anita80

Danskeren og tyskerens bryllup

1,061 indlæg i dette emne

Kors i skuret hvor de bukser lavet dårligt! Det skal I skam ikke lade dem slippe godt fra. Jeg vil give dig ret i, at det da ser total uprofessionelt ud, og det ville de fleste herinde kunne gøre bedre selv. Håber inderligt I finder en løsning på det! Om det bliver den ene eller anden løsning er vel lige meget, bare de ordner de bukser, så de kommer til at se pæne ud.

Hvor er det typisk - nu gik det lige så godt for jer igen, og så kommer dette! Men kære Anita lad det nu ikke fylde alt for meget i dit lillle søde hoved, for det ordner sig nok! Ellers må Mario jo op og spille lidt med musklerne, så de forstå budskabet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:):blink: :bask: :cheerleader3: :bask: :unsure::)

Mage til svineri skal man vist lede længe efter (ud over min kjole , selvfølgelig :thumbsupsmileyanim: ) Man lægger da ikke bukser op på denne måde, med mindre det er cowboy-bukser. Hvis ikke man har en maskine, der kan gøre det med en usynlig oplægning, må man gøre det i hånden.

Håber I får noget ud af jeres klage.

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: 1000 tak for alle jeres indlæg om de s**de bukser, Anne, Melanie, Vibeke, Pernille og Tina! :cheerleader3:

Indtil nu er det blevet sådan, at jeg ringede til dem i dag, og det bliver ordnet sådan, at jeg sender hans bukser, for det er ikke rimeligt, at vi skal køre så langt igen. Benzin er jo ikke gratis i disse tider. Og jeg sagde så, at jeg forventede at de betalte portoen, for det var jo ikke vores skyld, at de ikke var syet ordentligt!

Der var ingen bortforklaringer fra deres side, og jeg forhørte mig om, hvor og hvordan de havde forestillet sig, at bukserne skulle ordnes.

Sagde også, at der manglede slidbånd og at den syning ikke ville holde længe. Men de sagde mig ikke imod.

Så nu sender jeg bukserne og så forventer jeg er ordentligt stykke arbejde, når jeg modtager dem igen.

Det kan man vel forvente af en pris på 250 kr!

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt at høre, at de ikke lavede vrøvl over det med bukserne. Det manglede da også bare! Så krydser jeg fingre for, at de kan finde ud af det anden gang.

Ja, jeg krydser også bare, hvad jeg kan krydse.

Sender dem som pakke, for så får man et nummer, som man kan bruge på nettet for at se, hvor langt ens pakke er kommet. Så er man mere sikker på, at pakken når frem.

0

Del dette indlæg

:cheerleader3:Hejsa!!

Sikke da en rigtig dårlig syerske - sådan en fusker.. :bask:

Håber da virkeligt at de kan lave det, så Marios bukser kan blive pæne..

Og jeres menu, den er da bare for mums.. :thumbsupsmileyanim:

:blink: Jeanet

Ja, jeg håber også bare, at de bliver pæne, for det går ikke, at de ikke falder rigtigt. Det er jo fint stof, som har brug for noget tyngde for at hænge pænt. Og der skal altså slidbånd i, ellers holder det jo ikke længe, når buksebenene gnider sig imod skoene.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sødde :thumbsupsmileyanim:

Sikke da noget med de bukser, jeg kan dælme godt forstå at du blev vred, var jeg nok også blevet hvis det var her det skete. Men mon ikke det nok skal blive okay, de tager dem jo tilbage og hvis du sender et brev med bukserne hvor du skriver klagepunkterne ned samt dine ønsker kan de ikke bagefter påstå at de ikke kendte jeres ønsker.

Jeres menu ser superlækker ud.. Jeg melder mig også frivilligt til at overtage en plads hvis nogen skulle blive væk.

Knuz Mia :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

GODT, at du brokker dig!! Helt ærligt! Sådan noget skal man bare ikke stå model til og flinkeskolen skal vi bare jævne med jorden! Utroligt at de ikke har mere faglig stolthen????

Når dét så er sagt så må jeg lige sige: UHM....sikken en menu....slubre savle slubre! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har iøvrigt altid været tilhænger af runde borde, da jeg synes det ser rigtigt flot ud.

Der var bare ikke runde borde i vores selskabslokale, så det løste sig selv.

Min personlige oplevelser med runde (eller firkantede 8 mands borde) er også lidt at jeg synes selskabet bliver meget spredt: hvis der er 8 borde, er der 8 forskellige fester...Det kan samtidigt være svært at få bordplanen til at gå op, hvis man ikke vil placere 70-årige moster Gerda ved siden af 20-årige fætter Johnny :cheerleader3:

Men det er smag og behag. Vi har valgt E-bord, med forskellige ben-længder, for at kunne få det til at gå op. Desværre er bordbredden 140 cm og det synes jeg er temmeligt langt, men alternativet var 70 cm...:blink:

Meeenn...det er nu fint med runde borde, kunne bare ikke få det til at funke hos os...:wacko:

0

Del dette indlæg

Hej Anita

Kan du ikke give dine tyskelever en opgave? De skal oversætte kirkeprogrammet for mig :boohoo: så min kærestes tyske famlilie kan se hvad vi synger? De behøver ikke at få det til at rime... bare meningen er oversat, så de har forståelsen af hvad vi synger -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Sødde -HAHA-

Sikke da noget med de bukser, jeg kan dælme godt forstå at du blev vred, var jeg nok også blevet hvis det var her det skete. Men mon ikke det nok skal blive okay, de tager dem jo tilbage og hvis du sender et brev med bukserne hvor du skriver klagepunkterne ned samt dine ønsker kan de ikke bagefter påstå at de ikke kendte jeres ønsker.

Jeres menu ser superlækker ud.. Jeg melder mig også frivilligt til at overtage en plads hvis nogen skulle blive væk.

Knuz Mia :thumbsupsmileyanim:

Jeg har nu skrevet brevet til pakken, så nu skal det bare printes ud og så skal pakken sendes.

Tak for opbakningen :balloons:

Ja, det er en lækker menu :boohoo:

0

Del dette indlæg

GODT, at du brokker dig!! Helt ærligt! Sådan noget skal man bare ikke stå model til og flinkeskolen skal vi bare jævne med jorden! Utroligt at de ikke har mere faglig stolthen????

Når dét så er sagt så må jeg lige sige: UHM....sikken en menu....slubre savle slubre! -HAHA-

Jeg har iøvrigt altid været tilhænger af runde borde, da jeg synes det ser rigtigt flot ud.

Der var bare ikke runde borde i vores selskabslokale, så det løste sig selv.

Min personlige oplevelser med runde (eller firkantede 8 mands borde) er også lidt at jeg synes selskabet bliver meget spredt: hvis der er 8 borde, er der 8 forskellige fester...Det kan samtidigt være svært at få bordplanen til at gå op, hvis man ikke vil placere 70-årige moster Gerda ved siden af 20-årige fætter Johnny :thumbsupsmileyanim:

Men det er smag og behag. Vi har valgt E-bord, med forskellige ben-længder, for at kunne få det til at gå op. Desværre er bordbredden 140 cm og det synes jeg er temmeligt langt, men alternativet var 70 cm...:balloons:

Meeenn...det er nu fint med runde borde, kunne bare ikke få det til at funke hos os...:wacko:

Ja, den med stoltheden forstår jeg heller ikke, men nu bliver bukserne sendt. Jeg kender sørme også godt den der flinkeskole. Har selv gået i den i ALT for maaaaange år! :boohoo:

Jeg havde også selv forestillet mig et E-bord, men nu må vi se, hvad vi ender ud med!

0

Del dette indlæg

Hej Anita

Kan du ikke give dine tyskelever en opgave? De skal oversætte kirkeprogrammet for mig -HAHA- så min kærestes tyske famlilie kan se hvad vi synger? De behøver ikke at få det til at rime... bare meningen er oversat, så de har forståelsen af hvad vi synger :thumbsupsmileyanim:

Jeg har skrevet i din tråd, Anja!

Jeg vil prøve at kigge på det og forsøge det bedste jeg kan. Det er jo alligevel dejligt for den tyske del af familien, at de kan følge lidt med.

Jeg skal nok prøve at få lidt mening oversat :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anita

Kan du ikke give dine tyskelever en opgave? De skal oversætte kirkeprogrammet for mig :thumbsupsmileyanim: så min kærestes tyske famlilie kan se hvad vi synger? De behøver ikke at få det til at rime... bare meningen er oversat, så de har forståelsen af hvad vi synger :balloons:

Jeg vil prøve at kigge på det og forsøge det bedste jeg kan. Det er jo alligevel dejligt for den tyske del af familien, at de kan følge lidt med.

Du er intet mindre end en skat.... jeg har jo en salme mere... må jeg også give dig den når jeg har fået skrevet den ind? -HAHA-

:balloons:

0

Del dette indlæg

Hej Anita

Kan du ikke give dine tyskelever en opgave? De skal oversætte kirkeprogrammet for mig :balloons: så min kærestes tyske famlilie kan se hvad vi synger? De behøver ikke at få det til at rime... bare meningen er oversat, så de har forståelsen af hvad vi synger :bearhug:

Du er intet mindre end en skat.... jeg har jo en salme mere... må jeg også give dig den når jeg har fået skrevet den ind? :thumbsupsmileyanim:

:balloons:

Ja, du "giver" mig den bare og så må jeg se, hvad jeg kan gøre ved det -HAHA-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Anita

Kan du ikke give dine tyskelever en opgave? De skal oversætte kirkeprogrammet for mig :bearhug: så min kærestes tyske famlilie kan se hvad vi synger? De behøver ikke at få det til at rime... bare meningen er oversat, så de har forståelsen af hvad vi synger :bearhug:

Jeg skal nok prøve at få lidt mening oversat :thumbsupsmileyanim:

Du er intet mindre end en skat.... jeg har jo en salme mere... må jeg også give dig den når jeg har fået skrevet den ind? :balloons:

:bearhug:

Ja, du "giver" mig den bare og så må jeg se, hvad jeg kan gøre ved det :balloons:

Sweetiepie.... -HAHA- takker, takker, takker :boohoo: (og hvis du ikke er helt tilfreds med grammatikken, så siger jeg bare det er mig der har oversat det :bearhug: det er der nok ikke nogen, der vil tro på alligevel :bearhug:

Ghettognu har lige været så rar at sætte teksten ind i min tråd, så den kopierer jeg lige til dig ;)

1. Det dufter lysegrønt af græs

i grøft og mark og enge.

Og vinden kysser klit og næs

og reder urtesenge.

Guds sol går ind

i krop og sind,

forkynder, at nu kommer

en varm og lys skærsommer.

2. Hør fugletungers tusindfryd

fra morgen og til aften!

De kappes om at give lyd,

der priser skaberkraften.

Hvert kim og kryb

i jordens dyb

en livsfryd i sig mærker

så høj som himlens lærker.

3. Se, blomsterflorets farvepragt

gør alle ord forlegne.

Kong Salomon i kroningsdragt

misundeligt må blegne!

Alt smukt, vi ved,

al kærlighed,

den mindste fugl og lilje

er, Gud, din skabervilje.

4. Ja, du gør alting nyt på jord,

en sommer rig på nåde.

Men klarest lyser dog dit Ord

af kærlighedens gåde.

Alt kød må dø,

hver blomst blir hø.

Når vissentørt står floret,

da blomstrer evigt Ordet.

5. Ja, Jesus Kristus er det Ord,

der skaber liv af døde,

så ny blir himmel, ny blir jord,

en verden grøn af grøde.

Kom, Jesus, snart,

og gør det klart:

den morgenstund, du kommer,

da gryr en evig sommer.

0

Del dette indlæg

Hej Anita

Kan du ikke give dine tyskelever en opgave? De skal oversætte kirkeprogrammet for mig :bearhug: så min kærestes tyske famlilie kan se hvad vi synger? De behøver ikke at få det til at rime... bare meningen er oversat, så de har forståelsen af hvad vi synger -HAHA-

Jeg skal nok prøve at få lidt mening oversat :thumbsupsmileyanim:

Du er intet mindre end en skat.... jeg har jo en salme mere... må jeg også give dig den når jeg har fået skrevet den ind? :bearhug:

:bearhug:

Ja, du "giver" mig den bare og så må jeg se, hvad jeg kan gøre ved det :balloons:

Sweetiepie.... -HAHA- takker, takker, takker :boohoo: (og hvis du ikke er helt tilfreds med grammatikken, så siger jeg bare det er mig der har oversat det :bearhug: det er der nok ikke nogen, der vil tro på alligevel :bearhug:

Ghettognu har lige været så rar at sætte teksten ind i min tråd, så den kopierer jeg lige til dig ;)

1. Det dufter lysegrønt af græs

i grøft og mark og enge.

Og vinden kysser klit og næs

og reder urtesenge.

Guds sol går ind

i krop og sind,

forkynder, at nu kommer

en varm og lys skærsommer.

2. Hør fugletungers tusindfryd

fra morgen og til aften!

De kappes om at give lyd,

der priser skaberkraften.

Hvert kim og kryb

i jordens dyb

en livsfryd i sig mærker

så høj som himlens lærker.

3. Se, blomsterflorets farvepragt

gør alle ord forlegne.

Kong Salomon i kroningsdragt

misundeligt må blegne!

Alt smukt, vi ved,

al kærlighed,

den mindste fugl og lilje

er, Gud, din skabervilje.

4. Ja, du gør alting nyt på jord,

en sommer rig på nåde.

Men klarest lyser dog dit Ord

af kærlighedens gåde.

Alt kød må dø,

hver blomst blir hø.

Når vissentørt står floret,

da blomstrer evigt Ordet.

5. Ja, Jesus Kristus er det Ord,

der skaber liv af døde,

så ny blir himmel, ny blir jord,

en verden grøn af grøde.

Kom, Jesus, snart,

og gør det klart:

den morgenstund, du kommer,

da gryr en evig sommer.

Jamen den salmen kan jeg bare SÅ godt lide, Anja :bearhug: , så den skal nok blive oversat i en fart. Overvejer at vi skal synge den til vores bryllup! :balloons:

0

Del dette indlæg

Jamen den salmen kan jeg bare SÅ godt lide, Anja -HAHA- , så den skal nok blive oversat i en fart. Overvejer at vi skal synge den til vores bryllup! :boohoo:

Ja, den er bare sååååå fin.

OG... vi har booket kirkens pigekor og min egen dirigent har skrevet et arrangement for pigekor til det dufter... så vi har bedt koret om... mens menigheden synger salmens melodi... så lægger pigerne over og understemmer til undervejs... det gør mit eget kor normalt til julekoncerterne med Dejlig er jorden.... når "englene synger..." ja så kommer sopranerne "skrigende" med deres englestemmer ;)

Vores organist har så sagt, at jeg bare skal sende arrangementet til ham, så skal han nok omskrive orgelbecifringerne så de passer til... fantastisk - festen starter i kirken.

Og endnu bedre... jeg skal gå ind til Jesus Bleibet Meine Freunde... og det bliver også med pigekorssang til... og efterfølgende synger pigekoret "Morgensang af Elverskud" (I østens stiger solen op) af Niels W. Gade.... elsker det arrangement.... og så er jeg jo selv gammel pigekorssanger, så det bliver helt fantastisk.... nu skal jeg så bare lige finde ud af hvad man "normalt" smider i sådan en korkasse!!! :thumbsupsmileyanim: Vil jo hverken være for nærrig eller ødslende :balloons:

0

Del dette indlæg

Jamen den salmen kan jeg bare SÅ godt lide, Anja :thumbsupsmileyanim: , så den skal nok blive oversat i en fart. Overvejer at vi skal synge den til vores bryllup! :boohoo:

OG... vi har booket kirkens pigekor og min egen dirigent har skrevet et arrangement for pigekor til det dufter... så vi har bedt koret om... mens menigheden synger salmens melodi... så lægger pigerne over og understemmer til undervejs... det gør mit eget kor normalt til julekoncerterne med Dejlig er jorden.... når "englene synger..." ja så kommer sopranerne "skrigende" med deres englestemmer ;)

Vores organist har så sagt, at jeg bare skal sende arrangementet til ham, så skal han nok omskrive orgelbecifringerne så de passer til... fantastisk - festen starter i kirken.

Og endnu bedre... jeg skal gå ind til Jesus Bleibet Meine Freunde... og det bliver også med pigekorssang til... og efterfølgende synger pigekoret "Morgensang af Elverskud" (I østens stiger solen op) af Niels W. Gade.... elsker det arrangement.... og så er jeg jo selv gammel pigekorssanger, så det bliver helt fantastisk.... nu skal jeg så bare lige finde ud af hvad man "normalt" smider i sådan en korkasse!!! :balloons: Vil jo hverken være for nærrig eller ødslende :balloons:

Hold da op, det har du lige styr på! -HAHA-

Jeg bliver lige selv nostalgisk, har selv sunget i 9 år! Vi sang ofte "Det dufter lysegrønt af græs", når der var konfirmationer i kirken.

0

Del dette indlæg

Jamen den salmen kan jeg bare SÅ godt lide, Anja :shooter: , så den skal nok blive oversat i en fart. Overvejer at vi skal synge den til vores bryllup! :super:

Og endnu bedre... jeg skal gå ind til Jesus Bleibet Meine Freunde... og det bliver også med pigekorssang til... og efterfølgende synger pigekoret "Morgensang af Elverskud" (I østens stiger solen op) af Niels W. Gade.... elsker det arrangement.... og så er jeg jo selv gammel pigekorssanger, så det bliver helt fantastisk.... nu skal jeg så bare lige finde ud af hvad man "normalt" smider i sådan en korkasse!!! -HAHA- Vil jo hverken være for nærrig eller ødslende :lol:

Hold da op, det har du lige styr på! :lol:

Jeg bliver lige selv nostalgisk, har selv sunget i 9 år! Vi sang ofte "Det dufter lysegrønt af græs", når der var konfirmationer i kirken.

Det blir SÅ fedt..... skal ha bedt organisten om at lave forspillet lidt længere, så det passer med at min nevø og niece er nået op til alteret, så min far og jeg kommer ind samtidig med at pigekoret begynder at synge :griner:-

Nå, men "Roland" har tilbudt også at hjælpe med at oversætte - hvis du vil ha lidt hjælp til opgaven -HAHA-tråden er her Så kan du jo selv vælge hvad du vil af med af salmerne, så det ikke så tidskrævende en opgave -HAHA- Det er altså virkelig sødt at I begge vil hjælpe :lol: Du kan evt. selv lige skrive i tråden hvilke(n) salme® du vil af med ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer