anita80

Danskeren og tyskerens bryllup

1,061 indlæg i dette emne

Nå, men jeg fik ikke lagt billeder ind af den kjole, som jeg endte med at købe.

Jeg er en af dem, som har prøvet kjoler et sted, men jeg tror nu heller ikke at jeg havde købt noget, som ville være ret meget anderledes end det, som jeg købte.

Da jeg havde prøvet ca 10 kjoler, stod valget reelt mellem to modeller, den ene en havfruemodel og den anden var en mere stor kjole med langt slæb. Jeg valgte den sidste, da jeg den ene gang gerne ville have en rigtig stor kjole på med slæb. Det har alle kvinder vist drømt om på et tidspunkt -HAHA- Men hold da fast, hvad sådan en korsage kan gøre ved ens krop -HAHA-

Så vidt jeg husker er det en La Sposa-model, og den sad rigtig godt, og var utrolig flot. Den var sat ned fra 8300 kr til 5300 kr, så jeg gjorde da et kup (selv om mine søde forældre har betalt for selve kjolen http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/Kiss.gif ). Sløret betalte jeg selv.

Som I sikkert ved, så er billeder SLET ikke det samme som kjolen i virkeligheden. Men da jeg ikke måtte fotografere hos Glamour Brudekjoler, bliver I nødt til at nøjes med et modelbillede.

Håber I kan lide kjolen trods alt. Jeg lover at lægge billeder ind, når jeg skal prøve kjolen igen.

post-23150-1169925703.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg lige nogle billeder af mine sko!

Desværre er jeg den uheldige ejer af et par fusser i størrelse 34 http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/boohoo.gif

Derfor havde jeg på forhånd gjort mig nogle tanker om, hvad jeg ville gøre, hvis ikke jeg kunne få fat på nogle "rigtige" brudesko".

Til daglig viser jeg nemlig børnekollektionen fra diverse skobutikker frem, og det er ikke altid SÅ sjovt! Især ikke når man er lærer, hvor man jo kunne ende i de samme sko som ens elever (Hvis de da ikke allerede har større sko!))

Nå, men jeg satte mig til rette foran computeren og håbede på, at internettet kunne løse mit problem - og sørme så om ikke jeg fandt noget... :carrot:

Jeg endte med at købe mine sko hos et tysk firma, Marion Spath, der har specialiceret sig i at sælge sko til folk med små fødder og til dem, med rigtig store fødder.

En super-betjening fik vi, da vi ringede til dem.

I det her tilfælde var det så rigtig heldigt, at min svigerforældre bor i Tyskland, for så blev portoen billigere, og desuden kunne man så uden omkostninger sende skoene tilbage, hvis ikke de skulle passe. Men til alt held passede de!

Jeg ved da godt, at jeg ikke kunne vælge mellem 20 forskellige brudesko, men jeg er jo lykkelig, bare det er nogle, som er pæne, og som er "rigtige" damesko med hæl!

Og så var jeg så heldig, at skoene var sat ned, fordi de kun havde min størrelse tilbage. -HAHA-

Her er så et billede af dem:

post-23150-1169996159.jpg

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Jamen nu kører det efterhånden derudaf med at få lagt en masse ind på tråden.

I skal endelig ikke snydes for et billede af mit diadem :bearhug:

Jeg købte det på bryllupsmessen i Vejle. Det lå i en kurv sammen med en masse andre diademer, så det fik jeg lige øje på!

Det kostede 300 kr og havde før kostet 900 kr. Så meget ville jeg aldrig have betalt.

Men jeg synes selv det er utrolig flot, og så er jeg jo en "glimmerpige". Elsker simpelthen alt, der glimter... Derfor er der også pallietter på kjole :balloons:

post-23150-1169999217.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så kom dagen, hvor jeg skulle fortælle mit team på min skole, at vi skulle giftes. Vi arbejder på den samme skole, så det er jo alligevel lidt specielt. Jeg havde købt noget chokolade og noget vin til dem, for lidt skulle der gøres ud af det.

Og nyheden blev modtaget med glæde :balloons:

så nu skal de holde mund indtil på fredag, for min kommende mand er i et andet team, og de har først møde fredag...Og vi synes, at vores respektive teams skal have nyheden først. Så kommer turen til resten af lærerstablen bagefter...Men det bliver bare spændende... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg endte med at købe mine sko hos et tysk firma, Marion Spath, der har specialiceret sig i at sælge sko til folk med små fødder og til dem, med rigtig store fødder.

Hvor lækkert, du fandt nogle sko, du kunne passe :balloons:

Jeg er selv indehaver af fødder str. 43,5 så jeg kender godt til det med ikke lige at kunne finde noget (man kan lide). Nu har du jo fundet dine brudesko, men du får jo nok brug for nye sko en anden gang, og så kan jeg da anbefale Skowolter, som sender fragtfrit i Danmark (ifølge deres hjemmeside): Skowolter. Jeg har ikke selv købt derfra endnu, men jeg kender butikken fra Århus, hvor den lå engang. Nu ligger der en der hedder Holst Sko, men det er vist nogenlunde de samme sko, de har. Den ligger i Ryesgade i Århus, hvis du skulle komme forbi.

:bearhug:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for dit svar.

Jeg kender godt Skowolter, men jeg syntes ikke, at de havde nogle sko, som jeg kunne forstille mig som brudesko, men måske har de nogle i selve butikken, hvem ved... Men det er altid dejligt at få inspiration fra andre.. Tak for dit indlæg :cheerleader3:

Anita

0

Del dette indlæg

Hej med dig, Louise L!

Hvad med jer? Hvad har I tænkt jer?

