Posted May 20, 2009 · Report post Vi havde også nogle upsere, men nu her ca. 2½ måned efter skal jeg egentlig grave dybt for at finde dem. - Vi valgte at sove hjemme begge natten før, desværre havde vi forloveren på slæb - dog sov han i festlokalet, men det var bare ikke det samme som at vi havde været alene. Jeg går så heller ikke særlig godt i spænd med forloveren. - Min mand er ryger, hvilket betød rygepauser udenfor, desværre var han bedre til at falde i snak ude end at sørge for at komme ind. Det var lidt problematisk under middagen. - Vi skulle nok have valgt at have en toastmaster, men vi havde heldigvis en genial kok. - Selvom vi havde lavet en lang liste til fotografen over ønskede billeder, fik vi ikke rigtig nogle gruppebilleder og mangler også lidt detaljebilleder af min kjole. - Vi manglede nogen der styrede receptionen, mine brødre fiksede den, men det var først efter lidt tid da de havde været med på nogle fællesbilleder. - Boblevandet til bryllupskagen skulle have været hældt i glasene, mest for der så ikke gik så meget til spilde. - Forloveren skulle ikke have siddet så tæt på mig nu når jeg ikke kan med ham, men gjorde det af hensyn til manden. - Min mor havde heldigvis en del bøtter med til rester, men vi manglede at have poser. - Havde vi vidst at lokalelejen var så billig (den var åbenbart faldet i pris siden håndbogen var udgivet), havde vi lejet det allerede fra torsdag, men vi var nu ikke så stressede fredag alligevel. Der kom lige nogle flere ting frem, men alle meget små og vi havde en fantastisk dag. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 20, 2009 · Report post Den eneste upser vi havde var at vi gik for hurtigt ud af kirken - vi var ellers godt igang med at give hånd i våbenhuset, men fotografen pressede på udenfor og vi endte desværre med at gå ud, så vi kom ud før mange af gæsterne. Heldigvis var der fyldt ud foran kirken også af andre gæster, så det var jo en god overraskelse. Og jo, så faldte en tot af mit hår ned i kirken, og blev først rettet efter et godt stykke tid udenfor kirken, så billederne derfra er med en tot der sidder grimt. Ellers havde vi ingenting som gik galt eller ikke gik som forventet - jeg klager absolut ikke. Det var den mest perfekte dag nogensinde! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Jeg vil også gerne dele mine erfaringer: Vi havde den mest fantastiske dag, hvor alt gik som vi havde drømt om Men alligevel er der nogle småting, som jeg her bagefter gerne ville have gjort anderledes: 1. Jeg ville ikke have haft nogen brudebuket - den var bare i vejen. Og da vi havde et lidt stramt budget, ville jeg gerne have sparet de penge. 2. Jeg havde mega travlt efter frisør - der var afsat 1½ time til at køre 30 km hjem, og skifte til kjole. Men frisøren brugte lidt længere tid, og min bil var parkeret et stykke væk, så det endte med jeg havde vildt travlt, og kun lige hurtigt nåede at spise en franskbrød som frokost, før vi skulle afsted til kirke. 3. Jeg ville ikke overlade til manden at snakke med fotograf (det var en af hans tidligere kollegaer, som skulle tage billeder). Min mand havde sagt til mig, at han havde masser ideer til billeder, så det behøvede vi ikke tænke på. På dagen siger fotografen - J. siger du har nogle ideer til hvordan du vil have billederne taget. Øhhh nej. Men det gik det hele, og vi fik nogle rigtig flotte billeder Som sagt havde vi den aller bedste dag, og jeg er især glad for: Planlægning, planlægning, planlægning - så selv om vi holdt festen i et forsamlingshus havde vi INGEN praktiske opgaver på bryllupsdagen. De tre piger i køkkenet havde en meget udførlig liste over ALT de skulle gøre (som vist nok blev grinet lidt af At jeg huskede at nyde dagen. Det er faktisk ikke sådan at jeg tænker, at den gik alt for stærkt - selv om jeg selvfølgelig virkelig gerne ville opleve det igen At jeg fik sat hår og lagt make-up af en prof. Hold da op, det kan man godt blive afhængig af, at føle sig så smuk. Håber I alle får den dag I drømmer om 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Hmm jeg har da vidst ikke givet mit besyv med herinde endnu heller, men der var nu heller ikke nogle vilde ting der gik galt eller... Først så smittede min buket af på det øverste af min kjole - det var ikke så nemt at se når man ikke var tæt på og man kan ikke se det på billederne, men jeg kunne se det hele dagen og aftenen med... Dernæst faldt buketten fra hinanden da jeg stod ud af bilen og skulle ind i kirken - den faldt igen fra hinanden da vi var hos fotografen resten af dagen lå den plantet i en vindueskarm... Ja, så fik vi ikke lov til at pakke vores gaver ud selv... vi havde aftalt med tjeneren, at vi ville pakke gaver ud mens der blev serveret kaffe og de gjorde klar til dans i det andet lokale, men da vi så kom ind til gavebordet, var alle gaver på magisk vis blevet pakket op eller... næsten alle gaver - vi pakkede kun 3 gaver ud selv, nemlig en sparegris og 2 gavekort... Det sidste der kunne være gået grueligt galt var, at vi fik arvestellet fra mine bedsteforældres forlovelse af min bedstefar og mine forældre havde pakket det i en rigtig flot kurv, så man kunne se noget af det stellet indeholder - resten havde de i en kasse ude i sommerhuset og det skulle vi så have med hjem dagen efter. Men min mor havde så været ude og finde et kagefad, som nogenlunde passede til stellet og det fik vi så i en kurv for sig selv... Da vi skulle til at forlade festen og mine forældre var begyndt at bære vores gaver ud i bilen og vi siger farvel, så hører vi et ordentligt klir ude fra... Jeg kan godt sige jer, at jeg troede bare det var noget af arvestellet der var røget! Vi fik så at vide dagen efter, at min morfar havde taget kurven med kagefadet (og han var ret bedugget) og ville sætte det ud i bilen og så havde han tabt den nederste tallerken til fadet... Min lillebror sagde at han var gået for at hente stellet, men heldigvis var der en venlig sjæl, der havde taget det før ham og sat det trygt ind i bilen... Puhhhh.... På trods af det var det alt i alt en dejlig og uforglemmelig dag, som jeg helt sikkert godt kunne gennemleve én gang til - så det må vi gøre til kobberbrylluppet... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 23, 2009 · Report post HVAD GIK DER GALT.. hmm, vi havde den mest fantastiske dag. men ting der gik galt var f.eks. at jeg skull ehave taget mit slør af inden brudevalsen da jeg ikke ville have der skulle klippes i det.... Meeen det glemte jeg- så da vi have danset vores dans, fandt jeg ud af GUUUUUD jeg har stadig mit slør på, og pigerne begyndte at rive i det, jeg sagde nej nej, jeg ville gerne gemme det, min mor blev lidt ked af det på mine vejne og prøved at hælpe mig, resulterede i at nogle at pigerne blev ret voldsomme og var ved at rykke mit slør ud af håret samtidig mit hår, det gjorde bare ondt, vildt nok nogle g¨år sådan op i de traditioner- men jeg lod dem klippe og bagefter tog jeg mit slør af- eller det der var tilbage..! Så man skal nok finde nogle som kan huske ting som disse, da jeg var fuld optaget ligeindtil vi stod på danse gulvet og havde derfor glemt alt om det.!! :-S Jeg syntes ikke der var andre ting som gik galt, der var nok flere små upsere, men det hørte sig til dagen som netop gjorde den helt fantastisk. knus Tina 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 19, 2010 · Report post har jeg slet ikke skrevet i denne tråd? ja man undres :-) Der var kun et par småting som gik galt til vores bryllup i august 2009, og dem vil jeg da godt fortælle om. 1: den største brøler som kunne ske, og som bare slet ikke må ske. Jeg havde i al hemmelighed bestilt en sanger fra Inmusic til at komme og synge from this moment til min mand, fordi den bare beskriver alle mine følelser for ham. Den eneste, som vidste noget om dette ud over mig var vores toastmaster. Men sangeren dukkede aldrig op. Da jeg dagene efter fik snakket med Lars fra Inmusic om, hvad der var sket, viste det sig, at der var sket en fejl under bookningen, så hun slet ikke var blevet booket alligevel. Men fejlen var helt og aldelses deres. Og en fejl, som bare IKKE må ske 2: en mindre ting, som skete var at lige inden vi skulle til at danse brudevalsen, fik vi af vide, at der var endnu en sang, som åbentbart ikke var blevet annonceret til vores toastmaster, vi valgte dog, at den måtte vi vente med at få til efter brudevalsen, dog var det ikke en personlig sang, så vi valgte at skippe den. Ellers var der ikke rigtig noget, som ikke gik som det skulle :-) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 19, 2010 · Report post Nu er det allerede over 3 uger siden vi blev gft, og selvom der var nogle ting, som ikke blev som ønsket/planlagt gjorde det ikke dagen mindre skøn. Lidt sjovt at tænke på hvor meget energi jeg lagde i disse detaljer op til dagen, og når det så kom til stykket betød det intet *Jeg havde brugt meget tid på at finde det helt rigtige outfit til vores lille pige på 2 år. Men på dagen kom hendes stædige væsen til udtryk hjemme ved farmor og hun nægtede at få de pæne nye strømpebukser og guldsko på. Istedet stod hun der i kirken i hendes slidte "hverdagssandaler" og så bare noget så sød ud. *Manden og blomsterdamen talte 100% forbi hinanden. Han sagde brystbuketterne ikke måtte være sådan nogle store nogen - hun hørte, at brystbuketterne ikke kunne blive store nok. Resultatet var mammut pæoner Men de var alligevel mast flade af alle lykønskningerne, så de kom af efter et par timer. *Kagen var absolut ikke i nærheden af hvad vi bestilte... Men den var smuk, og smagte åbenbart godt, for mange var oppe og få 2. gang, så hvad betyder det. *Min far kom til at sætte sin stol på min kæmpe tyl kjole, så den blev flænset da jeg rejste mig - men det kunne ikke ses, og festen fortsatte i højt gear. Smuttere fylder ikke mere end man lader dem - så her ville jeg ikke have ændret noget 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2010 (edited) · Report post Jeg har beskrevet vores kiksere i denne meningsmåling - men kan da lige copy/paste mit svar ind her også: Vores kiksere: Brød Vi skulle selv sørge for brød til forret og mellemret - men det havde vi fuldstændig glemt alt om, så om eftermiddagen kommer kokken hen og spørger hvor brødet er... øh bøh... og så skal det lige tilføjes at vi holdte festen på en ø med færgeforbindelse og på Grundlovsdag, hvor alt er lukket... Kokken tilbyder selv at bage noget, men så har hun ikke nok mel til brunch dagen efter... Så vi sender en gæst på tur for at skaffe mere mel... (Heldigvis havde kroen åbent, og der kunne hun godt få lov til at købe noget) Så ikke noget der fik en betydning og kun få gæster der hørte os snakke om det. Dog fik vi ikke brød til mellemretten - men savnede det heller ikke - så var vi bare blevet for mætte!! Kun få gæster, der opdagede det - ikke noget, der betød noget. Suppen Min mand havde selv lavet Limfjordssuppen til forretten. Lige inden den skulle serveres skulle der bare lige røres noget fløde i - fløden havde vi bare glemt at få med!!! Så den blev nødt til at blive jævnet med smør i stedet. Det var min mand lidt træt af (han var den eneste der vidste hvordan den skulle have været) men alle andre syntes den smagte fint alligevel. (dog var farven ikke så tiltalende som den nok kunne have været.) Ikke noget gæsterne opdagede Kage Vi skulle også selv sørge for kager til om eftermiddagen. Og da vi var lidt tidspressede fredag, fik vi kun bagt 4 af de 6 kager. De to sidste skulle have været hjemmelavede marengsbunde, men det fik vi ikke tid til. De blev købt i stedet = NOGET dårligere kvalitet - og det var klart dem der stod tilbage tilsidst... Tror dog ikke gæsterne savnede noget alligevel. Fotosession Vi fik sammen taget billeder med min side af familien, med mandens side af familien, med Brudepige og Forlover. Derudover fik jeg taget alene med mine veninder og ligeledes manden med hans venner. Og så fik vi selvfølgelig også taget af os to sammen. Nu har jeg ikke set fotografens billeder - men jeg er lidt ked af vi ikke brugte mere tid på billederne - alle billeder er os der står ved siden af hinanden med forskellige baggrunde. Vi har et enkelt sted, hvor vi sidder i et træ, ellers intet. Jeg ærgrer mig lidt over vi ikke har lavet for-sjov-billeder, jeg kunne godt tænke mig nogle flere forskellige stilarter, men det blev desværre ikke. Tror mest det skyldes at manden hellere ville bruge tiden på gæsterne, samt at fotografen normalt ikke tager bryllupsbilleder (hun er pressefotograf). Jeg er også lidt ked af, at jeg ikke fik taget et billede, hvor mit slæb er spredt pænt ud. Ikke noget gæsterne bemærkede. Brudevals Vi havde i indbydelserne frabedt os brudevals. Jeg ærgrer mig i dag over, at jeg ikke fik sagt dette til DJ, for så havde han ikke sat den på. For vi blev af gæsterne tvungent til at danse den alligevel, hvilket gav en masse tårer bagefter, der på ingen måde var glædestårer. Det er klart gommen der var utilfreds med det, han følte sig såret over at gæsterne ikke respekterede vores ønske og jeg var ked af det, fordi han var ked af det. (og fordi jeg troede det var min familie, der tog initiativ til det. Det fandt jeg så senere ud af, at de havde været mange om det). Det gik der i hvet fald en halv time med, at vi sad og vrælede udenfor og gommen truede med at gå i seng, for nu var hans fest ødelagt. Det gik heldigvis ikke værre, end at vi fandt ud af at følelserne jo bare sidder udenpå tøjet en sådan dag, og der var jo kommet lidt alkohol indenbords også, så vi fik fattet os og indså vi havde overreageret. Så make-up'en blev rettet og vi gik ind og festede videre. Gæsterne opdagede jo ligesom lagde mærke til vi var væk, og mange kom og prøvede at trøste os/forklare hvorfor de havde handlet som de havde. Det ødelagde dog kun festen en begrænset periode - bagefter var der højt humør igen! Make-up Jeg bruger aldrig make-up normalt og her bagefter er jeg lidt ked af, at jeg gjorde det på dagen. Jeg kan mærke at jeg flere gange isolerede mig fra "øjeblikket" og ikke rigtig tillod mig at mærke efter, hvad der blev sagt i diverse taler, da jeg var bange for min make-up. Jeg har haft verdens bedste weekend alligevel, men nogle gange ærgrer jeg mig over, at jeg ikke lod mig rive med og nyde det 110% og ikke kun 90%... Dette er specielt under min egen tale, jeg føler lidt jeg holdte den som en "kold skid" og man kunne ikke høre på mig, at det var ord der kom dybt fra mit hjerte. Dog var gommen tilfreds (og gæsterne) så det er jo ikke kritisk - jeg er bare selv lidt ærgelig over det. Håber ikke det er noget gæsterne bemærkede Baren Der blev aldrig rigtig sat en ordentlig bar frem, på det bord hvor der havde stået kaffe/chokolade og sodavand blev der bare stillet en enkelt flaske eller to frem, så tror der er mange, der ikke opdagede, at der var spiritus. Dog var der fadølsanlægget, så tror ikke gæsterne har manglet noget. Men jeg ærgede mig over det i dagene efter, at det ikke blev stillet ordentlig frem med drinksglas og fyldt op med sodavand og is. Ikke noget gæsterne tænkte over. Ting jeg ville have gjort, hvis jeg havde den erfaring jeg har nu: - noteret ved ønskelisten i Inspiration, at gaver meget gerne måtte være pakket i cellofan. - insisteret på at vi skulle bruge længere tid på fotosession + have brudepige/en tilfældig hjælper til at være kritisk mht om kjolen/buket/slør/slips/whatever ser ordentlig ud. (i øjeblikket er det meget små detaljer - men de ses altså på billederne!) - husket at lukke døren bag æresporten mens der bliver taget billeder - rent faktisk bruge den huskeliste vi havde skrevet! (havde skrevet ALT ned som vi skulle have med - men brugte overhovedet ikke sedlen på dagen!!) Ting jeg er super glad for: - mine RØDE sko! De fik så megen positiv opmærksom og ros - dejligt alle synes det var ligeså god en idé som jeg! - min billige brudebuket - jeg havde bare en enkelt rød rose. Jeg synes den klæder kjolen hel ufattelig godt og så kostede den under 100 kr! - mit super smalle og lette slør - det er så meget mig - elsker at jeg brugte det, selvom det rent faktisk var et sjal!! - Vores bordplan - næsten traditionel (et E med 4 streger) så alle ved højbords sad stort set ud for et bord, så ingen kedede sig. Jeg havde mine forældre ved min side, manden hans - og ved bordet lige overfor os sad min brudepige+kæreste samt forlover(bror)+kæreste. Så selvom vi havde vores forældre, så havde vi også unge/venner vi kunne snakke med. - at vi i ringene skrev "PERFECT SENSE" i stedet for den traditionelle dato + navn. - at vi lavede "tak-for-i-aften-poser" - har fået vild meget ros for dem efterfølgende! (se i min korte planlægningstråd, hvad der var i dem) Konklusion: Vi havde en rigtig dejlig weekend - i dagene efter fyldte kun kikseren med brudevalsen, men det gik også hurtigt over. At der ikke er flere opstillede billeder, er ærgeligt, men så heller ikke mere! Edited July 20, 2010 by PiaK 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2010 · Report post Jeg har også svaret i den meningsmåling, som PiaK linker til, men indsætter også gerne mit svar her (med lidt updates): Kikserne hos os var få, men et par af dem betød ret meget på dagen - jeg var åbenbart ikke helt i stand til at lade glæden over at skulle giftes helt overskygge kikserne... Og dog, egentlig betød de knap så meget på selve dagen, som et par af dem måske har gjort siden... Den ene kikser kan faktisk ikke kaldes en kikser, da der var uden for vores magt - vejret! Det øs-pøs-regnede i tove hele dagen Vi havde planlagt udendørsbilleder og havde - nok naivt - satset på tørvejr, for uanset eventuelle skyer, kulde og blæst kunne det godt lade sig gøre. Men ikke i øsregnvejr - og det var så det, det var. Jeg fik derfor ikke min drøm om fine billder med vand, strand og grønt i baggrunden opfyldt, og det gør mig stadig lidt øv (især når jeg ser andres smukke udendørsbilleder), selv om vi fik nogle fine billeder indenfor. Den anden kikser var blomsterne, som var HELT forkerte! Jeg/vi havde bestilt en brudebuket af pink gerbera med grønt med matchende knaphulsblomster og borddekorationer med kattegræs og pink gerbera. Jeg fik så en buket i hvide og lyserøde nuancer med roser, bonderoser og hortensia - så der fældede jeg en tåre Den var smuk, ja, men bare slet ikke den jeg havde drømt om. Heldigvis matchede knaphulsblomster og borddekorationer, så kun dem jeg fortalte det, blev opmærksomme på det. Det betød, at buketten slet ikke havde samme betydning for mig, som jeg havde forestillet mig. Det må bare ikke ske - øv! Og efterfølgende har blomsterdamen nægtet at give os en kompensation, hvilket jeg bare synes er så for dårligt!! Den næste lille kikser var, at jeg fik en sort (selvfølgelig) plet på min kjole, sandsynligvis da jeg stod ud af bilen ved feststedet. Så den kom med på alle billederne, men den kan heldigvis ikke ses. Men jeg tænkte faktisk ikke så meget over det på dagen, da jeg var sikker på, at det kunne ordnes teknisk på billederne. Efterfølgende har jeg fået flere ideer til billeder, som jeg ville ønske vi havde fået taget, men sådan er det jo i bagklogskabens lys... Mit slør faldt ud 10 min. før vi skulle danse brudevals. Heldigvis havde min søde kusine fået gode instrukser i at sætte det igen, så det blev klaret i et snuptag og var bare lidt sjovt. Sidste kikser var omkring vores værelse på feststedet. Vi var blevet lovet, at ingen ville få adgang til værelset ud over os. Men da vi kom op, havde nogen hældt ris i sengen og skruet pærerne i sengelamperne løs. Uskyldigt, så vi klarede det. Det mest belastende var, at toilettet stoppede kl. 3 om natten, så min mand ( ) måtte ned og låne en spand, så vi kunne få skyllet ud Ikke ønske-scenariet for bryllupsnatten. Men alt i alt en skøn dag! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2010 · Report post Her er mine svar i samme meningsmåling som Rikke og Pia: Hvis jeg måtte lave en enkelt ting om, at ville jeg sørge for at vi havde en mindre stresset dag om fredagen. Jeg havde alt for travlt til rigtigt at kunne mærke, at det var nu det skete... Det synes jeg var lidt trist... Det var virkelig en surrealistisk følelse at gå i seng - jeg forstod SLET ikke, at jeg ville vågne op til min bryllupsdag. Der var små kiksere på selve dagen, men ikke nogen der betød noget mens vi stod i det: * Vi fik ikke sagt, at folk skulle holde snitterne fra musikken, så det betød desværre for mange folk der ville blande sig, hvilket vi ellers havde svoret vi ville undgå * Jeg smækkede mit kjoleslæb i bildøren da jeg satte mig ind for at køre til kirke og fik lidt olie på slæbet. Men det betød INTET for mig - havde jeg tænkt på den hændelse FØR brylluppet, ville jeg have synes det var helt forfærdeligt. Det eneste der betød noget var, at jeg var på vej til kirken for at blive gift med min søde Søren Og så det jeg ville have lavet om i retrospekt, men som jeg ikke tænkte over på dagen og derfor heller ikke ødelagde noget for os. * Vores fotograf forlod os, da vi gik til bords, så jeg ville ønske jeg specifikt havde bedt nogen om at tage billeder under middagen af folk der holdt taler, maden, dansen osv. * Jeg ville gerne have en videooptagelse af brudevalsen * Jeg ville sørge for et mindre presset program om fredagen. Nu gik alt så ca. også galt, men stadig... * Og så ville jeg ønske jeg havde billeder fra om morgenen og nogle flere fra jeg tog tøj på, var klar til at tage afsted og stod ind i bilen. Jeg skænkede det ikke en tanke og det er min søsters fortjeneste, at der er et par stykker fra lige inden vi går ud af døren. Men det var jo småting og alt i alt, så havde vi en helt fantastisk dag! Ting jeg er allergladest for vi/jeg gjorde: * Vi blev tilbudt at blive viet i Roskilde Domkirke, men var bange for den var for stor og valgte i stedet en lille lokal landsbykirke og det er jeg SÅ glad for vi gjorde! Det var så meget mere os og vores bryllup. Den var perfekt i størrelsen; fuld, men uden at folk sad i lag. Og så var den helt vildt hyggelig med levende lys i kronerne * Mine lilla sko! De var alt besværet og bekymringerne værd og jeg fik SÅ mange rosende og overraskede kommentarer. * Er glad for vi valgte et sted hvor gæsterne kunne overnatte - også selvom det var dyrere end f.eks. et forsamlingshus. Lokalerne var også perfekte! * Elsker alle de parbilleder der blev taget af os og vores gæster! * Og sidst men ikke mindst, så er jeg RIGTIG glad for, at jeg holdt en tale 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 30, 2010 (edited) · Report post Ja vi er jo også lige kommet på den anden side af vores bryllupsdag Jeg synes dagen var helt perfekt. Men vi havde dog et par enkelte kiksere De allerførste, der bare ikke gik som forventet, var da vi skulle ind i kirken. Jeg stod klar med min far udenfor døren og vi skulle bare lige have stillet brudebørnene klar, så de kunne gå først ind. Men vores mindste pige på 3 år ville IKKE ind, så det endte med at vi måtte gå uden hende, og så måtte min mor gå ud efter hende Dog lod vi os ikke gå på af det, vi havde lidt at grine af, og det er bare SÅ typisk hende at være så stædig! Hun nåede da også kun lige ind i kirken, så faldt hun i søvn hos min mor - og ødelagde sit fine krøllede hår... Men altså, hun er jo stadig kun et barn Den næste lille kikser var, da vi opdagede, at vi havde glemt vores kuffert hjemme. Altså den kuuffert, vi skulle have med på hotel bagefter. Forloveren tilbød at køre hjem efter den for han skulle lige hente noget mælk til deres baby. Men kunne ikke finde ud af at slå vores alarm fra! Så han måtte tilbage til os i en fart for at få den slået fra (alarmselskabet gav ham 10 min), og derefter måtte han lige køre igen, for han havde glemt babymælken! Til gengæld var der rigtig mange ting, jeg er glad for: -at vi havde en super god fotograf med os hele dagen, lige til efter brudevalsen. -at jeg havde en stylist, der kunne lægge make-up på mig og sætte hår på mig og mine to piger. Det var skønt at slippe for at skulle ud af døren! -at vi brugte meget tid på vores fotosession. -at jeg valgte at hyre en sangerinde til at synge to sange for min mand (han stortudede ) -at vi havde vores børn med hele dagen (de var så søde og nemme til festen, og faldt alle 3 i søvn på en madras inden midnat. Derefter tog min mor dem med hjem) -at jeg havde brugt masser af tid på at købe/lave små personlige detaljer, f.eks vores topfigurer, personlige chokolader, pynt til bordene osv. -at vi lod min svigerinde og mine kusiner pakke gaver op for os, for det kunne vi på ingen måde have nået! -sidst men ikke mindst var jeg glad for det helt perfekte vejr - det betyder altså meget, når vi skulle køre hestevogn og fotograferes i slotshaven. Og det gav mulighed for at holde receptionen udenfor... Edited July 30, 2010 by EB81 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 30, 2010 (edited) · Report post Jeg er ikke selv gift men var til et bryllup for nogle år siden i x-svigerfamilien. Det er ikke kiksere jeg tror brudeparret lagde mærke til men som gæst synes jeg det var kiksere (ved godt det er brudeparrets dag men synes det skal med alligevel). - Stort set alle talerne blev ikke holdt højt nok (heller ikke fra brudeparrets side). Og vi var hverken mange eller i et særligt stort lokale, men det gjorde at de fleste missede de praktiske informationer der blev fortalt i velkomsten bl.a. der ikke måtte ryges inden for hvilket folk gjorde alligevel - Og vi sad et bord hvor det virkede til de bare havde givet op med at finde ud af hvor folk skulle sidde og så havde de sat os der. Min daværende kæreste og jeg sad der, hvor imod min daværende kærestes forældre og søskende sad ved et andet bord. Og vi kendte INGEN ved det bord vi sad ved..... Det er små ting og jeg tror kun det var gæsterne da lagde mærke til det... Men synes det er værd at overveje.. Jeg vil i hvert fald når jeg kommer så langt.. Edited July 30, 2010 by NoNameNoFace 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 30, 2010 · Report post Jo og lige en til.. Husk at fortælle at der er reception bagefter kirken hvis i gerne vil have at dem der ikke er inviteret til selve middagen men som kommer i kirken skal komme der.. Vi var til en af min kærestes arbejdskollegaer globryllup og vi tog bare hjem efter kirken, mandag morgen var kollegaen så henne og spørge hvorfor vi ikke var til receptionen... Øhh hva for en reception.. OG vi var ikke de eneste der havde misset det med receptionen.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 30, 2010 · Report post Jeg var til et bryllup for nogle år siden. Vi havde valgt ikke at tage med i kirken, da vi på det tidspunkt var midt i en flytning. Vi ankommer så til fest stedet kvarter i fem, og det skulle starte kl fem. Alle gæsterne var samlet i et lille lokale og der stod vi indtil kl seks hvor brudeparret kom. Der var kun drikkevarer, og ikke mulighed for at sidde ned eller noget. Og de fleste havde været der siden kl tre. Det er altså ikke så heldigt. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 5, 2010 · Report post Okay.... I bagklogskabens blændende klare lys; Vær sikker, og jeg mener SIKKER på at i har målt et lejet lokale korrekt op så bordene rent fysisk kan være der på den måde man har tænkt sig OG lavet bordplanen efter...... Ellers finder man ud af det kl 15 om fredagen, skal til at vende bordopstillingen og lave ny bordplan Nå man da det nu var sket vidste vi jo der var 97 på vores gæsteliste, såe.... borde op på ny måde med 97 pladser og mor her hjem og lave ny bordplan. Men ak, den gik ikke op! Der var bare ikke plads til alle, så supprise! Vi havde aldrig talt os selv med Altså ringe til kogekonen med lynets hast og meddele vi faktisk selv havde tænkt os at deltage i festen Konklusionen er: Vær sikker på bordene kan være der og HUSK jer selv. Det lød heldigvis ikke som om det var første gang hun havde oplevet det og den søde dame gav vores kuverter i rabat fordi de andre penge jo var overført for længst. Det er bare unødig stress dagen før og heller ikke ligefrem noget der gav selvtillid til at resten af festen ville være planlagt korrekt........men det var den så Den eneste anden fejl var da kagen kom. Den skulle jo spises hjemme ved os selv, så den glade bager ankom og gik sammen med sin mand ind til min tilkommende for at høre hvor kagen skulle hen... desværre lod hun bagklappen stå åben, så pludselig udbryder hendes mand 'Hov! Hvad med hunden?' Tja vuffi havde glad snuppet flødeskummet hen af kanten men heldigvis er vores 'konditor' fra landet og ikke så sart så hun besigtigede skaderne og sagde 'pyt det dækker jeg' Retfærdigvis skal så siges vi sørgede for selv at starte i det hjørne..... Men jeg var færdig af grin da han fortalte det og siger overtroen ikke også at alle der er til stede skal smage hvis det ikke skal bringe uheld? Såe....... Men hold sultne kæledyr langt væk (sikkert et overflødigt råd i de fleste normale familier ) Ellers havde vi en fantastisk dag, lige som vi havde drømt om og bedre, og de par ting her havde jo ingen indflydelse på dagen og festen, så rigtigt galt var der jo ingenting der gik 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 6, 2010 · Report post Nu er det ved at være en uge siden og vi havde da også nogle kikser... :-) Den første: Min far og jeg havde lagt min brudebuket i bagagerummet i den bil der kørte os til kirken, inden vi ligger den minder vi hinanden om at vi skal huske den... Da jeg så står i våbenhuset kommer jeg i tanke om min buket, som bilen nu er kørt med, så min far i fuld galop efter ham, heldigvis nåede han det. :-) Det fik vi os en god griner over. Den anden: Jeg brugte lidt for lang tid på at snakke med en bestemt person, og havde lidt svært ved at sige at nu ville jeg gerne videre... Ville gerne have talt lidt mere med de andre og danset mere... Den tredje: Vi glemte de røde og grønne sodavand til drinks, hvilket nu vil sige at vi ligger inde med 1 1/2 grønne og røde sodavand.... :-) Men vi havde den mest perfekte dag.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 7, 2010 · Report post HI HI! Kom et kvarter for sent på rådhuset Men skidt nu med det! Festen vi skal holde til næste år bliver ikke noget tradionelt eller fornemt så der betyder små "uheld" ikke noget. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 7, 2010 · Report post Der var ikke noget der gik galt som sådan, men der var ulideligt varmt. Så sommerbrude; (jer der er tilbage) husk blæsere! Og gerne en hel del, for jeres gæster får også brug for dem ;D Ellers var der én ting der irriterede mig; at næsten halvdelen af gæsterne gik før midnat... De skulle hjem med unger... Altså så skulle I have ladet de unger blive hjemme, eller bare køre dem hjem og komme igen (længere var der altså ikke for nogen af dem) Men resten af selskabet, ja vi holdt da ud til kl halv fem. Så lukkede og slukkede vi. Og alle disse mennesker snakker stadig om hvor god en fest det var! Men jeg fik ingen billeder af mine negle, og det ærger mig en lille smule. Men jeg kan self bare selv lave dem igen (gjorde jeg også den dag). 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 9, 2010 · Report post Jeg synes egentlig at vores dag gik som planlagt, men der var alligevel nogle ting... *Folk brugte nogle gange for lang tid på rygepauserne... Vi skulle jo videre og der der var jo 7-8 sange og flere indslag *Svigerforældrene sad stort set ikke på deres pladser ved siden af os - optaget af at sig af tre børnebørn pga deres mor ikk gad...De hørte os ikke takke for hjælpen, da vi takke alle vores forældre.. * En for fuld søster - hun ødelagde dog intet, tror bare hun ødelagde lidt for sig selv og nu hænger hun på den med at blive drillet... * Festen sluttede for brat... Synes at alle folk gik på samme tidspunkt, så der blev pludselig stille.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted August 15, 2010 (edited) · Report post Jeg kan da godt komme med en lille en eller to.. Og en stor en. Hende der sku sætte hår på mig havde glemt at sætte tid af til mit hår, fordi hun på polterabend ikke lavede krøllerne i mit hår. samt den make up havde endte med at jeg ser rigtig dum ud på samtlige billeder, fordi det var for mørk øjenskygge. køkkenpigerne brændte det meste af fluttet til forretten på, så nogle fik slet ikke.. (og det var selvfølgelig dem der ikke ku tåle fisk der ikke fik) Folk ku ikke se hvad maden var, så det blev næsten ikke rørt.. der var en sang der forsvant. Min søster (toastmaster blev uvenner med køkkenpersonalet,) MEn det Værste... Da vi var færdige med at spise, så begyndte det at regne indenfor. der var vandskade i bygningen, og der stod 1½m vand etagen over os, som vi så godt som fik i hovedet.. og ingen nærliggende steder ku vi ta da kl. var omkring de 20.30. min kusines mand have heldigvis nogle nøgler til et sted i nærheden hvor vi ku sidde i en glasoverdækning, og så kom brandvæsnet med gasvarmere så vi ku holde varmen lidt. og heldigvis havde jeg gjordt alt slik + tilbehør klar dagen før, og pigerne var lige blevet færdig med kaffen.. så vi ku ta det hele med.. et bryllup som havde kostet mangen sved og tåre fordi alt var gjord selv, endte i vand.. men tror ikke der er nogen der glemmer det.. Men gik jo glip af alt det hyggelige som ikke foregår ved et middagsbord, da resten af aften blev en meget kold fornøjelse..)oktober).. Prikken over i'et er efterfølgene at vi ikke kan få nogen form for erstatning (andet end for min kjole + sko og div) så det var 40000kr lige ud i vandet.. Edited August 15, 2010 by Maria1987 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 8, 2010 · Report post Jeg kan da lige komme med vores kiksere også, men det var altså ikke noget vi havde kunnet planlægge os ud af. Den største var at min mormor blev dårlig så hun måtte forlade festen efter forretten. Det var rigtig rigtig ærgeligt for hun havde sådan glædet sig til dagen. Men vi har nu aftalt at vi får samlet en masse billeder på en dvd og tager hjem og ser dem sammen med hende, så vi kan fortælle og forklare samtidig. Natmaden var aftalt til servering kl. 01.30, men kl 1 kom den ansvarlige og spurgte om vi ikke skulle rykke det en halv time fordi der var så god gang i festen. Super, vi rykkede til kl 2. Vi regnede så med at de bare kom ind og satte maden frem, men de troede åbenabrt at vi ville slukke musikken, så kl. blev faktisk 2.30 inden maden kom ind. En mindre misforståelse, som heldigvis ikke ødelagde noget, for der var stadig gang i festen, da maden kom ind. Og så var der lige terrrase gulvet... Der var desværre lige nøjagtig plads mellem gulvbrædderne til at høje hæle kunne sidde rigtig godt fast, så det kostede desværre både mig og et par gæster "beklædningen" på vores høje hæle. Den havde vi altså ikke lige overvejet. Det var vist hvad der var af kiksere, så det var jo ingenting. Dog var vejret lige ved at ødelægge vores forældres transport overraskelse, fordi bilen ikke måtte køre i regnvejr, men det holdt heldigvis tørt 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted September 8, 2010 · Report post Når jeg kigger tilbage på dagen var der intet der gik galt, men alligevel var der nogen småting: - Der var kø på motorvejen, så en del af gæsterne kom for sent i kirke, og måtte gå ind i løbet af velsignelsen. Enkelte nåede slet ikke ind i kirken. - Der blev trådt på mit slør inden jeg nåede ind i kirken, så det røg af. Blev heldigvis sat på igen af fotografens mor - Jeg faldt på en grusvej efter vi havde fået taget billeder. Resultat: Et par knækkede blomster i brudebuketten, et par hudafsrabninger og et godt grin - Bilen (Rolles Royce) vi havde lejet ville ikke starte efter fotograferingen. Kom dog i gang efter jeg havde fikset telefonen op af tasken for at ringe efter en taxa. - Det tog Daniel og ungerne en krig at finde værelset på kroen, så vi fik ikke tid til at tage billeder af os alle 4 sammen. Men når jeg kigger tilbage på dagen, så var det den mest fantastiske dag i mit liv 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted November 13, 2010 · Report post Jeg kan da også bidrage med lidt. Kagen var ikke færdig hos bageren, det ville lige vare en time mere......stress Ellers gik det fint indtil vi stod i kirken... alle kom i tøjet (mor, søn, papdatter... lille brudepige, veninde...stor brudepige og jeg selv) uden problemer. Ok havde fældet en tåre (læs: en flod af tårer) da fik min brudebuket. Men vi stod og gjorde os klar til at gå ind så ringede kirketjeneren til organisten og så åbnede hun døren. Jeg prøvede at få styr på mine tårer men det lykkedes ikke, så jeg gik ind med min søn ved min side med tårerne løbende ned af kinderne og et "fuck" og bagved hørte jeg min store brudepige komme med et "shit".... ingen var åbenbart klar. Min søn rystede og tudede ligesom min store brudepige... Vi skulle bare lige have brugt et minut mere til at få styr på nerverne... Min tale havde jeg lavet, men jeg kunne ikke holde den... Nerver... Jeg startede og min brudepige tog over. Det gjorde hun godt... så kunne jeg snøfte imens, mens min mand holdt mig i hånden. Maden og festen var perfekt, dog gik dagen for hurtigt.... følte ikke jeg fik snakket med alle vores gæster, men det gjorde jeg åbenbart alligevel. Alle har meldt tilbage at det var en god fest. Udover det i kirken er det kun en mega ting der "manglede" ... en fotograf.... LAD VÆRE MED AT SPARE DE PENGE... Jeg mangler det opstillede billede og har intet af min kjole bagfra... Idag kan jeg grine af turen i kirken, ved jo at det var nerver og glæde. Nu er det 2 mdr. siden og jeg er den lykkeligste kone min mand kan få 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 29, 2011 · Report post Ei jeg har slet ikke fået skrevet i denne tråd, som ellers bare er en af de mest fantastiske tråde IMO. Kan da lige tilføje et par ting, som gik galt på vores fantastiske dag; noget helt uden for vores egen indflydelse og andet er småting, jeg ville have gjort anderledes set i bagklogskabens klare lys: - Ville have droppet at lave de små buketter til kirken, hvis jeg havde vist det tog så relativt lang tid efter en i forvejen lang dag med forberedelser. Det var aftenen før den store dag. Jeg skulle hellere have købt enkle blomster til hver vase og have brugt tiden om aftenen evt. på at få pakket min taske ordentligt. - Troede jeg havde god tid om formiddagen og ville lige selv hænge pompom´er op i haven efter at have været til frisør, men det endte med at jeg måtte haste i kjolen og nåede ikke at få en ordentlig "fornemmelse af mig selv", inden vi skulle fare afsted. Jeg skulle have overladt havedekorationer til de hjælpende hænder. I den forjagede situation fik vi ikke tænkt på at tage nogle billeder af forberedelsen/at jeg kommer i kjolen, og det ville jeg ellers rigtig gerne have haft billeder af. - Opdagede efter foto on location, og gæsterne var kommet til feststedet, at jeg havde glemt mandens morgengave hjemme... En af gæsterne tilbød at køre hjem efter den, men det afslog jeg og manden. Tror mest det var mig, der ærgede sig, da jeg måtte pakke min gave op alene om morgenen derpå. Jeg skulle have haft skrevet en pakkeliste (egentlig mærkeligt at jeg ikke havde det, jeg som elsker lister!) - Vores fotograf har taget de mest fantastiske billeder. Fortryder lidt bagefter at vi ikke har nogle portræt af os hver især, men det havde vi simpelthen ikke tænkt på. - Feststedet havde lavet forkert bordopstilling, så vi ved runde borde nærmest sad i hestesko, dvs. vi sad ret langt væk fra nogle af gæsterne - noget jeg havde undgået ved den bordopstilling, jeg havde lavet og afleveret i GOD tid til stedet. Det stod jo desværre ikke til at ændre. - Jeg fik en mavebug og måtte lægge mig. Det var da lidt ærgerligt, men sjovt nok ikke noget der overhovedet påvirker negativt vores oplevelse af dagen - måske fordi jeg blev frisk igen, da jeg fandt ud af jeg intet skulle spise. Dog skulle vi fra starten have meldt situationen ud, at folk bare skulle feste videre, for folk sad indtil da lidt i en ventesituation. - At vi hentede vores tvillingdrenge på 2½ til brunch med familie og venner på hotellet dagen derpå. Det forstyrrede så vi ikke rigtig fik snakket med alle dem, der var mødt op for at spise med os. Vi skulle have ladet drengene være hjemme hos deres søde barnepiger og have nydt en time med gæsterne i fred og ro Det blev til nogle ting alligevel. Dog var der ikke en eneste af tingene, jeg ville fikse i bytte for bare en af de gode øjeblikke dagen bragte, så det skal ses i det målestoksforhold 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 12, 2011 · Report post På vores store dag gik dette galt: Frisøren kom sener end aftalt, hun havde travlt med alt muligt anden, og satte ikke håret på min og mine piger som aftalt Vi sad spejlvent ved hovedbordet, men det gik rigtig godt alligevel. De andre sad som de skulle. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites