Hr&FruJakobsen

Dresscode?

59 indlæg i dette emne

Min tilkommende og jeg er blevet enige om, at vi egentlig gerne vil have, at gæsterne møder op i nogenlunde ens og passende tøj, så vi skriver "dresscode, mørkt kostume" i vores indbydelser. Vielsen er kl. 14.00.

Mørkt kostume: Mørkt jakkesæt til herrerne, lang aftenkjole, kort aftenkjole el. elegante lange bukser og pæn bluse/skjorte til damerne.

Gør I andre også det, altså bruger dresscode? Eller er der bare en uskreven regel om at man kommer i det og det tøj? :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Hr&FruJakobsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her skriver vi ikke noget. Vi er enige om, at vi ikke synes festen bliver mindre eller mere god, fordi folk har noget bestemt tøj på. Jeg går også ud fra, at folk selv kan tænke lidt - altså vi holder vores fest i en spejderhytte en ø - det indbyder jo ikke ligefrem til stor galla. Omvendt, hvis man er inviteret til fest på et slot, er det nok ikke shorts og t-shirts man dukker op i.

Men helt generelt, så er min/vores mening, at folk selv må bestemme hvad de har på til en fest. Hellere at de føler sig godt tilpas, og det dermed blive en god fest for alle - end at vi "tvinger" dem til at have noget tøj på, som de reelt ikke har lyst til. Vi har f.eks. en af vores venner, som virkelig føler sig dårligt tilpas i jakkesæt - han har det aldrig på. Jeg ville være ked af at tvinge ham til det, og vide at hans dag/aften mere eller mindre var ødelagt. Man kan få så meget andet pænt tøj.

Og hvis det var mig selv der var blevet inviteret, og følte mig usikker på hvad "stilen" var, så ville jeg da bare ringe til værtsparret - eller nogle af de andre gæster. På den måde kan man jo nemt få en fornemmelse for hvad stilen er.

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet; påklædning: ja tak!

Vi skal holde vores fest i et forsamlingshus og har ikke brug for at folk iklæder sig kjole og hvidt.

Jeg må indrømme at jeg kom til at trække på smilebåndet da jeg læste, dresscode: sort kostume, kunne straks se en masse catgirls, batmans osv for mig :biggrin: men måske det bare er mig der har en mærkelig humor :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skriver også dresscode i vores indbydelse, men med et humoristisk islæt. Vi vil gerne have at folk kommer i pænt tøj, men ikke nødvendigt at de skal ud og forny deres gardarobe, for at kunne deltage.

Derfor skriver vi: "Da brudeparret nødigt vil overstråles, bedes alle gæster komme påklædte. Det kan dog bemærkes, at brudgommen kommer i mørkt sæt og bruden i hvidt (selvom det kan diskuteres hvor uskyldig hun er). Det anbefales at medbringe danseskoene" ;)

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet; påklædning: ja tak!

Vi skal holde vores fest i et forsamlingshus og har ikke brug for at folk iklæder sig kjole og hvidt.

Jeg må indrømme at jeg kom til at trække på smilebåndet da jeg læste, dresscode: sort kostume, kunne straks se en masse catgirls, batmans osv for mig :biggrin: men måske det bare er mig der har en mærkelig humor :thumbsupsmileyanim:

:) nej, den samme tanke strejfede mig!

ville nu heller ikke skrive dresscode i min indbydelse, går ud fra at mine gæster selv kan finde ud af klæde sig anstændigt på til et bryllup. og hvis en kom i jeans, ja så ville det ikke ødelægge min dag

Redigeret af tascia
0

Del dette indlæg

Vi har skrevet således i invitationen:

Dresscode: Selskabstøj

Og så er det uddybet på vores hjemmeside således:

Selskabstøj: Pænt tøj, der godt må være moderne, men jeans og træsko efterlades hjemme.

Vi holder det et fint sted og ønsker ikke at vores gæster kommer i cowboybukser, da det ikke passer til stedet. Men eftersom en del af vores gæster ikke kender stedet, så hjælper vi dem på denne måde. Og de er ikke tvunget til at komme i galla tøj...

Vi regner desuden med at tølføje hvilket tøj K skal have på, da gæsterne jo ikke må have finere tøj på end ham!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke nogen dresscode. Jeg ville nødig have at folk ville melde afbud på grund af det. Vores bryllup er helt afslappet, vi har ikke de store penge så jeg tror ikke folk regner med at det er den store galla, men så er der også plads til det. Manden kan heller ikke finde ud af hvad han gerne vil have på, så det er også derfor.

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet det fordi jeg ikke selv villa ane hvad jeg skulle tage på til et bryllup og hvad parrets forventninger var hvis ikke der står noget. Ikke alle vores gæster kender os eller familien særlig godt så for dem ville det være umuligt at vide hvad de kan forvente andre møder op i. Og det er vel ikke særlig fedt hvis man er den eneste der dukker op i galla, eller den eneste der ikke gør.

Vi har skrevet:

Jakkesæt:

Manden: mørk habit eller jakkesæt, men om sommeren kan man have lyst jakkesæt på.

Kvinden: valgfri, men elegant kjole eller nederdel. Lange bukser kan også anvendes.

0

Del dette indlæg

Jeg fandt inspiration ude i belædningsafsnittet på forsiden - det er nu ikke sådan, at vores gæster ikke bliver lukket ind hvis deres påklædning afviger fra vores ønsker; vi vil helst bare undgå folk møder op i for afslappet tøj :thumbsupsmileyanim:

Og mizzpuzzycatz, jeg er helt enig med dig :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke skrevet dress code i vores invitationer, da jeg er ret sikker på, at alle vores gæster, vil klæde sig efter omstændighederne.

Vi holder festen på et slot, hvilket jo står i indbydelsen, så det satser jeg på, at folk klæder sig efter :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi holder festen på en af familien kendt restaurant - så jeg håber da at gæsterne vil respektere vores ønsker om passende påklædning ;)

Mørkt kostume er jo i grunden bare mørkt jakkesæt og kort el. lang aftenkjole/mørke bukser m. passende skjorte/bluse til.

Hvilket slot skal I holde jeres fest på? Det lyder ret spændende! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke nævnt noget om dresscode, har endda sagt til min mor at hun ikke behøver at købe nyt tøj, men finde noget pænt i skabet.

Jeg skal giftes med en mand, jeg aldrig har set med slips, så det synes jeg på ingen måde at jeg kan sige at mine gæster skal have på.

0

Del dette indlæg

Jeg er sikker på at ingen udover forloveren kommer i samme slags tøj som min kommende mand; Gardehusarernes røde gallauniform - uhu, glæææder mig!!!!

.... kan ikke finde ud af at formindske billeder... øv øv øv!!!

Redigeret af Hr&FruJakobsen
0

Del dette indlæg

Hej,

Vi havde ikke dresscode på vores invitation. Jeg tror det afhænger meget af hvilke rammer man ønsker at skabe for sin fest.

Vi nævnte det som sagt ikke - men må indrømme at mange var søde at spørge til hvilket tøj de havde tænkt at tage på og om det var iorden...

Men det er noget i selv afgører - det kan jo også skabe lidt småkonflikter hvis nogen føler sig trådt på...

Mange knuz

Maria

0

Del dette indlæg

Hej Maria :)

Altså, jeg må lige finde ud af at formulere det rigtigt på indbydelserne, så folk opfatter det som at det er vores ønske at de iklæder sig det og det, men de må i sidste ende helt selv om det... næsten da... jeans, joggingsæt(!), træsko osv er ikke velkommen! ;)

Jeg drømmer jo bare om et prinsessebryllup med fiiiint tøj... :biggrin::thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har skrevet: Dresscode: Jakkesæt/kjole...

Som i at vi ønsker mændene har jakkesæt på og kvinderne kjole... Som manden sagde: Det kan vi sagtens tillade os - det er OS der betaler for festen :thumbsupsmileyanim: Og jeg giver ham så evigt ret!

inden jeg får på puklen, undskylder jeg lige hvis jeg træder nogen over tæerne, det er ikke min hensigt :-)

det er så evigt sandt, men ville det ikke være træls hvis ingen kom fordi i dikterede hvilket tøj de skulle have på?

- ved min svigerindes bryllup og et vennepars havde jeg bukser på, og jeg vil til hver en tid påstå at jeg var ti gange flotter en halvdelen af dem der var med selvom de måske havde taget en kjole på! og ikke alle føler sig godt tilpas i kjole...

vi skal holde vores fest i den gamel by i Århus, en meget anerkendt resurant så, træsko og shorts er da bestemt heller ikke velset, men jeg har altså så meget respekt til mine gæster (vores venner og famile som vi kender godt, ellers var de ikke inviteret) at jeg er sikker på de ved hvad anstændig påklædning er.

Jeg synes man skal passe lidt på med det der dresscode, jeg vil næste gå så langt at sige at det kan sidestilles med, gaver under 500 kr. modtages ikke, min fest jeg betaler jeg bestemmer! kunne man ikke nøjes med at skrive festtøj eller i den dur?

0

Del dette indlæg

Som i at vi ønsker mændene har jakkesæt på og kvinderne kjole... Som manden sagde: Det kan vi sagtens tillade os - det er OS der betaler for festen :biggrin: Og jeg giver ham så evigt ret!

inden jeg får på puklen, undskylder jeg lige hvis jeg træder nogen over tæerne, det er ikke min hensigt :-)

det er så evigt sandt, men ville det ikke være træls hvis ingen kom fordi i dikterede hvilket tøj de skulle have på?

- ved min svigerindes bryllup og et vennepars havde jeg bukser på, og jeg vil til hver en tid påstå at jeg var ti gange flotter en halvdelen af dem der var med selvom de måske havde taget en kjole på! og ikke alle føler sig godt tilpas i kjole...

vi skal holde vores fest i den gamel by i Århus, en meget anerkendt resurant så, træsko og shorts er da bestemt heller ikke velset, men jeg har altså så meget respekt til mine gæster (vores venner og famile som vi kender godt, ellers var de ikke inviteret) at jeg er sikker på de ved hvad anstændig påklædning er.

Jeg synes man skal passe lidt på med det der dresscode, jeg vil næste gå så langt at sige at det kan sidestilles med, gaver under 500 kr. modtages ikke, min fest jeg betaler jeg bestemmer! kunne man ikke nøjes med at skrive festtøj eller i den dur?

Alle skal have lov til at skrive deres meninger her.. det er et åbent forum. Så længe folk kan tale pænt :)

Det er fint du har dine meninger - ligesom jeg har mine :thumbsupsmileyanim:

Og nej jeg ændrer ikke min mening... For jeg ved alle vores gæster selvfølgelig kommer (dem der ikke skal føde eller bor laaaangt langt væk). Både H og jeg har den mening at vi ønsker de kommer i jakkesæt og kjole så derfor skriver vi det!

0

Del dette indlæg

Som i at vi ønsker mændene har jakkesæt på og kvinderne kjole... Som manden sagde: Det kan vi sagtens tillade os - det er OS der betaler for festen :biggrin: Og jeg giver ham så evigt ret!

Alle skal have lov til at skrive deres meninger her.. det er et åbent forum. Så længe folk kan tale pænt :)

Det er fint du har dine meninger - ligesom jeg har mine :thumbsupsmileyanim:

Og nej jeg ændrer ikke min mening... For jeg ved alle vores gæster selvfølgelig kommer (dem der ikke skal føde eller bor laaaangt langt væk). Både H og jeg har den mening at vi ønsker de kommer i jakkesæt og kjole så derfor skriver vi det!

fair nok, i min verden er det bare at gå langt over grænsen for hvad man kan tillade sig...

0

Del dette indlæg

Som i at vi ønsker mændene har jakkesæt på og kvinderne kjole... Som manden sagde: Det kan vi sagtens tillade os - det er OS der betaler for festen :) Og jeg giver ham så evigt ret!

Alle skal have lov til at skrive deres meninger her.. det er et åbent forum. Så længe folk kan tale pænt :iloveyou:

Det er fint du har dine meninger - ligesom jeg har mine :biggrin:

fair nok, i min verden er det bare at gå langt over grænsen for hvad man kan tillade sig...

Der er åbenbart meget forskel på hvad folk mener man kan tillade sig og ikke ..

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer