bryllup2008

Tine & Gio bryllup 02.08.2008

3,057 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Salmer til vielsen

Har tænkt på følgende salmer :

En yndig og frydefuld sommertid (folkevise)

Hvad er det, min Marie (Grundtvig)

Mit hjerte smiler (Knud Erik Lægsgaard)

Det er så yndigt (Weyse)

Synes også at 'det dufter lysegrønt af græs' er smuk - så måske vælger vi den i stedet for 'Mit hjerte smiler'.

Det har vi jo lang tid til at beslutte : )

Mht 'Hvad er det, min Marie' :

I forbindelse med navneændring til bryllup tager jeg navnet Marie som mellemnavn, så jeg kommer til at hedde Tine Marie!

Vil gerne have det navn, da min oldemor + farmor hed Marie og min faster hedder Conni Marie og min søster hedder Marie Louise... så jeg vil meget gerne have navnet Marie også - så det må blive til Tine Marie : )

Og så er det vel meget passende at synge sangen 'hvad er det, min Marie' for at markere mit nye navn he he he : )

Præludim : Overvejer at gå ind til Jesu bleibet meine Freude

Postludium : Måske bare den traditionelle...?!

Redigeret af bryllup2008
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå nu fandt jeg den selv :cheerleader3:

Her er den:

Lavender Champagne

Offered as an aperitif or for a toast, this aromatic drink evokes the romance of the South of France with each sparkling sip.

Ingredients

Serving: Makes 16

1/2 cup sugar

1 tablespoon dried lavender

4 bottles (750 mL each) dry Champagne or sparkling wine, chilled

Fresh lavender sprigs, for garnish

Directions

Bring sugar and 1/2 cup water to a boil in a saucepan, stirring to dissolve sugar. Stir in dried lavender. Remove from heat. Let cool completely. Strain out lavender. Refrigerate syrup until ready to serve (up to 1 month).

Pour about 6 ounces Champagne and 1 1/2 teaspoons syrup into each flute. Garnish each with a lavender spring.

Hep-hep :iloveyou:

Det ser da super lækkert og festligt ud - det skal du da klart have i dit lavendel-tema :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Faldt lige over lidt mere lilla (ved godt det nok skal være mest lavendel...men de sarte lilla roser er altså så flotte at jeg ikke kan lade være med at sætte dem ind :) ):

cwedding_flower_ideae.jpg1wrlavbridebouquetwhite-250x249.jpgNEWCATEGORYPHOTOLavender200x150.jpg

16860253_ecd1f14926_o.jpgbouquet-500.jpg

lavender_hedge.JPGsugarplum_purple_place_card.jpg

Og fandt lige dette citat til dig:

Lavender at Weddings

Lavender is considered the herb of memory and used in wedding celebrations as a symbol of luck, devotion and joy. It is becoming popular to throw dried lavender flowers at the bride and groom in lieu of rice. And often, small lavender sachets are presented as favors to guests.

0

Del dette indlæg

Gud, hvor har du lavet meget siden jeg tog af sted! Næste gang så venter du på mig, jeg kan jo ikke følge med! :bearhug:

Det ser virkelig flot ud med jeres gennemgående papir og design, virkelig godt arbejde, Tine! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

16860253_ecd1f14926_o.jpg

IH, Tine!

Det ser bare rigtig flot ud med de enkle lavendel buketter med manilla mærkater som bordkort. Enkel lækker stil, der er super smagfuld!

:thumbsupsmileyanim: Maiken

PS: Christling, med de billeder må du også gerne spamme min tråd med billed-ideer! ;)

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tine,

Aj hvor er du altså nået langt med dine forberedelser allerede! Jeg skal lige sige at jeg også er helt vild med brudekjolen model Oriana. Den er super smuk!

Jeg ville lige sige at mine forældre fejrede deres sølvbryllup på Quality for et par år siden og det var bare rigtigt godt :thumbsupsmileyanim:

Kommer der forresten vegetarer til jeres fest?? (Så må i nemlig hellere sørge for at få deres menu på plads også, det havde mine forældre nok ikke helt fået gjort :bearhug: )

0

Del dette indlæg

Hold da op nogle smukke kjoler. Især denne her er da smuk. Det slør er bare SÅ fantastisk! Jeg er spændt på, hvad du ender ud med, men du har jo et stykke tid til at finde frem til det endnu.

pronovias2007latido.jpg

Men gå i gang i god tid (bare et råd fra en, der skal giftes om 2 dage) :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej Tine

Jeg har også bestilt silkebåndet bare i farven sartlyserød m. guldskrift, der jo passer til vores farvetema. Jeg bestilte det d. 5 juli, så du modtager det nok lidt før mig. Men er rigtig spændt på hvor flot det er...

Tjek foresten min tråd har købt et ny bryllups MUSTHAVE... :thumbsupsmileyanim:

:-) Maria der er ved at gå shopamok i bryllupsting..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aii hvor dejligt at der er andre end mig der er til lavendel. Vores farver skal være hvid, lavendel og sølv.

Kigger rigtig meget med herinde, men har vidst aldrig fået skrevet noget. :bask: til mig.

Glæder mig til at se mere lavendel tema, og se farverne i aktion. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Inspireret af MariaEmmas shop amok gen (det smitter sgi :bearhug: ) så har jeg i dag bestilt 5 ruller af det famøse toiletpapir :thumbsupsmileyanim:

Der stod godtnok på hjemmesiden nogle stjerner som markerede, at de ikke havde nok på lager... men ordren gik igennem og jeg har fået en bekræftelse pr mail... men nu er jeg da lidt spændt på, om myb er leveringsdygtig i bryllupspapir til numsen eller om jeg må undvære hi hi hi :cheerleader3:

Håber da, at mine beskedne 5 ruller når frem til mig : )

Tak for tippet MariaEmma (som skrevet i din tråd så er du et dyrt bekendtskab ha ha ha :td: )

post-23374-1184593692.jpg

0

Del dette indlæg

Så er "min" buket smidt ind i min tråd, Tine! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også prøvet at få Christian til at se det fine i det toiletpapir, men han synes vist det er for dyrt.. Koster det godt nok 30 kr pr rulle, eller er det mig der har misforstået...? Men altså, hvis ikke man kan undvære de par håndører, så bør man måske overvejde om man overhovedet har råd til at holde bryllup.. :cheerleader3:

Om ikke andet, så kan jeg ønske mig noget i fødselsdagsgave! :td:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer