marina29

Love is in the air - 25. august 2007

2,547 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nu har jeg været lidt på nettet og fundet billeder af nogle af de smykker jeg godt kan lide, disse er alle fra serien Anytime :thumbsupsmileyanim:

Denne topas, minder utrolig meget om den sten Søren har, og så kunne jeg godt tænke mig en helt tynd kæde (næsten usynlig)

post-21950-1173039338.jpg

Lildt i samme dur:

post-21950-1173039407.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og med et hjerte:

post-21950-1173039955.jpg

Og her er så den slags manchetknapper jeg havde tænkt mig til Søren:

post-21950-1173039997.jpg

De ovenstående billeder er kun inspiration, og er de blandt de billeder jeg viser til vores smykkedesigner på tirsdag :thumbsupsmileyanim:

Hvad synes I?

0

Del dette indlæg

Gud hvor er der sket meget herinde, sikke en masse der sker i dit liv også... :thumbsupsmileyanim:

Jeg syntes dog det er svært med smykkerne, der er mange forskellige modeller men ville nok holde mig til guld-tråden, da din kjole som du selv beskriver den :super: er økologisk flødefarvet, og dit diadem er jo også økologisk flødefarvet bare nogle toner mørkere end din kjole... :)

Syntes måske sølv ville komme til at udtrykke sig på en dominerende måde.....

held og lykke med dit valg... :)

0

Del dette indlæg

Hej Gitte,

ja nu vil jeg altså lige skrive en lille hilsen til dig selv om jeg burde ligge inde i min seng og sove så jeg kan blive frisk til uret ringer klokken alt for tidligt i morgen tidligt...

tak for din hilsen i min tråd, må lige sige at jeg desværre ikke har været oppe til eksamen endnu, men først på fredag, så der er lidt tid endnu, at læse i...

har endnu ikke haft tid til at læse din tråd helt igennem, men det ser da ud til at du har godt styr på det efterhånden... det ser jo godt ud det hele... :thumbsupsmileyanim:

:):):super:()()

fra din navnesøster

0

Del dette indlæg

Hej søde Gitte - tak for din hilsen i min tråd, hvor gjorde den godt ()()

Tænk jeg tror ikke at jeg har været inde i din tråd endnu :) mystisk! Hvor er du nået langt, og sikke mange gode ideer du har! Jeg er VILD med din scrap-bog :thumbsupsmileyanim: Og så til KJOLEN: :) Hvor ER den smuk til dig!!! Jeg er SÅ vild med farven - min er faktisk samme farve; lys guld og din beskrivelse rammer så meget plet, økologisk fløde :super: Du ligner en million ikke mindst med det slør med de fine krystaller på, suk suk suk GP

Kh Bellehelene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm jeg ved ikke rigtigt med det der sølv og guld halløj. På sin vis synes jeg godt du kan have et sølvsmykke, men omvendt så synes jeg diadem og smykke bør passe lidt sammen. Så jeg tror ikke lige jeg er den rigtige til at råde dig desværre (og så har jeg verdens værste tømmermænd på besøg lige nu).

Måske jeg bare skulle kigge forbi igen imorgen :thumbsupsmileyanim:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Ja, det er jo netop det, jeg synes også at diademet og halskæden skal passe sammen, men jeg synes normalt at guld er meget dominerende, men hvis det nu er i en tynd kæde, så ville det måske ikke være så slemt, og så er jeg også ret vild med det guld hjerte, men det bliver bare for dyrt :thumbsupsmileyanim:

Hvis det endelig er, så har jeg sagt til Søren at så må jeg droppe diademet, og sælge det, eller også må han lave en ring ud af den blå sten, så kunne jeg have den på min forlovelses-finger, så er den ikke så bar' ;)

Hvis vi dropper halskæden med den blå sten, så er jeg også ret hug på halskæden med perlen og en lille lys sten, den er bare så sød, men ville den gå i guld???

Tilbage til den blå sten, så har jeg længe været forelsket i en halskæde, hvor sten nærmest var indrammet i et hjerte, hvor hjertet nærmest gik udenom stenen, jeg har bare ikke kunne finde noget billede af smykket nogen steder :)

0

Del dette indlæg

Det er et fantastisk didem du har købt der... helt vildt fantastisk... jeg tror ikke det vil gøre noget at mixe guld og sølv... det er der jo et hav af vielseesringe der også har...

- Mette

p.s. hvis du gerne vil sælge diademet... så pm lige til mig... jeg tror gerne jeg vil overtage det...

0

Del dette indlæg

Det er et fantastisk didem du har købt der... helt vildt fantastisk... jeg tror ikke det vil gøre noget at mixe guld og sølv... det er der jo et hav af vielseesringe der også har...

- Mette

p.s. hvis du gerne vil sælge diademet... så pm lige til mig... jeg tror gerne jeg vil overtage det...

Det skal jeg nok huske på :)

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

- Mette

Jeg vil give Mette helt ret,- det er et fantastisk diadem, rigtig smukt. Blande guld og sølv?.... så længe at der er en´ balance og en vis rød tråd i det,- så tror jeg ikk at det gør noget.... Gir det mening!!

:thumbsupsmileyanim: Silotte

0

Del dette indlæg

AAAAAAAAAArgh jeg er så vred lige nu :thumbsupsmileyanim:

Vi spurgte formanden i vores andelsboligforening for længe siden, hvordan vi skulle forholde os med at opsige vores lejlighed, og han sagde at der var ingen problemer, vi kunne bare opsige den senest to uger før, og det skulle enten være til d. 1. eller d. 15. i måneden.

Nu ringer vi så for at opsige lejligheden, og så siger kasseren famne, at det kan vi da slet ikke, de kan ikke nå at ordne papirene så hurtigt, og vi kan slet ikke opsige den til d. 15. i måneden...

Hvad f..... nu har vi lejet flyttevogn og planlagt det hele ud fra hvad den :) fortalte os, og så anede han ikke en skid om det, det latterlige :) :bask:

Så lige nu står vi til enten at skulle betale en måneds ekstra husleje, eller flytte på en søndag, som tilfældigvis også er dagen inden jeg skal fremlægge min store opgave, flot....

Jeg syder så meget lige nu, for vi troede jo ligesom at formanden i andelsboligforeningen anede hvad han snakkede om, og han er også vicevært, så han måtte da kende rutinen, men nej. Og den eneste ggrund til at vi har udskudt opsigelsen, så længe, når nu vi godt vidste at vi skulle flytte, er fordi at selv samme mand, skulle undersøge noget for os hos adminstrator, men er vist aldrig nået videre, for trods flere rykkere, så har vi stadig intet svar fået andet end dårlige undskyldninger.

:bask:

0

Del dette indlæg

AAAAAAAAAArgh jeg er så vred lige nu :thumbsupsmileyanim:

Vi spurgte formanden i vores andelsboligforening for længe siden, hvordan vi skulle forholde os med at opsige vores lejlighed, og han sagde at der var ingen problemer, vi kunne bare opsige den senest to uger før, og det skulle enten være til d. 1. eller d. 15. i måneden.

Nu ringer vi så for at opsige lejligheden, og så siger kasseren famne, at det kan vi da slet ikke, de kan ikke nå at ordne papirene så hurtigt, og vi kan slet ikke opsige den til d. 15. i måneden...

Hvad f..... nu har vi lejet flyttevogn og planlagt det hele ud fra hvad den :super: fortalte os, og så anede han ikke en skid om det, det latterlige ()() :bask:

Så lige nu står vi til enten at skulle betale en måneds ekstra husleje, eller flytte på en søndag, som tilfældigvis også er dagen inden jeg skal fremlægge min store opgave, flot....

Jeg syder så meget lige nu, for vi troede jo ligesom at formanden i andelsboligforeningen anede hvad han snakkede om, og han er også vicevært, så han måtte da kende rutinen, men nej. Og den eneste ggrund til at vi har udskudt opsigelsen, så længe, når nu vi godt vidste at vi skulle flytte, er fordi at selv samme mand, skulle undersøge noget for os hos adminstrator, men er vist aldrig nået videre, for trods flere rykkere, så har vi stadig intet svar fået andet end dårlige undskyldninger.

:bask:

Hej Gitte

Sikke noget GP

Han får oss lige en fra mig :bask: :)

Og så lige en masse :) til dig/jer

Silotte

0

Del dette indlæg

Øv, det lyder som noget rod...

Er det ikke et dumt tidspunkt at sælge andelen på nu egentlig? Jeg mener, vores andel stiger voldsomt lige nu, men vi får jo ikke reel del i værdien før end regnskabet er vedtaget på næste generalforsamling... Men i har måske vedtaget jeres regnskab? Ellers er der da en stor fordel i at beholde den of evt. fremleje den i et par måneder...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kan ikke fremleje den, og fordi det er så ny en andelsforening, og der er et tag der skal laves, bliver der ikke vedtaget noget forhøjelse af andelen, sidste år fik vi en lille stigning på 20.000 kr, og der er et halvt år til den næste vurdering af andelen, så det ville være et sats at beholde den, vi kunne ende med en fortjenelse på kun 2000 kr, eller et reelt tab, og vi har ikke råd til 2 huslejer :thumbsupsmileyanim:

Det er lidt ærgeligt, men de vil ikke have en valuar ud før tid, vi har spurgt :)

0

Del dette indlæg

Vi kan ikke fremleje den, og fordi det er så ny en andelsforening, og der er et tag der skal laves, bliver der ikke vedtaget noget forhøjelse af andelen, sidste år fik vi en lille stigning på 20.000 kr, og der er et halvt år til den næste vurdering af andelen, så det ville være et sats at beholde den, vi kunne ende med en fortjenelse på kun 2000 kr, eller et reelt tab, og vi har ikke råd til 2 huslejer :thumbsupsmileyanim:

Det er lidt ærgeligt, men de vil ikke have en valuar ud før tid, vi har spurgt :)

Vi har også snakket om en valuarvurdering, men så viste det sig, at vurderingen for 2006 var næsten 3 gange højere end den forrige vurdering (fra 16 til 35 mio. for hele ejendommen). Det er noget med, at vurderingerne generelt er steget rigtig meget. Men selvfølgelig hvis der er så lang tid til i får en ny vurdering, så er det jo lidt et sats... Vores lejlighed kommer til at stige fra ca. 250.000 til 6-700.000 kroner - og det er jo en væsentlig stigning... Har i tjekket den nye vurdering på nettet? Der brude i kunne se det...

Er det en regel uden undtagelser at i ikke må fremleje?

0

Del dette indlæg

Kan man opsige en andelslejlighed? Tænk jeg troede kun man kunne sælge sådan noget ... men det er måske fordi det kun er folk der står på venteliste der kan få den tilbudt og sådan noget finurligt noget?

Vores andelskrone har vi lige stemt 72% op - sgu en rar ting. Nu venter vi så bare på info om fra hvornår det gælder ...

Ham der formanden må da lige spænde hjelmen og tage sig sammen :bask:

- Gitte

0

Del dette indlæg

Vi kan ikke fremleje den, og fordi det er så ny en andelsforening, og der er et tag der skal laves, bliver der ikke vedtaget noget forhøjelse af andelen, sidste år fik vi en lille stigning på 20.000 kr, og der er et halvt år til den næste vurdering af andelen, så det ville være et sats at beholde den, vi kunne ende med en fortjenelse på kun 2000 kr, eller et reelt tab, og vi har ikke råd til 2 huslejer :super:

Det er lidt ærgeligt, men de vil ikke have en valuar ud før tid, vi har spurgt ()()

Vi har også snakket om en valuarvurdering, men så viste det sig, at vurderingen for 2006 var næsten 3 gange højere end den forrige vurdering (fra 16 til 35 mio. for hele ejendommen). Det er noget med, at vurderingerne generelt er steget rigtig meget. Men selvfølgelig hvis der er så lang tid til i får en ny vurdering, så er det jo lidt et sats... Vores lejlighed kommer til at stige fra ca. 250.000 til 6-700.000 kroner - og det er jo en væsentlig stigning... Har i tjekket den nye vurdering på nettet? Der brude i kunne se det...

Ja, for vi ville have beholdt den i første omgang, og så lejet den ud til en kammerat, men det er kun hvis man skal til udlandet eller lignende GP

Men nu har vi snakket noget mere med nogen af dem der rent faktisk ved noget, og da der er generalforsamling til maj, aå tager de stillilng til om de vil have en ny valuarvurdering på onsdag, så nu venter vi lidt og ser...

:thumbsupsmileyanim:

Kan man opsige en andelslejlighed? Tænk jeg troede kun man kunne sælge sådan noget ... men det er måske fordi det kun er folk der står på venteliste der kan få den tilbudt og sådan noget finurligt noget?

Vores andelskrone har vi lige stemt 72% op - sgu en rar ting. Nu venter vi så bare på info om fra hvornår det gælder ...

Ham der formanden må da lige spænde hjelmen og tage sig sammen :bask:

- Gitte

Der er venteliste, så den skal opsiges officielt, det er ret irriterende i det hele taget, når nu vi har en kammerat der er klar til at overtage :)

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det I kan gøre er at I trommer formanden og kassereren sammen. Forklarer dem problemet og hvad I har fået oplyst som formanden formentlig også vil stå ved. Forklarer dem at I har handlet eller snarere ikke har handlet ud fra det I fik oplyst fra formanden.

Det næste I kan gøre hvis det er nødvendigt er at spørge hvordan de vil have det med at episoden bliver bragt op på en generalforsamling enten af jer eller andre andre beboere. Men kan I undgå at sætte sagen på spidsen så gør det. Du skriver jo at det er en ny andelsboligforening. Derved er det måske forståeligt at der sker nogle begynderfejl men så kan man opfordre dem til at råde bod på det ved at få papirerne udbedret i en fart. Har de samtidig en køber som er villig til at springe til hurtigt er det vel muligt at bøje reglerne lidt så I bliver stillet som oplyst.

0

Del dette indlæg

Det ville jeg fandme også være pist over. Nu er jeg lidt af den hidsige type, så jeg havde nok sagt at det måtte kasseren og formanden selv finde ud af i mellem dem, for i har forholdt jeg til det i er blevet oplyst om. Det er der så bare ét problem i....-det holder ikke i retten så længe man ikk har noget på skrift.

0

Del dette indlæg

Det I kan gøre er at I trommer formanden og kassereren sammen. Forklarer dem problemet og hvad I har fået oplyst som formanden formentlig også vil stå ved. Forklarer dem at I har handlet eller snarere ikke har handlet ud fra det I fik oplyst fra formanden.

Det næste I kan gøre hvis det er nødvendigt er at spørge hvordan de vil have det med at episoden bliver bragt op på en generalforsamling enten af jer eller andre andre beboere. Men kan I undgå at sætte sagen på spidsen så gør det. Du skriver jo at det er en ny andelsboligforening. Derved er det måske forståeligt at der sker nogle begynderfejl men så kan man opfordre dem til at råde bod på det ved at få papirerne udbedret i en fart. Har de samtidig en køber som er villig til at springe til hurtigt er det vel muligt at bøje reglerne lidt så I bliver stillet som oplyst.

Det der er sket er at formanden egentligt overhovedet ikke har noget med fraflytning af gøre, og han må derfor kun viderestille os til kasseren der tager sig af dette, men det har han jo så lige glemt i forbifarten de 3-4 gange vi har haft fat i ham...

Kasseren har haft fat i ham, og sat ham på plads, og hun har samtidig lovet os at kæmpe for at vi kan få lov til at sige den op til d. 1. april, d. 15. april er helt udelukket.

Hun var også så sød at ringe rundt til de 3 første på ventelisten, for at høre om de var interesseret i en hurtig overtagelse, og det var der en af dem der var. Så langt så godt :thumbsupsmileyanim:

Vi får afklaring idag om vi kan opsige den til d. 1. april, desværre er det jo ikke andelsboligforeningen der ordner papirerne, men adminstrator, så det er helt op til dem.

Andelsboligforeningen er 2 år gammel, og vi er langt fra de første der flytter, der har været min 5 siden det blev lavet til andel.

Det ville jeg fandme også være pist over. Nu er jeg lidt af den hidsige type, så jeg havde nok sagt at det måtte kasseren og formanden selv finde ud af i mellem dem, for i har forholdt jeg til det i er blevet oplyst om. Det er der så bare ét problem i....-det holder ikke i retten så længe man ikk har noget på skrift.

Jeg har også et godt temperament, og blev lidt hysterisk, det var heldigvis ikke mig der talte i telefon med kasseren (og det var heller ikke hendes skyld), men jeg var lidt for tæt på at smadre den bærbare da jeg kastede den fra mig, og stormede ind i soveværelset for at rase af, resten af aftenen blev brugt på at tude, som jeg altid gør når jeg er vred :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det er lidt ærgeligt, men de vil ikke have en valuar ud før tid, vi har spurgt :thumbsupsmileyanim:

Der er også kommet lidt mere afklaring omkring valuar vurderingen.

Vi har fået den vurderet for 2006, men da andelsboligforeningen er fra 2005, er det ikke den helt store stigning, og foreningen stemte imod en for høj stigning.

Stigning af andelskronen blev taget op igen på sidste generalforsamling, og der var kun 2 for en stigning og 38 imod, så der er generelt ikke stemning for en stigning, mest pga. at det er en gammel forsømt bygning, der bl.a. skal bruge et nyt tag til 10 mio indenfor de næste par år, og foreningen har valgt at det ikke skal betales gennem huslejestigning.

Der er kommet en ny vurdering fra Københavns Kommune, og den er faktisk lavere end den offentlige vurdering, så den beholder foreningen selvfølgelig. Inde i Kbh er der rigtig mange der har taget Kommunens vurdering til sig fordi den er så meget højere, men det gælder desværre ikke os :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Lige en mindre ikke-bryllupsrelateret opdatering ;)

Hvis der er en køber der vil overtage lejligheden så hurtigt, så burde vi kunne få ordnet papirene inden d. 1. april.

Oven ni det vil bestyrelsen tage stilling til om vi kan få lov til at fraflytte d. 15. april i stedet for, så der er håb forude, men jeg vil stadig ikke møde formanden for så sparker jeg ham sgu :bask:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer