MarieMus

M&M <3 2. maj 2009

3,411 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: HØRSHOLM KOMMUNE STYRER :thumbsupsmileyanim:

Der gik kun et par timer så havde jeg svar fra Hørsholm Kommune.

Havde regnet med at de ville sige nej og at jeg var alt for tidligt ud... Så ventede i spænding...

De skrev at jeg var alt for tidligt ude og skulle kontakte dem når vi var tættere på. Fair nok!

Spurgte så om de overhoved tog ud og svaret var...

"Vi kan godt køre ud og foretage vielser andre steder end på rådhuset - blot det ligger i Hørsholm Kommune - og det gør gymnasiet jo, så det skulle der ikke være nogle problemer i."

:griner:- :carrot: :) Lavede lige en sejers dans på kontoret!

Var bare så bange for at det slet ikke var muligt, men det er det og nu kan jeg med ro i sjælen vente et års tid og så kontakte dem igen. :thumbsupsmileyanim:

Så den lidt trælse historie endte lykkeligt.

Jubiii, Hørsholm kommune styrer!!!! (y)

0

Del dette indlæg

Hvor er det en god idé med at blive gift lige præcis der hvor I har mødt hinanden :) håber det kan lade sig gøre og krydser mine fingre for at der er en der vil komme og foretage vielsen.

Knus Betina

ja det synes jeg også - he he jeg ville dog nødigt giftes på det lokale disko dasko :griner:-

(y) Nej for mig er ankomsthallen i Schiphol lufthavn ved Amsterdam i Holland heller ikke lige drømmestedet for vores bryllup :)

:):) Nej det er ikke alle, der har mødt hinanden et oplagt sted at holde bryllup :)

Synes det lyder som en rigtig god idé I dér har med at holde festen på jeres gymnasium når det nu betyder så meget for jer :)

Nej det kunne være kønt hvis alle hold deres bryllup hvor de mødte hinanden. Vi er heldige at det er et nogenlunde normalt sted og vi har kontakterne i orden. :thumbsupsmileyanim:

Hm ja eller postdanmark de sure bananer ved hovedbanen... Ikke så romantisk igen!!!

Øv at du skal henvende dig til Hørsholm i stedet, men jeg håber at det vil kunne lade sig gøre, det SKAL kunne lade sig gøre, ellers... Hm tjah er det vel muligt at få en anden officiel fidelihut ud? Jeg kan huske at Radio 100FM arrangerede en vielse på et tidspunkt hvor de fik Klaus Bondam til at vie dem...

Godt at I er i god tid.

:thumbsupsmileyanim:

Giftes på landsdækkende radio... Ja god ide, men tror ikke Kæreste synes det er så fedt...Men jeg fik løst "problemet" og er glad nu. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I så fald skulle vi giftes i et hus, der er solgt til ukendte folk. Tror nu de nye ejere ville glo lidt hvis vi kom med alle vores gæster og en giftefoged og bankede på, for at låne deres stue...hehe ... "Det tager kun 5 minutter..."

Super med kommunen...

Redigeret af shiba
0

Del dette indlæg

I så fald skulle vi giftes i et hus, der er solgt til ukendte folk. Tror nu de nye ejere ville glo lidt hvis vi kom med alle vores gæster og en giftefoged og bankede på, for at låne deres stue...hehe ... "Det tager kun 5 minutter..."

Super med kommunen...

nje og hvem ved om dehar den kaffe man byder uventede gæster :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim: HØRSHOLM KOMMUNE STYRER :griner:-

Havde regnet med at de ville sige nej og at jeg var alt for tidligt ud... Så ventede i spænding...

De skrev at jeg var alt for tidligt ude og skulle kontakte dem når vi var tættere på. Fair nok!

"Vi kan godt køre ud og foretage vielser andre steder end på rådhuset - blot det ligger i Hørsholm Kommune - og det gør gymnasiet jo, så det skulle der ikke være nogle problemer i."

(y) :carrot: :) Lavede lige en sejers dans på kontoret!

Var bare så bange for at det slet ikke var muligt, men det er det og nu kan jeg med ro i sjælen vente et års tid og så kontakte dem igen. :thumbsupsmileyanim:

Weeeee, hvor er det cool :thumbsupsmileyanim: Stort tillykke med det positive svar :)

Vi har jo selv været hele møllen igennem uden at få det svar, vi gerne ville have, så det er så dejligt at læse at det godt kan lykkes :)

0

Del dette indlæg

wiiieeee stort tillykke med svaret fra kommunen!!! :thumbsupsmileyanim:

Tak. Det er bare rigtig dejligt at det er muligt.

Super med kommunen...

Ha ha... Ja det ville være kønt!

TILLYKKE (y)

Tak :griner:-

Hej Marie

Tillykke med at Hørsholm kommune udviser flexibiltet så du kan sove roligt ved tanken om at du bare skal vende tilbage når I kommer tættere på.

KH Betina

Ja det er skønt at få lidt ro på. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: HØRSHOLM KOMMUNE STYRER :griner:-

(y) :carrot: :) Lavede lige en sejers dans på kontoret!

Weeeee, hvor er det cool :thumbsupsmileyanim: Stort tillykke med det positive svar :)

Vi har jo selv været hele møllen igennem uden at få det svar, vi gerne ville have, så det er så dejligt at læse at det godt kan lykkes :)

Tak :)

Er ked af at i ikke fik det ønskede svar... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tsk tsk tsk...hvad laver du på side 2???

Aner det ikke... Nårh jo der var vidst noget med at jeg var på arbejde og alle trak i mig... og så støvsugede jeg da jeg kom hjem. Sådan havner man på side 2.

0

Del dette indlæg

Skal jeg grine eller græde… :thumbsupsmileyanim:

Har længe ønsket at Kæresten tog mere del i brylluppet, så for at hjælpe ham på vej købte jeg bladene: Bruden og Gommen.

I Gommen er der en artikel om at gommen skal tage ansvar for deres bryllup og ikke bare lade bruden bestemme det hele. Jeg er 110% enig!

Da snakken senere på aftenen falder på traditioner, taler og sange sætter Kæresten hælene i og siger at vi skriver i indbydelsen at vi ikke vil have taler og sange. Han er ikke vild med at være i centrum og slet ikke hvad angår taler…

Først blev jeg chokket over at han ville bestemme (tror artiklen har hjulpet) men i artiklen stod også at vi brude skal lade vores mænd være medbestemmende, så jeg sagde at hvis det er det han ønsker så er det det vi gør!

Er dog lidt øv over at vi ikke får taler og sange og kysseture, men det er VORES og ikke kun MIT bryllup, så vi må finde et kompromis vi begge kan leve med!

Hvor vil jeg hen med dette? Aner det ikke, jeg måtte bare fortælle det til nogen. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af MarieMus
0

Del dette indlæg

Har længe ønsket at Kæresten tog mere del i brylluppet, så for at hjælpe ham på vej købte jeg bladene: Bruden og Gommen.

I Gommen er der en artikel om at gommen skal tage ansvar for deres bryllup og ikke bare lade bruden bestemme det hele. Jeg er 110% enig!

Da snakken senere på aftenen falder på traditioner, taler og sange sætter Kæresten hælene i og siger at vi skriver i indbydelsen at vi ikke vil have taler og sange. Han er ikke vild med at være i centrum og slet ikke hvad angår taler…

Først blev jeg chokket over at han ville bestemme (tror artiklen har hjulpet) men i artiklen stod også at vi brude skal lade vores mænd være medbestemmende, så jeg sagde at hvis det er det han ønsker så er det det vi gør!

Er dog lidt øv over at vi ikke får taler og sange og kysseture, men det er VORES og ikke kun MIT bryllup, så vi må finde et kompromis vi begge kan leve med!

Hvor vil jeg hen med dette? Aner det ikke, jeg måtte bare fortælle det til nogen. :thumbsupsmileyanim:

Øv, det kan jeg da godt forstå du er lidt ked af... Men hvor er det flot af dig, at du er villig til at gå så meget på kompromis! Synes du er rigtig god til at lytte til din kærestes - nej hov, FORLOVEDES - ønsker.. Men husk nu, at du også selv har ønsker, ikke? Kompromisserne skal jo gerne gå begge veje, så du ikke føler du kommer til at mangle en masse.. Selvfølgelig, hvis du selv har det okay med det, så er det jo ikke noget problem.. Men husk nu dig selv også.. :cheerleader3: Under alle omstændigheder vil I jo komme i centrum hvad enten der er sange osv eller ej.. Og det er jo ene mennesker I kender og er trygge ved, som skal med.. Så opmærksomheden er jo kun kærlig og venlig.. Tror måske også at der er mange der gerne vil give jer et par ord og tanker med på vejen.. Men det er selvfølgelig helt op til jer, hvad I ønsker... Du skal bare ikke glemme dig selv, søde... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ja altså her hos er vi heller ikke så vilde med taler og sange...mildt sagt....men vi er blevet enige om følgende:

Vi FRABEDER os ikke sange og taler, men gør opmærksom på, at vi ønsker at gæsterne BEGRÆNSER deres taler og sange. På den måde, får Farmor lov til at komme med sang, hun så gerne vil, imens dem, som tænker "Årh, jeg burde også holde en tale/lave en sang" får at vide, at det IKKE er nødvendigt for vores skyld. Det er en god løsning for os, og det kan sagtens formuleres på en pæn måde i invitationen, synes jeg. Bare lige en idé som I måske kan drøfte?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, det kan jeg da godt forstå du er lidt ked af... Men hvor er det flot af dig, at du er villig til at gå så meget på kompromis! Synes du er rigtig god til at lytte til din kærestes - nej hov, FORLOVEDES - ønsker.. Men husk nu, at du også selv har ønsker, ikke? Kompromisserne skal jo gerne gå begge veje, så du ikke føler du kommer til at mangle en masse.. Selvfølgelig, hvis du selv har det okay med det, så er det jo ikke noget problem.. Men husk nu dig selv også.. :cheerleader3: Under alle omstændigheder vil I jo komme i centrum hvad enten der er sange osv eller ej.. Og det er jo ene mennesker I kender og er trygge ved, som skal med.. Så opmærksomheden er jo kun kærlig og venlig.. Tror måske også at der er mange der gerne vil give jer et par ord og tanker med på vejen.. Men det er selvfølgelig helt op til jer, hvad I ønsker... Du skal bare ikke glemme dig selv, søde... :thumbsupsmileyanim:

Egentlig bryder jeg mig heller ikke super meget om at være i centrum, så det er fint for mig, men alligevel er det synd for min halvfar som plejer at holde tale eller min mormor som sikkert skriver en sang...

Jeg lægger hovedet i blød... Det er ski svært er det...

0

Del dette indlæg

Ja altså her hos er vi heller ikke så vilde med taler og sange...mildt sagt....men vi er blevet enige om følgende:

Vi FRABEDER os ikke sange og taler, men gør opmærksom på, at vi ønsker at gæsterne BEGRÆNSER deres taler og sange. På den måde, får Farmor lov til at komme med sang, hun så gerne vil, imens dem, som tænker "Årh, jeg burde også holde en tale/lave en sang" får at vide, at det IKKE er nødvendigt for vores skyld. Det er en god løsning for os, og det kan sagtens formuleres på en pæn måde i invitationen, synes jeg. Bare lige en idé som I måske kan drøfte?

Lyder som en rigtig god ide at bede gæsterne begrænse taler og sange. Kæresten sagde det bare meget bestemt og han mener det virkelig... Vi må snakke om det i aften...

0

Del dette indlæg

Lyder som en rigtig god ide at bede gæsterne begrænse taler og sange. Kæresten sagde det bare meget bestemt og han mener det virkelig... Vi må snakke om det i aften...

Jeg ville egentlig helst helt være sluppet for sange, men her havnede vi i situation omvendt, for kæresten syntes nemlig ikke jeg kunne være bekendt at frabede mig det, bare fordi hans familie ÆÆÆLSKER at skrive sange (og er helt vildt dårlige til det :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: ) Så jeg har med nød og næppe fået lov til at frabede mig upersonlige sange, da de nemlig også synes det er vildt fedt, at finde en eller anden tåbelig sang og så bare komme med den i stedet for at skrive selv - og jeg GIDER bare ikke synge "kald det kærlighed" 4x på min bryllupsaften :thumbsupsmileyanim:

Desuden har vi tænkt os at bede alle, der har tænkt sig at komme med indslag, at maile det til toastmasteren, så han har en chance for at se hvad der er af ting og sager - desuden undgår vi på den måde spontane taler fra venner og den ikke allernærmeste familie, der først lige skulle ha 3 glas vin, før de syntes talen var en god ide.

Måske du kan få ham kæresten til at løse lidt op hen ad vejen - du har jo stadig lidt tid til at bearbejde ham i ;)

Og så kan det være at i kan lave et kompromis med at der jo trods alt hører et par taler til sådan et bryllup, men at sangene måske godt kunne undværes...

Han skal bare fodres langsomt med ideerne, så kan det være han glemmer han ikke vil - eller begynder at forstå, at det måske er lisså vigtigt for dig, at de er der, mens han mest af "stædighed" siger han ikke vil???

God fornøjelse ;)

Mvh Maria

Redigeret af marmari
0

Del dette indlæg

Jeg ville egentlig helst helt være sluppet for sange, men her havnede vi i situation omvendt, for kæresten syntes nemlig ikke jeg kunne være bekendt at frabede mig det, bare fordi hans familie ÆÆÆLSKER at skrive sange (og er helt vildt dårlige til det :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: ) Så jeg har med nød og næppe fået lov til at frabede mig upersonlige sange, da de nemlig også synes det er vildt fedt, at finde en eller anden tåbelig sang og så bare komme med den i stedet for at skrive selv - og jeg GIDER bare ikke synge "kald det kærlighed" 4x på min bryllupsaften :thumbsupsmileyanim:

Desuden har vi tænkt os at bede alle, der har tænkt sig at komme med indslag, at maile det til toastmasteren, så han har en chance for at se hvad der er af ting og sager - desuden undgår vi på den måde spontane taler fra venner og den ikke allernærmeste familie, der først lige skulle ha 3 glas vin, før de syntes talen var en god ide.

Måske du kan få ham kæresten til at løse lidt op hen ad vejen - du har jo stadig lidt tid til at bearbejde ham i ;)

Og så kan det være at i kan lave et kompromis med at der jo trods alt hører et par taler til sådan et bryllup, men at sangene måske godt kunne undværes...

Han skal bare fodres langsomt med ideerne, så kan det være han glemmer han ikke vil - eller begynder at forstå, at det måske er lisså vigtigt for dig, at de er der, mens han mest af "stædighed" siger han ikke vil???

God fornøjelse ;)

Mvh Maria

Synes sku den er svær. For på den ene siden forstår jeg ham og respekterer at han ikke bryder sig om det, men på den anden side vil jeg synes der mangler noget...

Men jeg tror godt vi kan finde et kompromis, for han har jo ændret mening fra "meget lille-rådhus-bryllup" til "udendørs-vielse-med-alle-gæsterne"...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

God fornøjelse ;)

Mvh Maria

Hehe...kvinde med mandetække har talt...hehe... Totalt i orden!

0

Del dette indlæg

Hey søde

som jeg læser det har kæresten ikke sagt nej til kysseturene :thumbsupsmileyanim: dem skal I da hvert fald ha - og måske kunne du overtale ham til at I skriver det i indbydelsen som han gerne vil, men at han feks blir overtalt til at de "traditionelle" taler gerne måtte være der :thumbsupsmileyanim:

krammer

0

Del dette indlæg

Hey søde

som jeg læser det har kæresten ikke sagt nej til kysseturene :thumbsupsmileyanim: dem skal I da hvert fald ha - og måske kunne du overtale ham til at I skriver det i indbydelsen som han gerne vil, men at han feks blir overtalt til at de "traditionelle" taler gerne måtte være der :thumbsupsmileyanim:

krammer

Han vil ikke have taler, sange eller traditioner!

Vi fik ikke snakket om det i går, da vi var i Parken, men vi skal snakke om det i weekenden. Håber at overtale ham til at give få personer lov til at holde tale samt at vi går med på kyssen på stolene, under bordet og kyssetur-når-den-anden-er-på-wc hvis gæsterne lægger op til det.

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Jubiii jeg skal jule shoppe med min dejlige mor i morgen. :thumbsupsmileyanim:

Vi tager en fridag sammen og tager til Lyngby. Vi skal begge købe julegaver men også lidt til os selv. Det blir super hyg!

Mon ikke vi også skal kigge lidt på bryllups ting... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Har haft den hyggeligste dag med min mor!

Vi tog til Lyngby for at købe julegaver og shoppe til os selv også. Vi fik dog ikke købt noget til os selv, men jeg fik købt de julgaver jeg skulle og har styr på dem der skal bestilles eller købes andre steder. :thumbsupsmileyanim:

Vi fik en lækker brunch på Kong Kaffe og straks faldt snakken på bryllup. :denmarkflag:

Det er bare SÅ dejligt endelig at kunne dele alle sine tanker med sin mor.

Vi får gæster om en time så jeg må hellere tage mig sammen og få lavet maden...

Ha en rigtig dejlig fredag aften. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer