AnjaSL

Simpelt tip til tykke øjenvipper

26 indlæg i dette emne

Det er ofte der efterlyses hvilken mascara der giver tykke øjenvipper. Hemmeligheden bag er nok i større grad påføringsteknikken frem for mascaraen alene.

Når du smører mascara på øjenvipperne skal det påføres i zigzag bevægelser så den ikke danner klumper. Påfør KUN ÉT LAG AD GANGEN! Lad tørre i 20-30 sekunder. Påfør et nyt lag. Lad tørre i 20-30 sekunder osv. ind til du har den ønskede tykkelse. Det er tørretiden/ventetiden, der er hele fidusen bag de tykke øjenvipper.

Det er som sådan ikke ny viden - jeg har blot først testet teorien nu - og jeg har aldrig haft så tykke øjenvipper som nu - og så endda med den samme mascara som jeg plejer at bruge :cheerleader3: Hermed er tippet givet videre :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ofte der efterlyses hvilken mascara der giver tykke øjenvipper. Hemmeligheden bag er nok i større grad påføringsteknikken frem for mascaraen alene.

Når du smører mascara på øjenvipperne skal det påføres i zigzag bevægelser så den ikke danner klumper. Påfør KUN ÉT LAG AD GANGEN! Lad tørre i 20-30 sekunder. Påfør et nyt lag. Lad tørre i 20-30 sekunder osv. ind til du har den ønskede tykkelse. Det er tørretiden/ventetiden, der er hele fidusen bag de tykke øjenvipper.

Det er som sådan ikke ny viden - jeg har blot først testet teorien nu - og jeg har aldrig haft så tykke øjenvipper som nu - og så endda med den samme mascara som jeg plejer at bruge :cheerleader3: Hermed er tippet givet videre :thumbsupsmileyanim:

Det er nemelig rigtig.

Et tip mere. Tag en gammel marcara, vask børsten grundig, brug den mellem lagene af maskare. På den måde klumper det ikke.

Resten af den gamle maskara, tja - den må lade livet.

0

Del dette indlæg

PERFEKT :thumbsupsmileyanim:

Tror lige jeg omdøber tråden til "makeup-tips" :cheerleader3:

Kom glad kom fluks.... giv os dine bedste makeup tips :cheerleader3: Jeg kunne fx godt tænke mig at vide hvad "primer" er, som anbefales at lægge under sin øjenskygge.

Redigeret af AnjaSL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når nu du alligevel har mandelolien fremme for at give din hårdt tiltrængte neglebånd en lille tur ....husk det nu, det gør underværker for dine stakkels fingre!!.......(det skinner slet ikke igennem at jeg er negletekniker vel.... :thumbsupsmileyanim: )...

Nå, men back on track.

Når mandelolien alligevel er fremme (kan købes i matas) så gnid en dråbe ind i dine øjenvipper og lad sidde natten over, olien samt massagebevægelsen stimulere hårvæksten og styrker håret, hvilket resulterer i længere vipper der ser tydeligt mere velplejede ud. (længere fordi de styrkes og derved ikke falder ud så tidligt!)

-----------------------------------------------

Et andet godt trick jeg bruger er til læberne...

I kender det godt, læbestiften skal enten påføres flere gange i løbet af aftenen eller også må man leve med at den er næsten helt væk sidst på aftenen. Og alle de langtidsholdbare læbestifter som lover himlen....de er sgi også væk efter en god fest..hehe

MEN der er hjælp at hente omend processen er lidt omstændelig.

1. når du lægger din foundation, så læg og et lag på dine læber - gerne to gange, hvor du lade læberne tørre ind imellem

2. Derefter tegner du læberne fuldt op med en læbeblyant i samme farve som læbestiften.

3. Herefter påfører du din ønskede læbestift.

4. du blotter nu med lidt papir

5. ovenpå ligger du nu et tykt lag pudder(evt. med en smule foundation i bunden)

6. gentagn trin 2 og 3 og læg til sidst en smule gloss øverst hvis ønsket.

NU har du en læbestift som ikke forsvinder, for selvom første "lag" bliver slidt af under middagen så kan det ikke ses da andet lag ligesom skinner igennem...hehe

--------------------------------------------------------------------

Primer er ikke den lyse skygge som du lægger på det fulde øjenlåge.

Derimod er det en slags base, som ofte fåes i creme/gelform. Som gør at øjenskyggen derved holder længere. I praksis fungere basen sådan at danner en usynlig bariere ml. øjenlåget og make uppen, sådan at øjenskyggen ikke bliver absorberet og heller ikke flyder ud.

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

PERFEKT :thumbsupsmileyanim:

Tror lige jeg omdøber tråden til "makeup-tips" :cheerleader3:

Kom glad kom fluks.... giv os dine bedste makeup tips :cheerleader3: Jeg kunne fx godt tænke mig at vide hvad "primer" er, som anbefales at lægge under sin øjenskygge.

Ved ikke om det er det jeg bruger hvis jeg skal til fest.

Men jeg har en gang fået sådan noget creme noget...det minder nok mere om voks..som jeg smører på øjet og lader det tørre og lægger jeg øjenskyggen på øjnene...det er sådan at farven næsten limer til øjet så det ikke "falder ned" hend under aftenen...er det til at forstå??

Jeg bruger det ofte hvis jeg skal ha´ lidt farve på...sådan turkis eller sådan...så får jeg ikke turkise render under øjnene!!

0

Del dette indlæg

Det er nogle rigtig gode forslag og tips til make-up... For at fuldende læbestiften i både udseenden og holdbarhed, er de en god ide at købe en tandbørste (soft) og lige børste læberne engang inden man begynder med foundation og stift og streg... det giver en god effekt af lidt "hævede" læber også ser de bare rigtig kyssa agtige ud. Samtidig fjerne du også de døde hudceller så farven kan holde bedre!

Mange smil fra Mette :yeah:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hurtige hverdags-tips - ej avancerede og ikke helt efter bogen

Et tip til tætte/tykke vipper:

Når du påfører øjenskygge, så giver du lige vipperne lidt øjenskygge nedefra og opefter, hvorefter mascara påføres.

Et tip til at holde på øjenmakeup'en:

Læg make-up'en. Luk øjnene og spray en hurtig gang over dine lukke de øjne/ansigt med din hårspray.

0

Del dette indlæg

Hurtige hverdags-tips - ej avancerede og ikke helt efter bogen

Et tip til tætte/tykke vipper:

Når du påfører øjenskygge, så giver du lige vipperne lidt øjenskygge nedefra og opefter, hvorefter mascara påføres.

Et tip til at holde på øjenmakeup'en:

Læg make-up'en. Luk øjnene og spray en hurtig gang over dine lukke de øjne/ansigt med din hårspray.

Det lyder ikke særlig sundt! Øjenlågene har en virkelig tynd og sart hud, og har man bare den mindste smule sart hud, tror jeg hårsprayen er en kende for skrap at påføre øjenlågene - specielt når der nu findes primere, som er udviklet til det samme ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige været i MAC for at købe en primer. Ekspedienten spurgte mig, om hvad jeg skulle bruge den til. Jeg sagde, at jeg havde hørt, at den var et godt underlag, så huden ikke absorberer øjenskyggen. Fik at vide, at det hjælper primeren ikke på. Primeren minimerer fx rødmen på øjenlågene, hvis man fx ikke ønsker at have øjenskygge på. Hun anbefalede mig i stedet for en øjenskygge-creme-blyant i beige/champagnefarvet, som jeg skal lægge på æjenlåget og gnide ud med enten en finger eller en børste, så det ligger i et tyndt lag. Den "klæber" æjenskyggen til. Man kan også købe den i andre farver, men som hun sagde - den champagnefarvede kan man bruge til alle farver - mørke som lyse..... og hun har ALTID den under sine øjenskygger - den er genial som hun sagde.... så nu har jeg købt sådan en :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Man kan lære noget af at læse i sin Matas reklame :thumbsupsmileyanim:

Har netop læst disse tips fra stylisten Søren Hedegård:

1. Rens altid din mascara grundigt af før sengetid. Det er vigtigt, at du bruger den rigtige rensecreme alt efter, om det er vandfast eller vandopløselig mascara, du bruger. Du kan altid købe et renseprodukt, der matcher din mascara.

2. Bruge hver dag en god øjencreme, og massér den forsigtigt ind på begge øjenlåg og ind i vipperne og lad den sidde natten over. Det bevarer vipper-nes smidighed og elasti-citet og svarer til, at du gi'r dit hår og din hoved-bund en fugtighedskur.

3. Prøv at begynde med en primer, inden du lægger din mascara. En primer er en usynlig eller hvid mascara. den fortykker hvert enkelt hår under den farvede mascara og giver dine vipper et tættere og længere udseende.

4. Når du lægger mascaraen: Begynd med at komme mascara på hele vippen første gang. Vent et lille øjeblik. Kom derefter 1-2 lag mere på, men nu kun på den yderste halvdel nærmest øret. Begynd med overvipperne, og lad dem tørre, før undervipperne får mascara på.

5. Er dine vipper meget sparsomme, så prøv at sup-plere med løse "single"-vipper, som limes ind imellem de na-turlige vipper som små buketter. Det kræver lidt øvelse, men er slet ikke så vanskeligt, som du måske tror.

Kopieret fra Matas' hjemmeside

0

Del dette indlæg

Har lige været i MAC for at købe en primer. Ekspedienten spurgte mig, om hvad jeg skulle bruge den til. Jeg sagde, at jeg havde hørt, at den var et godt underlag, så huden ikke absorberer øjenskyggen. Fik at vide, at det hjælper primeren ikke på. Primeren minimerer fx rødmen på øjenlågene, hvis man fx ikke ønsker at have øjenskygge på. Hun anbefalede mig i stedet for en øjenskygge-creme-blyant i beige/champagnefarvet, som jeg skal lægge på æjenlåget og gnide ud med enten en finger eller en børste, så det ligger i et tyndt lag. Den "klæber" æjenskyggen til. Man kan også købe den i andre farver, men som hun sagde - den champagnefarvede kan man bruge til alle farver - mørke som lyse..... og hun har ALTID den under sine øjenskygger - den er genial som hun sagde.... så nu har jeg købt sådan en :thumbsupsmileyanim:

Jeg købte sådan en ting fra Gosh. Den ligner en lang læbestift, som man smører på øjnene i stedet for på læberne. Og så lægger man øjenskyggen ovenpå. Det var en her fra BK, der gav mig tippet, hvis man fx skal have Gosh Effect Powder til at blive på øjenlågene. Men jeg bruger den nu altid under min øjenskygge, som bliver meget flottere i farven, og den holder bare hele dagen.

Jeg har købt den i hvid, så passer den til alle farver øjenskygge. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte sådan en ting fra Gosh. Den ligner en lang læbestift, som man smører på øjnene i stedet for på læberne. Og så lægger man øjenskyggen ovenpå. Det var en her fra BK, der gav mig tippet, hvis man fx skal have Gosh Effect Powder til at blive på øjenlågene. Men jeg bruger den nu altid under min øjenskygge, som bliver meget flottere i farven, og den holder bare hele dagen.

Havde fået anbefalet Mac og synes også deres makeup er super fedt - men kunne jo så bare have nøjedes med den hvide Gosh blyant jeg lige er kommet i tanke om, at jeg har liggende herhjemme :biggrin: og sparet de 130 kr... :wacko:

0

Del dette indlæg

Havde fået anbefalet Mac og synes også deres makeup er super fedt - men kunne jo så bare have nøjedes med den hvide Gosh blyant jeg lige er kommet i tanke om, at jeg har liggende herhjemme :cheerleader3: og sparet de 130 kr... :wacko:

Nu fandt jeg ud af, hvad den hedder:

GOSH waterproof eye shadow - og som jeg nævnte, så ligner den en læbestift lidt...

Den får virkelig perlemoren i øjenskyggen frem! :biggrin:

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Jeg vil da godt lige komme med et tip til de perfekte øjenvipper: Maybelline's mascara Sky High Curves. Den holder virkelig hvad den lover, den både forlænger og buer mine vipper - og jeg behøver ikke stå og smøre på i zig zag bevægelser, vente 30 sekunder, smøre på igen, vente etc. Den er der med det samme. Min mor troede i lang tid, at jeg brugte falske øjenvipper :thumbsupsmileyanim:

Billedet er fra Maybelline's hjemmeside, og mine vipper ser ud fuldstændig som hendes, når jeg har mascara på. Det jeg godt kan lide ved den er, at vipperne stadig ser naturlige ud, de ligner ikke et helt spindelvæv. Og til 80 kr er det da slet ikke et dårligt resultat.

Det skal lige siges, at det ikke skal være den vandfaste, den er ikke lige så god.

post-22473-1191073612.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg mener at have læst at base kan bruges i ansigtet inden foundation.

Har jeg fået den helt galt i halsen?

Jeg bruger Photo Finish fra Smashbox under min foundation. Den gør huden mere fin og glat, så man kan lægge foundation'en på i et jævnt og flot lag.

Til øjnene bruger jeg også Gosh' vandfaste stift, så holder øjenmakeuppen hele natten!

For at undgå øjenskygge-drys under øjet, så læg/drys et godt lag pudder under øjet inden du lægger makeuppen. Hvis øjenskyggen drysser ned under øjet, er den nem at børste væk bagefter. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Jeg sværger til eye shadow base fra Racine, som underlag til min øjenskygge. Den er rimelig i pris (holder flere år) og så sidder øjenskyggen samme sted som man satte den inden man gik i byen hele natten 's* Racine forhandles ikke i butikker, men hvis ikke i har en veninde der forhandler det, så må det kunne findes på nettet.

Når jeg ikke har kunnet få Racine, så har jeg købt Art Deco. Den forhandles hos forskellige skønhedsklinikker, men jeg så på et tidspunkt, at Salling i Århus havde det, ellers må det ligeledes kunne slås op på nettet.

Ellers er her et par tip:

1. Hvis dine øjne sidder for tæt kan der kan lægges en lys skygge i øjenkrogen. Hvis de sidder for langt fra hinanden kan der lægges en mørk.

2. som hovedregel skal de ting man vil fremhæve ved sit ansigt gøres lysere, mens de mindre heldige ting skal gøres mørkere.

3. Eyeliner på den våde kant af øjet, trækker øjet sammen (god mod store øjne) mens eyeliner langs vippekanten får øjnene til at se større ud og vipperne tættere ud.

hilsen fjumse

0

Del dette indlæg

Hejsa,

3. Eyeliner på den våde kant af øjet, trækker øjet sammen (god mod store øjne) mens eyeliner langs vippekanten får øjnene til at se større ud og vipperne tættere ud.

hilsen fjumse

Jeg lærte dengang som model, at hvis du gerne vil fremhæve øjnene, så læg en HVID eyeliner på den våde kant i øjet, og Sort ved vipperne, men kun på halvdelen. Altså fra øret af og ind til midten.

Siden da har jeg altid brugt den hvide, og kunne aldrig drømme om at bruge andet. Den sorte er jeg så gået lidt væk fra, og undvære helt ved vipperne, men nøjes med mascare på de nederste vipper, som supplere fint.

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke hvor hurtigt du bruger en mascara op, men mange har dem til at ligge i flere måneder. Vandet bliver hurtigt for gammelt, og medvirker derfor til at masara'en harskner før tid, og kan dermed irritere øjnene, hvis de er det midste sarte.

Jeg bruger også altid tippet med hårlakken over makeuppen når jeg skal i byen. Jeg har alligevel flydende foundation på, der tilstopper huden, og skaber en barriere mellem huden og lakken. Men dagen efter står den altid på ansigtmaske osv, da alkohol, burgere og foundation ikke er sundt for huden.

Til hverdag bruger jeg mineralmakeup. Det arbejdes ind i huden, så det bliver hvor det skal (men er temmelig dyrt, og knapt så dækkende) og virker plejende på huden.

Mht kunstige negle, så se om der ikke er nogle i dit område lige op til brylluppet der skal bruge neglemodeller. Har flere gange fået lavet negle af elever og de er lige så gode som dem man får lavet på klinikker. Eleverne er dog noget længere tid om det, men de har en lærer der sørger for perfekte resultater. Dette er som regel gratis, men nogle få steder betaler man for materialerne (50-100kr).

Til negleteknikkeren: Troede egentlig mandeloliens molekyler var for store til at trænge gennem neglen/de kunstige negle og derfor kun laver en beskyttende hinde derpå. Ved i hvert fald at hovedingrediensen i solar-oil er sesamolie, da denne olie har meget mindre molekyler. Men ret mig hvis jeg tager fejl.

Jeg har tusindvis af gode makeup tips osv, men kan ikke skrive dem alle her. Send en pm hvis der er noget specifikt i ønsker tips til...

Redigeret af Nielsen to be..
0

Del dette indlæg

Det er korrekt at netop solar-oil er fantastisk at bruge fordi den netop virker på flere fronter.....(dvs. både hærder gele-neglene ekstra og blødgøre neglebåndene) hvor f.eks. mandelolie hovedsageligt blødgøre neglebåndene..... MEN hvis neglene (især kunstige negle) er lavet ordentlig behøver de ikke mere hærdetid når man har forladt kundestolen - og på folk som har deres egne negle og ikke kunstige, så er mandelolie bare perfekt jo... og billigt...

Desuden vil jeg lige hurtigt indskyde at det er en stor misforståelse at (også blandt enkelte negleteknikere) at man kna blødgøre igennem en hærdet gele-negl - det kan man nemlig ikke. Og man ønsker heller ikke at gøre det, da dette ville mindske holdbarheden af de kunstige negle, fordi ens naturlige negle ville modarbejde det kunstige materiale der er lagt ovenpå.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer