LisserB

Er det helt umuligt...??

23 indlæg i dette emne

Hej Alle,

Jeg står i den situation at min kæreste har været lidt længe om at komme ud af starthullerne med frieriet, så det gjorde han først for 3 uger siden.

Jeg har ventet det sidste år, og har ligesom haft i hovedet at jeg gerne ville giftes på vores 7-årsdag, som er den 21. juli i år.

Så selvom vi først snakkede om at vi ville vente til næste sommer kunne nysgerrigheden ikke stoppes, og jeg har hele tiden tænkt på om det mon var muligt at planlægge det hele på så kort tid (det skal siges at som mange andre piger, havde jeg det meste på plads i hovedet allerede, og ikke et ønske om det største prinsessebryllup, eller mere end 50 gæster).

Jeg har nu brugt 1-2 uger på at finde frem til et lokale, kirke, præst, catering, lavet invitationen og lagt planer for dagen, men desværre er der nogle der har planer den dag, faktisk har de været rigtig negativt indstillet overfor det og sagt at "hvis I holder det der, kan vi vel godt komme"!! Så vil jeg næsten hellere undvære dem - men det vil man jo heller ikke huske festen for. Det har dog resulteret i at vi overvejer om det så kan blive den 28. i stedet (7 år + 7 dage er vel heller ikke så slemt :boohoo: )

Egentlig vil jeg bare have en super fed fest hvor alle får en masse at spise og drikke, snakken går og dansegulvet bliver brugt flittigt - og det kan da vel ikke kræve så lang tids planlægning?!!

Mine planer er som følger:

1) Giftes i Sorgenfri Kirke

2) Køre i hestevogn til fotografering i Dyrehaven

3) Tilbage til reception i egen have (teltet er på plads, låner det af onkel)

4) Videre til fest i festlokale, hyret 2 piger til at stå for det meste + kok som står for anretningen

5) feste til langt ud på natten

Som jeg skrev har jeg planer om at meget af det skal laves af mig selv inden, og hvois det blev den 28. ville jeg have 2 ugers ferie op til så det eneste vi egentlig mangler (ud over at få bekræftet at kirken er ledig den 28. også) er sådan set bare at få folk til at komme...

Hvad siger I? Er jeg helt tosset ikke at ville bruge et år på at planlægge (+at jeg så helt sikkert kommer til at bygge det op i hovedet til noget som det ikke bliver??)

På forhånd tak

LisserB

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Alle,

Jeg står i den situation at min kæreste har været lidt længe om at komme ud af starthullerne med frieriet, så det gjorde han først for 3 uger siden.

Jeg har ventet det sidste år, og har ligesom haft i hovedet at jeg gerne ville giftes på vores 7-årsdag, som er den 21. juli i år.

Så selvom vi først snakkede om at vi ville vente til næste sommer kunne nysgerrigheden ikke stoppes, og jeg har hele tiden tænkt på om det mon var muligt at planlægge det hele på så kort tid (det skal siges at som mange andre piger, havde jeg det meste på plads i hovedet allerede, og ikke et ønske om det største prinsessebryllup, eller mere end 50 gæster).

Jeg har nu brugt 1-2 uger på at finde frem til et lokale, kirke, præst, catering, lavet invitationen og lagt planer for dagen, men desværre er der nogle der har planer den dag, faktisk har de været rigtig negativt indstillet overfor det og sagt at "hvis I holder det der, kan vi vel godt komme"!! Så vil jeg næsten hellere undvære dem - men det vil man jo heller ikke huske festen for. Det har dog resulteret i at vi overvejer om det så kan blive den 28. i stedet (7 år + 7 dage er vel heller ikke så slemt :boohoo: )

Egentlig vil jeg bare have en super fed fest hvor alle får en masse at spise og drikke, snakken går og dansegulvet bliver brugt flittigt - og det kan da vel ikke kræve så lang tids planlægning?!!

4) Videre til fest i festlokale, hyret 2 piger til at stå for det meste + kok som står for anretningen

Som jeg skrev har jeg planer om at meget af det skal laves af mig selv inden, og hvois det blev den 28. ville jeg have 2 ugers ferie op til så det eneste vi egentlig mangler (ud over at få bekræftet at kirken er ledig den 28. også) er sådan set bare at få folk til at komme...

Hvad siger I? Er jeg helt tosset ikke at ville bruge et år på at planlægge (+at jeg så helt sikkert kommer til at bygge det op i hovedet til noget som det ikke bliver??)

På forhånd tak

LisserB

Det lyder som om du er rigtig godt på vej, så hvorfor ikke? Det eneste jeg lige kan se kan blive et problem er kjolen - har du noget i tankerne der? Der er jo 3-4 mdrs bestilling på dem hvis ikke du kan bruge noget af det der er i butikkerne.

Så er det "mindre" ting som fotograf, musik, kage, ringe.. noget af det er nok klogt hurtigst muligt at få på plads.

Jeg blev inviteret idag til et bryllup 28. juli, såeh... bare afsted med invitationerne!

Mia

0

Del dette indlæg

Hej Alle,

På forhånd tak

LisserB

Hej!

Det lyder da til at det går forrygende med planlægningen - det tror jeg også sagtens I kan nå. Du skal nok forvente at løbe ind i nogle små forhindringer ind i mellem, da det jo er højsæsonen og mange ting er booket. En god idé er at involvere din familie og venner - give dem nogle opgaver.. Så du ikke brænder helt ud inden den store dag!

Held og lykke med det hele her fra :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bestemt nok at det skulle kunne lade sig gøre, uden problemer (ok, måske et par enkle, men dem oplever vi alle), det eneste jeg kan komme på er evt. kjolen, men der tror jeg bare du skal prøve at gå efter nogle af dem på tilbud, for så kan du få den hjem med det samme :bearhug:

Ellers prøv køb og salg ;)

Hvis folk har en negaiv holdning, jamen så kan de da bare blive væk, jeg synes ikke du skal lave om på diin drøm pga. dem, det er jeres bryllupsdag og jer der bestemmer hvor, hvornår og hvordan det skal fejres :heart:

Tillykke med brylluppet :boohoo:

0

Del dette indlæg

Jeg synes I skal tage chancen og holde bryllup på jeres 7-års dag. Det kunne da være romantisk og selvfølgelig kan du nå det, hvis du er villig til at gå på kompomis nogle steder. Du kna jo nok ikke få dk's bedste frisør, make-upartist mm. men det er du vist heller ikke interesseret i, så vidt jeg kan læse... Held og lykke.

0

Del dette indlæg

Velkommen til. :boohoo:

Det kan I sagtens nå. I er jo allerede godt på vej. Vi arrangerede det hele fra bunden på 10 uger og vi fik det faktisk fuldstændigt som vi gerne ville - uden at gå på kompromis. Heldig har man også lov at være.

I skal selvfølgelig holde jeres bryllup dén dag I synes. Ingen tvivl om det. Vi var jo også ret sent ude og fik faktisk 12 afbud. Det var lidt trist synes jeg inden , men da dagen kom, var alt som det skulle være og jeg bemærkede det ikke. Det er bare fantastisk, så klø på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

velkommen til.

Jeg slutter mig til de andre og siger at det kan du godt!

Mht. kjolen er der jo nogle butikker der har mange kjoler hjemme, så det skal også nok lykkes. Min kusine planlagde også bryllup på 2 1/2 måned, så go for it! :boohoo:

0

Del dette indlæg

Nå, jeg har lidt en anden mening. Og det skal du vide, her på Bryllupsklar får man folks ærlige mening, hvis man beder om den. :bearhug:

Jeg synes faktisk, at det er lidt synd for jer, at mange af gæsterne sikkert ikke kan komme med SÅ kort varsel, fordi de er på ferie eller har andre planer.

Desuden skal du nok klappe hesten med den dato... Tja, der taler jeg af erfaring. Jeg ville gerne giftes på vores 9-årsdag d. 11 august, men der kunne min præst ikke, så vi holder bryllup tre uger senere. Jeg er faktisk bedøvende ligeglad lige nu (har ellers været helt oppe at køre over at det SKULLE være den nøjagtige dato, men det ER altså bare tal...)

Desuden: hvis du nu bliver lige så vild med det her planlægning som de fleste af os andre, så vil du elske at have et helt år til planlægningen - Ih hvor kan du nå at skrabe mange gode tips sammen!!! :boohoo:

Nå, men mit råd til jer: Vent et års tid... Og hvis så datoen betyder mere for dig end den viste sig at gøre for mig, så gift jer i år d. 21. juli - bare jer to og måske den nærmeste familie og så hold et brag af en fest næste sommer! :heart:

Håber, at du/I kan bruge mine tanker.

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Altså, jeg tror også godt at I kan nå det, men I skal nok være villige til at gå på kompromis med nogle ting.

Som de andre skriver, så kan musik være svært at finde, men hvis I vil have Jukebox, så kan det nemt nåes.

Kjolen er nok det største problem, for butikkerne kan ikke nå at få en ny hjem hvis det ikke er den rigtige størrelse de tilfældigvis har hængende.

Ved I om jeres forældre, søskende og venner holder ferie der??? Jeg ville synes, at det var surt hvis min bedste veninde skulle giftes og vil havde bestilt og betalt ferie... Øv at skulle vælge.

Nå, men lad os høre hvad I vælger...

(Jeg ville gerne have været gift på vores 6 års dag den 17. juni sidste år, men nu bliver det dagen før 7-årsdagen, hvilket jeg også har det helt fint med...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er SKØNT at høre, at ikke alle vælger at bruge minimum 1 år på bryllupsplanlægning. Min holdning er, at når man har taget beslutningen, så kan man lige så godt gøre det - i stedet for at vente, og vente, og vente....

Vi har valgt en dato, som ligger knap 8 måneder fra min kæreste friede. I virkeligheden bruger man jo slet ikke så lang tid på det. Efter vi bestilte præst, festlokale mv. lagde vi det egentlig på stand by et par måneder. Jeg har haft rigeligt med tid til at finde kjolen, looket på invitationer mv, men kunne sagtens have truffet beslutningerne langt hurtigere.

Så herfra skal lyde: go for it! :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

ja tag en af de der to-do-lister og løb igennem så du husker det hele, selvom du ikke har brug for det hele. Så er det meget rart at huske de administrative ting, som fx. at få en midlertidig ægteskabserklæring etc. ellers vil jeg som mange af de andre råde dig til at få invitationerne ud med det samme, og nok være forberedt på en del afbud da folk mange gange har planlagt ferie osv.

Og så ellers få kjoleshoppet da det kan være lidt svært, men ikke umuligt :ilovebryllupsklar:http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/poze.gif

Pøj pøj med det og velkommen herinde!

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er lidt synd. JEG ville ikke have været foruden denne dejlige forberedelsestid.

Men jeg kender to par der skal holde bryllup her i sommeren, som blev planlagt 2-3 md. før dagen.

Så det kan da helt klart lade sig gøre, hvis man ikke har helt specielle ønsker som feststed, kirke, fotograf osv.

Held og lykke med det hele...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes også du skal vente - planlægningen er lige som en del af det hele med spædingen etc! Ja det KAN godt lade sig gøre - meeen det skal jo helst være jeres drømmebryllup!

Anna

Jeg har det på samme måde som dig Anna, jeg EEEEELSKER at planlægge :bearhug: Om det er en større middag, en teaterforestilling, jordomrejse osv. er ligemeget. Bare giv mig et Excell ark og en internetforbindelse og så er jeg i den 7. himmel -HAHA-

Meeeen det er jo ikke alle der har det sådan. Jeg har hørt om mange og også nogle herindefra som ikke synes det er så sjovt, og som er SÅ glad for det er overstået. Det kommer meget an på ens temperement og personlighed og hvad man ellers går og roder med.

Hvis man har lyst til at arrangere et bryllup i lang tid, ja så skal man gerne sætte en dato 1-2 år ude i fremtiden så man rigtig kan gå og nyde tiden, gøre alting super specielt og personligt, lave indgraveringer på 65 champagneglas, finde et æbletræ og klister hjerteklistermærker på alle æblerne tidligt i foråret så når man plukker dem om efteråret vil de alle have et hvidt hjerte på den ellers røde skald, reservere en slotskirke osv osv...

Men vil man godt "bare" giftes, og går mere op i datoens betydning end "detaljer" som hjemmelavede inbydelser, gaveposer osv, ja så er det det man skal gøre...

0

Del dette indlæg

For at citere Thomas Mygind i Robins-dysten

"Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet"... og så skal man selvfølgelig også være effektiv og villig til at gå lidt på kompomis med sine løsninger, hvis første-ønskerne ikke kan lade sig gøre.

Men jeg tror bestemt godt på at man kan planlægge et bryllup på 8 uger..... YOU GO GIRL -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg syntes også du skal vente - planlægningen er lige som en del af det hele med spædingen etc! Ja det KAN godt lade sig gøre - meeen det skal jo helst være jeres drømmebryllup!

Anna

Jeg har det på samme måde som dig Anna, jeg EEEEELSKER at planlægge :bearhug: Om det er en større middag, en teaterforestilling, jordomrejse osv. er ligemeget. Bare giv mig et Excell ark og en internetforbindelse og så er jeg i den 7. himmel -HAHA-

Meeeen det er jo ikke alle der har det sådan. Jeg har hørt om mange og også nogle herindefra som ikke synes det er så sjovt, og som er SÅ glad for det er overstået. Det kommer meget an på ens temperement og personlighed og hvad man ellers går og roder med.

Hvis man har lyst til at arrangere et bryllup i lang tid, ja så skal man gerne sætte en dato 1-2 år ude i fremtiden så man rigtig kan gå og nyde tiden, gøre alting super specielt og personligt, lave indgraveringer på 65 champagneglas, finde et æbletræ og klister hjerteklistermærker på alle æblerne tidligt i foråret så når man plukker dem om efteråret vil de alle have et hvidt hjerte på den ellers røde skald, reservere en slotskirke osv osv...

Men vil man godt "bare" giftes, og går mere op i datoens betydning end "detaljer" som hjemmelavede inbydelser, gaveposer osv, ja så er det det man skal gøre...

Der må jeg sige, at jeg er lodret uenig. Man kan altså sagtens gå meget op i bryllup & planlægning og samtidigt få en hel masse detaljer med, selvom man ikke bruger mere end et år på det. Jeg tror det i højere grad handler om, at man træffer beslutningerne hurtigere... Man kan jo hurtigt mærke på sin mavefornemmelse hvornår noget føles rigtigt. Selvfølgelig er det ikke sikkert at nøjagtig DET sted, DET band mv. er ledige med så kort varsel, men verden er jo fuld af andre muligheder! :bearhug:

Nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke på, om den bedre halvdel i forholdet ikke næsten bliver skræmt væk, hvis han opdager hjerteklistermærker på æblerne laaaang tid før brylluppet? Det kan jo også være en fedt at ville giftes relativt hurtigt, bare fordi man glæder sig sådan til det... :bearhug:

Det skal siges, at vi faktisk også har funky hjemmelavede invitationer & bordkort, prøvet kjole en milliard steder, købt den perfekte topfigur til kagen, farvetema til brylluppet, sej bil til brudekørsel mv. Så det er altså mere et spørgsmål om temperament end om kompromier set i mine øjne!

Redigeret af MaikenHolm
0

Del dette indlæg

Jeg kan godt lide og planlægge og er tilmed god til det, men jeg synes også man kan planlægge for længe. Jeg havde syv måneder til at planlægge mit bryllup, og jeg kunne havde planlagt fire i den tid, hvis det skulle være.

Jeg ville (hvis jeg var dig) tage det som en udfordring og power-planlægge. Jeg tror, I får en meget intens oplevelse ud af det. I skal dog have tid til det. Vi taler vist alle af erfaring, at der skal bruges en del timer på invitiationer, googling på nettet og andet.

Forresten... TILLYKKE MED FRIERIET!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der må jeg sige, at jeg er lodret uenig. Man kan altså sagtens gå meget op i bryllup & planlægning og samtidigt få en hel masse detaljer med, selvom man ikke bruger mere end et år på det. Jeg tror det i højere grad handler om, at man træffer beslutningerne hurtigere... Man kan jo hurtigt mærke på sin mavefornemmelse hvornår noget føles rigtigt. Selvfølgelig er det ikke sikkert at nøjagtig DET sted, DET band mv. er ledige med så kort varsel, men verden er jo fuld af andre muligheder! -HAHA-

Der må jeg give dig ret. Det er ikke alle der bruger 1-2 år på planlægning og går så højt op i det som de fleste her gør. Det betyder ikke nødvendigvis at der slækkes på noget. Når I arrangerer firmafester mv. starter I jo heller ikke 1-2 år før med at planlægge. Det sker typisk 2-5 måneder før. Det handler også om at nogle "arbejder" bedre under pres og der kan være faktorer som børn, arbejde m.v. som gør at man ikke har tid eller lyst til at prioritere bryllupsfesten.

Men jo man skal være indstillet på at gå på kompromis og kan ikke tillade sig at være knap så kræsen med hensyn til valg af feststed, kirke, fotograf, musik m.v.

0

Del dette indlæg

Jeg tilslutter mig koret: go for it!

Jeg synes det er fedt at du tager udfordringen op og planlægger på så relativt kort tid. Når du hr de fleste af de "store" ting på plads, så tror jeg sagtens at du kan nå det. Min kæreste og jeg besluttede os for at brylluppet skulle være 8 måneder efter vi blev forlovet, og jeg ville da dø hvis jeg skulle vente helt til næste sommer med at blive gift!

Så bare kom i sving! -HAHA-

0

Del dette indlæg

hej

min veninde gjorde det for et par år siden....

men det var os et efterårs bryllup....så folk var ikke på ferie osv... der er måske nogen der har bestilt sommerferie på der tidspunkt... så det er det eneste jeg kan se som et problem...men du skal ud af start hullerne nu.. det kan være at der er nogle der har nogle invitationer du kan lide son de kan sende dig filen på.. men det er ikke sikkert at folk kan nå at få dig poltet osv... men kom igang.. og lav en tråd som vi kan følge og komme med e input du ku mangle.. her er jo mange eksperter du kan bruge som rådgiver herinde... knus fra louise

ps sig til hvis der er noget vi kan hjælpe med...

knus

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer