giftes kl. 16.00. :hug: og så på en af de store bryllupsdage.

Var total knust.. hvade været den skønneste formiddag og næsten ingen nerver.

Fik frisøren godt nok ændret på.. :blink:

Min "bonusmor", var gudskelov hurtig og meget kontant. Hun ringede til sin egen frisør som lå 5 min. fra min far. Forklarede hende hele situation og fik arrangeret en ny håropsætning :blink: , var så lykkelig og dybt taknemmelig over at frisøren ville tage mig holdt ekstra åben kun for mig.

Kostede lige 900 kr. oveni den første (men hvad det reddet hele dagen).

Min far og jeg kørste afsted kvart i fire til kirken og vielsen, fotografering m.v. forløb perfekt , lige bortset fra at min kjole blev godt beskidt for neden.. men men..sker for de fleste. :blink:

Middagen startede også perfekt. Forreten var overstået og vi var godt igang med hovedrettet. Så skete det værste..

Min bedste venindes far som også var inviteret havde været lidt dårlig, men havde ikke givet udtryk for noget videre, da han pludselig rejser sig fordi han trænger til lidt luft.

Jeg går efter ham lidt efter da han ikke så ud til at have det så godt. Var selvfølgelig dybt bekymret.

Fanger ham på trappen og ser han er dybt ked af det og han siger han har ondt i armen og jeg kan se at den ene siden af læben hang.

Fik ham sat ned og skyndte mig at hente hjælp og sagde de skulle ringe efter en ambulance. Alle var helt rundt på gulvet og meget bekymret.

Da ambulancen kom fik vi hurtigt at vide at det var en blodprob..som gudskelov var passeret, men for f... hvor var vi bange...vi fik grædt lidt og snakket..og så blev alle enige om at vi selvfølgelig skulle fortsætte og ikke lade dagen blive "ødelagt"...

Min bedste venindes mor ringede 1 times tid efter fra hospitalet og sagde han var ok.

Folk fik herefter vendt humøret helt og resten af vores bryllup forløb helt perfekt :biggrin:

Tog op dagen efter på hospitalet og snakkede med ham og her fik vi snakket og grædt.

Han var bare dybt ulykkelig over at han var bange for han havde ødelagt vores bryllup.

Fik hurtigt gjort det klart for ham at det havde han BESTEMT ikke, og at det var man sq kke herre over selv. Det der betød mest og var det store øjeblik var selve vielsen.. og den var han med til. :biggrin:

Pyha...lidt af en smørre, men min lille historie.....

Kan kun sige at har der været andet under dagen var det UDEN BETYDNING!! Var en af de bedste og skønneste dage i mit liv.

PS. Hehe....

an oplyse at fjolset til den første frisør ville ikke engang refundere nogle af mine penge for det møg han lavede...

Redigeret af Moon
0

Del dette indlæg

Så må der da snart være nogle nygifte kvinder der kan dele lidt erfaringer.

Kom frisk kære piger og fruer... :biggrin:

Jamen.....Det var en komplet fejlfri dag. Alt gik helt vidunderligt!

Må man gerne anbefale noget i denne tråd også ?

Vi havde valgt at sidde ved 10 personers borde og vi valgte selv at sidde sammen vores bedste venner istedet for vores forældre. Dette var virkelig en fantastisk idé. Man har det nu engang sjovere sammen med sine venner end sammen med sine forældre. Og forlældrene havde det VILDT skægt sammen!

Og en ting til. Vi valgte at have hovedretten som buffet. Det var fantastisk! For så var festen ikke så fise fornem og stiv. Det gjorde at der var et rigtig dejligt Flow hele vejen igennem og folk plus os selv fik dejlig mulighed for at snakke sammen.

Ikke en eneste ting ville jeg ændre, ikke engang regnvejret!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her lidt over en uge efter den store dag, kan jeg se tilbage på en dag hvor det meste gik som vi ønskede - og de små ting som ikke gjorde betød heldigvis ikke noget...

* vi glemte vores kamera og penge i kirken så det fik vi først søndag

* Bryllupsparret som skulle stå ovenpå bryllupskagen knækkede, og der måtte hentes noget lim som de først ikke troede kunne lykkes at bruge - men da kagen kom ind var mit bryllupspar derpå :biggrin::blush:

Og et enkelt som jeg fortryder:

* at vi ikke havde fotografen med til feststedet også...Det havde været perfekt...

0

Del dette indlæg

Vi havde en super god og uformel dag, men der var da noget som jeg gerne ville ha' været foruden og noget jeg ville ha' ændret hvis jeg vidste hvad jeg ved i dag ;)

Vi ønskede et lille intimt bryllup med kun de nærmeste som vi havde lyst til at se netop den dag (derfor blev svigerinde, svigermor og min ældste bror fravalgt). Vi kunne derfor max blive 16 inc. os selv.

Ting som set i bakspejlet var ups'er:

Min søster meldet desværre fra da hun hellere ville en tur til Grækenland i 14 dage med alt betalt. Er stadig lidt skuffet, men det var hendes valg.

Min far som altid har lovet at ville føre mig op, meldte fra 14 dage før, fordi han mente det blev et for stort cirkus, fordi vi først inden indbydelserne var sendt ud, havde snakket om et havebryllup hjemme hos os selv. Min kære mand syntes så, for at aflaste mig lige den dag, at det skulle holdes ude og vi betalte overnatning til alle (en del kom ca. 200 km fra) og så morgenmad næste morgen. Vi bestilte så en pakkeløsning på kroen og så ville skæbnen at vores hus brændte ugen efter vi havde bestilt kroen og da havde vi ikke fået sendt indbydelserne ud. Er stadig dybt skuffet over min far, for vi kunne jo alligevel ikke holde det hjemme, da huset var brændt. De (min far og hans dame) ødelagde stort set mit humør de sidste 14 dage inden brylluppet og jeg havde endda kørt 460 km. for at få redt alle misforståelserne ud, men de havde ikke lige tid til besøg, så kørte hjem med uforrettet sag. Jeg har ikke talt med dem siden :banned:

Vi havde valgt at min mands ældste søn skulle være forlover,hvilket han gerne ville. Da vi så nærmere os tiden (ca. 2 mdr. før) sender jeg ham en sms om at nu ville jeg gerne vide om han ville have en brystbuket. Fortalte så også at når man var forlover så havde man en jakke på, fordi man netop skulle stå ved siden af en gom der havde habitsæt på. Det skulle jeg aldrig ha' gjort!!! Så får vi ellers en opringning fra min mands ex om at sønnen på 20 år ingen jakke eller penge havde til at købe en. Så hvis vi ville at han skulle være forlover måtte vi købe noget tøj til ham! Der satte vi så grænsen, for vi kunne ikke bare gi' den ene penge til tøj og så ikke hans andre brødre. Så det endte med at min mand stod alene og hans 3 drenge bare var med som alm. gæster. Men vi var nu glade for de kom alligevel, for ex'en havde nemlig truet med at de ikke kom. Vi er nu glade for de snart alle er 18 så vi kan få lov at se dem noget mere.... sådan en hmmm heks!!

Det blev så min datter som gik ved min side og jeg havde glemt at formane hende om at kikke op når vi gik ind, så på de billeder hvor hun føre mig op, der kikker hun ned i gulvet HUUG Hun skulle holde øje med hvor hun gik og hvor hurtigt jeg nu gik ha ha

Hvis jeg havde tænkt mig om så skulle jeg ha' købt nogle engangskamera så gæsterne kunne tage nogle billeder under festen, for vi har ikke ret mange billeder. Det er nok også fordi de 6 personer ud af i alt 10 personer var vores børn på imellem 17 og 22 år, som ikke tænker på at lege fotograf med vores digitalkamera :)

Min kære mand skulle jo have hans kamera med og han glemte af ren befippelse at aflever det til en af vores børn, da præsten kom og sagde, nu skulle han indtage hans plads. Da jeg kommer ind, da havde han godt nok sat det fra på gulvet, men da vi så skulle ud, da knuger han det fast i hænderne, så fotografen nærmest måtte rykke det fra ham i våbenhuset :blush:

De cd'er min søn havde brændt med musik der skulle spilles efter middagen, virkede ikke! Han havde ikke tjekket dem hjemmefra :bask: men heldigvis havde kroen noget :biggrin:

Jeg glemte helt at få læbestift på fordi det blev lidt hektisk til sidst, så den kom først på langt senere bare for at give min mand et rødt pys på kinden ti hi....

Jeg smed mine sko allerede under middagen og glemte helt at skifte til de pæne før valsen, så man kan bare se et par tæer stritte ud under kjolen i et par flade hverdags sandaler, men de passede fint i farven med kjolen :blush:

Ting som gik godt:

Vi havde arrangeret en guidet rundtur for alle gæsterne på vores lokale museum mens vi var ude og blive fotograferet. Det var en stor succes også for de unge :angry:

Vi havde godt tid med fotografen ca. 1½ time og havde valgt en park ved en højskole som ikke blev besøgt af alle og enhver, så vi havde den helt for os selv og kunne derved slappe mere af. Vi fik taget en masse forskellige billeder netop fordi vi havde god tid og det var vores ønske at de skulle være specielle.

Var meget glade for at vi alle kunne spise morgenmad sammen, dog var min mor og hendes ven kørt kl. 7 da han fyldte 60 og skulle til nordjylland og tage imod evt. gæster. Vi kørte derefter først hen til vores grund (huset var ragt ned) og bagefter hjem til hvor vi nu er genhuset. Her hyggesnakkede vi lidt før svigerfar måtte afsted. Vi tog så de unge med ud at bowle og de tog med hjem igen hvor jeg kogte metervis af pølser og spagetti :angry: Min mands 3 unge mænd kørte først ved 21'tiden, så først derefter kunne vi slappe af, men det var en dejlig afslutning på dagen og brylluppet :blush:

Det var vist lige hvad jeg kunne diske op med :lol2:

Men kan da lige sige at jeg har set en brud have ur på den dag og det syntes jeg ikke lige passer sig. Især fordi uret så ud til at være sådan et hverdags ur :) Så det var måske også noget at lægge sig bag øret, man kan jo bare ha det i tasken :whistle:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Tænk at så meget kan gå galt på 15 minutter!!!

Vi skulle giftes i de perfekte omgivelser, vejret var strålende, næsten alle de inviterede havde sagt ja og var klar til hvad de forventede ville blive årets allerfedeste fest!!

Min kommedne mand havde taget vores 2 årige søn og skulle sørge for ham selv og sønnike de sidste 4 timer før vielsen.

Alt gik fint og jeg var cool. Undrede mig dog en smule over at jeg overhovedet ikke var nervøs for det forestående bryllup.

Så var det det hele gik galt.

Jeg skulle lige glatte min kjole ud med strygejernet...

Strygejernet gled ud af min hånd og røg direkte ned i mine brudesko der stod på gulvet ved siden ad strygebrættet. Sålen smeltede og hang fast under jernet!! så kunne det ikke bruges mere.

Tiden var løbet fra mig og jeg havde kun ½ time til at bade i før stylisten kom og satte hår og make up. Jeg skulle lige barbere mine ben under bruseren, og flåede det halve af neglen af......på RINGFINGEREN.

Det piblede ud med blod - neglen var væk!!!!!!! Der måtte plaster på. Jeg ville blive den første brud i historien med plaster på ringfingeren! vidste ikke om jeg skulle græde eller grine?

For det ikke skal være løgn fik jeg også lige i det minut min menses som jeg havde glemt alt om kunne komme - og havde tilfældigvis et bind i tasken( det eneste jeg tænkte på under vielsen var om der ville være en kæmpe rød plamage på min brudekjole når jeg skulle rejse mig op og gå til alters)

alt dette skete indenfor 15 minutter.

Da min far som jo skulle følge mig til alters ankom havde han fået en "tår over tørsten" og lagde ud med at- sige med høj klar røst - til brudgom og bestman" for helvede drenge i ser sgu godt ud" præsten blev lig bleg!

Derfragik det bare godt og det blev årtusindes allerbedste fest!!

Hejsa Helene

0

Del dette indlæg

Vi havde lavet velkommen sangen med hjerteballoner der skulle "spring" festen i gang. Desværre havde vi en gæst der pustede så meget luft i sin ballon, at den sprang og ramte hans øje. Han fik en rift i hornhinden og måtte en tur på skadestuen, men kom da heldigvis tilbage igen efter en times tid. Ellers gik det efter planen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

her er der ikke decideret noget der gik galt som betød noget - men nogle upser var der dog.

- blomster fra brudepigens kjole faldt af - men vi var heldigvis i så godt tid med forberedelserne ast hun nåede ned i butikken og fik alt syet fest igen

- min far og mig kørt for tidelig og skulle parkere flere steder før vi kørte til kirken som gjorde at jeg blev lidt nervøs

- fotografen skulle have fået at vide en oversigt, plan over vielse og ceremoni så ville han have fanget den første kys og vores udgang på billede - og ved udgangen skulle jeg have husket ikke at kigge ned eller på min mand hele tiden så vui faktisk havde en god billede der

- jeg brugte ikke plaster selv da jeg mærkede at skoene startede at rive lidt - som resulterede i mega væbler

-dagen efter var hård med oprydning - og selv om der var hjælper var det ikke helt gennemplanlagt da jeg tænkte mere over selve dagen - så pludslig var der en bil for lidt og vi skulle køre to gange som medbragte ventetid så hjælperne skulle af sted og pludslig var dte kun Peter og mig det skulle slæbe retserne og gaver op på 4 sal

men det betød ikke noget det var den bedste dag ever og ting jeg ville ikke har undværet er:

- tidelig vielse kl. 13:00 så dagen kunne blive nydet i fuld drag

- reception til dem der ikke var plads til til festen

- hygge på sejleturen hvor jeg virklig nåede at snakke med folk i afslappet atmosphere

- fotograf der var med næsten hele dagen og som tog rigtig mange gode stemningsbilleder

- gruppebillede med alle

- engangskamera på bordene

- toastmaster

- rigtig mange hjælper (med nøjagtige instruktioner) så vi kunne slappe af og nyde dagen og dagene op til - og selv om det gik hurtig var det ikke for hurtig og jeg husker virklig meget af dagen

- overnatning til gæster så alle kunne feste til den lyse morgen uden at tænke på alkohol og kørsel og vi kunne slutte af med en dejlig morgenmad hvor vi pakkede gaverne op i stedet for at bruge tid på det på selve dagen

- at selv om vi lavede meget selv havde vi ikke stress op til dagen - god planlægning og god tid har hjulpet og det andre kuinne klare uddelegerede vi

Så jeg ville ikke gøre noget om.

:biggrin: Sandra

0

Del dette indlæg

Da jeg endnu ikke selv er gift, har jeg ingen ups'ere fra mit eget bryllup at berette om.

Men jeg har da oplevet en del som gæst :blush:

* Der var ikke nok kartofler og grøntsager til hovedretten - faktisk var der fem-seks mennesker, der slet ikke fik hverken kartofler og grøntsager. Og det var allerede da hovedretten blev sendt rundt første gang, sååå..... Til gengæld var der ALT for meget vin og sprut, og bruden var fuld allerede efter forretten (det fortrød hun jo så bitterligt).

* Et hold gæster kom 15 min for sent til kirken og ankom samtidig med bruden - øv....

* En veninde glemte at fotografere + blive fotograferet til receptionen - det var hun ked af, da det kun var familien, der var med til festen om aftenen, og hun så slet ikke havde nogle billeder af vennerne på dagen.

* Jukeboxen gik itu = Ingen musik

* Gommen og forloveren glemte både ringe + brudebuket derhjemme - og kirken lå 55 km fra hjemmet

Det var vist de værste - men alt sammen noget, der er til at leve med. Min veninde var med til et bryllup, hvor forloveren lige efter brudevalsen fortalte bruden, at gommen havde været hende utro med 2 (TO!!!) forskellige piger til polterabenden :biggrin:

Og gommen tilstod, da han blev konfronteret med det.... De er så heller ikke sammen i dag, men det må næsten være noget af det værste, der kan ske, til ens brllup

0

Del dette indlæg

Hej :blush:

Mit bryllup var bare SÅ fantastisk!!!! Næsten alt gik som planlagt. Skriver snart en LANG bryllupsberetning.

De eneste små "ups'er" var:

1. Vi havde planlagt, at fotografen skulle tage billederne af os 1 time inden vielsen, så der ikke skulle gå tid med det bagefter. (Vi blev først viet kl. 17.00). Det resulterede bare i at jeg var meget anspændt og nervøs, og synes det lidt kan ses på billederne. Desuden kunne vi ikke lave nogen som helst "fotostunts" da min kjole så ville blive krøllet.

2. Mine kunstige øjenvipper var en katastrofe. 3 små "buketter" faldt af lige inden vielsen, og kunne ikke gøres om. Pas på med dem!!!!

3. Jeg fik i farten ikke købt behagelige skiftesko til senere, og måtte kl. 3.00 danse i klip-klappere, da jeg ikke kunne gå på mine 9 cm. hæle længere. (havde en kort brudekjole på, så det ødelagde billedet lidt :blush:

4. Min frisure gik lidt i stykker under alle omfavnelserne efter vielsen...men det gjorde nu ikke så meget. Lidt lak og en mor med ekstra hårnåle reddede den

5. Min kære mand spiste så lidt under middagen - og hele dagen i det hele taget - at hans 2-3 drinks sidst på natten slog hårdere end han havde regnet med. Han faldt i søvn så snart vi kom op i vores suite :angry: :bask: - men klokken var nu også 5.00, og bryllupsnatten er vist heller ikke normalt noget at skrive hjem om HUUG:)

6. Min kære mor fik de forkerte briller på, så hun på alle billeder har en tonet streg hen over øjnene :angry: - men som hun siger - det var ikke billederne af hende, som var de vigtigste :blush:

7. Aircondition gik i stykker under dansen, så det var ulidelig varmt (35 grader udenfor) - men alle svedte, og klokken var over 2.00 - så det var ikke så slemt....

8. Min halskæde gik i stykker i dansens hede.

Det var småting, og helheden var simpelthen FANTASTISK!! Et drømmebryllup.

Ulla

Redigeret af ulla
0

Del dette indlæg

Vi blev gift d. 29/7 2006 og vores dag gik helt fantastisk - vejret var skønt, gæsterne søde, glade og smukke og jeg blev ikke træt før 05.30 selvom jeg på det tidspunkt var gravid i 26. uge.

MEN: Serveringspersonalet... Hmm Vi havde selv hyret dem (de var venner af min mands 18. årige lillesøster) og de var vældig søde og præsentable men åbenbart totalt urutinerede (havde fået indtryk af at de ku lidt mere). De havde glemt at fylde hvidvin i glassene inden vi satte os til bords - hviket betød at vi ikke kunne skåle velkommen. ØV, for jeg havde sagt det til dem! De var heller ikke særligt gode til at tjekke bordene for tomme flasker og så satte de rødvinen frem lige med det samme. Den skulle ellers først være kommet på til den lidt tungere del af buffeten. Dér fik jeg nok og gik ud med al rødvinen gav dem endnu engang besked om hvordan det skulle være... Derefter gik det godt.

Set i bagklogskabens lys skulle jeg have skrevet det hele ned til dem, men det er nok ikke sikkert at de havde fattet det alligevel - jeg har selv serveret til MANGE bryllupper, hvor vi plejede at være super tjekkede, netop så bruden ikke skulle bekymrer sig, men de her havde åbenbart INTET overblik.

Den anden ting der 'gik galt' var at torsdagen inden brylluppet meldte min onkel, min kusines mand og min venindes kæreste afbud - dvs. 3 afbud 2 dage før. Det resulterede i at jeg måtte lave folderen med bordplanen og beskrivelsen af gæsterne om og printe nye ud (havde heldigvis kun lavet 1-2 stk. til hvert bord og ikke en til hver gæst - pyha, så det kunne redes selvom papiret ikke var helt det samme.) Var selvfølgelig skuffet over de sene afbud, men de havde alle gode grunde og det hele gik op i en højere enhed alligevel.

Den tredje ting - der blev ikke taget et par-billede af min søster og hendes kæreste. Det var de også selv rigtigt kede af. Men ellers fungerede foto-delen super - vi fik venner til at stå for de 'officielle' billeder og bad så ellers folk om at bruge deres digitalkamera og sende billederne til os. Det har resulteret i, at vi P.T. har ca 1300 billeder i alt fra dagen som er både super gode og sjove.

Så gode råd herfra:

Lav ikke bordplan og gæstebeskrivelser til samtlige gæster - nøjes med 1-2 til hvert bord og tag højde for ændringer i sidste øjeblik.

Hvis serveringspersonalet ikke er professionelle så skriv en liste til dem og sørg for at sætte dem grundigt ind i dagens forløb - overlad det IKKE til andre (totalt bridezilla agtig, men det er nu engang dig og din kommende mand, der bedst ved hvordan I vil have tingene).

Få venner og bekendte til at tage billeder og sende dem til jer bagefter

Mange knus fra Katrinus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ting der gik galt ved min svigerindes bryllup...

- kl 10. om formiddagen, feststedet ringer til bruden og fortæller at der ikke må kastes ris i lokalerne, om ikke de bare skal fjerne alle risposerne - damen der ringer har så stået og set på at de satte alle risposer på tallerkerne dagen før.

Bruden siger self. nej de skal ikke fjernes, de kunne ha oplyst om dette tidligere, og min svigermor har brugt mange timer på at lave poserne, så de bliver hvor de er. Herefter følger en kommentar om at isåfald der kastes ris indedøres opkræves der 600 kr i rengøringsgebyr.

- feststedet serverede den forkerte mad.

De havde været nede 14 dage før og fastlægge den endelige menu sammen med ejeren, og der var så gået kiks i videreformidlingen. Det blev opdaget da forretten blev serveret, det var fisk - som gommen og en del andre gæster ikke kan lide :balloons:

Han fløj ud i køkkenet for at høre hvad der lige skete, for så at kunne konstatere at også hovedrette var forkert

Feststedet holdt hårdt på at det var det der var bestilt, og at det jo ivørig self. ikke kunne laves om. Desserten var dog heldigivs den rigtige...

- serveringspersonalet var utroligt mobset at se på, og så absolut uden humor, man kunne godt se de hellere ville være hjemme i sofaen.

- næste morgen kl 9.15 !!!!!!!! (festen sluttede 2.30) ringer den samme dame igen, de kan se at nogle har kørt ind i sådan en pille som holder hustaget, den er slået skæv. De kræver erstatning for dette, og mener der skal startes en forsikringssag.

Problemet er så bare at flere gæster har billeder, hvor det kan konstateres at denne pille hele tiden har været skæv. Alle biler holdt min. 2 meter derfra, og nogle ville nok ha bemærket hvis nogle var kørt ind i den. + der ville være kommet en bule i bilen...billeddokumentation blev sendt til feststedet, med besked om at man ikke ønskede at høre yderligt om denne sag.

I samme opringning indrømmes der at der er lavet en fejl med menu'en, og at parret får en godtgørelse på en middag for 6 personer incl 1 flaske vin. personligt synes jeg ikke det er godt nok, altså mange gør sig da en masse tanker omkring maden der serveres, og den mad - steg, grøntsager, kartofler og sovs, er bare ikke særligt meget dem...

Jeg synes det er temmeligt uproff at nogle der lever af at holde fester for folk kan opføre sig på denne måde :bearhug: Heldigvis tog brudeparret det rigtigt pænt, hvad ellers kunne de gøre...

Hanne

0

Del dette indlæg

Uhaaa.. Hvor er der dog mange ting der kan gå galt!!

Jeg havde fx aldrig tænkt på, at jeg eller min kommende mand, vi kunne blive syge, på selve dagen! Hvor absurd er det at tro, bare fordi det er ens byllupsdag, så bli'r man ikke syg! :thumbsupsmileyanim:

Men ting jeg heeelt sikkert skal have med i min planlægning er:

*Prof. fotograf under festen

*Engangskamera

*Masser af FØR billeder!

*Masser af billeder af de forskellige par.

*Og ikke blive syg på den store dag... :bearhug:

Hvor er det dog frygteligt det der er sket for nogle, men jeg må indrømme, at det er rart at læse, da man derved får lidt indsigt i, at der er ting der kan gå galt...!!

0

Del dette indlæg

Til min kusines bryllup havde Kokken og Jomfruen glemt deres bestilling, så da maden endelig kom kl 21 (den skulle havde været serveret kl 18) var den stadig halvfrossen indvendig.

Heldigvis havde min tante lavet rigeligt med tunmousse til forret. Så mens vi mæskede os i det, blev alle sange og taler holdt.

0

Del dette indlæg

Ja jeg synes jo det hele gik supergodt, men der var da et par ups'er:

- jeg fik et mindre udslæt på halsen 2 dage inden som jeg kom til at klø i = ildrødt!

- gommens brystbuket blev mast da han kom til at tage overfrakke på

- jeg havde glemt alt om riskastning, så da vi kommer ud fra rådhuset har jeg min kæmpe vinterfrakke på (ellers ville det have været nogle super billeder)

- vi havde ikke aftalt med restauranten af vi kunne lade gaver og musik anlæg stå (vi troede kun vi ville få 2-3 gaver om aftenen), så vi skulle liiiige bære det us i bilen kl. 03 om natten (men tjenerne var søde til at hjælpe)

Og ja skoene klemte, men de røg sgu' bare af efter bryllupsdansen :-)

:thumbsupsmileyanim: Fru Aas

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores bryllup var der såmænd ikke rigtig noget der gik galt :thumbsupsmileyanim:

Men dagen før da jeg skulle hente vores overflødighedshorn, faldt det símpelthen fra hinanden. Det blev dog lappet sammen til bryllupsdagen, og man kunne ikke se det, men f*** hvor blev jeg gal :cheerleader3:

På dagen under middagen kom alt maden ikke til tiden..det var en aftale vi havde med en bekendt der skulle levere pizza. Pizzaen skulle have været til de børn og unge der var med, samt de voksne der skulle have lyst. Men den kom fluks da vi ringede, og børnene fik deres pizza. Dette var dog ikke noget der ødelagde noget, for alle hyggede sig, og mad var der nok af. :bearhug: :smolf:

0

Del dette indlæg

Hej...

Jeg havde dagen før bestilt en taxa til om morgen når jeg skulle afsted til frisør. Den kom aldrig. Heldigvis havde vi en ekstra bil og mine nerver var i ro, så jeg kunne sagtens køre selv.

Jeg glemte at få min taske med til fotografering, og der lå al min make up, men vi havde et vennepar med som skulle tage sig af børnene og så lånte jeg min venindes make-up.

Feststedet glemte at sætte risposer på bordene som dekoration - men det opdagede jeg først selv da vi skulle rejse os efter middagen, så det er i småtingsafdelingen...:-)

Ellers klappede alt som det skulle...:-))

Smil fra

Marianne

0

Del dette indlæg

lige en ting mere fra mig - når i har kage med creme og sugarpaste og reception udenfor i virklig dårlig vejr - vent med at stille kage ud til den skal spises - da den ellers kan finde på at løbe væk , ....

0

Del dette indlæg

lige en ting mere fra mig - når i har kage med creme og sugarpaste og reception udenfor i virklig dårlig vejr - vent med at stille kage ud til den skal spises - da den ellers kan finde på at løbe væk , ....

Hvad for en slags vejr mener du i denne forbindelse er virkelig dårligt vejr?...Regnvejr eller meget varmt??? Har aldrig haft med sugar-paste at gøre, men har tænkt mig at det skal være sådan én!

:thumbsupsmileyanim: Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm. ja hvad gik der galt???

Min søster skulle giftes den 26/6 '99 og det så ud til at blivge en dejlig dag... vi stod op søster, niece og mig selv... og spiste morgenmad... d.v.s. min søster spiste ikke rigtig noget - hun var vel selvklart lidt spændt og nervøs!

Frokost var der heller ikke noget af, til trods for at vielsen først forestod kl. 15.00 og i mellem tiden var vi lige en tur ved frisøren og alt det der gejl man skal...

Klokken bliver 16.30 og vi ankommer til kroen hvor festen skal holdes..der går det op for os at de har dobbelt booket og at vi er blevet degraderet til den udendørs terasse... det i sig selv er ikke ok...og vejret taget i betagtning var det slet ikke OK!!! :angry1: det stod ned i stænger og vinden ruskede i alt presenning der var blevet kastet ud over satkkels terasse... varmekanonerne stod på højeste blus og stadig var det ikke varmt! hele hovedbordet blev pladdervådt og min søster de ikke havde fået en bid mad hele dagen, begyndte nu at skåle i vin og champagne... det var heller ikke meget der røg i fruen under middagen, så da den "forfærdelige" middag var overstået og drinksne skulle skylles indenbords, stod min søster i første række... hun hev den ene brandbil ned efter den anden.. :smolf: hvilket resulterede i at hun blev så stang bacardi at hun kastede op over det hele ... og måtte sove rusen ud på Skadestuen i Helsingør hendes veninde sov på skadestuen i Hørsholm...

Da krofatter så at hun kastede op, smed han os alle sammen ud... klokken var på det her tidspunkt ca. 02.00 og folk blev rasende der var blevet betalt for fri bar hele natten til samtlige gæster og der blev et tumult af den 3. verden... Politiet kom og lukkede festen kl. 02.30...

så det der skulle have været en dejlig dag, blev brylluppet fra Helvede... Min søster og svoger fik dog et væsentlig i prisen... og skulle slet ikke betale for noget efter kl. 24.00! Men den dag idag tales der IKKE om deres bryllup! der er heller ikke nogle billeder af dem nogle steder... ikke en gang i deres bryggers! :thumbsupsmileyanim:

Pointen i denne historie er: SPIS MIN GRIS... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

JA nu er min dejlige dag jo ved at være godt overstået, så mon ikke jeg lige kan dele et par af de ting der gik galt med jer... Det kan måske virke af meget, men det er på ingen måde noget der ødelagde selve dagen, bare noget man bruger lidt energi på bagefter...

1. Min mor kom til at smide mine øreringe væk og selv om hun stressede ud over det, så fandt jeg bare et par af hendes der virkede rigtig godt til... Og ingen andre end min mor og jeg vidste det jo så var smuk alligevel

2. Præsten glemte at give os ringene til at tage på... MIn mand overraskede mig jo med en halskæde med et arvestykke på på, som jeg fik i kirken og den hyldede ham vidst lidt ud af den... Men kun til stor morskab for min bonus søn der er overbevist om at det var oldefar der drillede lidt (oldefar døde dagen før brylluppet)

3. CAtering firmaet glemte MANGE af de ting vi bestilte... brød og dressing til forretten, der var ikke nok mad i forhold til hvad vi havde bestilt... manglede til flere kuverter og alle kunne kun få en gang af hovedretten (folk var dog ikke sultne), de forkerte grøntsager... Og så manglede der service, men der var heldigvis noget der hvor vi holdt det.

4. HAvde aftalt at catering firmaet skulle komme og hente deres service dagen efter inden kl 11 for vi skulle være ude kl 12 da huset skulle bruges af nogle andre... MEN... de kom først efter kl 13...

Efterfølgende kontaktede vi firmaet for at brokke os og de lød ikke overraskede og vi har hverken set eller hørt fra dem siden... Så ingen regning ingen penge til dem, men det genere på ingen måde os *SS*

Det var da lidt *SS* Er sikkert flere små ting der gik galt, men som sagt, ikke noget der ødelagde min/vores minde om dagen... Jo måske... Min fulde onkel kom vidst nok til at lægge lidt op til min søster... adrgh.... Men han kan stadig heller ikke ødelægge vores fantastiske dag...

0

Del dette indlæg

Hvad for en slags vejr mener du i denne forbindelse er virkelig dårligt vejr?...Regnvejr eller meget varmt??? Har aldrig haft med sugar-paste at gøre, men har tænkt mig at det skal være sådan én!

:thumbsupsmileyanim: Mia

ja mener faktisk dejlig vejr - alstå hvis dete r for varmt og den står udenfor smelter den næsten væk.

0

Del dette indlæg

Nu er jeg også - endelig - blevet gift.

Vores uheld startede allerede tirsdagen inden brylluppet.

Da jeg skulle hente min kjole fra skrædderen var der kommet rød tusch på det ene bryst... Det blev dog fjernet, men desværre fjernede de også lidt af kjolens farve. Kunne dog næsten ikke ses når kjolen kom på.

Lige inden vi skulle i kirke opdagede vi at frisøren havde vendt mit slør forkert. Det lange var yderst. Min søster skyndte sig at pille hårnåle ud og vende det.

Da vi sad i kirken og havde sunget de 2 første salmer gik strømmen. Lyset gik ud og orgelet kunne ikke spille. Så vi sang "Jeg ved en blomst så favr og fin" og "Det er så yndigt" uden musik. Det lød fantastisk!! Da vi skulle gå ud af kirken sang gæsten første vers af "Det er så yndigt" igen. Wauw.

Da vi på et tidspunkt skulle rejse os i kirken faldt mit slør af... Jeg smed det over stoleryggen - og fik det først sat på igen da vi skulle tage billeder.

Bryllupskagen var faldet sammen. Min fætters kæreste der havde lavet den fik den pyntet så det ikke kunne ses - og den smagte fantastisk...

Om natten skulle vi sove på motellet tæt ved kroen. Vi havde været der dagen før og betalt og tjekket at vores gæsters værelser var booket.

Da vi kom til motellet kl ca. 2 om natten - med to små børn ( Den mindste på 4 sov) var "vores" værelse optaget. De blev noget forskrækkede da min mand pludselig stod og kiggede på dem! Det var ikke muligt at ringe til nogen så vi måtte køre hjem - ca 40 min kørsel. Idag kørte vi så retur igen for at spise morgenmad med de gæster der overnattede. Det viste sig at motellet alligevel havde slettet et af vores værelser, og havde givet det værelse vi skulle have haft til en af gæsterne. Hvorfor de så gav os ekstra nøglen til et udlejet værelse, fatter jeg ikke.

Bortset fra de små skønhedsfejl, synes jeg at det var en fantastisk dag. Vi gjorde hvad vi kunne for at det ikke skulle blive for formelt og stift, så upserne var ikke så slemme.

0

Del dette indlæg

Det eneste som gik galt, var at opvaskemaskinen i hytte gik i stykker 2 dage fr brylluppet. Så pigerne måtte vaske op i hånden.

Der var sikkert en masse små fejl i løbe af dagen...men jeg så det ikke. Jeg var for opslugt af det hele, min dejlige mand, gæsterne, dagen...alt. Man ser alt og ænser alligevel intet. Jeg spiste næsten intet, for jeg var så optaget af alt andet. Så en ting, som jeg gik så meget op i, hvad vi skulle spise, smagte jeg slet ikke selv... :heart:

Bare et godt råd: Nyd dagen, den er SÅ kort. Se på helheden, ikke alle de små ting, som sikkert ikke er helt som planlagt. Skidt pyt -gæsterne hygger sig alligevel.

Kærlig hilsen Louise, som vil -uden pis- gerne give sin højre arm for at få lov til at opleve sin bryllupsdag en gang til! Og som stadig, her 11 mdr efter brylluppet, ikke kan forstå at hendes bryllupsdag er ovre. Øv-jeg vil det igen!!!

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