Camillasc

Sensommerbryllup ved skovsøen 2009

134 posts in this topic

Camilla og Jacobs bryllup

Lørdag den 26. september 2009

Jeg tror dette er mit første indlæg herinde, og muligvis kommer jeg ikke til at bruge siden til andet end super god inspiration og som et sted at få mine tanker om brylluppet ned på papir. Jeg håber også, at min tråd kan inspirere andre, så jeg kan give lidt igen, for for mig har denne side været en uvuderlig kilde til inspiration og gode råd indtil nu.

Så læs, bliv inspireret, kom med gode råd, eller bare nyd glæden ved at følge planlægningen af hvad jeg håber bliver mit livs dag, som jeg bliver glad af at følge jeres.

Knus Camilla

Tak for alle de søde tilbagemeldinger, det er ret sjovt det er og dejligt at have nogen at dele glæderne med, kæresten er ikke så bryllupstosset, gør det faktisk kun fordi han elsker mig ♥

Vi har jo en del på plads som jeg har lavet sideløbende med specialet så ligeså langsomt vil jeg fylde på, jeg skal jo også skrive ansøgninger o.l. Plus at jeg skal læse alle jeres spændende indlæg, havde ikke troet jeg ville være aktiv herind og vil måske heller ikke skrive så meget, men tro mig der bliver læst og nydt på livet løs

Indhold

Bruden

Brudekjolen 1. del

Brudekjolen 2. del

Opdateringsindlæg med billede af brudesko

Noget Blåt

Til gåture i aftenbrisen

Brudebuket

Paraply

Gummistøvler

Gommen

Sneak peak af outfit

Børnene

Brudepige

Sted, tema, oppyntning og mad

Feststed og Tema

Skov og natur tema

En prøvebordopdækning

Toppynt

Gæstebog

Diverse sjovt, romantisk m.m.

Bryllupsdrømme og frieri

Diverse praktisk

Lidt om os

Budgettet

Edited by Camillasc
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Lidt om os

Jeg hedder er 27 år og er lige startet på mit speciale i virksomhedskommunikation på Handelshøjskolen i Århus efter at have gået hjemme på barsel siden sidste september. Med de nye regler for specialer er der jo en rimelig klar deadline, så 1. April næste år skulle jeg meget gerne være færdig og stå med mit papir i hånden parat til at søge arbejde. Hvad det skal være ved jeg ikke endnu men mon ikke det kommer hen ad vejen.

Når jeg ikke sidder ved computeren og skiver eller leger bruger jeg det meste af min tid sammen med min familie og så går jeg til astanga yoga for at holde mig i form og have balance i sindet, samtidig er jeg også ganske småt begyndt at meditere lidt for at komble af fra en travl hverdag og få mere overskud.

Jacob er 30 år og ingeniør, men går i øjeblikket hjemme på barsel og hygger sig med vøres søn indtil januar 2009.

Sammen har vi 2 børn Amalie på 3 år og Gustav som bliver 1 år her til december, dejlige børn som jeg glæder mig til at dele den store dag sammen med.

Vi bor alle sammen inklusiv vores lille kat i en 2 værelses lejlighed i Holme lige udenfor Århus. Vi håber på at flytte i Hus indenfor en overskuelig fremtid, men det bliver allertidligst når jeg har fået et arbejde.

Edited by Camillasc
0

Bryllupsdrømme og frieri

Jeg har som rigtig mange piger altid haft en eller anden idé om, hvordan mit drømmebryllup skulle være. Jeg skulle giftes på et stort slot, have en kæmpestor kjole, der skulle være gourmetmad osv. En smuk smuk drøm som jeg selv i mine voksne år (ja voksen og voksen det ved jeg ikke men i de sidste par år i hvertfald) har talt meget om. Jeg har endda fundet links til slotte rundt om i landet, som Jacob kunne se og lavet vilde planer.

Alt i alt tror jeg måske, det har skræmt ham lidt, han er slet ikke til store fester i det hele taget, og her talte jeg om en fest af voldsomme dimentioner. Samtidig ved jeg også, at han gerne ville give mig min drøm, hvilket vi først har råd til (hvis nogensinde) om mange år. Så jeg hjalp ikke ligefrem mig selv i retning af et frieri.

Men hvad jeg ikke fik med i alle mine fortællinger var, at i virkeligheden var alle disse drømme baseret på en lille piges prinsessefantasier. Selvfølgelig ville jeg gerne have et storslået bryllup, men det allervigtigste for mig var kærligheden til Jacob. Den kærlighed blomstrede fint uden et bryllup, men jeg ønskede at dele det med hele verden og aflægge løfte på, at det her var for altid, og at det var noget jeg ville kæmpe for i medgang og modgang.

Man kan sige, og det gjorde Jacob da også ind i mellem, hvis tanken faldt på bryllupper, at det, at få børn sammen, er den største forpligtigelse, og det er også sandt. Men når man får børn forpligter man sig ikke overfor hinanden, man forpligter sig overfor barnet, og man siger ja til at være forældre sammen og varetage barnets tarv sammen, det er ikke det samme som at sige, man vil elske hinanden for altid. Jeg ønskede, at vi også skulle forpligte os overfor hinanden som partnere og elskere, og vi skulle samtidig være mere end far, mor og børn, vi skulle være en familie.

Alt dette fik jeg brygget sammen i en lille tale, jeg købte champagne og tapas, og som et tegn nærmest, så faldt ungerne i søvn, så snart de var lagt på puden søndag den 24. februar.

Jeg havde sommerfugle i maven af flere grunde, hvis jeg gennemførte det her, ville jeg uigenkaldeligt gå glip af oplevlsen af at blive friet til, forhåbentlig, og ja så var jeg vel også bange for, at han ikke skulle sige ja.

Så det var med rystende knæ og bævende hjerte, at jeg faldt på knæ den aften. Men selvfølgelig sagde han ja, og vi drak champagne og hyggede og levede højt på den kærlighedsrus, der følger med et frieri.

Edited by Camillasc
0

Hej og velkommen til!

Og tillykke med det forestående bryllup...

Kender godt det med prinsesse-drømmene; har selv været der, endda så vidt som til at min forlovede og jeg var ude og se på et slot... Men vi er endt med at planlægge et bryllup i et fint forsamlingshus, men overnatning på et kursus-center... Så kan vi (nok mest mig) nemlig selv have en finger med i spillet næsten alle steder!

Glæder mig til at følge jeres planlægning...

0

Annonce ♥

Opdatering herfra

Ja specialet blev pludselig det altoverskyggende og jeg glemte lidt min planlægningstråd. Planlægningen gik dog ikke i stå og mange ting er ved at være klart, men det er jo også kun 3 måneder tilbage så det skulle det jo også gerne.

Nu er specialet dog veloverstået og mellem al jobsøgningen skulle der gerne være tid til at få fulgt op på denne tråd :-)

0

Opdatering herfra

Ja specialet blev pludselig det altoverskyggende og jeg glemte lidt min planlægningstråd. Planlægningen gik dog ikke i stå og mange ting er ved at være klart, men det er jo også kun 3 måneder tilbage så det skulle det jo også gerne.

Nu er specialet dog veloverstået og mellem al jobsøgningen skulle der gerne være tid til at få fulgt op på denne tråd :-)

Velkommen tilbage til din tråd og tillykke med specialet :):)

0

Bugettet

Ja prinsessedrømmen har som sagt sine begrænsninger, når det kommer til vores bryllup, og den største begrænsning er budgettet.

Vi har 25.000,- selv og mine forældre giver 10.000,- og et fadølsanlæg, mens Jacobs forældre har lovet os en fotograf, men det er en helt anden historie som I får senere.

I starten så jeg lidt budgettet som en begrænsning, men nu ser jeg det mere som en udfordring. Reelt set kunne vi bruge mere, men vi ønsker det ikke, det betyder dog også, at det ikke er forfærdeligt, hvis budgettet skrider lidt, selvom jeg som kassemester så nok skal kunne forsvare det over for Jacob ;-)

På grund af den stramme økonomi vil budgettet også være en stor del af denne planlægnings tråd, og derfor starter jeg ud med den.

Og sådan ser vores budget så ud, de røde tal er endelige priser, mens de sorte er et overslag. Som I kan se, har vi allerede skredet budgettet, og der er ikke mange steder tilbage at spare, men mon ikke det går, 40.000 er også en okay pris for et bryllup med 80 inviterede ;-)

Kjole 4500

Tilretning 1000

Slør 700

Sko Camilla 1000

Tøj Jacob 2000

Sko Jacob 600

Tøj Amalie 0

Tøj Gustav 300

Brudebuket 700

Frisør 650

Make-up 775

Overnatning 2400

Lokale 3500

Pynt/blomster 2000

Service/duge 1200

I alt 21325

Mad 15000

Kage 2000

Drikkevarer 2000

I alt 19000

Samlet 40325

Fotograf 5500

0

Brudekjolen

Brudekjolen er jo en stor post i budgettet, så da der var efterårsudsalg var jeg klar til at skulle rundt i alle butikker og prøve kjoler.

Eller det troede jeg i hvert fald for pludselig kom der flytteudsalg hos Kennedys i Randers, med op til 90% rabat. Dem havde jeg hørt en masse godt om, men havde egentlig ikke troet, at jeg ville få råd til en kjole derfra. Men jeg ringede og bestilte tid, for jeg kunne jo altid se.

En hel time var der sat trods det at det var udsalg, dejlig service synes jeg. Men det blev en værre lørdag, nærmest en hel gyser, og en hel time fik jeg desværre ikke.

Nu er det sådan at Kennedys dengang lå på Storegade i Assentoft, Randers, men krak ledt mig til Storegade i Randers. Vi var i lidt dårlig tid så vi løb gennem gågaden i Randers, men kunne ikke finde det, så vi gik ind i flere butikker for at spørge efter vej, men igen vidste hvor eller hvad det var, og jeg blev efterhånden mere og mere febrilsk og grædefærdig. Til sidst fandt vi dog en butik, hvor de kunne fortælle, at Kennedys lå i Assentoft, en lille by udenfor Randers.

Så vi løb igen ned til bilen, nu med tårer ned af kinderne. Jeg ringede til Jacob for at få nummeret til Kennedys for at sige vi blev forsinkede, det fik jeg og ringede til dem. Men ak, jeg fik kun fat i telefonsvareren og måtte lægge en besked som jeg så håbede de fik, men hvad nu hvis de ikke gjorde og bare gav min tid til en anden.

Så drog vi af sted, men var jo ikke helt sikre på, hvor det var, så vi måtte prøve os frem. Vi spurgte om vej et par gange og endelig, ½ time og mange tårer senere fandt vi det, og jeg fór i fuld fart ind på p-pladsen. Desværre blev det ikke ind af indkørslen, men hen over en kæmpe kant så min fars bil sagde noget i retning af ”krrrrrkrr” (der skete heldigvis ikke noget, fandt vi senere ud af, men det var i mit baghoved hele tiden, mens jeg prøvede kjoler).

Heldigvis er de søde, meget søde, hos Kennedys og dagens gyser forvandlede sig snart til en sød historie. Jeg blev beroliget, og ekspedienten fortalte, at hun havde rykket lidt rundt på tingene, så jeg kunne i hvert fald få tre kvarter.

Så kunne jeg gå i gang med at prøve kjoler. Jeg havde en idé om at de skulle være enkelt og måske lidt råt, men den slags kjoler passede bare slet ikke til mig. Jeg havde også taget en meget pyntet en med, plus en med en masse blonder som endte med at blive de 2 jeg valgte imellem.

Den med blonderne så ca. sådan her ud, dog gik den lidt højere op i halsen og var mørkere i stoffet, fantastisk kjole, elegant voksen og stilfuld. Kjolen var sat ned med 90 % og var et rent kup

post-33080-1245489880.jpg

Den anden var denne her, med perler, kæmpe slæb, snørrelukning og en masse pynt. Rigtig flot, mere ungdommelig men langt fra hvad jeg havde forestillet mig. Dette var en af kjolerne fra 2009 kollektionen og var derfor desværre kun sat 10 % ned

post-33080-1245490287.jpg

Det var et svært valg……………

Edited by Camillasc
0

Annonce ♥

Brudekjolen 2. del

Det var faktisk et rigtig svært valg, begge kjoler var undersmukke på hver deres måde. Det var dog 2 kjoler med meget forskellige priser, den med blonderne kostede ca. 2500 mens den anden kostede 6000. Men til den med blonderne skulle der skørt og en del tilretninger til så alt i alt var prisforskellen ikke så stor.

Men jeg er lidt et legebarn og slet ikke den "voksne" type, så i den med blonderne følte jeg mig ikke som mig selv, den var smuk, men det var en anden brud jeg så i spejlet. Samtidig var jeg bange for at blonderne ville klø da de allerede generede mig ved prøvningen. Så jeg valgte den med perlerne og båndene, og da jeg havde valgt smilede ekspedienten over hele hovedet. Hun havde kunnet se at jeg synes begge kjoler var smukke og ville lade mig tage det valg selv (der havde været andre kjoler som hun bare bad mig om at tage af :-)). Men hun sagde bagefter, at det smil, jeg havde, når jeg bar kjolen med perler og blonder, viste, at det ville blive den, der lignede jeg en brud, der viste, hun havde fundet kjolen.

Endnu en glæde var, at min mor bagefter sagde, at hun vidste, jeg ville vælge kjolen uanset prisen og derfor ville hun gerne give 1500,-

Desværre havde jeg ikke min søster med ude og prøve kjole da hun var på ferie, så da kjolen kom hjem fra Kina her i foråret, tog vi ud for at prøve den igen og se på slør, og det har jeg da billeder fra

post-33080-1245664500.jpg

post-33080-1245664511.jpg

0

Feststed og tema

Vi havde oprindelig besluttet os for et sted, og det var ledigt i august hvor vi gerne ville giftes og hvor også favoritkirken var ledig. Vi manglede egnetlig bare at se det, det var faktisk et rigtig flot lokale, stort og lyst og med fin plads til alle vore 80 gæster, samtidig var der også overnatningsmuligheder for alle.

Der var dog 2 minusser, for det første var der en del hundelort på gårdspladsen (men dog ikke et større problem end at de kunne fjernes), og så bode medarbejderne på den gård hvor festlokalet var også i de lokaler og ville indimellem være nød til at krydse festlokalet.

Men alt i alt var vi faktisk ovenud begejstrede og vi lovede at melde tilbage samme aften, da min far mente at der lige var et sted mere vi skulle se inden vi bestemte os. vi havde dog ikke reserveret tid, men da vi kom var ejeren der og vi fik en rundvisning og................ der er så smukt og idyllisk. det er en hytte bygget af træstammer, halm og ler, men lyst og højt til loftet. der er mange ovenlysvinduer med et smukt lysindfald og så er der et kæmpe vinduesparti ud mod området der består af sø og skov ♥♥

Lokalet var dog noget mindre og vi kan kun lige være der hvis alle kommer, og det var ikke ledigt før 26/9 og på præcis den dato var der sognedag i favoritkirken som derfor ikke var ledig, der var kun, på det tidspunkt 8 sovepladser, nu er der 14-16).

Men vi var solgt og bookede det på stedet, skal I se hvorfor

8.jpg

2.jpg

5.jpg

3.jpg

6.jpg

3.jpg

2.jpg

6.jpg

Og dermed var det også helt naturligt at vælge at holde fest og farvevalg indenfor temaet skov og natur

0

Annonce ♥

Wau!! :)

SIKKE et skønt sted!

Hvor ligger det henne?

Og hvad "er" det - privat "sommerhus" eller?

Det ligger i noget der hedder Tanderupkær ved Herning. det er en fiskesø hvor ejeren har bygget det her hus og et par lejligheder som han lejer ud - kan ses her www.bjerrely.dk

0

Vi har det meste klar

Nå opdatering på tema og oppyntning må komme lidt senere. Vi er ved at være tæt på nu og nærmer ops med hastige skridt de 2 måneder og jeg skylder hvis en slags det har vi faktisk klar opdatering. Og vi har næsten alt klar - feststed, kirke, kok, mit tøj+sko, det meste af Jacobs tøj, Amalie (vores datter) og min søsters tøj de skal være brudepiger/terner, de fleste overvejelser om oppyntning, frisør, make-up og fotograf og det er som om at fordi vi ikke kunne få de ønskede kirke og dato så har alt andet bare flasket sig.

Feststedet har i jo set, perfekt ♥. Min kjole er så smuk og jeg har været til tilretning og den passer så perfekt at det er minimalt hvad de skal gøre, som den søde pige hos Kennedys sagde er det en glæde når en kjole passer så godt. Mine sko har været lidt sværrere da jeg bruger str. 35, men på den anden side har jeg også måttet tage et valg da jeg af erfaring ved at det er det der er at vælge imellem og jeg valgte de her

post-33080-1248041306.jpg

Smukke smukke og så kan jeg bruge dem efterfølgende. Brudepigekjolerne har min søster fået syet af en skædder da hun var på backpackertur i Kina og Jacob tøj har vi købt på udsalg supersmukt, men billeder har jeg desværre ikke endnu. Vi mangler dog til Gustav vores søn.

Vores kok er super billig og så er han typen der efter at jeg har holdt møde med ham så er jeg overhovedet ikke bekymret for aftenen og frisør og make-up er jeg sikker på er i gode hænder.

Oprindelig var der ikke en fotograf med i vores budget men efter utallige opfordringer og et tilskud fra svigerfamilien fandt vi plads. desværre var vi lidt sent ude og jeg var bange for ikke at kunne få en god en til vores budget, men igen faldt alt i hak og vore dato var en af de datoer som Torben Thorhauge endnu ikke havde nogen aftaler :cheerleader3:

Kirken er ikke den ønskede men alligevel en kirke som jeg har en stor tilknytning til men mere om det senere.

Der er stadig ting vi mangler men det er alle de søde sjove ting. Jeg glæder mig til at få tid til at fortælle om al oppyntningen for jeg tror det bliver så flot ♥

0

Annonce ♥

Vi nærmer os alså virkelig og jeg glæder mig efterhånden helt vildt. Men efter mit forrige indlæg om at vi har styr på det hele, bliver jeg nu pludselig i tvivl om jeg har styr på det hele.

Altså status ser sådan her ud:

Festen:

lokale, overnatning til de fleste, maden, duge, fadølsanlæg - klar

champagne, bryllupskage, vin, sodavand, musik cd'er til hele dagen, lys, servietter, småting til oppynt - mangler

Bruden

kjole inkl. tilretning, undertøj, sko, strømpebånd, slør, frisørtid, make-up tid, noget ny og noget blåt - klar

ideer til frisurer med slør og kort med lidt længder, strømper - mangler

Gommen

jakkesæt - klar

skjorte, slips, strømper, sko - mangler

Brudepige og svend

Brudepigekjole - klar

tøj til brudesvend, sko til begge, endelig tilsagn fra barnepige - mangler

Kirken

blomster, kirke - klar

Møde med præst, valg af salmer, sanghæfte - mangler

Diverse

fotograf - klar

ønskeseddel, bekræftning fra toastmaster og gavekoordinator + ????? - mangler

Hvad mangler jeg, hvad har jeg overset???

0

Skov og natur tema

Så er det vist tid til at afsløre lidt billeder af mine tema ideer. Jeg tænker skov og natur, brune og grønne nuancer da det vil passe formidabelt, muligvis med en enkelt farve som bliver enten mørk lilla eller mørk turkis (brudepigekjoler og brudesvendens butterfly er i mørk turkis)

Til bordkort regner jeg med at tage 2 tynde birkegrene og lægge dem dobbeltog så forme et hjerte med klips og lægge dem i pres til de ca. holder formen og så skifte clipsen ud med naturfarvet sejlgarn el. brun eller grøn tyndt silkebånd ved at lægge dem dobbelt kommer der ligesom "en fold" hvor man kan sætte et navneskilt i pres, har førsøgt at tegne det med en meget ubehjælpsom tegning

post-33080-1248249920.jpg

Servietter som er helt lyse græsgrønne (når jeg finder dem) skal rulles og derom skal hjertet så bindes, helt enkelt da der ikke er megen plads.

På bordet tror jeg at jegvil have noget i stil med det her, men i en halvcirkel hvor 2-4 mørkebrune bloklys skal danne den anden halvdel (bordene er runde).

post-33080-1248250072.jpg

Kagen skal være den her, måske evt, raffineret lidt med noget silkebånde og sukkerkugler, men heller ikke der er jeg sikker endnu.

post-33080-1248250321.jpg

I de næste indlæg følger et par inspirations billeder, men kom endelig med jeres ideer

0