Guest nordbag

Hvad gik der galt....

182 posts in this topic

Det var generelt en utrolig god dag, men der var nogle svipsere!

* Min mand havde fået noget udslæt på overlæben som han først fandt ud af da han havde barberet sig til brylluppet.

* Da jeg skal sætte mig ind i bilen på vej til kirken siger min kjole en uhyggelig lyd! Det viste sig blot at min hægte var gået ud af hinanden. Det gjorde den en 2-3 gange i løbet af dagen, for så til sidst at gå helt i stykker!

* Da vi kommer op til kirken og jeg stiger ud af bilen har min mand fået den rigtig gode idé at gå udenfor kirken og kigge! Jeg laver en baglæns saltomotale tilbage i bilen igen, hvilke resultere i at jeg knalder baghovedet ind i bilen - og min frisure gik op! Jeg havde derved en løs tot om hang og dinglede, og INGEN gjorde mig opmærksom på det før jeg selv opdagede det til selve festen. Dvs jeg har en tot der hænger på vores brudebilleder :(

* Min brudepige kom for sent - mega stressende! Især fordi jeg havde brug for hende til at tjekke om der var sket noget med mit tøj eller hår - hvilket der jo var :(

* Nogle af gæsterne kom ikke ud og fik taget parbilleder, og andre par huskede ikke at få deres medbragte børn med på billederne.

* Stemningen var nu nok lidt tam synes jeg, alle gæsterne holdte sig lidt for sig selv og blev ved bordene, og festen sluttede ret tidligt.

* Musikken vi havde bestilt var bestemt ikke særlig god. Han spillede falsk/sang falsk med jævne mellemrum. Lidt trist også.

* Min mor begyndte at åbne vores gaver uden at hun havde fået lov! Havde sagt til hende længe før at vi selv ville åbne gaverne, også selvom det betød at vi ikke kunne give vores gæster opmærksomhed. Så blev meget harm over at hun bare gik igang alligevel.

* Min mands familie var gået helt over bord med at lave løjer i vores hjem. Det var næsten så slemt at jeg vil kalde det herværk. Det var rigtig træls at skulle bruge 20 minutter på at rydde op så vi kunne sove. Læs, det var soveværelset der var så rodet at det tog 20 minutter!

Efter har der også været nogle minusser:

* Vi skulle rykke 3 gange, over 2 måneder før vi fik vores dipositum tilbage fra forsamlingshuset. Vi var blevet lovet vi ville have pengene igen efter 14 dage.

* Der gik 6 måneder før vi fik vores fotoalbum, hvor vi også selv skulle rykke for det hele tiden. Oven i det hele levede albummet slet ikke op til forventningerne.

GUDSKELOV var der også en masse plusser :)

* Vejret var utrolig smukt!

* Alle talerne var rigtig gode, inkl. præstens.

* Vi fik en masse gode gaver, også nogle fra helt uventede kanter

* Der var nogle af gæsterne der blev dagen efter og hjalp med at rydde op i forsamlingshuset

Og sidst me ikke mindst blev vi GIFT :cheerleader3: <3

Jeg tror at uanset hvad man havde gjort for at forberede sig på dagen vil der altid være nogle minusser, nogle ting man synes man kunne have gjort bedre. :)

0

Annonce ♥

Jeg tror at uanset hvad man havde gjort for at forberede sig på dagen vil der altid være nogle minusser, nogle ting man synes man kunne have gjort bedre. :)

Det har du helt sikkert ret. I har nok flere minusser end "godt er" og at blive udsat en musiker eller andre som ikke lever op til forventningerne er selvfølgelig heller ikke sjovt men ellers kan man - med mindre detaljer - sige at det måske heller ikke ville være så sjovt hvis alt bare var perfekt og forløb helt som det skulle; Ingen kiksere man kunne grine af under selve festen og tale om i årene efter osv.

Jeg syntes iøvrigt også generelt at brudene man møder ude til festerne er gode til at koble af, give slip på selve dagen og netop sige; Vi har gjort hvad vi kan. Nu må det gå som det nu går. Selvfølgelig med en forventning om at de udeforstående leverer varen og lever op til det I har aftalt, hvad enten det så er en musiker eller en brudepige.

0

Vi havde heldigvis ikke så mange uheld.

Først og fremmest var det en helt fantastisk fest der overgik mine fantasier. Gæsterne hyggede sig rigtig meget, talerne og sangene var gode og det meste af maden var super godt.