Jeg synes, det er svært. Der opstår nogle gange noget, som næsten er uundgåeligt, når man kommer fra hvert sit land.

Jeg vil også følge jeres planlæning med stor interesse.

Mange hilsener

Anita

Jamen vi skal jo netop giftes i Tyskland og på tysk....det har jeg det faktisk overhovedt ikke dårligt med! Jo, altså jeg ville da aller aller helst giftes her og holde fest i stilrene danske lokaler, men jeg har forlængst forliget mig med et tysk bryllup. Vi spare en masse penge ved at holde det dernede. Desuden synes jeg det er "fair", da vi bor her og har fået vores barn her..... Det er også i det nordlige, dog ikke så nordligt som hvor din kommende er fra.

Min kæreste og jeg taler også dansk med hinanden og min kærestes tale til mig bliver på dansk....han oversætter den så til tysk og deler den rundt på skrift. Sådan gør min far også med hans tale til os.... Hvad de tyske gæster gør, ved jeg ikke og det må de også selv rode med :cheerleader3:

Velkomst talen bliver skiftesvis på tysk og dansk af os begge.

Mht. til bordpaln har vi besluttet os for ikke at blande familie, men kun venner. Vi skal sidde i E-from, så vores familier kommer på hver sin side og vennerne i midten af E ´et. De fleste taler engelsk, så det går nok. Derudover har vi tanker om en lille "ryste sammen" leg til receptionen....ideen er kun i "the making", så jeg vil ikke afsløre noget endnu :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg har ikke noget problem med mine negle, heldigvis :cheerleader3: Men selvfølgelig knækker de også en gang imellem, men det er nemt for mig at få dem pæne, lange.

Jeg har nu købt noget pynt til mine negle, som jeg gerne vil have på. Det var tilfældigt, jeg fandt dem. De er købt i Tyskland til den nette sum af bare 2 euro! Og der er flere ark end bare til en gang...

Derudover tænkte jeg, at så havde jeg da "reddet" at finde noget lyseblåt, da der er en lyseblå blomst i de små "klister-tingester", hvis ikke jeg skulle finde noget andet

post-23150-1170441260.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var egentlig meningen, at vi skulle have været gift den 7. juli, fordi min kommende mand syntes, at det kunne være sjovt at blive gift på sådan en dato, men vi fandt så ud af, at den kirke, hvor vi ville vies, ikke var ledig den dag.

Det værste var, at vi allerede havde feststedet booket. Så vi fik klamme hænder :pokey:

Men så bestilte vi alligevel tid i kirken til den 14. juli og krydsede så fingre for, at feststedet kunne ændre datoen, og sørme så - det kunne de - vi siger 1000 tak :bearhug::loveshower:

Så jeg kan nu blive gift i den kirke, hvor jeg har sunget 9 år i kirkekor, og hvor jeg er blevet døbt og konfirmeret, og mine forældre er sågar blevet gift der! Så er jeg ligeglad med en dato, som jo bare er tal :carrot:

Her er et billede af kirken, en fantastisk bygning!

Postet billede

0

Del dette indlæg

Så kommer billederne af vores ringe :loveshower:

De er mærket Lovelife.

Jeg havde egentlig ikke de store krav til ringene, bare at jeg som glimmer-glitter-tøs blev nødt til at have en med noget sten, der glimter :bearhug:

Og at det så er 3 sten, der danner et hjerte, var jo bare perfekt. De er lige, som jeg havde forstillet mig, de skulle være :carrot:

Det er skide-svært at tage billeder af dem, da lyset reflekterer i ringene, og jeg har ikke kunnet finde noget billede på nettet. Men her er så først et af begge ringe og derefter et af min ring.

post-23150-1170705154.jpg

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Midt i alle bryllupsforberedelserne og glæden har min kommende mand og jeg lige fået beskeden om, at hans onkel er død af røgforgiftning pga. en brand i sit hjem.

Onklen var naturligvis inviteret med til brylluppet.

Det er sørgeligt, når et menneske dør, som ikke er særlig gammelt – for mig er 40 år ingen alder! Lige nu tænker jeg på de 5 børn, som som lige pludselig står uden far.

Vi tager med til begravelse mandag. Trist måde at tage hul på vinterferien på, men sådan bliver det desværre nødt til at være.

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Midt i alle bryllupsforberedelserne og glæden har min kommende mand og jeg lige fået beskeden om, at hans onkel er død af røgforgiftning pga. en brand i sit hjem.

Onklen var naturligvis inviteret med til brylluppet.

Det er sørgeligt, når et menneske dør, som ikke er særlig gammelt – for mig er 40 år ingen alder! Lige nu tænker jeg på de 5 børn, som som lige pludselig står uden far.

Vi tager med til begravelse mandag. Trist måde at tage hul på vinterferien på, men sådan bliver det desværre nødt til at være.

Sikke en forfærdelig besked at få - bryllupsforberedelser eller ej.

En stor bunke :loveboard:-HAHA-:unsure:-HAHA-:blush::oops::blush::oops:-HAHA-:lol: til dig.

0

Del dette indlæg

Her lørdag var vi i Vejle for at finde noget passende til min mor og min tvillingsøster.

Det første sted vi var, var hos Anna Bell i Kirkegade. Her fik vi en super betjening! :thumbsupsmileyanim:

Min mor endte ud med at købe et todelt sæt i en klar blå farve. Jeg ligger lige nogle billeder ind.

Hun er efterfølgende blevet i tvivl, om det er det, hun gerne vil have på... Hvad siger I, BK'ere? Min tvillingsøster og jeg er enige om, at det er pænt til hende, men vi vil også lige høre jer, kyndige folk ad, hvad I synes...

Her er et par billeder af min mor i roben:

post-23150-1171144027.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer