Guest heidi79

Toastmaster for/imod

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej!

Tja, jeg har hørt flere forskellige reaktioner på toastmaster - både positive og negative. Personligt synes jeg det er en god idé, hvis blot han/hun præsenterer indslaget kort og præcist krydderet med lidt humor. Rart at vide at det er fuldstændig styr på tingene fra den side.

Summer :lol:

0

Del dette indlæg

Hej heidi!

Jeg jeg vil sige for, for vi skal selv have toastmaster, han vil så holde styr på div. der gerne vil holde tale, hvis der komme sange el. lign. vi har valgt at have en toastmaster, så min kæreste ikke som vært også skal holde styr på disse ting, men bare skal nyde sin bryllupsfest og så selvfølgelig sin BRUD :lol:

knuzz p.nille :o

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Personligt synes jeg det er en god idé, specielt hvis festen skal holdes i fx. et forsamlingshus, hvor køkkenpersonalet måske ikke er så erfarne mht. overblikket af sange, indslag osv.

Vi skal holde vores bryllup på en kro og har også selv haft emnet oppe at vende. Vi er dog blevet enige om, at det er personalet på kroen, der skal stå for det. Selvfølgelig ved de ikke hvem og hvornår folk vil holde tale, men jeg tror nu nok det går alligevel. :vippe:

Knuz Iben :bamsekram:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så ikke helt enig i den sidste. Tjenerne eller personalet har intet tilknytningsforhold til Jer, og har en række andre praktiske ting udenfor Jeres fest at tage sig af. Mange steder har feststedet flere bryllups kørende ad gangen.

Herudover aner I jo dybest set ikke om den tjener I lige får egner sig som toastmaster i lige Jeres forsamling.

Set fra bagsiden af min pult er toastmasteren en god ting. Jeg får altid en snak med toastmasteren inden, hvor vi taler lidt om hvad der skal ske. Der kan være nogle festlige indslag hvor folk selv kommer med noget musik eller hvor vi har planlagt det på forhånd. Naturligvis har man talt med selve parret på forhånd men på selve dagen har de andet at tage sig til.

Jeg ved også lige præcis hvor toastmasteren sidder, kan følge hans bevægelser etc. og ved derfor lige hvornår dinnermusikken skal standses eller dæmpes, udover de gange hvor der direkte bliver slået på glasset, klirret med bestik eller holdt en skål som skal have lov til at række lidt længere end de nærmest siddende.

Det må være det samme for tjenerne. De skal ikke hele tiden forstyrre brudeparret men kan koordinere med toastmasteren.

Hermed ikke være sagt at I bør have en toastmaster. Hvis I ikke mener at der er en i vennekredsen eller familien som er egnet til det, bør man måske overveje at fravælge det, men ellers er det faktisk en god ide. Mange vælger en nær barndomsven, eller en meget tæt tilknyttet person.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Vi har også snakket frem og tilbage om det at have en toastmaster. Sagen blev afgjort, da vi var nede at snakke med det sted, hvor festen skal holdes. Hun (ejeren) skulle selvfølgelig ikke bestemme - det er jo vores fest, men hvis hun kunne vælge, ville hun foretrække, at der er en toastmaster. For som hun siger, det er brand-ærgerligt at de bruger 3 dage på at tilberede go' mad, og to minutter før den skal serveres er der en eller anden der rejser sig og holder en tale - ups kold mad.....Det er ikke fedt for nogen. Så derfor er vi blevet enige om, at der skal være en toastmaster - ikke en der skal være popsmart, men en, der lige kan holde styr på eventuelle festlige indslag.

knus fra

Susanne

0

Del dette indlæg

Jeg går også ind for at have en Toastmaster, så der er styr over taler, sange

og andre sjove indslag. Jeg synes også at det er nødvendigt så den lækre mad ikke bliver spoleret fordi "onkel Hans" rejser sig for at holde en laaaang tale når

hovedretten er lige på trapperne.

Jeg lagde mærke til at alle benævner Tostmasteren som en "ham", vores

Toastmaster er min bedste veninde. :lol:

KH

Nunu

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Klart FOR en toastmaster! Vi havde til vores bryllup og han fik det bare til at køre som i olie! Han havde en super kontakt til musikken og til køkkenet og havde fuldt overblik over, hvem der skulle på hvornår........han præsenterede hvert indslag med lige at sige, hvem det var der ville sige noget/havde lavet en sang/ville lave noget så alle vidste hvem personen var.

Ham ville vi ikke have undværet selv hvis vi kunne have fået det bedste serveringspersonale i verden til at stå for det (og det skal så lige siges, at vi havde en super effektivt serveringspersonale som opførte sig super proff. og jeg er overhovedet ikke i tvivl om, at de kunne have klaret det fint - men det personlige ville klart have manglet, hvis de skulle have stået for det.....)

0

Del dette indlæg

NY IDE:

Vi har også diskuteret det frem og tilbage og leger lidt med en sjov ide om at have en klokke som "kan vandre". Dvs at den starter med at stå ved gommen som vil starte med at holde tale. Han ringer i den - holder sin tale og stiller den derefter foran min far (brudens far) efter aftale med ham! som så ringer med klokken når han vil holde sin tale. Derefter stiller han den ved fx gommens far hvis nu han ønsker at holde tale (hvilket man kunne spørge ham om inden). Herefter er der så frit slag, dvs at klokken "stilles ledig", så enhver gæst der har lyst kan tage den og ringe! Dog skal det så være sådan at min mand i samråd med køkkenet/ eller dem som serverer som har kontakt med kokken "sætter klokken i bero" (fx med en thehætte eller blot tages væk) når der netop skal til at serveres en ret.

Hvad synes i om det? Fordele ulemper vi ikke har tænkt på?

taz

0

Del dette indlæg

Hej

Vi har også valgt en toastmaster til vores bryllup.Det er der flere grunde til.

Vi bliver 65 mennesker og regner med at der vil være flere forskellige indslag under festen ( sange, taler, mm. ).

Vi regner med allerede at bruge hende ( min svigerinde ) i kirken efter vielsen.

Hun skal sige noget rent praktisk mht. parkering ved receptionen.

Jeg kunne ikke forstille mig at holde så stor en fest uden en toastmaster.

Knuser fra MSH

0

Del dette indlæg

NY IDE:

Vi har også diskuteret det frem og tilbage og leger lidt med en sjov ide om at have en klokke som "kan vandre". Dvs at den starter med at stå ved gommen som vil starte med at holde tale. Han ringer i den - holder sin tale og stiller den derefter foran min far (brudens far) efter aftale med ham! som så ringer med klokken når han vil holde sin tale. Derefter stiller han den ved fx gommens far hvis nu han ønsker at holde tale (hvilket man kunne spørge ham om inden). Herefter er der så frit slag, dvs at klokken "stilles ledig", så enhver gæst der har lyst kan tage den og ringe! Dog skal det så være sådan at min mand i samråd med køkkenet/ eller dem som serverer som har kontakt med kokken "sætter klokken i bero" (fx med en thehætte eller blot tages væk) når der netop skal til at serveres en ret.

Hvad synes i om det? Fordele ulemper vi ikke har tænkt på?

taz

Hvis du spørger mig, mener jeg, at så kan du i princippet lige så godt lade være med at have en klokke.

Hvis klokken bare farer løst rundt, har du hverken mere eller mindre overblik, hvad enten du har en klokke eller ej (jeg ved godt, du siger, den kan stilles i bero, men jeg tror ikke på den).

Jeg ville klart bruge en toastmaster. Udover at holde styr på sange og taler, har han endvidere den fordel, at man kan "betro ham hemmeligheder", som helst ikke må slippe ud.

Et eksempel: Jeg spillede sidste sommer ved et bryllup i Ry, hvor bruden var enormt Robbie Williams fan. Brudgommen havde derfor i foråret nøje fulgt tv-programmet "Stjerne for en aften" og hyret en af deltagerne til at komme og spille tre sange. Den eneste - udover brudgommen selv - der vidste det, var toastmasteren, som var så forudseende at orientere mig. Så i al diskretation lagde vi lige en håndfuld kabler ud, så da sangeren - som en stor overraskelse - kom trampende ind ad døren, lå mikrofon og guitarkabel klar til ham...

Brudgommen undskyldte bagefter, at han fuldstændig havde svedt ud, at orientere mig om, at jeg forresten skulle ha en musiker koblet på anlægget... men takket være hans toastmaster sparede vi en irriterende pause, hvor vi ellers skulle have styrtet rundt og trukket kabler... :guitar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil klart give Jesper ret........så kan I i princippet lige så godt lade være. Derudover skal din mand have et ret stort overblik for at kunne styre hvor mange der skal til mellem hver ret for at I kan nå det hele og ikke kommer til at sidde efter desserten og skal have en masse indslag der, fordi de ikke kom til mellem retterne...........og han skal jo så også vide, hvor mange der skal til - og det er jo nok de færreste der har lyst til ligefrem at fortælle gommen at de vil lave en tale eller lign.

Og selvom han så kunne styre at stille klokken i bero - hvad så når aftenen er godt i gang og han har fået noget indenbords og gæsterne har det ligeså...det er jo ikke ligefrem på sin bryllupsdag man skal sidde og være enormt afholdende fordi man skal holde styre på en masse (ja ok - man behøver jo selvfølgelig ikke drikke hjernen ud, men jeg ved at fx. min mand var temmelig forvirret den dag, fordi der bare hele tiden skete noget og det hele var så følelsesladet og der var en smule alkohol indblandet.....)

Nå, men det er selvfølgelig jeres fest og i sidste ende jer der bestemmer og ved, hvad der vil virke for jer :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg ville gå i spåner uden vores toastmaster!!

Vi har spurgt min faster, fordi hun bare er sådan en type der kan rejse sig og på 1 sekund få en forsamling til at lytte og være interesserede. Jeg ved at hun vil gøre et fantastisk job - og helt ærligt, så synes vi at vi er stressede nok i forvejen uden at skulle holde styr på kok, servering, sange og taler. ;)

Vi skal holde festen i et forsamlingshus, med hyrede serveringsdamer, og vi bliver op til 70 mennesker, så vi synes det er helt naturligt at have en toastmaster!

0

Del dette indlæg

FOR toastmaster!!!

Men ikke hvis I er en lille, overskuelig forsamling på 15 mennesker - så vil jeg umiddelbart mene at en toastmaster er temmelig "for meget"... :o

Vi bliver omkring 80 personer til vores fest, og toastmaster var noget af det FØRSTE jeg valgte!! For det er ENORMT lækkert bare at kunne smide hele "ansvaret" for at alt kører som det skal, over på en person - toastmasteren - og så bare læne sig tilbage og nyde festen! Det bliver for forvirrende uden, og I kommer som brudepar til at skulle stå for en masse små dumme planlægningsting midt under festen, som vil virke irriterende og ødelæggende på jeres oplevelse af jeres fest.

Vi har valgt een af Dan's meget go'e venner til toastmaster, og han sagde JA TAK uden betænkningstid :o Han er virkelig en guttermand med ben i næsen, som kan slå igennem med sin dybe stemme hvis det virkelig gælder. Og så har han en rigtig lækker form for humor - dét tæller også, synes jeg. Hans telefonnummer bliver sendt ud sammen med invitationen, og vi vil opfordre folk der allerede på forhånd ved at der er tale/andet, til at ringe til ham INDEN festen og aftale. Det vil give toastmaster en reel chance for stille og roligt at sidde og lægge puslespillet INDEN festen. Tror det bliver godt...! :lol:

P.S. Toastmaster's kone er gavekoordinator, så vores gæster skal kun ringe eet sted hen for at få alt "ordnet" :ohttp://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

/arno :kissthefrog:

0

Del dette indlæg

FOR ;)

Nu er alt det praktiske vist blevet sagt ang en toastmaster :lol:

Men husk én ting, fortæl gæsterne at I har en toastmaster og giv tlf nr.

Gør evt opmærksom på det i invitationen.

Min veninde holdt bryllup i sommers, og hendes mor var toastmaster, da hun netop er en bestem dame, der kan sige fra.

Det var også fint nok, hvis gæsterne vidste det :o

Jeg havde spurgt, så jeg vidste godt det var hendes mor, men mange aner ikke engang at toastmaster er noget man bruger, og tænker derfor ikke over at spørge! Dette resulterede i, at der kom to indslag der lignede hinanden utrolig meget, og det endte med, at jeg måtte redde det ud..........

Vi vælger selv, at gøre opmærksom på det, i forbindelse med de praktiske oplysninger.

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Som sagt tidligere så læs artiklen her i bryllupsklar under toastmaster. Den giver et rigtigt godt billede af, hvilken rolle en toastmaster har!

Min bror der bestemt har talegaverne i orden og er det sjoveste menneske nord for alperne var vores toastmaster. Hans tlfnummer havde vi skrevet på invitationerne mhp at gæsterne der ønskede at lave indslag skulle kontakte ham således han kunne skabe sig et overblik over hvormange indslag der var+ at koordinere med køkkenet + kontakte bandtet mhp melodier på sange osv.

Dette har han sagt var en meget stor hjælp, således han ikke skulle stå til festen og få en masse navne, men havde muligheden for at være godt forberedt! Vi havde jo 17 sange og taler i alt så der var virkeligt noget at holde styr på! Ligeledes køkkenet sagde at det var super på grund af de mange indslag!

0

Del dette indlæg

Hejsa :-)

Vi havde toastmaster til vores bryllup (66 gæster), og det fik bare festen til at glide perfekt. Ellers skal andre jo tage stilling og sørge for alt muligt i løbet af aftenen. Vi fik en af min mands venner til at gøre det. Han er projektleder i det virkelige liv, og han var rolig, sjov og styrede festen med en hård men kærlig hånd. Så få en toastmaster, hvis der er nogen i jeres familie eller i jeres vennekreds, der har evner for organisering. Vi præsenterede ham i øvrigt allerede til receptionen før festen, så folk kunne kontakte ham så tidligt som muligt. Til festen bød min mand velkommen og gav en klokke videre til toastmasteren. Da den sidste tale var holdt (mig), ringede toastmasteren med klokken og opgav sit hverv.

Kærligst

Susanne

Redigeret af Tanteguf
0

Del dette indlæg

FOR TAOSTMASTER..

Har været til en del bryllupper hvor der IKKE har været taostmaster, og det er sgu synd hvis tanten og en anden får klinget på glasset samtidig for hvem sætter sig?? Derfor har vi valgt at have taostmaster vi har valgt min far ( nogen vil måske sige lidt usædvanligt) men det har vi gjort af den grund at vi synes godt at det må være en der har prøvet det før og det skal være en der ved hvor grænsen går mht vittighedder osv.

Det var bare det jeg lige ville HEJ HEJ..

Knuz tina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg blev gift i sommers og vi havde spurgt en god ven om han vill være toastmaster for os. Det var efter min mening helt uudværligt, at ha`ham for at maden ikke blev kold, når der liige var et indslag og så var der også folk udefra (læs betalt optræden) som skulle vide, hvad tid de skulle komme.

I selve invitationen stod.."Skulle du have et indslag til festen bedes du inderrette Toastmaster Jan på tlf.: ... inden (dato)

På den måde kunne han i ro og mag planlægge rækkefølgen af de i alt 11 indslag, som skulle afvikles under og lige efter middagen fool

På selve dagen var toastmasteren ikke særlig synlig, da alle jo havde tilkendegivet, deres ønske om at komme på.

Det han gjorde var "bare" at prikke folk på skulderen, når det var ved at være deres tur, samtidig med at tjekke med økkenet, så de kunne gøre deres job.

Dermed mener jeg, at man undgår, at onkel Peter rejser sig op og taler i 20 minutter lige når køkkenet har hældt sovsen op...

Held og lykke med planlægningen

Kolom

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer