Guest anjann

En elendig dag - der bare fortsætter

36 posts in this topic

Hej.....

tja jeg ved ikke lige hvor jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte eller slutte.

Vi skal giftes den 8/9 2007 efter at ha været forlovet i 6½ år. Vi har været igennem en masse ting de sidste snart 4 år, bla har vi været igennem fertilitetsbehandling hvor vi efterfølgende har begravet 3 børn på kirkegaarden. I den tid ahr vi virkligt kunne skille fåerene fra bukkene af, da mange af vores venner og familie er blevet sat på standby.

Den 14/2 2007 gik Michael på knæ og jeg sagde selvfølgelig ja. Vi besluttede os hurtigt for at vi ville holde et lille bryllup for folk som vi selv ville vælge. Jeg har en stor familie hvor imod michael har en lille. Her bliver vi enige om at vi ville invitere lidt familie med (såsom min gudmor, min moster jeg er vokset op sammen med m.m). Det har selvfølgelig bevirket at ikke alle kom med men det ville vi kompencere ved at holde en stor reception efter vielsen. Vi sendte indbydelser ud til alle vi gerne ville ahve med til vielsen samt receptionen. Dem der skulle med til aftenene også fik deres egen indbydelse.

I morgen ahr vi så sidste tilmelding og ingen fra min mors familie har tilmeldt sig endnu (pånær en tante og onkel). Vi havde snakket lidt om hvornår de ville gøre det. Idag da jeg så åbner posten er der brev fra min moster (som jeg er vokset op sammen med). De ønsker ikke at deltage som nogle af de "udvalgte" som hun skriver. Jeg ringer til min tante (som kommer til brylluppet) og får at vide at min moster (gudmor) heller ikke kommer da de ikke vil deltage når alle deres søskende ikke skal med hele dagen. Jeg ringer derefter til min mor og får den besked "tja hvad havde du forventet". Jeg er simpelthen så ked af det. Hvorfor kan folk ikke bare unde os lidt lykke og så se over deres egen næse, det forstår jeg simpelthen ikke.

Så nu venter vi bare på at de øvrige familie på min mors side melder afbud ( vi kan jo godt ligge to og to sammen). Min fætter har allerede meldt afbud. HAn siger han skal til svendeprøve (ja right på en lørdag)

anjann

Edited by anjann
0

Annonce ♥

Hej.....

tja jeg ved ikke lige hvor jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte eller slutte.

Vi skal giftes den 8/9 2007 efter at ha været forlovet i 6½ år. Vi har været igennem en masse ting de sidste snart 4 år, bla har vi været igennem fertilitetsbehandling hvor vi efterfølgende har begravet 3 børn på kirkegaarden. I den tid ahr vi virkligt kunne skille fåerene fra bukkene af, da mange af vores venner og familie er blevet sat på standby.

Den 14/2 2007 gik Michael på knæ og jeg sagde selvfølgelig ja. Vi besluttede os hurtigt for at vi ville holde et lille bryllup for folk som vi selv ville vælge. Jeg har en stor familie hvor imod michael har en lille. Her bliver vi enige om at vi ville invitere lidt familie med (såsom min gudmor, min moster jeg er vokset op sammen med m.m). Det har selvfølgelig bevirket at ikke alle kom med men det ville vi kompencere ved at holde en stor reception efter vielsen. Vi sendte indbydelser ud til alle vi gerne ville ahve med til vielsen samt receptionen. Dem der skulle med til aftenene også fik deres egen indbydelse.

I morgen ahr vi så sidste tilmelding og ingen fra min mors familie har tilmeldt sig endnu (pånær en tante og onkel). Vi havde snakket lidt om hvornår de ville gøre det. Idag da jeg så åbner posten er der brev fra min moster (som jeg er vokset op sammen med). De ønsker ikke at deltage som nogle af de "udvalgte" som hun skriver. Jeg ringer til min tante (som kommer til brylluppet) og får at vide at min moster (gudmor) heller ikke kommer da de ikke vil deltage når alle deres søskende ikke skal med hele dagen. Jeg ringer derefter til min mor og får den besked "tja hvad havde du forventet". Jeg er simpelthen så ked af det. Hvorfor kan folk ikke bare unde os lidt lykke og så se over deres egen næse, det forstår jeg simpelthen ikke.

Så nu venter vi bare på at de øvrige familie på min mors side melder afbud ( vi kan jo godt ligge to og to sammen). Min fætter har allerede meldt afbud. HAn siger han skal til svendeprøve (ja right på en lørdag)

Hej søde

Du trænger til et kæmpe :thumbsupsmileyanim:

Det må være hårdt at føle sig fravalgt på den måde -men det er faktisk omvendt - og nu ved du hvem du kan regne med og ikke...

Hvis du føler du i sidste ende er nødt til at vælge dem alle med, så lav en reception for dem alle sammen og så kan din tilkommende og dig tage en total luksus middag tur bare jer to - og så nyde hinandens selskab i stedet for de undskyld mig - ret forkælede medlemmer af familien...

Knus

anjann

0

Hold da op, jeg måber virkelig.

Man vælger da for dælen da selv hvem man inviterer, og vis man skal invitere alle i ens familie bare fordi man er i familie såer der da ikke meget ved det. Undskyld vis jeg støder dig, men jeg synes det er en utrolig barnliged fra deres side. Jeg har kun inviteret 6 fra min familie, af den simple grund af jeg stort set ikke ser de andre, så har jeg ikke lyst til at have dem med til mit bryllup.

Men i finder nok den løsning der passer Jer bedst. Måske skulle i bare rejse ned og blive gift på en eksotisk strand, kun Jer to, så er alt det med hvem der skal med og ikke med løst :thumbsupsmileyanim:

Er oprigtigt ked af at høre i har måtte begrave tre børn, det er enver forældres værste mareridt. Så er der tre små engle der kigger ned til brylluppet og måske drysser lidt lykke støv ned på Jer.

Maria.

0

Annonce ♥

Hej - jeg er helt målløs

Du skal have en masse:

:thumbsupsmileyanim::bearhug::thanks::cheerleader3::boohoo:

Bliver gang på gang forarget over at læse historier herinde om, hvordan familie kan finde på at opføre sig, men det her er godt nok noget af det... kan ikke finde ord.

Jeg håber at I trods alt får det bryllup, I ønsker jer - og glæd jer over, at de mennesker der så kommer, er nogle, der helt sikkert vil være med til at fejre jer og give jer en dejlig dag!

Knus, Schlene

0

Jeg får en hel klump i halsen når jeg hører om jeres tre små babyer.....det er der ingen mennesker i verden der har fortjent at opleve og så hele tre gange.....jeg føler virkelig med jer.

Jeg vil pusle ekstra meget for de gæster der kommer til jeres bryllup så dem der ikke kommer bare kan ærgrer (staves) sig HELT VILDT...bare ærgerlig for dem.

0

Ja nogle folk kan virkelig ikke se ud over deres egen næsetip!!!

Jeg kan ikke forstå at de ikke bare bliver vildt glade og beræret over at de er inviteret!! Det ville jeg da blive.

Øv øv. En masse af dem her til dig. :thumbsupsmileyanim::bearhug::thanks::cheerleader3::boohoo::)

0

Ej jeg var nær begyndt at græde, føler virkelíg med dig, min søster begravede lige sin datter sidste år, og det var hårdt - også for mig, for jeg kan ikke lide at se at hun har det træls.

Men synes godt nok det er synd for dig/jer sikke en egoistisk familie du har.

Jeg håber virkelig at i får en rigtig rigtig god dag

Mange :thumbsupsmileyanim: herfra

0

Annonce ♥

vil os bare sende dig et knus :thumbsupsmileyanim:

som du selv siger saa ved I da i det mindste hvem I kan regne med naar det virkelig braender paa.. Er virkelig ked af at hoere I har maate begrave 3 boern.. De sidder i himlem og sender deres tanker til jer, er jeg sikker paa..

Beklager.. VIlle oenske jeg ku goere noget for at loefte stemningen fra din egoistiske familie vaek..

Knus

0

Hvorfor kan familien da ikke bare unde brudeparret glæde den dag? Jeg kender det alt for godt. Her har vi svigerfamilien der blander sig i, hvem der skal inviteres og hvem der ikke skal. Det kommer ganske simpelt ikke dem ved.

Jeg håber, at I får alletiders dag alligevel sammen med dem, som virkelig holder af jer :thumbsupsmileyanim:

0

Hej piger

Og takker for jeres svar. Idag har vi sidste tilmelding og afbudene ruller stadigvæk ind. Det viser sig at hele min mors familie melder afbud (udentagen min onkel og tante). 25 personer er der. Samtidig er min fars familie, begyndt og ringe afbud. Men jeg var jo blevet advaret for som min mor sagde da hun hørte hvordan vi gjorde det så gider de ikke køre så langt bare for 3-4 timer. Øv øv øv jeg er så træt af det hele har bare lyst til at aflyse det.

Vi tog ud til min tante og onkel igår og snakkede, og det er også så let for både dem og min lillebror og kone og sige at de nok skal holde festen for os. Hvor fedt er det at ingen fra min familie er repræsenteret. De kan jo sagtes sige det de fik alle en rigtig god fest hvor lle kom.

men men men nu må vi se hvordan dagen idag går.

anjann :thumbsupsmileyanim:

0

Hej piger

Og takker for jeres svar. Idag har vi sidste tilmelding og afbudene ruller stadigvæk ind. Det viser sig at hele min mors familie melder afbud (udentagen min onkel og tante). 25 personer er der. Samtidig er min fars familie, begyndt og ringe afbud. Men jeg var jo blevet advaret for som min mor sagde da hun hørte hvordan vi gjorde det så gider de ikke køre så langt bare for 3-4 timer. Øv øv øv jeg er så træt af det hele har bare lyst til at aflyse det.

Vi tog ud til min tante og onkel igår og snakkede, og det er også så let for både dem og min lillebror og kone og sige at de nok skal holde festen for os. Hvor fedt er det at ingen fra min familie er repræsenteret. De kan jo sagtes sige det de fik alle en rigtig god fest hvor lle kom.

anjann :thanks:

Hvor er de bare dumme :bearhug: - aflys det hele og bestil en rejse til hawaii -der kan man blive gift på stranden - så kan i nyde det helt for jer selv... :cheerleader3: I får :thumbsupsmileyanim: herfra

knus

0

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::bearhug::thanks::cheerleader3::boohoo::):blink::pokey::blink::pokey:

Jeg mangler ord for hvad jeg tænker... Både af medfølelse til dig og din kommende mand og af vrede imod din familie der åbenbart ikke fatter en dyt!

Jeg håber i vælger det i føler bedst for. Hvis det er at aflyse hele dynen og rejse til den anden side af kloden og stå i vandkanten og blive gift (som kejzer foreslår)- SÅ GØR DET! Familien kan jo ikke blive mere dumme end de er nu!

Alt godt til dig!

Hanne

(Kan varmt anbefale Vietnam) :heart:

0

Jeg er rystet! Kollektivt afbud på den måde... Det er simpelt hen SÅ... :bask:

De burde netop være beærede over at være inviteret - Jeg har selv stået i den situation, at jeg har måttet frasortere en del af min familie, fordi vi kun holder en lille fest for de nærmeste. Min familie har dog været meget forstående og de glæder sig alle til at komme til receptionen.

Man må sige, at I på den hårdeste af alle tænkelige måder har fået sorteret i (i første omgang) vennekredsen, og nu til brylluppet at få sorteret i familien.

For din kærestes families skyld og for de andre, som kommer, ville jeg nok ikke aflyse, men jeg kan godt forstå, hvis du er meget skuffet. Stor cadeau til din tante og onkel, som står fast og ikke brænder jer af.

Nyd de menesker, som er der for jer - og så har resten jo bevist, hvad I betyder for dem.

Jeg tror, at I får en fantastisk dag! Fokusér på det gode og de gode mennesker i jeres liv - det er dér, I får styrken fra.

-Kirstine

0

Åh Anjann !!!!!!!!!!

Ved godt du har fået mange - men du SKAL have lidt flere af mig !!

:thumbsupsmileyanim::bestwishes::biggrin:

Vær glad for dem som kommer og hold den fest som I vil have !! Hvis familien er så sippe at de ikke vil onde jeg selv at vælge hvem der skal med, så har de ikke fortjent at dele jeres glæde !

Se positivt på det og fortæl dig selv at der kommer PRÆCIS de mennesker med til Jeres bryllup som der skal !!!!! Dem der kommer er mennesker som har jer to ( og de tre små engle ) i deres hjerte og som elsker jer for dem I er og kan glæde sig på JERES vegne !!!

Anjann - pas på dig selv og din kommende mand - og NYD dit kommende bryllup og så positivt på det - synd for dem ! :pokey:

0

ej hvor bliver jeg helt trist på jeres vegne :pokey:

Det er simpelthen dårlig stil at melde afbud på den måde. så ved man hvor vigtig man er for ens familie. Stor respekt for din tante, onkel, bror og kone at de stadig støtter dig. hvad med din mor og far, kommer de?

0

Annonce ♥

Hej piger

anjann :pokey:

Jamen søde altså... Nu har jeg fulgt med i slagets gang her og er da også nød til at komme med min ydmyg mening... De sku skamme sig sku de... Tænk sig at gå i så små sko... det forstår jeg altså ikke... dette er jo en dag der skal handle om dig og din mands kærlighed og ikke om deres børnefornærmethed... Vi havde selv det problem med min mans familie, dog ikke i så stort et omfang... Men vi valgte simpelthen bare at sige, det må være deres problem, vores kærlighed bliver ikke mindre af den grund og vores fest ikke mindre betydlig.... i havde et brag af en fest med dem der kom og følte os elsket og værdsat.... Kan kun sige til dig at tabet er deres og at du ikke skal lade dem vinde ved at aflyse det hele... hold fast i at jeres kærlighed skal fejres og at det stadig er en vigtig dag for jer og overvej så istedet for om I skal ændre det til en lille hyggelig reception og så måske tage på et brag af en bryllupsrejse...

Håber at det hele løser sig for jer... Og tillykke med kærligheden...

Knuz Trine

0

Det er altså bare lidt mærkeligt - sidder og tænker; hvem pokker vælger om de vil komme til at bryllup ud fra hvem andre der er inviteret?

Altså, man kommer vel for Brudeparret skyld og ikke for at snakke med sine søskende??? Hm, meget mærkeligt altså.

Jeg synes, at I skal fortsætte planlægningen, som I ellers ville have gjort. Om der kommer de mennesker fra eller til, skal ikke ødelægge jeres dag.

De gæster der kommer er de mennesker der holder aller mest af jer og kan se ud over deres egen næsetip - og de er da meget mere ved at holde fest med...

0

Åh Anjann !!!!!!!!!!

Ved godt du har fået mange - men du SKAL have lidt flere af mig !!

:thumbsupsmileyanim::bestwishes::biggrin:

Vær glad for dem som kommer og hold den fest som I vil have !! Hvis familien er så sippe at de ikke vil onde jeg selv at vælge hvem der skal med, så har de ikke fortjent at dele jeres glæde !

Se positivt på det og fortæl dig selv at der kommer PRÆCIS de mennesker med til Jeres bryllup som der skal !!!!! Dem der kommer er mennesker som har jer to ( og de tre små engle ) i deres hjerte og som elsker jer for dem I er og kan glæde sig på JERES vegne !!!

Anjann - pas på dig selv og din kommende mand - og NYD dit kommende bryllup og så positivt på det - synd for dem ! :pokey:

Jeg kunne ikke sige det bedre selv.. men du får lige et :unsure: med på vejen.

/Rikke (der sidder og tuder på jeres vegne :boohoo:)

0

Annonce ♥

Jeg kan ikke sige så meget andet end de trøstende ord du har fået med på vejen, andet end at jeg VIRKELIG føler på jeres vegne. Men tror også det er vigtigt at I fastholder jeres kærlighed, I har hinanden og I har formået at støtte hinanden gemmen det værste et mennseke kan udsættes for, og så hele tre gange... Det viser hvor stor jeres kærlighed er og det skal familien ikke have lov til at ødelægge.

Håber I får en dejlig dag, trods alt. Husk at I fejre I har hinanden og ikke familien og glæd jer så over at dem der kommer, er dem I kan regne med, og det er vel det der betyder noget i længden.

:pokey::thumbsupsmileyanim::bestwishes::biggrin::unsure::boohoo: Herfra også. (Dem kan man aldrig få nok af i sådan en situation.)

Krydser fingre for jer og klemmer nok også en lille tårer på jeres vegne. :boohoo:

0

Jeg er rystet! Kollektivt afbud på den måde... Det er simpelt hen SÅ... :bask:

De burde netop være beærede over at være inviteret - Jeg har selv stået i den situation, at jeg har måttet frasortere en del af min familie, fordi vi kun holder en lille fest for de nærmeste. Min familie har dog været meget forstående og de glæder sig alle til at komme til receptionen.

Man må sige, at I på den hårdeste af alle tænkelige måder har fået sorteret i (i første omgang) vennekredsen, og nu til brylluppet at få sorteret i familien.

For din kærestes families skyld og for de andre, som kommer, ville jeg nok ikke aflyse, men jeg kan godt forstå, hvis du er meget skuffet. Stor cadeau til din tante og onkel, som står fast og ikke brænder jer af.

Nyd de menesker, som er der for jer - og så har resten jo bevist, hvad I betyder for dem.

Jeg tror, at I får en fantastisk dag! Fokusér på det gode og de gode mennesker i jeres liv - det er dér, I får styrken fra.

-Kirstine

Hej piger

anjann :thumbsupsmileyanim:

Jamen søde altså... Nu har jeg fulgt med i slagets gang her og er da også nød til at komme med min ydmyg mening... De sku skamme sig sku de... Tænk sig at gå i så små sko... det forstår jeg altså ikke... dette er jo en dag der skal handle om dig og din mands kærlighed og ikke om deres børnefornærmethed... Vi havde selv det problem med min mans familie, dog ikke i så stort et omfang... Men vi valgte simpelthen bare at sige, det må være deres problem, vores kærlighed bliver ikke mindre af den grund og vores fest ikke mindre betydlig.... i havde et brag af en fest med dem der kom og følte os elsket og værdsat.... Kan kun sige til dig at tabet er deres og at du ikke skal lade dem vinde ved at aflyse det hele... hold fast i at jeres kærlighed skal fejres og at det stadig er en vigtig dag for jer og overvej så istedet for om I skal ændre det til en lille hyggelig reception og så måske tage på et brag af en bryllupsrejse...

Håber at det hele løser sig for jer... Og tillykke med kærligheden...

Knuz Trine

PU HA - er enig med alle herinde og ovenstående to opsummerer meget godt mine egne tanker. Hold fast i jeres kærlighed og jeres beslutning om at holde festen. På dagen skal I glæde jer over dem, som har valgt at fejre dagen og jeres kærlighed sammen med jer. I skal ikke spilde et minut på at tænke på dem, som ikke så hvor stor en ære det er at blive inviteret til at være med til at fejre jeres store dag.

Familie er desværre ikke noget man selv vælger :biggrin:

Hvor er det I skal giftes og hvornår? Jeg sidder klar med kalenderen og har virkelig lyst til at komme og kippe med flaget og kaste ris på jer på jeres store dag, for den opførsel I er ude for fra familiens (læs: børnehavens) side fortjener ingen.

:pokey:

PS! Sætter gerne gang i BK-tæskeholdet... :bask: skal bare have et par adresser :bestwishes:

0

Som de andre siger så må din familie sejle i deres egen sø, at de kan være det bekendt....! Det lyder til at de alle er prinsessefornærmede, dem om det.

DErudover gør det mig ondt at høre om jeres tre engle, de er heldigvis altid i jeres hjerter.

Det lyder som om I har været rigeligt modgang igennem, jeg håber på bedre tider for jer snarest muligt.

:pokey::thumbsupsmileyanim::bestwishes::biggrin::unsure::boohoo::boohoo::angry:HUUG:td::o:unsure::unsure::unsure:

Knus Jane.

Ps. Måske skal din fætter til svendegilde, jeg har ofte været det på en lørdag. Så måske er der én der har rent mel i posen.

0

Ihhh hvor kan jeg bare godt følge dig. :bask: :bask: :thumbsupsmileyanim: Sku de ha'

Vi havde lidt samme problem ved vores bryllup. Vi skulle skære ned fordi det var et dobbeltbryllup med min storebror. Så størstedelen af familien blev skåret fra (vi er alle ud af meget store familier) dog ville vi gerne have mormor og morfar med, men da de ikke har bil, var vi nødsaget til at finde nogen de kunne køre med, dvs. nærmest boende moster og onkel. Vi fik et brev fra min morfar hvori der stod, at når det skulle være på bekostning af moster og onkel, så kom de ikke... Og mosteren og onklen har vi aldrig hørt fra... :biggrin: siger jeg bare...

Ikke nok med det, så blev min mands familie ret forargede, han er gjort arveløs osv. Og min svigermor ødelagde vist dagen godt og grundigt for min mand, så han til sidst måtte bede hende holde sin K Æ F T... noget med hun ville vide hvem alle var og hvorfor de var inviteret!!!! - Så nu har vi ikke snakket med hende siden... Weeee :bestwishes:

meget ofte har vi undret os op til brylluppet - hvorfor kan folk ikke holde deres mening for dem selv...? og hvorfor kan dem der så er inviteret ikke bare komme og nyde dagen...? - men til sidst skal det siges at vi alligevel havde en helt fantastisk dag og det er jeg sikker på i også får. Vi valgte at kræse lidt mere om de gæster der kom, for de penge der ellers var budgetteret med. Og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Held og lykke med den store dag, lad endelig ikke de "små" negative ting overstråle de mange positive ting den dag, Det er jeres dag og ingen andens... :pokey:

0

Hej Piger

Og tusinde takker for alle jeres gode råd. Lige nu er situationen at 31 har meldt afbud og vi mnagler stadigvæk nogle :denmarkflag: Vi ved hverken ud eller ind hvad vi skal gøre. Min svigerinde har spurgt hvorfor vi ikke bare inviterer mine mors søskende med for at rede tråden ud, men faktummet er at så er det 6 mere der skla med og vi har i forvejen ikke ret mange med fra michael familie med. Jeg synes simpelthen ikke de kan være det bekendt. Det er jo ikke fordi de ikk er inviteret med til brylluppet. Det er alle samt til reception bagefter, men det er åbentbart ikke nok.

Desværre er der kommet mange negative stemninger i min familie altså søster, bror og forældre. Disse er i øjebikket ved at kvæle vores glæde ved brylluppet. Har sagt til Michael at de skal reddes ud i dag, gider ikke mere. Og hvis folk ikke vil høre på hvad vi har at sige ( mine forældre), tja så er de ikke velkomne.

Anjann

Der håber på dagen idag bliver bedre end den sidste uge

0