1. Blomsterne var en katastrofe og både brudebuket og alterbuketter måtte bindes op 2 timer inden vielsen.

2. Min svigerinde der skulle lave tilbehøret til hovedretten havde være syg i flere dage og maden levede ikke helt op til forventningerne.

3. Fotografen gik ret meget amok med vores billeder så vi blev 1 time forsinket. Heldigvis ikke noget der generede gæsterne.

Det var det. Ellers var dagen fuldstændig perfekt.

0

Annonce ♥

rigtig god tråd - jeg har lavet en hel huskeliste nu, ud fra jeres erfaringer og råd :D Kan desværre ikke rigtig bidrage med noget, dajeg ikke selv er blevet gift endnu og kun har været til et bryllup blandt veninderne - resten lader vente på sig *GG*

0

I får også vores små upsere (som jeg synes der var en del af, men som på ingen måde ødelagde vores dag)

Får først 2 afbud dagen før og 1 på dagen. Krise i bordplanen, men fik det da tiol at lykkedes til sidst.

Jeg havde bestilt en brudebuket der skulle hænge lidt og havde sar min far til at hente den inden vi tog i kirke. Da han så kommer med buketten er den den super flot i farverne, men den er simpelthen bundet så mærkeligt. For det første er den kæmpestor, den vejer seriøst flere kilo, for det andet er det ikke en hængebuket men en ganske alm. buket men med en stor stikkerjavertus stikkende vandret ud!!! Det så simpelthen forfærdeligt ud. Men min frisør var hurtigt og gik ud og tog køkkensaksen og så stod hun ellers og klippede af min brudebuket 20 min. før vi skal være i kirken. Samtidig smittede den i bunden, så min kjole var beskidt allerede inden kirken. Men tror kun det var mig selv der lagde mærke til det:-)

I kirken siger kirketjeneren at min far og mig skal gå ind lige efter brudepigerne, hvilket resulterer i at vi gik alt for tæt på dem, så min mand og jeg havde svært ved at se hinanden i øjnene. Fortryder rigtigt meget nu at jeg ikke tænkte lidt klart og ventede lidt længere end kirketjeneren sagde, så jeg kunne huske mins mands ansigt på vej op af gulvet og ikke min søster hår.

Efter vielsen sker der det som alle brude frygter: jeg vælter ned af kirketrappen foran alle 120 mennesker. Kombinationen af ris i hovedet, stilletter og brosten var ikke særlig god. Slår mig egentlig ret kraftigt, men da jeg ikke ville have medlidenhed, prøvede jeg at lave "hurtig som en ninja, ingen så det. Tror egentlig også at det lykkedes meget godt, alle troede i hvert fald jeg ikke havde slået mig.

Min mand havde bestilt en cabriolet, som skulle køre os op til feststedet. Det var ikke særlig smart for min fine opsatte frisure, som endte med at ligne en høstak. Det blev heldigvis reddet af et par søde veninder, nogle hårnåle og hårspray, da vi kom op til feststedet.

På vej op i bilen opdager jeg også at jeg har glemt den USB, med det diashow jeg har lavet til min mand derhjemme. Lige der vil jeg ærligt indrømme at jeg kneb en lille tåre, kombinationen af faldet, håret og så dette blev bare for meget. Men jeg ringede til min far som var så sød at hente den.

Da jeg så vil afspille diashowet, kan den ikke finde lydsporet jeg havde lagt på. Jeg havde brugt rigtig langt tid på at få showet til at passe i længde med Shania Twains: From this Moment. Men festmusikeren spiller noget klassisk musik til showet og det bliver ret godt alligevel. Manden får da en lille tåre i øjet.

Jeg havde ikke slør på, men havde købt et billigt et til brudevalsen, som jeg selvfølgelig glemmer derhjemme. Det ender med at tøserne snupper en af min strømper, hvilket gør at skoen på den fod gør ondt, resten af aftenen.

Da jeg begynder at synes det har været en lang dag og er begyndt at få lidt hovedpine, bliver vi enige om at gå i seng.

Min mand aftaler med Dj'en at han bare kan ringe når de har pakket sammen, så ville han gå ned og låse. (vi turde ikke lade alle bryllupsgaverne stå uaflåst). Oppe på værelset får jeg et migræneanfald og brækker mig. Super charmerende brud. Nå men jeg får børstet tænder og vi får da også fejret vores bryllupsnat;-)

DJ'en ringer kort tid efter og er færdig med at pakke, men da min mand går ned for at låse, er der stadig en 6-8 gæster. De ventede på en taxa, som havde hentet nogle andre gæster og derefter ville komme tilbage, Det gjorde han bare aldrig. Vi er ret landt ude på landet og kl. er 4 om natten, men de får endelig skaffet en ny taxa, men der går lige en times tid inden den er der. Den tid bruger min mand på at rydde op i festlokalet, så vi har mindre at lave dagen efter. Nok ikke lige sådan han havde håbet på at spendere sin bryllupsnat.

Det var vist alt.. Det lyder som mange ting, men havde den dejligste mest uforglemmelige dag nogensinde:-

Edited by kamor1986
0

Det er allerede 8 år siden vi blev gift - Tiden flyver af sted. Men minderne om dagen er stadigvæk friske i vores tanker og vi snakker ofte om dagen. :loveflag:

Vi havde også et par ups´er på dagen.

Min kjole var todelt og jeg kunne simpelthen ikke holde underdelen oppe. Så efter vielsen måtte jeg hjem og have sikkerhedsnåle i den. Ikke optimalt, men det gik. :biggrin:

Jeg havde også problemer med sløret. Det løste sig da vi opdagede, at det var fordi frisøren havde vendt sløret forkert. :biggrin:

Jeg var så nevøs inden vielsen, at alle billederne af mig på vej op at kirkegulvet, ligner billeder af et offer på vej til at møde sin bøddel. Det er lidt ærgerligt. :biggrin:

Også lige en lille ting til sidst. Personalet havde skåret kransekagetårnet ud i små stykker, inden vi nåede at se den. :rolleyes:

Men bortset fra det, var det en fantastisk dag, som vi aldrig glemmer. :thumbsupsmileyanim:

0

Ja så blev vi også gift og vi havde som andre også ting der gik galt.

Det første var at vores hjemmelavede bryllupskage ikke var tøet op da jeg skulle samle den aftenen før men det lykkedes det viste sig dog at nederste lag stadig var småfrossen da den skulle spises.

Vi fik aldrig taget fællesbillede

Vi løb hurtigt tør for pølsehorn til receptionen

En kæmpe kæmpe Bille havde fundet vej op under et lag i kjolen on location den var så blevet meget flad af at jeg satte mig ind i bilen hvilket resulterede i en stor plet bagpå og en panisk brudepige.

Vi var meget sent på den fra reception så måtte RACE til festen

Kokken nægtede at stå ude og skære kød til trods for vi havde snakket med leverandør om det flere gange. Endvidere skar hun oksekødet forkert så det blev sejt. Og det var bestemt ikke rødt tiltrods for det var culotte.

Første gang vi skulle op på stolene knækkede men dansestrop

Jeg render stadig rundt med ondt i siderne efter stiverne i kjolen.

Jeg fik smadret en hel flaske whiskey og kjolens slæb sugede en del.

Det værste af det hele var dog at vi ikke fjernede pengene fra det pengetræ vi fik og det resulterede i at en eller sneen stjal 2x 500 kr derfra.

Men alt dette til trods var det en fantastisk dag

Edited by cri
0

Annonce ♥

Hej alle kommende brude.

Vil da godt lige fortælle om vores kiks op til og på dagen.....

Vi har været lidt uheldige gennem planlægningen. Det startede med, at vi i god tid (påsken 2010 mere end 1 år før) bokede Hotel Nørrevang på Marielyst på falster. De gik konkurs, og vi anede ikke, hvad vi skulle gøre??! Vi besluttede os for at se tiden lidt an, og efter et par ugers spænding og med is i maven fik vi at vide, at de åbnede igen, og at vores bookning og depositum stadig var registreret. PYHA!

Syersken aflyste vores første aftale til tilretning dagen før, fordi hun havde været på ferie i Tyskland, og skulle undersøges grundigt for den der colibakterie som slog folk ihjel på det tidspunkt....

10 dage inden brylluppet blev vi brændt af af musikeren, som vi havde booket i god tid! PANIK!!!

Heldigvis fik vi allerede dagen efter skaffet en ny, og vi er MEGET tilfredse med ham! Kan anbefale følgende hjemmeside www.alt-til-din-fest.dk!

2 uger før brylluppet undrer jeg mig over, at rosenbladene og toastmasterklokken jeg bestilte fra somethingblue ikke er kommet, og skriver for at høre om der er nyt i sagen. De beroliger mig med, at de får tingene hjem samme uge, og sender det så snart det er der, og at jeg kan være ganske rolig, det skal nok nå frem!

5 dage før brylluppet har jeg stadig intet modtaget! sender igen en mail, som de ikke besvarer....

3 dage før brylluppet skriver jeg igen til somethingblue.....

2 dage før brylluppet skriver de, at de har varene, og sender dem dagen efter....de kan være hos mig om mandagen eller tirsdagen!!!??? Duer ikke når jeg blev gift om lørdagen! De har lovet, at vi får alle penge retur, men har stadig ikke set dem.....

Nu mangler vi så de rosenblade, som var en vigtig del af bordpynten! Vi brugte plan B. H2B købte 4 bundte roser, (skulle være røde, men var ikke helt røde og vi kunne ikke skaffe bedre 1 dag før brylluppet) plukkede alle bladene af, sprayede dem med hårlak, og så håbede vi, de ville holde! Vi var nød til at lægge dem på bordene aftenen før, og de holdt ok. Det var ikke perfekt, og om natten så de lidt triste ud, men det var bedre end ingening! Det havde været perfekt, hvis vi kunne have strøet dem på dagen, men vi skulle være færdige med lokalet aftenen før, efter aftale med hotellet....

Søndagen før brylluppet får jeg lavet gelénegle af min niece. Mandag er de begyndt at krakkelere og knække på en ubehagelig og smertefuld måde, idet de river mit yderste lag på mine egne negle med af! Mine hænder/fingre ser frygtelige ud! Panisk ringer jeg til alle klinikker i byen og de er alle fuldt optaget frem til brylluppet.....Heldigvis bliver jeg reddet dagen før beylluppet, da de i Annas hudpleje clinique i Nykøbing får et afbud og kontakter mig! Den sødeste klinikdame Joanna redder mine negle med acryl og de er stadig perfekte!

Det var ikke min nieces skyld. Jeg vidste godt, at hun ikke havde været uddannet så længe, og hun vidste ikke, at mine negle ikke var egnede til gelé.

På dagen:

Bilen der henter mig og min storebror har startproblemer. Chaufføren får den startet, og jeg bekymrer mig ikke mere over det. Vi kommer til kirken, og lige inden jeg skal gå ind, fortæller min svigerinde, at præsten lige har meddelt, at oranisten ikke kan spille Pachelbels canon, som jeg skulle gå ind til, og heller ikke jesu joy of mans desiering som vi skulle gå ud til, så han og organisten har valgt noget andet smukt....

Var helt knust og anede ikke hvad jeg skulle sige og vidste godt, at det ikke nyttede noget nu. Kunne præsten sgu godt have ringet og sagt, for han havde vidst det længe, (siden april måned) så kunne vi have sørget for en cd eller live musik eller noget....aner ikke/kan ikke huske hvad jeg gik op ad kirkegulvet til, og her et par dage efter ærger det mig, fordi jeg ved, det havde været perfekt med de sange vi havde valgt, og det kommer vi aldrig til at prøve nu....

Da vi er blevet viet og skal sætte os for at synge den sidste salme, sæter jeg mig på den forkerte stol....pinligt men vi griner lidt ad det og sætter os rigtigt og så er det jo overstået.... :biggrin:

Da vi kommer ud og skal til at køre, fortæller chaufføren, at bilen ikke kan køre mere, men han har skaffet en næsten magen til, og en chauffør som gerne vil køre os. Den nye bil var jo ikke pyntet og ikke nær så flot, men det var sødt af den anden at træde til, mens vi var i kirken og køre os rundt!

Vi er ikke imponeret over hotellet!

Da vi ankommer og skal have bryllupskage, er vores servietter med tryk ikke lagt på, og min mand må selv spørge efter dem, før de kommer på bordet!

De har ikke støvsuget eller på anden måde gjort rent i lokalet, siden vi var der dagen før, for der er stadigvæk jord på gulvet fra da de stillede op og bar musikerens podie ind mv.

Der er ikke lagt duge på bordene, hvor gæsterne sad og ventede på os, fik bryllupskage, velkomstdrink mv. Først da en gæst spørger til det, kommer de mens gæsterne er ankommet og lægger duge på, selv om det var en aftale, at de var klar med det hele til gæsterne ankom!

Der er en gæst, som finder et stankelben i sin forret, efter at have spist halvdelen!!! Ved godt det kan ske for alle men ADR ALTSÅ!!!!!

Der er ikke nok personale på. De stresser rundt, fordi de både skal sørge for vores fest, og passe den fyldte restaurant på samme tid. Alle er ikke færdige med desserten, da de spørger til, om hvor lang tid det varer endnu og de begynder at rydde af, mens nogle stadig spiser!!!

Vi har betalt for at musikeren får mad, men de sørger aldrig for at han får den! Stakkels mand altså!!! ok han har ikke spurgt efter den, for han er vant til at personalet jo sørger for at den er klar når de rykker bordene, så der kan danses og de siger, at de er vant til at musikerne selv beder om maden....

MEN....MEN....MEN....trods alle de ting der ikke gik som vi forventede, var det en smuk og uforglemmelig dag! Vi klager over hotellet og vil ikke selv holde fest der igen, men gæsterne bemærkede ikke alle de ting som vi jo gjorde. De har rost vores fest til skyerne og de morede sig.

Det eneste der stadig nager os er faktisk præsten, der ikke gav os chancen for at få de sange vi ønskede os. Alt det andet er udfordringer som vi sagtens kunne overkomme, og vi joker lidt med bilen der ikke startede, mig der satte mig på den gale plads osv.

Held og lykke med jeres planlægning og bryllupper og husk at det vigtigste den dag er at i bliver gift med den i elsker!

Dagen suser afsted så NYD DET!

Hilsen fru Rasmussen

0

Hmm.. Tror egentlig det eneste der gik galt var, at organisten ikke kunne spille det præludium jeg havde bedt om. En anden organist havde godkendt mit ønske, så ved ikke lige hvad der var gået galt - om han forventede at den anden organist også kunne stykket eller om det oprindeligt var ham, der skulle spille og ikke den organist vi endte med.

Det ødelagde ikke noget særligt, men lidt ærgerligt er det da.

Jeg vil faktisk ikke sige at andet gik galt. :)

0

Her kommer mine upsere....

Vi havde lavet et lavbudget bryllup, og her skal meget jo klappe og man skal nok egentlig også være lidt heldig med de ting/personer man har "fundet".

Jeg har i dag fået mine billeder fra fotografen, der er ikke et eneste jeg kan bruge som ordenltig bryllupsbillede, dem min mor tog var meget bedre, MEGET øv :(

Kagen var bestilt af en privat kagebager, 3 dage inden bryllup, siger hun jeg skal betale mere for kagen pga stativet, jeg nægter! så får i stedet en stakket kage uden stativ. og så fortæller hun at jeg ikke får hjerteformen som også var bestilt da hun har lavet runde og de ligger klar, og hun kan ikke nå at lave andre. 2 dage inden skriver hun en sms at hun vil have jeg skal overføre halvdelen af pengene fordi hun mangler penge, fortæller hende at det vil jeg ikke og hun pga overførsels dage aligevel ikke kan se pengene før om mandagen og hun jo får penge ved afh. lørdag. Det værste ved den var at jeg specifikt havde bestilt med FRISKE jordbær, og det var stort set det vigtigste for mig da jeg forhørte mig, der var sp klamme smattede frosne jordbær i den :td:

kjolen, var som sagt for kort ved prøvning, men det blev "løst" med et mindre skørt, dog gav kjolen sig så meget i løbet af dagen at selvom vi strammmede den helt ind kunne den ik strammes mere og blev ved at ryge ned, så måtte gå og hive den op.

Bandet/musikken var alt alt for højt, havde ellers forespurgt mig om der kunne skrues ned så folk kunne snakke sammen det kunne der, men nej.... så mange ældre gik hjem da de startede pga larmen. skulle jeg har valgt om blev det klart en Dj.

kokken havde lovet mig svinekammen ikke blev tør og han ville svæbe lækre flæskesvær om, den var hamrende tør og ingen flæseksvær= meegt kedelig omgang- heldigvis var oksefileten god, der manglede også ting, som vi havde aftalt.

Jeg husker intet fra jeg står i våbenhuset og skal ind(var så nervøs) og det ærgrer mig vildt, fældede ikke engang en tåre på dagen, var nærmest i trance, så piger NYD dagen.

Ellers havde vi en fantasktisk dag... :17:

Edited by for-glem-mig-ej
0

Annonce ♥

Vi havde en helt fantastik dag med meget få upser.

Når jeg tænker mig om var der vel kun en rigtig upser.

Jeg havde valgt en fantastisk smuk brudekjole i havfruemodel. Inden jeg tager kjolen på sørger jeg for at tisse af, men da vi nærmer os at skulle køre bliver jeg nervøs. Når jeg bliver nervøs får jeg altid trang til at tisse, spørg mig ikke hvorfor men sådan er det altså. Så jeg vil lige gå på toilettet inden vi kører. Her finder jeg så ud af at jeg ikke kan trække kjolen op over hofterne da den jo sidder stramt ned til lårene. Ups. Hvis jeg skal på toilettet skal jeg altså snøres op i ryggen, hvilket taget rimelig lang tid. Så jeg dropper at tisse da jeg ved at det bare er på grund af nerver.

Jeg aftaler med min søster og veninde at når jeg skal tisse i løbet af dagen skal en af dem gå med mig ud på toilettet og snøre mig op i ryggen. Det er da lidt træls men ikke noget der ødelægger mit humør.

Da min mand og jeg ankommer til feststedet efter fotograferingen trækker min søster mig til side og spørger om jeg evt. kunne prøve at tage mine trusser af for så kunne jeg måske godt trække kjolen så meget op at jeg vil kunne stå over toilettet og tisse. Vi går ned og afprøver det. Det viser sig at det kan jeg heldigvis godt hvis jeg trækker godt op i kjolen. Så det ender med at jeg må feste uden trusser på for så kan jeg gå på toilettet selv. :biggrin:

Da vi har sat os til bords kommer min mor hen og siger at der ikke er mere hvidvin. Vi bliver lidt forvirret over det da vi vidste at vi havde købt mere end de anbefalede i butikken. Heldigvis finder min veninde hvidvinen bag noget mad inde i køleskabet. Det der irriterer mig er bare at min mor kommer hen og siger det. Hun kunne jo have sagt det til dem der serverede i stedet for at bekymre os med det. Min mand var nemlig allerede begyndt at finde ud af hvor vi kunne få fat i noget mere. Og vi gik lidt i panik da vi kun lige havde sat os til bord og var begyndt at spise forret.

Jeg valgte i løbet af aftenen at kaste min buket til de ugifte kvinder da den allerede var begyndt at se lidt kedelig ud. Jeg havde fået taget billeder af den så jeg skulle ikke rigtig bruge den til noget. Jeg sagde at alle de ugifte kvinder skulle stille sig ud på dansegulvet så ville jeg kaste buketten. De to piger der serverede er to veninder jeg har gået på hf med så de stillede sig også op til at gribe buketten. Jeg havde selv sagt at de gerne måtte være med. Da jeg kastede buketten var det selvfølgelig en af dem der greb den. Det har faktisk ærget mig lidt efterfølgende. Jeg ville gerne have haft at det var en af mine tætte veninder der havde grebet den. Men helt klart min egen fejl da jeg selv sagde at de også måtte være med.

Men det var nogle meget små upser synes jeg. Vi havde en super, super dejlig og uforglemmelig dag. :loveboard:

0

Vedr. det med musik og mad så er det svært at bebrejde stedet (selvom de ikke ser "kønne" ud i denne beskrivelse). Fordi de har rigeligt at gøre med at servicere gæsterne som er det vigtigste. Det er en god ide som musiker/udøver lige at sige til en af tjenerne at de godt må sætte noget fra når de har tid og det passer ind i deres program (det sidste er vigtigt - også når de selv spørger til det). Sidste lørdag kunne jeg lige nå maden hurtigt inden brudevalsen 23.58 - Jeg havde løbende dialog med kokken men sagde at han skulle vente fordi tiden var kneben og det først og fremmest handlede om at få desserten anrettet og serveret.

Vedr. lydniveau: Nævnte I det for bandet under aftenen; Selvom der ofte er stor forskel på hvor højt man spiller lige efter brudevalsen og et par timer senere så er der af og til også folk som enten siger at det er for højt eller hvor man kan fornemme at de syntes det er for højt og så skruer man ned; uanset om der står 2-3 stykker og råber "fyr op". Det samme kan man komme ud for under middagen, men der taler man ofte med dem der sidder forrest ligesom at folk kan se at man ind imellem tager en "lyttetur" i lokalet, og at det derved er ok at sige noget hvis det er for højt.

0

Vedr. lydniveau: Nævnte I det for bandet under aftenen; Selvom der ofte er stor forskel på hvor højt man spiller lige efter brudevalsen og et par timer senere så er der af og til også folk som enten siger at det er for højt eller hvor man kan fornemme at de syntes det er for højt og så skruer man ned; uanset om der står 2-3 stykker og råber "fyr op". Det samme kan man komme ud for under middagen, men der taler man ofte med dem der sidder forrest ligesom at folk kan se at man ind imellem tager en "lyttetur" i lokalet, og at det derved er ok at sige noget hvis det er for højt.

Ja, musikken kunne ikke skrues mere ned :_( på et tidspunkt undlod de trommerne, for at sænke det tilstrækkeligt, der var skruet ned hvad der skrues ned kunne :unsure: Noget med lofthøjden havde overrasket dem, der var meget højt til loft.

0

Jeg havde insisteret på at jeg ville prøve min kjole onsdag aften før brylluppet men skræderen sagde det ikke var nødvendigt, hun havde helt styr på det. :rolleyes:

Min veninde der skal hjælpe mig i kjolen om lørdagen siger at den er meget stram, den bliver dog lukket, men da jeg er en plus pige ser man meget tydeligt at rygdellerne hænger ud på ryggen, jeg var så tosset på den BIIP skræder :rolleyes:

Så da jeg er kommet i kjolen begynder mit hår og falde ned og det skal lige tilføjes at da jeg skulle have kjolen på kom den ikke over hovedet, men det fik vi lyn hurtig løst.

Så havde vi bestilt servietter til receptionen med tryk, dem glemmer vi og få lagt frem. Det der er lidt sjovt som jeg stadig trækker lidt på smilebåndet af er at vi servere frugt og muffins og der er slet ikke en eneste gæst der spørger efter servietter :fløjt:

Men intet af det ødelagde min dag, for jeg skulle giftes med den skønneste mand i verden og det var der ikke noget der kunne overskygge.

0

Annonce ♥

Ja, musikken kunne ikke skrues mere ned :_( på et tidspunkt undlod de trommerne, for at sænke det tilstrækkeligt, der var skruet ned hvad der skrues ned kunne :unsure: Noget med lofthøjden havde overrasket dem, der var meget højt til loft.

Medmindre der var tale om hornblæsere/trompeter så lyder det underligt, når vi taler om efter middagen hvad vi tydeligt vis gør. Jeg havde egentlig bedre kunnet forstå det hvis der var meget lavt til loftet for så ville ikke forplante sig på samme måde og blive mere dominerende. Well lad det ligge. Hovedsagen er at I havde en god dag. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg synes ikke, der gik noget galt :blush:

Men der skete flere ting undervejs, som jeg ikke havde forberedt. Det betød bare ingenting.

Som der er flere, der oplever... hvis det der VIRKELIG betyder noget spiller og fungerer perfekt, så betyder småtingene intet.

Det sjoveste var nok, at jeg havde lavet en høj kagestand med minicupcakes som bryllupskage til recpetionen. I midten øverst havde jeg lavet en stor smukt dekoreret cupcake med smørcreme sprøjtet ud som en blomst.

Den skulle min mand og jeg skære over og fodre hinanden med.

Bare det, at vi ikke havde "rigtig" bryllupskage og at vi ikke gjorde det om aftenen vidner om, at det ikke betød s meget for os, og at det ikke var så traditionelt.

Faktisk havde vi glemt det lidt på dagen.

Da vi så endelig får tid og opmærksomhed til at gå over til kagefadet, så er kagen væk :biggrin::lol::metteholm Der er simpelthen en, der har spist den :lol:

Så giver vi hinanden en mine cupcke hver istedet og nyder øjeblikket. Der er ikke nogen, der ser det, og det blev bare vores lille ting. Der var faktisk heller ikke nogen, der om aftenen spurgte efter bryllupskagen.

Går man op i det, skal man nok STARTE med at sige velkommen og skære kage til recpetionen -inden folk går amok i kage/slik-buffet :balloon:

0

Vi havde nogle småting som ikke gik heeelt som forventet :)

- Min frisør havde overhovedet ikke fanget min vision med frisuren, selvom jeg følte vi havde en virkelig god samtale om det onsdag før brylluppet, så hun måtte sætte mit hår om 3 gange.. Ikke noget større problem, men er SÅ glad for jeg bad hende ændre det..

- Htb havde glemt sin hvide skjorte i Aalborg!! (blev gift i Vejle) - han fandt ud af det fredag kl 22 og lørdag kl 10 kørte hans forlovet ham i storcenteret så de kunne få købt den manglende skjorte (og jeg fik først historien under middagen, ellers var jeg gået total zilla fredag aften)

- Jeg og mine 2 brudepiger tog på hotellet lørdag formiddag og fik kjoler på, og skulle derefter køre i 2 biler til kirken. 1 bil med min søster, far og mig og en anden med min brudepige. Men da vi kører ringer hun pludselig og siger, hun ikke har adressen og da hun får den, så findes den ikke på GPS'en. Panik! Men vi fortsætter mod kirken, og da jeg vi næsten er på vej ind i våbenhuset kommer hun løbende op ad kirkegården med stiletterne i hånden ;) Var lidt frustrerende i bilen, men en rigtig sjov historie her bagefter (og tror det gjorde mig meget mindre nervøs at have noget at tænke på..)

- Vi løb tør for tapas til receptionen, men havde heldigvis den bedste serveringspige, som lynhurtigt skaffede noget mere - og jeg hørte først om det bagefter.. hun var fab!

- Den anden serveringspige som skulle støde til ved middagen dukkede aldrig op, og jeg er stadig MEGA sur over det! Har aldrig fået fat på hende siden, da det var en vi fandt via festfagbogen - så pas på med det! Det skabte et øjebliks panik, men vores brudepiger og forlovere var fantastiske hjælpere, som fik spredt budskabet og gæsterne tog det så cool og hjalp med drikkevarerne, så det gav festen er rigtig uformelt præg - just the way we wanted it..

- DJ'en havde ikke medbragt det dinnermusik vi ønskede i det rigtige filformat, men der havde været en masse sygdom så var på den 3. dj, og vi fik nedslag i pris pga. det

En masse småting, og en stor frustration, men intet der ødelagde vores fantastiske bryllupsdag..

Edited by louisetina
0

Jeg syntes egentlig at vi for vores del er ret billigt sluppet "billigt" set i lyset af at vi taler om ca. 500 bryllupsfester over de sidste 10 år, og kan egentlig kun komme i tanke om følgende:

Vi havde lige fået lageret i Farum og jeg skulle pakke anlæg til Søren som jeg så skulle mødes med ude i Taastrup og stille op på det hotel hvor han skulle spille hvorefter jeg skulle videre og stille op til en anden bryllupsfest. Så jeg får pakket hans anlæg sammen med mit eget og kører ud til stedet. Da vi åbner "hans" pult finder jeg ud af at jeg har taget den forkerte da der kun sidder to afspillere og ingen mixer i. Mig i fuld fart tilbage til Farum, bytte pult og retur igen. Jeg nåede det hele uden fartbøder.

Ved en anden bryllupsfest i Glostrup havde stedet lovet at der ville være projektor m.v. tilstede. Det var der ikke og bruden skulle afvikle et diasshow. Det var gudskelov heller ikke så langt fra Farum så der kunne jeg lige nå frem og tilbage på 1/2 time under middagen hvor der så ikke var dinnermusik.

Til et brylup ude i Ishøj forsamlingshus havde jeg glemt mikrofon. Det er umiddelbart ikke en katastrofe men her var der lidt behov for styring under middagen da der ikke var en decideret toastmaster og selskabet var meget løssluppent. Der fik jeg fat i en god kollega som bor i Brøndby og lånte en af ham. Den nåede jeg at hente mens mit Tina Turner mix (der varer ca. 10 minutter) stod og kørte samtidig med at jeg havde sikret mig at toastmasteren ikke introducerede taler i samme periode (og lige havde vist ham hvordan han skruede ned for musikken in case).

Et tredje sted havde de glemt at købe sorte sække til affald m.v. og der var det så heldigt at jeg havde god tid og alligevel skulle ud og købe batterier til mit headset.

Et bryllup ovre på Odd Fellow palæet i Odense. Jeg havde fået en forkert kabeltaske med og havde ikke de specielle strømkabler med til mine aktive højtaler-systemer. Gudskelov havde jeg ikke sløjfet den almindelige strømindgang på højtalerne og da der samtidig var stikkontakter på hver side af scenen lykkedes det at få lavet en løsning.

Den værste situation og det var her i år var et bryllup oppe på Skt. Helenekilde. Bruden havde "dikteret" de første 60 numre efter brudevalsen. Vores mand skulle først på efter brudevalsen men dog være der alligevel da der skulle bruges musik til nogle indslag m.v. Han kører imidlertid galt på vejen derop. Vi får så hasteindkaldt Lars der lå på camping 2 km. derfra og han henter så fluks anlæg og kører derop. Han laver et brag af en fest men overbossen arbejdede på fuld tryk i forhold til stedet og brudeparret.

Der var så en episode (et babu babu uheld) ved brylluppet her i søndags - som satte sit præg på festen - men det vil jeg næsten lade bruden selv skrive om (hvis hun vil) når hun kommer på igen (det var ikke hende men en af gæsterne).

Det meste af denne weekend kommer faktisk til at gå med at rigge gear m.v. til i forhold til næste lørdag hvor vi taler 800 mennesker i Ledøje Smørum Hallen. Fordi man skal have fat i noget af det store gear som ikke bruges så tit.

0