hyrzkov

Pernille og Bjørn 23.06.2007

520 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hullubulu..... Pernille.... hvor er du henne?

(I know - Bjørn har kapret computeren og du har travlt på arbejdet :bearhug: Godt jeg ved alternativer til at blive opdateret ;) Glæder mig til at se dig på søndag. Laver øreringe til dig i morgen, så de er klar til ejerskiftet :bestwishes:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå men jeg har været lidt fraværende herinde på BK i den sidste uge pga travlhed på jobbet, så nu er tiden kommet til lidt opdateringer!

Fotograf

Ringede til vores fotograf i tirsdags for at få det sidste på plads. Vi snakkede om, hvad vi skulle gøre, hvis det nu regner, så vi ikke kan få taget billeder udenfor. Han har heldigvis et studie ikke langt fra feststedet, hvor vi så tager hen i tilfælde af regn (men det regner altså ikke næste lørdag!!!!!!!). Og så tager han efterfølgende med hen på feststedet og tager billeder af alle gæsterne. Vi aftalte at ringes ved om formiddagen næste lørdag, så vi kunne aftale, hvor vi skulle mødes!

Musik

Alt er nu på plads med musikkerne - de er vel instrueret i ingen suppe-steg-og is- musik. De er de nu heller ikke til, siger de, men måtte lige sikre mig, at de nu helt forstod vores smag. Havde faktisk lidt et problem, for de kendte godt Michael Bublés` "everything", som skal synges for Bjørn, men de kunne ikke spille den :thumbsupsmileyanim: Men men men fik lige en besked fra dem i starten af ugen, at nu havde de lært den, så de kunne sagtens spille til pigernes sang. Det kalder jeg sgu service! De kommer kl 17 og sætter op, så de er klar til, at vi går til bord kl 18.

0

Del dette indlæg

Frisør

Jeg var ved frisør sidste fredag for at få farvet lokkerne og klippet spidserne af - selvom hende der skal sætte mit hår på dagen sagde, at jeg ikke skulle klippe det for hendes skyld! Men det trængte altså for vildt, og endnu mere efter en omgang farvning. Men frisør og jeg blev enige om kun at tage spidserne, så det ikke blev for kort, når nu det skal sættes op.

Har også ringet og snakket med den frisør, som skal sætte mit hår på dagen og lægge min make-up. Jeg skal ikke betale for en brudemake-up, da jeg ikke har fået lavet prøve make-up, så jeg slipper lidt billigere. Det er fedt! Mht håret måtte vi lige snakke om et evt nedslag i pris på selve dagen, da jeg jo kun var til prøvesamtale og ikke prøveopsætning:

Feststedet

Ringede til dem for at dobbelt-tjekke nogle oplysninger. Skulle lige sikre mig at de havde noteret, at vi ankom kl 15.15-15-30, hvor der gerne skulle stå lidt øl/vand og snacks til gæsterne, mens vi bliver fotograferet. Herefter skal vi have bryllupskage serveret. Blev lige pludselig i tvivl, om de creme-farvede duge, vi havde valgt var for creme ifht vores bord- og menukort. Så min far og mor har lige været et smut forbi, men en prøve. Og de sagde god for den creme dug. Så vores opdækning bliver creme dug med hvidt overlag og creme serviet!

Det eneste jeg mangler at få svar på nu er, hvornår gæsterne kan tjekke ind på deres værelser - der er nok ikke så mange, som øsnker at rejse hele vejen fra Sjælland til Aabenraa i deres fineste puds.

0

Del dette indlæg

Dans

Bjørn og jeg var igår endnu en gang til undervisning i brudevals :thumbsupsmileyanim: Det er bare så sjovt! Vi fik vildt ros, så nu er vi klar til næste lørdag. Dog regner vi lige med at tage en øver om fredagen, lige for at støve det væreste rust af! Det er nok nogle af de bedste penge, vi har givet ud. Bjørn som ellers ikke kan danse har lært at føre, og det er stort, når man kun har prøvet det to gange! Men jeg får ham desværre nok ikke lokket med til dans ellers :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ringe

Så er min kusine endelig blevet helt færdige med vores ringe :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::blush::toot:

Hun har været så at tage et billed af dem og sende til mig, så nu kan I endelig få lov at se vidunderne. De ser super ud - synes vi i hvert fald, og det er jo det vigtigste! De er lavet i hvidguld, men er ikke rhodineret, derfor ser de mørkere ud. Vi er faldet for det rå look i hvidguldet. Er de ikke smukke? Kan næsten ikke vente med at prøve dem!

post-25053-1182015151.jpg

0

Del dette indlæg

Polterabend

Lørdag d. 9/6 blev vi så poltet!! Datoen havde jeg jo i lang tid regnet ud, da nogle mennesker var kommet til at tale over sig, så den helt store overraskelse var det jo ikke, da det ringede på døren kl 8. Vi havde dog ikke nået at være i bad endnu, men så så det jo også ud som om de havde taget os på sengen :thumbsupsmileyanim: De havde valgt, at Bjørn og min polterabend blev holdt sammen, da flere af Bjørns venner havde meldt fra i sidste øjeblik, og derfor var der ikke råd til, at de kun fire mand kunne gennemføre den polterabend, som egentligt var planlagt for Bjørn. Men det gjorde nu heller ikke noget, for vi havde en dejlig dag alligevel.

Vi fik at vide, at vi skulle tage noget tøj på, som måtte blive beskidt og vådt, og så skulle vi pakke noget skiftetøj til senere på dagen, samt til dagen efter, da vi ikke ville komme hjem før om søndagen! Det er altså lidt svært at pakke, når man ikke ved, hvad man skal :blush: Jeg prøvede at gætte løs, hvad vi skulle men ingen ville røbe noget. Men da min søster så hev en tabellet frem, og sagde den er til Pernille, så vidste jeg, at vi skulle ud at sejle (bliver nemlig sindsyg søsyg, hvis jeg ikke får noget imod det). Jeg troede, så vi skulle på min onkels sejlbåd - for vejret var jo rigtig godt, så det ville jo have været skønt.

Efter noget morgenmad tog vi afsted kl 10.30, vi kørte så ud på Langelinie, hvor vi steg om bord på en færge, som sejlede os ud på Middelgrundsfortet. Her ankom vi så ca. kl 11, hvor vi blev taget i mod af en meget flink instruktør, som satte os lidt ind i noget af dagens program.

Vi fik først anvist et værelse, hvor vi alle kunne sætte vores ting. Herefter gik strabasserne ellers i gang. Vi startede med at skulle spænde to reb over havnebassinet - som to liner, en man går på, og man holder fast i. Så der skulle strammes til, og de tre voksne mænd gik straks til makronerne, og Pernille her skulle da hjælpe til! Meget hjælp var der nok ikke fra mig, for jeg følte slet ikke, at jeg holdte noget. Min kære kusine syntes så, at hun også skulle hjælpe, men hvad hun ikke lige havde set var, at jeg havde viklet rebet om min hånd, så da hun kom bagfra og hev til, så strammede hun rebet, så meget om min hånd, at den var blå i flere dage efter. Nå men skidt med det, over vandet skulle vi jo så alle - og alle kom faktisk over uden at falde i :thumbsupsmileyanim: .

Næste opgave var at repelle (ved ikke lige, hvordan man staver dette) ned at muren på fortet! Jeg skal lige love for, at det er grænseoverskridende!!! Men :toot: fedt!!!!! Der var to, som ikke kom ned. De måtte opgive. Det væreste er, når man er kommet helt ud til kanten, og skal slibe rebet, så man står vandret ud fra muren. Jeg var selv lige ved at fortryde. Men jeg gjorde også det, som man bestemt ikke skal - nemlig at kigge ned. Nå men ned kom jeg, og efterfølgende er det den fedeste fornemmelse!

Det var jo et dejligt vejr, så næste stop var en bådkran, hvor vi skulle klatre op og så hoppe ud fra kranen og ned i havnebassinet - der er 7-8m ned fra kranen. Pernille her ELSKER vand og vipper, så det var lige noget for mig! Jeg var første mand, og gik friskt til værks. Men måtte lige tjekke, om de nu også var sikre på, at der var dybet nok, for vandet var så klart, at vi kunne se bunden. Det kan godt være, at de sagde, at vandet var 20 grader, men det føltes nu ikke sådan. Hold fast hvor var det koldt!

Så var der frokost. Det hele stod klar på et reserveret bord til os. Kyllingesandwich med øl og sodavand - mums mums. Lige hvad vi alle trængte til, efter vores hårde anstrengelser.

Med fulde maver gik det videre indendørs på fortet. Her skulle vi på en skattejagt, hvor drengeholdet fik udleveret 20 spørgsmål om mig, og vi piger fik udleveret 20 spørgsmål om Bjørn. Til hvert spørgsmål var der tre svarmuligheder. Hvert svar ville angive en position på fortet. Det rigtige svar ville angive, hvor næste spørgsmål hang, og gættede man forkert, blev man mødt at et stort fedt X, og så måtte man tilbage og gætte igen. Vi havde en time, og det hold som havde nået flest poster vandt. Hold da op, hvor vi fik noget motion. Hvorfor er det lige, at man ikke placerer posterne på samme etage - eftersom vi gættede forkert flere gange, måtte vi rende op og ned af de skide trapper rigtig mange gange. Heldigvis for os gættede fyrerne også forkert en del gange, så pige-holdet vandt. Det var rigtig hyggeligt og sjovt!

Efter al den motion trængte vi jo en omgang forkælelse. Så der stod en hot-tup klar til os alle sammen udenfor, hvor de kom og serverede kolde drikke for os - det var skønt, men 40 grader er lige lovligt varmt, når der er 30 grader i solen. Men dejligt var det altså.

Efter et bad hoppede vi på båden tilbage til Langelinie - kl. var nu 16.30 og vi havde været på fortet i 6,5 timer, men tiden var bare fløjet afsted. Tilbage på lands tog vi bilerne og kørte til Hillerød. Her stod min onkel og tante klar med grill-mad i den helt store stil. Først fik en dejlig velkomst drink, og så fik vi tigerrejer marineret i chili og hvidløg med dild-creme til forret. Til hovedret fik vi oksesteg og flæskesteg på grill og til dessert is. Hertil blev der serveret rigelige mængder vin, så da kl. blev 2 gik alle til køjs - meget trætte, lettere brugte og i højt humør.

Næste morgen blev vi alle vække med brunch i den helt store stil! En perfekt slutning på en dejlig polterabend helt i min og Bjørns ånd. Det var så dejligt at se, hvordan alle snakkede og hyggede sammen. Alle var i aktion, så der var ikke noget med, at folk bare skulle kigge på os, mens vi lavede alt det sjove. Og det var et af mine ønsker - alle skulle deltage på lige fod! Skøn, skøn dag!

Men hvis der lige skal komme et surt opstød, så er det fadme for dårligt af Bjørns venner!!! Bjørn var skide sur, da han fandt ud af grunden, hvilket jeg godt kan forstå. Men det gør jo bare, at man ser lidt anderledes på sine venner efterfølgende - nogle er man tættere på end andre. Bjørn havde dog en god dag, og på intet tidspunkt havde nogen af os et problem med, at vi ikke fik hver vores polterabend.

Der var også et par af mine veninder, som havde meldt fra, men det gider jeg ikke hidse mig op over mere. Gjort er gjort, og så må vi se, om der skal renses lidt ud i venneflokken efter brylluppet - og det skal der helt sikkert.

0

Del dette indlæg

Hej Pernille

Så kom jeg da endelig ind omkring din tråd igen og blev lidt opdateret : )

Der er jo sket en masse siden jeg sidst har 'været på besøg'.

Meget smuk kjole - og sikke nogle skønne ringe I har fået lavet : )

Glæder du dig ikke helt vildt til at få den på fingeren?! :thumbsupsmileyanim:

Det lyder godtnok til at I havde en hyggelig polter : )

Nu må du huske at slappe af og nyde de sidste planlægningsdage frem til din store dag...

Kun en uge endnu og så er du Fru Bjørn : )

Uhh, får helt kriller i maven - gid det var mit bryllup der var så nær...!

Tine

0

Del dette indlæg

Lidt ikke bryllupsrelateret:

Igår måtte vi så til dyrlæge med vores ene agame, da hun har fået en voldsom øjeninfektion. Så nu har vi måtte dele vores terraie i to, så vores to hunner ikke længere går sammen, da den ene efter hende, som nu er haft fået øjenbetændelse. Og det er sikkert sket under en slåskamp. Vi skal nu to gange om dagen tage hende ud og bade hendes øje samt give hende øjendråber, og en gang om dagen skal hun have antibiotika i munden. Det er ikke det fedeste job, da hun endnu ikke helt har forstået, at vi gør det for hendes eget bedste! Hun bliver skide sur og stresset hver gang, men det skal jo gøres. Alternativ er at hun bliver indlagt hos dyrlægen, som ville give samme behandling, men det koster os 500kr pr døgn, så nu prøver vi selv først.

Det er bare et rigtig dårligt tidspunkt, for hun skal egentligt være i behandling i 14 dage, men vi rejser altså på bryllupsrejse om 9 dage, så nu krydser fingre for, at hun heler hurtigt op! Det ser allerede meget bedre ud - vi var ellers bange for, at hun var blevet blind på øjet, men det tyder det ikke på nu.

Men det er vildt synd for hende, men efter vi har skilt de to piger ad, har hun det meget bedre!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

To do liste i næste uge:

- hente blomster til borddekoration på grøntorvet torsdag, så de kan nå at springe lidt ud inden lørdag

- printe menukort ud og folde dem

- lave gæstebog (alle ting er købt, skal laves søndag)

- lave tale til Bjørn (skal laves søndag)

- ringe til Benniksgaard tirsdag for at høre ang. tjek-in af gæster

- handle de sidste ting ind til bryllupsrejse (solcreme osv)

Ellers er jeg ved vist med!

0

Del dette indlæg

Hej Pernille

Så kom jeg da endelig ind omkring din tråd igen og blev lidt opdateret : )

Der er jo sket en masse siden jeg sidst har 'været på besøg'.

Meget smuk kjole - og sikke nogle skønne ringe I har fået lavet : )

Glæder du dig ikke helt vildt til at få den på fingeren?! :thumbsupsmileyanim:

Det lyder godtnok til at I havde en hyggelig polter : )

Nu må du huske at slappe af og nyde de sidste planlægningsdage frem til din store dag...

Kun en uge endnu og så er du Fru Bjørn : )

Uhh, får helt kriller i maven - gid det var mit bryllup der var så nær...!

Tine

Hej Tine.

Mange tak for roserne af min kjole! Er også meget glad for den, og den er den helt rigtige for mig! Og jo jeg glæder mig meget til at prøve min ring! Jeg har jo prøvet den, inden der blev sat sten i, men jeg har hverken prøvet eller set den, efter stenene er sat i, så glæder mig meget.

Ja det var en dejlig polterabend! Lige efter vores ånd - men nu var det også min søster og hendes kæreste (som er forlover), der havde planlagt det, så de kender os godt nok til at vide, hvad vi ønskede.

Underligt nok, har jeg endnu ikke fået de der rigtige krillere i maven, men dagen idag har også stået på praktiske ting, og så længe man render rundt og laver dette, så tænker man ikke på, at det er lige om lidt.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej du,

Altid dejligt at se dig! Og ved du hvad?...

DU SKAL GIFTES LIGE OM LIDT!!!!!!!!

Jeg blev sgu helt rørt, da det gik op for mig, at du og Anja er fruer næste gang, jeg ser jer! Altså... Og jeg er formentlig også...Weee Det er jo lige om lidt!!!!

0

Del dette indlæg

Jeg synes altså I Skt. Hans brude er MEGET rolige i betragtning af at jeg bliver helt svedt ved tanken om at I skal giftes om 6 dage!!!!

Tak for en hyggelig dag selvom vi bliver nødt til at rokere eller sidde ved et rundt bord næste gang. Man får jo slet ikke snakket med alle :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg synes altså I Skt. Hans brude er MEGET rolige i betragtning af at jeg bliver helt svedt ved tanken om at I skal giftes om 6 dage!!!!

Tak for en hyggelig dag selvom vi bliver nødt til at rokere eller sidde ved et rundt bord næste gang. Man får jo slet ikke snakket med alle :thumbsupsmileyanim:

Ja, lad os lave det lidt speed-dating agtigt, så der er et ur, der ringer efter 30 min og så skal man bytte pladser.... Eller noget....

0

Del dette indlæg

Hej Pernille!

Tusinde tak for i dag - det var rigtig hyggeligt! :thumbsupsmileyanim:

Jeg er rigtig glad for, I havde en god polterabend, og at den i hvert fald for dit vedkommende var efter din smag!

Det er godt at høre, at frisøren er villig til at forhandle priser, nu du ikke fik, hvad I havde aftalt til prisen :thumbsupsmileyanim:

Hvor er jeres ringe blevet fine! Tænk, der kun er 6 dage, til I skal have dem på!! :toot:

:blush:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Pernille

Vanen tro hyggeligt at ses med dig.

Håber din søster og din kusine bliver glade for øreringene.

Vi tales lige ved i løbet af ugen der kommer ikk'? :blush:

Hej Anja.

Selv tak for igår!

Er sikker på at min kusine og søster bliver helt vilde med øreringene :thumbsupsmileyanim: Endnu en gang mange tak for dem!

Selvfølgelig snakkes vi lige ved - kan være vi begge lige har brug for at køle nogle nerver, hos en i samme båd :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej du,

Altid dejligt at se dig! Og ved du hvad?...

DU SKAL GIFTES LIGE OM LIDT!!!!!!!!

Jeg blev sgu helt rørt, da det gik op for mig, at du og Anja er fruer næste gang, jeg ser jer! Altså... Og jeg er formentlig også...Weee Det er jo lige om lidt!!!!

Hvor du sød Louise :thumbsupsmileyanim:

Ja det er lige om lidt - lidt uvirkeligt, men mon ikke det snart går op for mig?????

0

Del dette indlæg

Hej Pernille

Dte lyder som en rigtig god polterabend, og så selvom mandens venner sprang fra i sidste øjeblik, men så længe I havde dte sjovt, så går det nok :thumbsupsmileyanim:

Der er ikke lang tid igen nu, jeg er rigtig ked af at jeg ikke kunne kigge forbi igår, men min energi rakte kun til et enkelt indlæg på bk, en burger og ellers bare sove hele dagen :thumbsupsmileyanim:

Har du efterhånden styr det hele???

0

Del dette indlæg

Nå har fri idag, så jeg render rundt i mine brudesko - der er jo nogle, som siger, at det er en god ide at gå dem til :thumbsupsmileyanim:

Har har igår fået lavet vores gsæte bog, som er lavet i vores tema (guld, creme og hvid). Det eneste jeg lige mangler er Bjørns underksift. Har købt en fantastisk guld kuglepen, som gæsterne skal skrive med. Tror det kommer til at se vildt godt ud med guldskrift på de sorte sider.

post-25053-1182167217.jpg

post-25053-1182167223.jpg

0

Del dette indlæg

Brudetaske

Har længe været i tvivl om jeg skulle have en taske eller ej, da jeg tror, at jeg får nok at se til med at holde styr på mit slæb på kjolen. Men er så efterfølgende kommet i tanke om, hvor skal jeg så gøre af mine ting? Min søster skal jo rende rundt med en hel kuffert, hvis hun både skal have mine og hendes egne ting.

Derfor kom jeg i lørdags frem til, at det nok var bedst, at jeg fik købt min egen taske. Jeg tog derfor ud i samme butik, som jeg købte min sko i, og sørme om de ikke havde tasken, som matchede mine sko! Hapser-snapser, det tog Pernille! Og så kostede den kun 225kr, hvilket jeg synes er en helt ok pris, og så kan jeg farve den efter brylluppet - tror nemlig ikke at en lys taske er det jeg får mest brug for fremover.

Vil I se? Sætter også lige et billede ind med mine sko, så kan se hvor godt det passer sammen.

post-25053-1182167688.jpg

post-25053-1182167708.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer