april-brud2009

Hvorfor blev netop den dato valgt

39 indlæg i dette emne

Hejsa!

Jeg blev blot nysgerrig :cheerleader3:

Kunne godt tænke mig at vide hvad der ligger bag den dato som I har valgt til Jeres Bryllup, hvordan valgte I den ?

Vores er valgt udfra at det præcis er den dato vi mødte minanden for 13 år siden, så det synes vi var liiidt sjovt :cheerleader3:

Hvad med jer :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er vist lidt kedelige på dette punkt..

Vores første dato var 11. juli. Vi er begge folkeskolelærere og ville gerne have lidt fri før og efter brylluppet, derfor den dato.

Da vi af forskellige grunde flyttede datoen, blev det d. 4 april, altså i forbindelse med påsken (vi har fri hele uge) og jeg har mine ferieridage før brylluppet.

Vi rammer dog næsten "vores dag" da vi har 6-års dag d. 6. april.

0

Del dette indlæg

Min mand havde gjort lidt sjov ud af, at vi kunne gifte os på rådhuset dagen før, han fyldte 30. Da han fyldte 30 en søndag, kunne vi jo blive gift lørdagen inden, så efter frieri gjorde vi alvor af det og blev gift i lørdags :thumbsupsmileyanim:

Dog IKKE på rådhuset, for det ville jeg under ingen omstændigheder :cheerleader3:

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har 5-års dag d. 25. april 2009, og jeg havde egentlig gået med en hemmelig drøm om at blive gift denne dag (da den falder på en lørdag) - men Jan var for langsom til at fri, hvilket han først gjorde d. 25. oktober 2008 (på vores 4½ års dag)...

Vi synes at et ½ år var for kort tid til at planlægge og spare lidt sammen til brylluppet... Tilfældigvis var d. 25. juli en lørdag, så den nuppede vi :cheerleader3: Dermed forblev datoen d. 25. - bare ikke april, men juli...

Passer mig helt perfekt at være sommerbrud :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes d. 22. august. Vi kunne godt tænke os, at det skulle være på et tidspunkt, hvor det forhåbentligt stadig er varmt/lunt i vejret, men som er enten før eller efter den traditionelle skoleferie, hvor mange er væk på ferie. Eftersom Kris friede til jul, var forår for tidligt. Jeg havde ikke lyst til at vente til foråret 2010, da det virkede som alt for langt væk, så vi valgte sensommeren. Vi snakkede først om september, men da jeg har fødselsdag i september, ville jeg bare ikke have min fødselsdag og min bryllupsdag i samme måned. Det er rart at have gaver og blomster spredt lidt ud over året, hehehe :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

hehe åh ja den lange forklaring på dato valg....:

mib fødselsdag(28) + thomas(8) og min datters(8) giver tilsammen 44 = 4+4 = 8, vi blev forlovet d. 16 = 16/2 = 8. altså d. 8/8 -09 hahahahahaha ja total åndsvagt, men vi har bare noget med 8. Vores fælles søn kom tilverden sidste år altså i 08....hahahahahaha

0

Del dette indlæg

hehe åh ja den lange forklaring på dato valg....:

mib fødselsdag(28) + thomas(8) og min datters(8) giver tilsammen 44 = 4+4 = 8, vi blev forlovet d. 16 = 16/2 = 8. altså d. 8/8 -09 hahahahahaha ja total åndsvagt, men vi har bare noget med 8. Vores fælles søn kom tilverden sidste år altså i 08....hahahahahaha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Egentlig ville vi have valgt 2/11, da det er vores dag, men udendørs bryllup i november... Nej det tror jeg ikke, så vi valgte vores ½ års dag altså 2/5.

Så vi bliver gift på vores 6½ års dag.

0

Del dette indlæg

Vi havde oprindeligt talt om d. 19. september, da jeg gerne ville være september brud, der er noget ved den måned der altid har tiltalt mig.

Men så kom min wonderkæreste lige med det romantiske indspark at hvis vi nu blev gift d. 26. september, så ville vi blive gift dagen før vores 3 års dag og kunne fejre både bryllup og årsdag på en og samme weekend - og sådan noget siger man jo ikke nej til, når det kommer fra en mands mund.

Efterfølgende har det så også vist sig at det er min mormors fødselsdag og hun ville have fyldt 100 i år, men det vidste jeg ikke da vi satte datoen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes en mandag og historien bag er, at det er på vores 10-års dag, det kunne simpelthen ikke være nogen anden dag mente min kæreste, så en mandag det blev! Desuden har mange sommerferie i august, så det passer os helt fint... Og så skal vi bare holde et lille bryllup, vi har ikke råd til det helt store, så det må blive sølvbryllupsfesten... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kærest arbejder i forsvaret og kan derfor ikke bare tage fri som det passer ham/os, så det skulle være et tidspunkt, hvor der automatisk var ferie, da festen skal holdes i Jylland, og vi bor i Kbh. Ellers skulle han måske starte på arbejde med det samme og vi ville nærmest skulle løbe rundt hele søndagen efter brylluppet og slet ikke nå at nyde det og hinanden bagefter. Derfor blev det lørdag op til påsken!

Samtidig må jeg indrømme, at 4 er min lykketal, så det passer min "OCD" fint, at det er d. 4.4., vi skal giftes.

0

Del dette indlæg

Vi have oprindendelig snakket om den. 6 juli for det var den dato vi fandt ud af at jeg var gravid med vores datter, Maia som blev født . 16 /2- 08, SÅ et var oplagt. Men men, den 6 er en manag, så det kunne ikke lade sig gøre og da vi ikke skal giftes i kirke kunne det heller ikke blive søndag, der har rådhuset lukket. Så det blev den 4 Juli i stedet for.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

He He, ja det er altid sjovt at læse hvorfor folk har vaægt som de gør..

Jeg var ret ung da jeg lærte Thomas at kende, så i mange år gik vi og sagde at vi skulle giftes i 2009, for der faldt vores årsdag på en lørdag...

Her sidste år var vi meget obs på at det skulle være snart, da vi har en søn sammen og gerne vil sikre hinanden i den forbindelse. Så valget stod enten mellem at gøre det sidste år (30/7-08) - Vores 4 års forlovelses dag, som så ville blive på rådhuset eller den 15/8-2009 som så vil være vores 8 års dag....

-Og heldigvis blev vi overtalt til at vente for at få den fulde oplevelse med ;)

0

Del dette indlæg

Her kommer en længere forklaring..

D. 6/6-81 blev min kæreste døbt, og hans forældre blev gift den samme dag. 5 år og 1 dag senere

D. 7/6-86 blev jeg selv døbt, og mine forældre forældre blev ligeledes gift den samme dag.

Vi har derfor længe snakket om, at det kunne være sjovt at blive gift på enten hans eller mine forældres bryllupsdag.

Så skete det desværre, at i marts 08 mistede vi min svigermor til kræften. Hun havde haft kræft i nogle år, men kemoen havde hjulpet. De sidste 3 uger gik det dog enormt hurtigt, og hun døde. Da vi så fandt ud af at d. 6/6 faldt på en lørdag allerede året efter (i år) var vi begge meget opsatte på at vi ville giftes denne dag. Min kæreste tog sig dog ikke sammen til at fri, og mente ikke det var nødvendigt. Så jeg tog sagen i egen hånd og friede sidste år i maj..

Så nu skal vi altså vies d. 6/6-09, på den dag der ville have været mine svigerforældres 28 års bryllupsdag. og når klokken så slår tolv, og vi har danset brudevals, er det sørme mine forældres 23 års bryllupsdag :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Betina-86
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores dato blev ikke valgt ud fra noget særligt - jeg havde sagt til Mogens at august ville være en udemærket måned at blive gift i... Vi blev forlovet 4. august 2007 - jeg bad mogens om at krydse nogle lørdage af i kalenderen for hvornår han synes vi skulle giftes....

Det blev så enten d. 15 eller d. 8 august og efter snak med præsten blev det endelige valg: 15. august 2009.

Så det var ikke noget særligt der gjorde at det netop bliver den dato, men det er nu meget rart at vi får forlovelsesdato og bryllupsdato inden for samme måned :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi havde først valgt den 8 august 2009... det ville så være dagen før Henriks 27 års fødselsdag.

Grundet behandling mv. blev det hele til at vi kunne ende ud med og have termin den dag. Så vi valgte og rykke datoen tættere på. Og da det ikke sådan lige var at finde en lørdag der hed den 14 deromrkring hvor vi ville.. valgte vi den 13 juni 2009 - hvilket er min svigerfas fødselsdag og ja dagen før vores 6½ års dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores dato blev valgt ud fra, at dette var eneste dato at feststedet havde noget ledigt i hele 2009... og det var kun pga et afbud.

Og vi var endda ude og finde lokale i over 1 1/2 år før brylluppet skal finde sted.

Så der er intet specielt ved vores valg af dato.

0

Del dette indlæg

Der er heller intet specielt i vores valg af dato. Det eneste vi har planlagt efter er at vi skulle ramme uden om en masse runde fødselsdage der kommer i år. Derfor bliver det 13.juni 2009.

Efter har jeg så tænkt lidt over det. 13 har altid været et heldigt tal for mig, så det er jo et godt tegn. Udover det er det 4 dage før min fødselsdag så jeg har en god grund til ikke at holde familie-tam-tam for at fejer fødselsdag i år :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vores kommende bryllupsdag kommer vi til at dele med min mormor og morfar. De har betydet hele veren for mig og været med til at danne mig og min verden. Jeg mistede min morfar i 1995 og min mormor sidste år. Så de kommer desværre ikke til at kunne fejre os, så på den måde føler jeg at de stadig er med. De er også i samme kirke vi skal giftes.

0

Del dette indlæg

Skægt at høre de forskellige grunde til datoer...

Min kæreste og jeg skal giftes 9. maj, der har vi været sammen 2 år og 2 mdr og 3 dage :thumbsupsmileyanim:

Han friede 5. oktober, men vi syntes, der var for lang tid til sommer, og jeg bliver 25 d. 21. april., og han bliver 26 d. 12. maj :cheerleader3: , så vi syntes det kunne være sjovt at blive gift, mens vi begge er 25 (der er jo lige 3 uger hvert år, hvor vi har samme alder).

Så var der også andre praktiske grunde til det, det skulle være inden eksaminer, for min kærestes vedkommende, for alvor gik i gang, og jeg er færdig med at studere, så jeg skal være ude af mit kollegieværelse 1.5, og så passer det godt med, at jeg kan flytte ind hos min kommende;)

Redigeret af jensen84
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer