Sign in to follow this  
Followers 0
Husse

Bryllups datoen

50 posts in this topic

Vi skal giftes i 2009, vi havde egentlig valgt datoen d. 4-7-09 men der kan vi ikke få det sted vi har set os varmt på.

Nåe men så var der forslag om at flytte det tilbage men en dato der hedder 27-6-09 kan jeg simpelthen ikke forlis mig med,

jeg synes det er sådan nogle grimme tal sammen. Vi overvejede så d. 8-8-09 men det synes jeg også er lidt fjollet,

så nu er vi ude i noget der hedder at blive viet om fredagen og så velsignet om lørdagen, så datoen vil hedde 7-8-9.

Jeg tror slet ikke på numerologi og den slags jeg synes bare tallene er grimme sammen, kan ikke helt forklare det.

Er jeg meget underlig eller er der andre der har det sådan?

(jeg vil lige tilføje at jeg altså ikke er en kæmpe Zilla der synes ALT skal være perfekt, tvært imod, jeg har bare en eller anden ide omkring datoen)

0

Annonce ♥

Hejsa

Vi har snakket om hvornår det skal være og det endte med i år 2009.... Vi har snakket frem og tilbage om dato... Vi snakkede om 9 maj og 12 september 2009.... Men jeg vil ikke have den skal ramme tæt vores fødselsdage. da kæresten har den 3 maj så vi endte med 12 september 2009... det passer fint til os begge... Så kan vi nemt huske det.... da vi begynde at være sammen den 12 juni 2005, så den rammer lige den 12:-)

Nu skal vi bare planlægge:-)

er i begyndt at planlægge?

Betina

0

Hejsa.

hmm jeg har nu ikke lige tænkt over om tallene ikke passede sammen. Vi skal giftes d. 02-08/08 Datoen blev valgt udfra at min storebror kunne være til stede (han skal føre mig op ad gulvet), musikken kunne og at feststedet havde det store lokale ledigt!

Som den eneste dato var det den 02-08-08 der kunne opfylde det. :thumbsupsmileyanim:

Men når jeg kikker på tallene sys jeg de er ok :denmarkflag:

0

Jeg ville faktisk helst giftes i august eller september - mest pga forventninger til godt vejr.

Det viste sig så, at feststed og kok kom til at være afgørende, så vi skal vies 21.06.08. Den dato er ok for mig - og en af fordelene er, at det er årets længste dag, ergo er natten meget lys, og det er jeg faktisk rigtig glad for!

Til sidst, men ikke mindst, - min kommende mand kan vist godt huske denne dato! :thumbsupsmileyanim:

Dorte.

Edited by missC
0

Annonce ♥

Min kæreste og jeg blev kærester på min 21-års fødselsdag, han friede i Mozambique på vores 2-års dag og min 23-års fødseldag, og vi skal giftes næste år på vores 4-års dag og min 25-års fødselsdag.

Glæder mig helt vildt til alle tiders bedste fødselsdagsgave!!!

0

Om tallenes betydning ved jeg ikke en disse, ej heller om de passer sammen. Jeg foreslog den 31.05.08 da jeg afsluttede min uddannelse på denne dato i 1995 og har været glad for min uddannelse siden. Den var kæresten med på. Men desværre var hans ex-kæreste som han ikke har været sammen med i 11,5 år, men som han har et barn sammen med, ikke enig, så hun har planlagt rejse med drengen med hjemkomst den 31.05.08 på trods af at hun vidste at vi skulle giftes den dag. Så nu har vi flyttet det til den 12.04.08 og det betyder ikke en hujende fis. Det afgørende er at vi bliver gift. I starten var jeg selvfølgelig ked af det, for det var bare så træls at en anden kvinde skulle bestemme hvornår jeg skulle giftes.

0

Hej.

Nej tallene for mig betyder ikke noget. Vi har valgt d. 29. marts 2008, fordi feststedet var ledigt på det tidspunkt. Vi ville have, at det skulle være til næste år, og der var kun den weekend og to weekender i november ledige, så vil valgte denne dato. Det passer også med, at det er 2 uger inden min kærestes 30 års fødselsdag, så vi snyder hans venner for at lave en kæmpe peberkværn (og det sætter jeg stor pris på) :denmarkflag:

Jeg havde ellers altid forstillet mig, at jeg skulle giftes sidst på foråret, om sommeren eller på vores årsdag, men nu er jeg blevet rigtig glad for den dato, som vi har valgt. Jeg ønskede nemlig heller ikke, at vi skulle vente et år længere.

Jeg ved ikke om jeg er "talblind" eller noget, men jeg kan simpelthen ikke se eller høre, at tal lyder grimme sammen, for mig er der ikke forskel imellem d. 27.6.2009 og d. 4.7.2009. :) Der er vi alle heldigvis forskellige. Men derimod kan jeg da godt se, at det ville være smart at have datoen 7.8.9, men det er kun pga. lethedens skyld (og så manden har lettere ved at huske). Jeg synes selvfølgelig også, at man skal vælge en speciel dato, hvis den betyder noget særligt for en. Jeg håber, at I finder ud af en dato, som I begge kan lide. :thumbsupsmileyanim:

Venlige hilsner fra V.A..

Edited by V.A.
0

Vi har valgt vores dato efter hvornår folk havde lang weekend. Vi skal nemlig giftes i Danmark fredag d. 2-5-08 og derefter holde reception i Holland om søndagen. Torsdag d. 1-5-08 er himmelfart og da mange derfor har fri om fredagen (også de hollandske gæster som skal til Danmark) valgte vi denne dato... Desuden har vi altid ønsket os et forårsbryllup.

(Min kæreste mener også at denne dato er let at huske fordi han bare skal lægge 3 til datoen, altså 2 + 3 er 5, 5 + 3 er 8 = 2-5-8) Sådan er det når man har en teknisk kæreste.... :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Er jeg meget underlig eller er der andre der har det sådan?

Du er ABSOLUT helt sikkert ikke den eneste der har det sådan!! Der er en masse små brikker som gerne skulle falde på plads, før man får den helt "rigtige" fornemmelse, mht sin bryllupsdag. Nogle detaljer går man mere op i end andre, og datoen er så en meget vigtig brik for dig. Det er der ikke noget underligt i. Andre går ENORMT meget op i, hvilken kjole eller hvilket undertøj de skal have på - eller hvilket sted festen skal holdes. Så du er helt normal :thumbsupsmileyanim:

Vi blev gift d. 8.5.2004, og det var også en speciel dag for os. Vi lærte hinanden at kende (og blev kærester) tirsdag d. 8.10.2002, og ville egentlig gerne have været gift stort set med det samme. Det "tillod" mine søde forældre ikke (vent lige i hvert fald et år, Mette, så du er SIKKER på at det er ham du vil bruge resten af dit liv med - og det gjorde jeg så). Så vi sagde, at den første gang (i 2004) at en lørdag var d. 8. så ville vi giftes - og det passede med maj måned. Jeg ville gerne giftes inden jeg fyldte 30år i sommeren 2004, så det passede perfekt.

Det var vores lille historie til datoen :denmarkflag:

0

Da min kæreste friede, havde han allerede fundet datoen - det kunne jeg slet ikke stå for, for jeg kunne lige se for mig at han har siddet med en kalender og virkelig tænkt over det.

Det viser sig så at det faktisk er en dato der ligger meget tæt på både min farfar og farmors bryllupsdag og min kærestes farmor og farfars bryllupsdag. Ja så ender det jo så også med at blive Jokke og Maries bryllupsdag...

Vi har haft flere situationer, hvor vi har overvejet at flytte datoen, især fordi min bror og svigerinde kom med nyheden om at de skal have barn dagen før. Men vi har valgt at holde fast i datoen, og så håbe at hun går et par dage over tid :thumbsupsmileyanim:

0

Vi skal giftes d. 02-08-08. Jeg tror heller ikke på numerologi og alt det der, men jeg har et eller andet med at jeg ikke så godt kan lide ulige tal, og nogle tal ser forkerte ud.

Vi havde først snakket om 16/8, men mest på grund af at det passede godt ind i kalenderen.. men alligevel ikke da jeg skal på messe med arbejde der.

Så var det den 23/8, men den er helt galt for mig, 23 (ulige og slet ikke en dato jeg kan lide) :thumbsupsmileyanim: lidt skør er man vel..

Så blev det den 2/8 -08, 2 og 8 har altid været mine yndlingstal, så den dato er bare perfekt, og det er lige tal.. jubiiii

0

Så var det den 23/8, men den er helt galt for mig, 23 (ulige og slet ikke en dato jeg kan lide) :thumbsupsmileyanim: lidt skør er man vel..

Det er sjovt, at man ser så forskelligt på datoer. Den 23. august friede min kæreste på vores 4½ års dag, så vi prøvede at lægge det den dag i 2008, men feststedet var desværre ikke ledigt. Men d. 23 er en god dag for mig, da det jo er vores månedsdag. ;)

0

Annonce ♥

Vi skal giftes 24. maj 2008 og har valgt datoen, da det er en lørdag og vores 6 1/2 års dag. Så derfor er d. 24. lidt speciel for os.

0

men en dato der hedder 27-6-09 kan jeg simpelthen ikke forlis mig med,

jeg synes det er sådan nogle grimme tal sammen.

:fløjt: He-he, det er min fødselsdag, så i min verden fungerer de tal bare fint sammen! 27/6 = gaver og fødselsdagssang!

Iøvrigt blev vi gift på den "magiske" dato 070707 (ligesom 7 trillioner andre). Det var ganske og aldeles et tilfælde. Kime friede i december, vi ville afgjort have sommerbryllup og juni passede bedst feriemæssigt. Så var der kun tilbage at finde ud af hvilke weekender vi havde Kims store piger, for at forøge chancerne for at de begge var til stede (Ja, moderen til den mellemste holder meget skarpt på sine rettigheder, og kunne nemt have nægtet os at vi måtte få hende en anden weekend end den som er aftalt i statsamtet, uagtet at pigen skal være brudepige og det hele!).

Det var faktisk først da vi ringede til præsten og reserverede kirken, at han nævnte at det var en speciel dato. -Nå-ja, det er det jo ogsa.

Uanset, så er datoen jo her bagefter meget speciel for os, og det vil den jo også være for alle andre brude..

0

Altså.. Jeg får lyst til at kalde nogle af jer småskøre!! :fløjt: Men det er kærligt ment!!! Jeg kan godt forstå, at en dato kan betyde noget specielt for en, hvis man har oplevet noget specielt eller lignende. Og jeg ville også kunne forstå, at den 13. var træls, fordi det er et ulykkestal..

Men at ulige tal er grimme og at andre tal ikke passer sammen.. Det er da småskørt.. på den søde måde! :fløjt:

Hm.. Vi har udelukkende valgt vores dato (21.6.08) ud fra, at feststedet og kirken var ledig.. Det er de så ikke mere..

Janne.

0

Tak for jeres svar, det er da dejligt at vide jeg ikke er helt alene....

Altså.. Jeg får lyst til at kalde nogle af jer småskøre!! :fløjt: Men det er kærligt ment!!! Jeg kan godt forstå, at en dato kan betyde noget specielt for en, hvis man har oplevet noget specielt eller lignende. Og jeg ville også kunne forstå, at den 13. var træls, fordi det er et ulykkestal..

Men at ulige tal er grimme og at andre tal ikke passer sammen.. Det er da småskørt.. på den søde måde! :fløjt:

Hm.. Vi har udelukkende valgt vores dato (21.6.08) ud fra, at feststedet og kirken var ledig.. Det er de så ikke mere..

Janne.

Og ja det er sgu nok lidt skørt, tilgengæld synes jeg at så mange andre ting er fuldstændig tåbeligt at gå SÅ meget op i.

For mig at se er brylluppet én dag men datoen skal man huske resten af livet og fejre adskillige gange.

Så datoen og ringen betyder uendeligt meget for mig for det skal jeg ha hos mig for altid.

Det skal måske også lige nævnes at vi i starten snakkede om at få datoen tatoveret under vores vielsesring, i stedet for at få den indgraveret.

Og vi snakkede om at få en ring i glas så man kunne se tatoveringen igennem, men det ser ikke ud til at det kommer til at kunne lade sig gøre.

0

Annonce ♥

Da vi gik igang med at snakke dato, fandt vi ret hurtigt ud af, at d. 08.08.08 ville være helt perfekt for os. Heldigvis har det kunnet lade sig gøre med alting, så det er der, vi kommer til at sige ja til hinanden :fløjt:

Der er flere forskellige grunde til at det skulle være den dato:

1. Først og fremmest helt oplagt... den er nem at huske :)

2. Det er min kærestes yndlingstal

3. Det er et magisk tal + tre gentagelser er magiske

4. Jens brugte tallet otte meget, da han friede (og brugte derudover også tre.. der var altid tre ting at vælge imellem).

5. Når man lægger 8-tallet ned, bliver det et uendeligheds tegn. Kunne der være en bedre start på vores ægteskab? :fløjt:

0

Da vi gik igang med at snakke dato, fandt vi ret hurtigt ud af, at d. 08.08.08 ville være helt perfekt for os. Heldigvis har det kunnet lade sig gøre med alting, så det er der, vi kommer til at sige ja til hinanden :fløjt:

4. Jens brugte tallet otte meget, da han friede (og brugte derudover også tre.. der var altid tre ting at vælge imellem).

5. Når man lægger 8-tallet ned, bliver det et uendeligheds tegn. Kunne der være en bedre start på vores ægteskab? :fløjt:

Nåeeee :). Nu må jeg hellere få taget mig sammen og få læst om det frieri Loller :), smutter straks ind i dit index!

0

Hej Lollerberg,

Altså jeg har været inde og snage i din bryllupsplanlægning, fordi jeg vildt gerne vil læse om dette, men jeg kan ikke finde noget...

Janne.

0

Niks, for os betød tallene ikke en disse.

Vi valgte en weekend, hvor flest folk havde fri.

0

Annonce ♥

Hej

For mig betyder det noget, jeg vil gerne giftes på min mor`s fødselsdag, da hun er død og ikke kan komme med til mit bryllup :-(

Men det er også min svigermor`s fødselsdag, så jeg kan ikke helt finde ud af om det skal være denne dag alligevel.

0

Vores dato er d. 09.08.08 - en magisk dato for os, for det er nemlig vores 12-års dag...på dagen :fløjt:

Så det kunne ikke være anderledes :fløjt:

0

Nåeeee :). Nu må jeg hellere få taget mig sammen og få læst om det frieri Loller :), smutter straks ind i dit index!

Da vi gik igang med at snakke dato, fandt vi ret hurtigt ud af, at d. 08.08.08 ville være helt perfekt for os. Heldigvis har det kunnet lade sig gøre med alting, så det er der, vi kommer til at sige ja til hinanden :)

5. Når man lægger 8-tallet ned, bliver det et uendeligheds tegn. Kunne der være en bedre start på vores ægteskab? :)

Hej Lollerberg,

Altså jeg har været inde og snage i din bryllupsplanlægning, fordi jeg vildt gerne vil læse om dette, men jeg kan ikke finde noget...

Janne.

:) Jeg har jo så slet ikke skrevet om frieriet - big mistake. Det skal jeg nok snart få gjort noget ved

0

Datoen betyder desværre ikke noget særligt for os -endnu :fløjt:

Det blev den 20.09.08 da det var kærstens fri weekend *gg* (det er ikke altid lige nemt at planlægge med en kok i famillien)

0

Hej

For mig betyder det noget, jeg vil gerne giftes på min mor`s fødselsdag, da hun er død og ikke kan komme med til mit bryllup :-(

Men det er også min svigermor`s fødselsdag, så jeg kan ikke helt finde ud af om det skal være denne dag alligevel.

Hej Rikke,

Kan godt forstå, at du gerne vil giftes på din mors fødselsdag, når hun nu desværre ikke kan fejre dagen med dig. Men nu ved jeg ikke, hvor meget du ser din svigermor, men forestil dig at blive inviteret til hendes fødselsdag hvert år på din bryllupsdag.. :fløjt:

Janne.

0