Skuggi

Ringe

30 indlæg i dette emne

:ilovebryllupsklar: Hej! :denmarkflag:

Som I kan læse i min tråd, så syntes jeg faktisk at det var lidt pinligt den anden dag da vi var inde og bestille ringe..... Vi skulle ha' samme størrelse... :super:-HAHA-

Jeg ved da godt at jeg ikke ligefrem har "klaverfingre" men så tykke syntes jeg nu da heller ikke at de er....... Men ikke desto mindre, skulle vi altså begge ha' størrelse 54!

Bak mig lige lidt op her piger...... Det er da Jan der har ekstremt tynde fingre af en mand at være er det ikke?????? :pokey::pokey: ;)

Hvilke størrelser skal I og Jeres respektive ha'????

Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en str. 52 og min kommende mands ringstr. var et eller andet i 60'erne, jeg kan ikke huske den præcise str. lige nu.

Ærlig talt, så har du ikke en forkert ringstr., hvis det var det du følte. Med hensyn til din mand...vil jeg ikke udtale mig :ilovebryllupsklar:

Redigeret af BIJ
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har MEGET små fingre (tynde, krogede heksefingre :ilovebryllupsklar: ) Jeg bruger str. 51. Har ofte fået at vide, at kvinder "normalt" ligger omkring 54-56 så du har gangske normale fingre.

Min kærestes ring mener jeg er str. 56 (eller 58 - kan ikke helt huske det)

0

Del dette indlæg

Vores ringe er også meget nær ved samme størrelse. Min er måske lige en lille størrelse mindre (kener ikke størrelserne, da de er lavet til vores fingre... Men da vi var ud og prøve ringe i sin tid, måtte jeg altid prøve herre-ringen. Dameringen kunne jeg måske passe på lillefingeren...

Men tænker jeg så bare - hvad så!?!?! Det eneste problem er vel egentlig at den blev lidt dyrere, fordi den kostede efter mængden af guld.....

0

Del dette indlæg

Vores ringe er også meget nær ved samme størrelse. Min er måske lige en lille størrelse mindre (kener ikke størrelserne, da de er lavet til vores fingre... Men da vi var ud og prøve ringe i sin tid, måtte jeg altid prøve herre-ringen. Dameringen kunne jeg måske passe på lillefingeren...

Me too!!

Jeg bruger vist 58 eller 59, og Christian en størrelse eller to mindre ...

:ilovebryllupsklar:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.... Tak for alle Jeres svar! :denmarkflag: -Så er det vist bare Jan der har tynde fingre.... Så er jeg "rolig" igen :ilovebryllupsklar: Troede jo bare pludselig at jeg havde vildt fede fingre :pokey: ..... Har jo aldrig rigtig tænkt over det der med ring-størrelser, har da bare tænkt at vi vel var "normale".... Men kan jo godt se her, at der vist ikke rigtig er noget der er normalt :pokey::super:

0

Del dette indlæg

Vi har vist meget små fingre begge to. :denmarkflag:

Min ring er lavet i str. 49,5 og M's er lavet i str. 52.

Jeg fik lavet en halv str. da den ring jeg går med til dagligt har det med at rotere, og den måtte heller ikke være for lille, så tilbød de at lave den i 49,5 og den passer fint :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg selv bruger ringstørrelse 50 og min kommende mand bruger størrelse 63.. Der er en vældig forskel, men min kommende har faktisk ikke "fede" fingre. Eller det synes jeg ihvertfald ikke de ser ud til, selvom det er en stor størrelse ring.

Men jeg er også en af dem med små fingre.. Der er mange guldsmede som har kigget underligt på mig, når han/hun fra starten kom med en str. 54-56 og jeg så sagde du skal meget længere ned..

Men jeg er glad for vores fingre..

:ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er din mand, som har udsædvanlig slanke og elegante hænder for en mand. Den mest solgte damestr. er vist 53 og den mest almindelige mandestr. 60 eller 62, så vidt jeg husker. Men alle er jo forskellige og nogle kan lide deres ringe strammere end andre, ligesom bredden af ringen har en masse at sige.

Der er stor forskel på, hvilken størrelse man skal have alt efter hvor bred ringskinnen er. Det gælder derfor om at måle størrelsen med en målering der har samme bredde som den ring man vil købe. Jo bredere ringskinnen er, jo større størrelse behøver man.

For mig personligt, er det med ringstr lidt af et kompromis, da min fingertykkelse ændrer sig mange størrelser op og ned i løbet af både året og døgnet. Når jeg lige er vågnet eller det er varmt passer min vielsesring på lillefingeren og når det er koldt, så er den for stor på tommeltotten :-/

Har man derfor ikke erfaring med hvor meget ens fingre ændrer størrelse, er den en god ide at lade sig måle både når det er koldt, varmt og måske under menstruation og midt mellem 2 menstruationer. Det kan nemlig også have stor indflydelse på tykkelsen af ens fingre. Det er også normalt at hænderne ændrer sig under og efter graviditeten, ligesom vægtøgning og tab, selvfølgelig også ændrer hænder og fødder.

Derfor er det generelt en god ide, at vælge et materiale og design på sin ring, der kan ændres op op ned i størrelse. Ringe i titanium og ringe med sten (især allianceringe) kan være svære at ændre størrelsen på.

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Jeg har MEGET små fingre (tynde, krogede heksefingre :loveboard: ) Jeg bruger str. 51. Har ofte fået at vide, at kvinder "normalt" ligger omkring 54-56 så du har gangske normale fingre.

Min kærestes ring mener jeg er str. 56 (eller 58 - kan ikke helt huske det)

Puha - den slår jeg vist :cheerleader3: Jeg bruger nemlig str 49 (eller også var det 48½ denne gang). Jeg synes egentlig ikke, at jeg har specielt tynde fingre, men har godt nok hørt det mange gange.

Tina (hvis kæreste også bruger ring i 60'erne)

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg bruger en str. 49 og min kommende mand str. 61. Damen i butikken, hvor han bestilte forlovelsesringene, troede ikke på ham, da han sagde, at jeg bruger str. 49, hun sagde, at det var på eget ansvar og at de ikke byttede ringen, hvis den var for lille! Men det er den ikke, for han kendte jo min størrelse. :)

Mvh Pernille. :)

0

Del dette indlæg

Hmmm... Jeg kan faktisk ikke huske hvad str. vi nåede frem til, men jeg tror nok at jeg skal have en 50,5. Mandens er en del større... slut 50'er eller start 60.

Det jeg husker bedst er, at damen der solgte os ringene gjorde os opmærksomme på, at hvis man endnu ikke havde fået børn, så kunne man godt risikere, at éns fingre bliver tykkere efter en graviditet... ikke bare under pga vand, men også EFTER! For hende selv var hendes fingre vokset fire str. og de kom ALDRIG ned igen i str. efter fødslen, så hun måtte få udvidet sin vielsesring... suk! Og nej det var IKKE fordi hun ikek havde tabt sig... ellers var hun røget helt ned i FØR-vægten.

Det får mig til at tænke... mon der er en sammenhæng for os der er herinde - altså at os med små fingre endnu ikke har børn, og at dem med lidt større fingre HAR fået børn??? ja, jeg er nok bare nysgerrig.... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer