Bolette

Michael & Bolette d. 15. august 2009

94 indlæg i dette emne

Velkommen til min planlægningstråd.

Efter at have været medlem herinde i en måneds tid, er jeg blevet nødt til at lave min egen planglægningstråd.

I april 2006 begyndte Michael og jeg at skrive sammen over dating.dk og allerede efter en uge mødtes vi første gang på en date i Zoo i København. Allerede der vidste jeg at han var noget helt specielt og vi blev lynhurtigt uadskillelige. Michael havde bestilt en rejse til Bulgarien sammen med sine to søstre lang tid inden han mødte mig, men han kunne ikke li' tanken om at efterlade mig hjemme i DK, så lynhurtigt fik vi lavet det sådan at jeg kom med, og vi dermed var på vores første ferie sammen i juli 2006. Alt gik meget hurtigt med os, og i december 2006 flyttede jeg ind til Michael i hans lejlighed.

I midten af marts 2007 spurgte Michael om jeg ville gifte mig med ham. Umiddelbart synes jeg at det var meget tidligt i vores forhold, men da jeg på ingen måde kunne forholde mig til tanken om ikke at skulle være sammen med ham for altid, sagde jeg lynhurtig ja. I lang tid har vi bare ladet det være ved at "vi på et tidspunkt skal gifte", og har egentlig ikke gjort så meget mere ved det, med hensyn til at få en dato på osv.

I februar 2008 fandt vi vores drømmelejlighed, som vi derfor skrev under på. I april flyttede vi ind. Nu ejer vi så en lejlighed sammen, og vi begyndte pludseligt at kunne se fordelene ved at være gift. Derfor måtte vi nok også hellere få sat en dato på. Nu er datoen så valgt, og vi skal giftes den 15. august 2009.

INDEX:

Forlovelsesringen

Save the date kort

Kirken

Fest- og receptionsstedet

Monogram

Save the date kortene

Kørsel til dagen

Invitationen

Gode små indkøb her og her

Sko og reservesko

Tiara og taske

Tylcirkler

Personligt bånd

Vielsesringene

Liste over hvad der skal gøres, og hvad der er gjort:

Grøn = Er klaret, bestilt, købt etc.

Orange = ikke helt klaret / afklaret

Rød = Ikke klaret

Dato: 15. august 2009

Kirken: Birkerød kirke

Reception: Festhuset

Feststed: Festhuset

Kørsel: Limousine´(Michaels mor og bonus-far gir'.)

Fotograf: PM foto

Gæsteliste: Inviteret 47 til festen.

Bryllupshjemmeside: Ordner Michael

Invitationer: Er lavet og sendt ud.

Vielsesringe: Bestilt og hentet.

Brudebuket og knaphulsblomst: Skal Michael stå for

Kirkepynt: Det bliver gjort for os.

Ønskeliste: Er lavet hos Imerco, samt på vores hjemmeside.

Takkekort: Laver selv

Lær at danse brudevals: har bestilt tid hos Anne laxholm.

Præst: En rigtig sød kvindelig præst.

Salmer:

Risposer: Har fået tylcirkler hjem fra Kina, så nu skal der bare fyldes ris i.

Vielseshæfter: Laver selv

Vælg to vidner: Forlover, og den som følger mig op.

Bryllupskage: Til receptionen serverer vi hjerteformede jordbærtærter, men til dessert vil vi have en traditionel bryllupskage i etager fra Kagekompagniet.

Div. bagværk: Bager selv, og får hjælp.

Frugt:

Øl, sprut og sodavand: Hentes i Tyskland.

Kok og serveringspersonale: Michaels mors veninde er vant til at arbejde i køkken, og har tilbudt sin hjælp, så det har vi sagt ja tak til.

Duge: Leje.

Bordplan:

Musik: Har hyret DJ.

Menu: Vi har booket Fredensborg selskabsservice, som laver og bringer forret, hovedret, dessert og natmad - de har super lækkert mad, og så er de oven i købet helt vildt billige.

Bordkort: Bordhæfterne fungerer som bordkort

Gaveæsker: Laver selv – køb: hovedpinepiller, plaster, tandstikker, mundfrisk, kleenex

Bordhæfter: Laver selv

Bordpynt: Bestilte blomsterdekorationer.

Toastmaster: Rasmus

Vin: Køber hos vores lokale vinhandler, hvor vi har prøvesmagt fra gennem de sidste par måneder.

Morgengave: Vi har aftalt et budget på 500 kr hver, men aner endnu ikke hvad jeg giver Michael.

Bruden:

Brudekjole + skørt: Købt hos Lilly i københavn

Tilretning: Bliver slutningen af juni 2009.

Slør: Købt hos Lilly i københavn

Sko: De fineste sko fra Norge

Hårpynt: Har købt tiara over e-bay.

Strømper: Fået hjem, bestilt over nettet.

Undertøj: min mor har givet mig 2000 kr til at købe noget lækkert lingeri for.

Strømpebånd: Tja... det skal jo bare have noget blåt i sig. Skal bare lige finde det rette. Er nu bestilt.

Smykker: Overvejer at bruge de perleøreringe og og det perlevedhæng jeg har fået af Michael, og så se om der er en i familien der har et perlearmbånd jeg kan låne, så det også er klaret, men er endnu ikke sikker.

Noget lånt: Evt et perlearmbånd.

Noget nyt: Kjolen + div. udstyr

Noget blåt: Strømpebåndet

Noget gammelt: Eventuelt min ring, som jeg har arvet fra min mormor. Den har desuden en blå sten.

Frisør og make-up: Har booket Rikkes hair-design i Fredensborg, som er min faste frisør, og efterhånden den eneste af slagsen jeg tør lade komme nær mit hår med en saks i hånden.

Få lavet negle:

Gommen: (Michaels far har allerede meldt ud, at han giver Michaels tøj)

Jakkesæt:

Skjorte:

Manchetknapper:

slips:

Sko:

Undertøj:

Bælte:

Strømper: Skal have købt de sokker, hvor der er en stiplet linje til at klippe efter.

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forlovelsesringen:

Efter at have diskuteret ring-muligheder lidt frem og tilbage, fik jeg overtalt Michael til at jeg fik en forlovelsesring. Vi har af Michaels mor fået Michaels bedsteforældres vielsesringe, som vi vil have smeltet om til vores vielsesringe. Til at starte med havde vi snakket om at få dem lavet som forlovelsesringe, hvor vi i forbindelses med vielsen kunne få lavet ingravering i dem, og sat en sten i min. Men jeg kunne ikke helt forholde mig til tanken om at skulle undvære min ring, når det skulle laves og fik derfor lov til at få en ring nu. Jeg var selv med til at vælge ringen i butikken, og er endt med en alliancering i guld, med en 0,02 ct. diamant, som jeg er MEGET glad for.

post-34457-1215889095.jpg

post-34457-1215889101.jpg

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Save the date kort:

Jeg har i dag lavet det første kreative, nemlig save the date kort.

Da vi har valgt farvetema med rød, hvid og guld, har jeg lavet kortene i disse farver. Jeg har lavet dem med magneter på bagsiden, så de kan hænges op på køleskabet, så der ikke nogle der har nogen undskyldning for ikke at kunne dén dag.

Kortet:

post-34457-1215889632.jpg

Blærerækken:

post-34457-1215889628.jpg

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Velmommen til BK, med din planlægningstråd.

Du skal giftes 14 dage før mig....

Så tillykke, der er nu 57 uger til bryllup052.gif

Glæder mig til at følge din tråd.

Knuz Jeannette

Takker. Kan se at vi er nogenlunde lige langt med vores planlægning, så det bliver rart at have "en at følges med".

Velkommen til BK :biggrin: (Pas på, man bliver afhængig)

()() Marie

Jo tak... har allerede opdaget at jeg er blevet dybt afhængig....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JUBBBIIII

En mere der skal giftes samme dag som mig...

-Men føj da, du fik da lige skræmt mig lidt.. Har kun fået bestilt kirke.... :biggrin:

Knus Helena

Er nu heller ikke fordi jeg har lavet meget mere end at bestille kirken. På mandag skal vi se nogle lokaler, som intil videre er reserveret til os, og i dag har jeg lavet save the date kort, og det er sådan set dét. Ellers har jeg bare fundet en masse inspiration, og lavet nogle udkast (som langtfra er færdige) til hvordan invitation, kirkehæfte osv. skal se ud.

0

Del dette indlæg

Held og lykke med planlægningen.

Det er en fin ring du har fået dig!

:biggrin:

Tak, har også været noget af kamp. Til at starte med var den lavet i en forkert størrelse (to størrelser for stor), og med forkert indgravering. Da det var blevet rettet og jeg fik ringen tilbage, var lodningen MEGET tydelig, og der var ligefrem et hul i ringen ved lodningen, så den røg lige tilbage til guldsmeden. :) I går fik jeg den endelig tilbage helt perfekt. ()()

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa, og velkommen til - jeg er også ny herinde og skal også giftes i 2009.

Lige et lille tip: det er rigtig svært at se de opgaver, som du har markeret med gul, på din to-do list...?!

Mange hilsner, Ane

Tak for velkomsten - og tippet, er hermed lavet om til orange, så det er mere tydeligt.

0

Del dette indlæg

Feststedet:

Vi har valgt at holde festen og receptionen i noget der hedder festhuset. Vi ville selvfølgelig gerne have den helt store fest på et slot eller et gods, men da vi ikke har uanede mængder af penge, blev vi meget hurtigt enige om, at dét netop var ét af de punkter vi gerne ville spare på. Lige netop derfor har vi valg festhuset, hvor vi selv skal stå for ALT. Lejen er kun 3.500 og så har vi lokalerne fra fredag kl. 11 til søndag kl. 15. Der er rigtig gode faciliteter i huset (stort køkken, to toiletter, to lokaler - et til fest og et til spisning, et børneværelse og en djlig terrasse, som vi vil bruge hvis vejret er til det), så kan kun forrestille mig at det bliver godt.

Lidt billeder fra Festhusets egen hjemmeside:

Festlokalet:

post-34457-1215977788.jpg

Børneværelset:

post-34457-1215977777.jpg

Terrassen:

post-34457-1215977793.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Og STORT velkommer her til BK.. pas på man bliver afhængig af at være herinde heeeh.. :shopping: :shopping:

Super med endnu en 2009 brud mere dejligt.. :shopping::griner:-

skal selv giftes 9. maj 2009.. :bearhug::shopping:

sikke nogen flotte save-the-day kort du har fået lavet.. waw.... :griner:-

ja og det andet .. ja waw :heart::loveflag:

knus Tina.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Og STORT velkommer her til BK.. pas på man bliver afhængig af at være herinde heeeh.. :shopping: :shopping:

Super med endnu en 2009 brud mere dejligt.. :shopping::griner:-

skal selv giftes 9. maj 2009.. :bearhug::shopping:

sikke nogen flotte save-the-day kort du har fået lavet.. waw.... :griner:-

ja og det andet .. ja waw :heart::loveflag:

knus Tina.

Tak for velkomsten.

Sad lige og var ved at læse din planlægningstråd, da jeg blev inspireret til at bestille bånd med tryk på, ligesom dit.

Så har lige bestilt 25 meter. Nu skal jeg så bare vente på posten (og at personligebaand.dk kommer tilbage fra ferie den 20. juli.)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Super med endnu en 2009 brud mere dejligt.. :griner:- :griner:-

skal selv giftes 9. maj 2009.. :heart::shopping:

sikke nogen flotte save-the-day kort du har fået lavet.. waw.... :loveflag:

ja og det andet .. ja waw :):bearhug:

knus Tina.

Tak for velkomsten.

Sad lige og var ved at læse din planlægningstråd, da jeg blev inspireret til at bestille bånd med tryk på, ligesom dit.

Så har lige bestilt 25 meter. Nu skal jeg så bare vente på posten (og at personligebaand.dk kommer tilbage fra ferie den 20. juli.)

Hej det var så lidt.. heeh :shopping:

oki det er da bare super duper.. :hug: det er jeg glad for .. du fik lidt inspiration... det er rigtig flot kan jeg godt sige dig. vi har købt i to farver med tekst heeh. den ene til risposer og den anden til vores menu /velkommer og velbekom sang. heeh .. :heart:

oki ja så må de gerne snart komme tilbage fra ferie heeh så du kan få det hjem heeh

knus

0

Del dette indlæg

Weee...

Har lige været oppe og se receptions- og feststedet, og det var endnu bedre end vi havde turde håbe på. Det ligger inde i et industriområde, så der er ikke nogle naboer der kan blive generet. Derfor må vi spille lige så højt vi har lyst til, også for åbne vinduer og hele natten. De har ALT hvad vi skal bruge af service, og det er inkluderet i prisen, som kun er 3.500. Det kan da umuligt blive mere perfekt.

0

Del dette indlæg

Weee...

Har lige været oppe og se receptions- og feststedet, og det var endnu bedre end vi havde turde håbe på. Det ligger inde i et industriområde, så der er ikke nogle naboer der kan blive generet. Derfor må vi spille lige så højt vi har lyst til, også for åbne vinduer og hele natten. De har ALT hvad vi skal bruge af service, og det er inkluderet i prisen, som kun er 3.500. Det kan da umuligt blive mere perfekt.

Tillykke med I har fundet stedet... det er altid rart at have det på plads... Og super billigt... :shopping:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer