FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 posts in this topic

hej helle.. jeg vil bare lige videre give det svar jeg har fået da jeg var i tvivl om det med at prøve brudekjoler..

GØR DET...

kan give dig 3gode grunde:

1 Du kan risikere at finde din drømme kjole

2. du får en ide om hvad du kan lide og ikke kan lide.

3 det kan være at din drømme kjole viser sig at være billigere end hvis den nu ikke var på udsalg... (og til et bryllup er der jo masser at bruge pengene til)

mth til din veninde, så står vi lidt i samme situation men min mands søster;-

det er dog ikke fordi at de ikke må have børn med, men fordi hun mener det er hendes dag,

det er en lang indviklet historie, men vi vælger at sige at hvis de kommer så bliver vi glade ellers er det bare sur røv (undskyld) for dem vor vores dag bliver helt eventyrlig under alle omstændigheder...

forsat god fornøjelse med planlægningen...

0

Annonce ♥

hej helle.. jeg vil bare lige videre give det svar jeg har fået da jeg var i tvivl om det med at prøve brudekjoler..

GØR DET...

kan give dig 3gode grunde:

1 Du kan risikere at finde din drømme kjole

2. du får en ide om hvad du kan lide og ikke kan lide.

3 det kan være at din drømme kjole viser sig at være billigere end hvis den nu ikke var på udsalg... (og til et bryllup er der jo masser at bruge pengene til)

mth til din veninde, så står vi lidt i samme situation men min mands søster;-

det er dog ikke fordi at de ikke må have børn med, men fordi hun mener det er hendes dag,

det er en lang indviklet historie, men vi vælger at sige at hvis de kommer så bliver vi glade ellers er det bare sur røv (undskyld) for dem vor vores dag bliver helt eventyrlig under alle omstændigheder...

forsat god fornøjelse med planlægningen...

Kjolen

Jeg har også bestemt mig for, at jeg tager ud i oktober og så ser jeg, om jeg finder noget eller ej og så tager jeg den derfra.

Børn

Det ikke min veninde. Det er kæresten til en af L's kammerater fra "ungdomstiden" - har intet med hende at gøre og med den opførsel får jeg det heller ikke!

Jeg tror også bare jeg skal indse, at det ikke er deres/hendes tilstedeværelse, der afgør, om vi får en god dag eller ej :)

0

Besøg hos det "nye" feststed

Gider I smide mig i seng?

Vækkeuret ringer tidligt i morgen. Vi er 3 stk - L, undertegnede og svigermor, som er på besøg, der skal ud og "hilse" på feststedet, altså det sted, som vi på vores minus første bryllupsdag faldt for.

Uha, jeg glæder mig til at gense lokalet og få svar på nogle af vores spørgsmål og så hjem og træffe den endelige beslutning, hvis ikke maven allerede klarer den for os, mens vi er der.

Eneste jeg lige nu er lidt "nervøs" for er, om de kan huske den aftale, vi for 14 dage siden lavede om, at vi skal komme og se det.. det nok ikke noget, de har noteret. Men bare de har tid til os og er lige så flinke og rare, som sidst, så er jeg fuldt tilfreds :D

Skal nok tage kamera med så jeg kan fremvise nogle billeder (går stærkt ud fra, at jeg får lov til at tage nogle derude).

0

Nyt feststed - Bramdrupdam Kro og Hotel

Ja, så er feststedet endeligt bestemt!

I går tog vi, som aftalt, ud for at gense lokalet og mavefornemmelsen var på plads. Det er intet mindre end perfekt - lige det vi har haft i tankerne.

Trods de kun har 17 værelser mente hun ikke, at det er et problem at booke 12 værelser, som vi har ønsket. :)

Så lige nu venter vi blot på at få vores kontrakt og at vi kommer nærmere, så vi kan aftale menu, detaljer m.v. :) Det føles bare sååååå godt - så skal vi bare lige have afbestilt det andet sted :S

Billeder! Tog jeg nogle af. Det gik lidt stærkt, men jeg fik da nogle. Og garanteret I gerne vil se? Har jeg ret?

Okay, så kommer her det første, som er taget udenfor.

Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke gik hen og tog billede foran i stedet fra siden, men tanken er at vi vil have taget gruppebillede foran buskene, da det giver en rigtig flot baggrund. Håber I kan forestille jer det.

post-36725-1245611581.jpg

0

Annonce ♥

I den lille have er der også en lille bro.. der fører over til den gamle kroejers have.

Vi snakkede om, at vi evt kan stille os på broen og få fotografen til at gå ud til vejen, for så kan der tages billede ind over... blot en tanke.

Men tænker, at det vil være en flot baggrund, hvis vi lige vil ha et "nygift"billede på feststedet (dog uden de der "dekorationsdimser" der står ved siden af.. )

post-36725-1245611718.jpg

0

Lige uden for festsalen er denne lille entre/gang, som bl.a. indeholder nedgang til toiletter (lige under festsalen), adgang til kroens restaurant og øvrige lokaler, samt kroens anden festsal - som I kan skimte længst bagude. Den har dog egen indgang, så jeg håber lidt, at vi kan få denne gang for os selv, fx til at få velkomstdrink i, såfremt det ikke bliver vejr til at indtage denne ude.

post-36725-1245611885.jpg

0

Annonce ♥

Og modsatte hjørne i den ende: gavebord. Dvs.. længst til højre forestiller jeg mig gavebord, og så synes jeg bordet de har stillet op er fint - evt som kombineret "barbord" og hjørne til gæstebogsskriveri.

post-36725-1245612097.jpg

0

Og så skal I da lige se "selve lokalet" - her vist henne fra havedøren.

Her er der dækket op til.. tror det var sølvbryllup.. Vist knapt 60 couverter.

Tjek lige de fantastiske stole!! Og de små hyggelige lysekroner... Elsker det lokale!!

post-36725-1245612231.jpg

0

Hejsa,

dejligt at festestedet er besluttet.... og jeg kan forestille mig gruppebilledet der. :) Det er en rigtig god baggrund, hvor der er ikke er for meget men heller for lidt.. hehe :cheerleader3:

Det er bare vildt fedt! Det føles bare så perfekt. Er helt oppe og køre over det - og tilmed har jeg lige modtaget endelig bekræftelse og kontrakt fra den musiker, som vi har bestilt. Har ventet et par uger på den, så er helt WEEEEEEEE lige nu!!

Og ja, synes det er et perfekt sted, som baggrund. Så håber jeg bare vi kan få tørvejr, så det bliver et perfekt billede :)

0

Annonce ♥

Tillykke tillykke det er da så fedt et sted. ej det er da det lækreste sted ... så flot, alene stolene er så gennemført. det bliver da helt vildt fedt. Kan godt forstå at mave fornemmelsen var der.

Men hvad er nu det... skal i ha musiker eller hvordan ?

0

Tillykke tillykke det er da så fedt et sted. ej det er da det lækreste sted ... så flot, alene stolene er så gennemført. det bliver da helt vildt fedt. Kan godt forstå at mave fornemmelsen var der.

Men hvad er nu det... skal i ha musiker eller hvordan ?

:) Ja vi skal så!! :D

Må hellere lige lave en opdatering mere! :D

Og ja!! Det er totalt bryllupsagtigt det lokale! Det er sååå fedt og det er ligefør jeg vil spørge, om ikke de giver en stol i bryllupsgave!! De er SÅ flotte!

Vi havde egentlig bestemt os for lysgrønne duge og servietter, men tror nok vi skal overveje creme duge og grønne servietter i stedet, så dugene går lidt mere i et med de fantastiske stole.. tror det vil blive flottere!!

Og så det ikke selv.. men hende vi talte med er også hende, der laver blomsterdekorationer og hun fortalte, hvordan hun laver dem.. Hun bruger en høj glas vase, som hun planter ned i.. Hun gør meget i roser men også meget med alternativt pynt.. fx sagde jeg, at hun gerne måtte putte lime i - jamen det gjorde hun også ret tit. Og så sagde svigermor bagefter, at lige da vi var kommet ind havde hun set en dekoration i sådan en vase og den var bare voldsomt flot. :) Vil fra nu af overhovedet ikke overveje lys og blomster på bordet!!! Det klarer hun bare!

0

Musik

:) Så fik vi kontrakten! Og den er fluks underskrevet og sendt retur.

Ja.. min mor tilbød at betale halvdelen, så nu har vi altså booket den musiker, som jeg hele tiden har haft i tankerne. For som L sagde, så kunne han mærke på mig, at det var det jeg allerhelst ville og så skulle det være sådan. Det jo også ærgerligt, hvis vi bagefter skulle stå og tænke.. jaja det var fint med jukeboks, men havde vi nu haft musiker..

Vi har booket Kim - ham her - som også spillede til min søsters bryllup. NÆGTER at lave en sammenligning med min søsters bryllup, men han var SÅ fantastisk. Underholdende på de rigtige steder og fik bare løftet stemningen til absolut kogepunktet. Og vi er så heldige, at han var ledig på vores dato :)

Totaaaaaaalt fedt at have det i hus! Så er der en ting mere vi kan strege! (mon jeg snart skal have lavet mig en "to do" liste?)

0

I mandags fik vi kontrakten fra musikeren :)

I dag har vi så fået kontrakten fra kroen :)

Hun har godt nok skrevet den 6. juni... men da vi var derude, så jeg, at hun havde skrevet 5. juni på hendes papirer og hun snakkede selv om grundlovsdag, så er overbevist om, at hun bare har skrevet forkert på kontrakten.

Ringede i eftermiddags, men der var hun gået, så må lige have fat i hende i morgen formiddag, så vi kan få en kontrakt med den rette dato.

Ah det føles nu godt, at have det på plads også! :)

0

Annonce ♥

Hejsa FrkHelle

sikkert et dejligt sted til at holde festen :)

Og nu har du jo styr på de væsenligste ting.

Vi skal også giftes næste år, og jeg har også selv været igang med de samme planlægninger.

Og kan følge dig i, at det er dejligt at have på plads.

:)

Vh

Mona

0

Hejsa FrkHelle

sikkert et dejligt sted til at holde festen :cheerleader3:

Og nu har du jo styr på de væsenligste ting.

Vi skal også giftes næste år, og jeg har også selv været igang med de samme planlægninger.

Og kan følge dig i, at det er dejligt at have på plads.

:)

Vh

Mona

:) har siddet og manglet aktivitet i min tråd og så havde jeg slet ikke set, at du har skrevet! UPS!

Men ja, synes også mavefølelsen er rigtig over det sted. Glæder mig rigtigt meget over, at vi har flyttet festen til kroen, selvom noget familie nu gør vrøvl over det.. men det er deres problem. Vores fest = vores valg!

Og ja, det er rigtigt skønt at have rammerne på plads, så er der mere overskud til alt det andet. Lige nu synes jeg dog, at jeg står stille.

Har fået lavet vores velbekommesang og fået den "godkendt" af 3, fra et andet forum (hm to af dem er faktisk herinde... ) så nu er den på plads. Og så skal jeg lave lavet forslag til invitationer, som jeg har ideer til i hovedet (vi ændrer fra kvadratiske til "liggende" kort). Meeen.. føler ikke lige pt, at det haster.. så tror bare jeg nyder sommeren lidt :)

Hej Frk Helle

Jeg har tilladt mig at tage din ide med monogrammet som avatar billede...

Dejlig tråd du har...

Hejsa og tak :-)

:cheerleader3: for din ide med at tage monogrammet til avatar.

:griner:-

0

Hej Helle.

Så fik jeg da lige kigget indenfor i din tråd igen :) Der sker godt nok noget her må jeg sige, og stor :) for dig og dit flotte vægttab... det er virkelig sejt gjort!!

Og så vil jeg da lige sige, at Bramdrupdam kro har et helt fantastisk omdømme her ude i Kolding BY. Jeg har desværre ikke selv været heldig at opleve en fest der, men flere af vores bekendte talte utroligt godt om det, da vi selv skulle ud og kigge på lokale.

Hvad de fortalte os, så var alt i tip top i orden, gennemført styr på det hele, virkelig sødt og hjælpsomt personale og maden var bare fantastisk. :cheerleader3:

Så jeg tror bestemt godt at du kan glæde dig. Godt valg!!!! :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hej Helle.

Så fik jeg da lige kigget indenfor i din tråd igen :blush: Der sker godt nok noget her må jeg sige, og stor :) for dig og dit flotte vægttab... det er virkelig sejt gjort!!

Og så vil jeg da lige sige, at Bramdrupdam kro har et helt fantastisk omdømme her ude i Kolding BY. Jeg har desværre ikke selv været heldig at opleve en fest der, men flere af vores bekendte talte utroligt godt om det, da vi selv skulle ud og kigge på lokale.

Hvad de fortalte os, så var alt i tip top i orden, gennemført styr på det hele, virkelig sødt og hjælpsomt personale og maden var bare fantastisk. :cheerleader3:

Så jeg tror bestemt godt at du kan glæde dig. Godt valg!!!! :cheerleader3:

Uha det varmer helt ned i lilletæerne at høre! :griner:-

Da vi var derude forrig lørdag fortalte hun også (vi talte med ejeren - konen), at de udelukkende markedsfører sig via mund-til-mund metoden - de har hverken hjemmeside, annoncer eller noget. Det siger jo lidt om stedet.

Men det er virkelig dejligt at høre, at du har hørt godt om det. Selv ved vi INTET bortset fra, at min tidligere kollega flere gange har snakket varmt om stedet, når hun sammen med manden har været ude og spise. Derfor måtte vi selv prøve.

Nu skal du jo ikke selv holde fest der, men hvis I en dag skal ud og spise og have lidt finere mad, så skal I virkelig tage derud! Okay, nu har vi kun været der den ene gang, men det var SÅ fantastisk anrettet og, som du selv skriver, maden var bare fantastisk! Der er jo en grund til, at vi blev forelskede i stedet ;-)

Ih endnu engang stort tak, fordi du ville skrive et par ord om stedet, det bekræfter bare endnu mere den glæde vi føler, ved at vi har valgt Bramdrupdam Kro :shooter:

Og tak for dine ord om mit vægttab. Skal på vægten i morgen.. av av av jeg frygter bare.. føler bare slet ikke, at der sker noget.. Men hvorfor sidder bukserne så løse, og hvorfor er jeg begyndt at få hængerøv, og hvorfor sidder den bluse, der før var lidt tæt, nu meget løs?

Yderligere siger L også, at min r*v er blevet mindre (WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE) og at han i det hele taget kan se det bagfra og jeg synes selv, at mine skuldre er blevet lidt smallere og... weeee :):)

Måske jeg bare skal glæde mig til i morgen?

Skal nok opdatere på vægttabet, når jeg kommer hjem.. hvis det altså gik godt... :heart:

0