FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 posts in this topic

Ej hvad er nu det... hvor er det nye sted i har fundet???

lyder bare som om det var stedet, og som du skriver det virker det ikke meget dyere, det ender nok med ca det samme.

Glæder mig da til at hører hvor i ender henne??

Det nye sted er her i Kolding og ca 3 km fra, hvor vi bor. Egentlig var vi meget glade for stedet, vi havde fundet, men var kede af, at vi ikke selv måtte have bryllupskage med samt farverne i lokalet. Det nye sted kan tilmed opfylde vores ønsker om præcis den grønne farve, vi har valgt, hvor det oprindelige sted havde en noget mørkere grøn farve. Og det skal vel passe sammen?

0

Annonce ♥

Nyt feststed??

Ja, det vil vise sig. De har ikke selskab i lokalet før den 20, altså om 14 dage. Her er det dog til 65 mennesker, det dobbelte af, hvad vi skal være, men vi har sagt ja til at komme hen og se det, så vi kan se, hvordan det er dækket op og hvad de har at byde på, samt vi bedre kan se lokalet, toiletforhold m.v. (skal altså være ordentligt! - vi vil ikke gå for meget på kompromis med det sted vi allerede har booket).

Men :):cheerleader3::) De ringede tilbage i eftermiddag og sagde, at lokalet er ledigt denne dag og nu er reserveret til os - med forbehold for, at vi kan sige nej, hvis vi ikke synes om det, når vi kommer derud om 14 dage.. :):)

Er vildt glad, men er totalt også meget i vildrede. Er det nu rigtigt?? Håber jeg får den endelige mavefornemmelse, når vi kommer derud. Men synes bare, at der er mange ting, der taler for......

0

puha det bliver spændende ja alt skal passe sammen og mavefornemmelsen skal være der... det er den jo også med manden man har valgt ;o) Tihi

Nej pjat, men det skal bare være som man ønsker og man skal være glade for stedet. JEg har selv sommerfugle i manven hver gang vi kører forbi stedet hvor vi skal holde vores bryllup og det tar jeg som om det bare er stedet for os.

Glæder mig til at høre hvordan det går og hvad i vælger...

0

puha det bliver spændende ja alt skal passe sammen og mavefornemmelsen skal være der... det er den jo også med manden man har valgt ;o) Tihi

Nej pjat, men det skal bare være som man ønsker og man skal være glade for stedet. JEg har selv sommerfugle i manven hver gang vi kører forbi stedet hvor vi skal holde vores bryllup og det tar jeg som om det bare er stedet for os.

Glæder mig til at høre hvordan det går og hvad i vælger...

Jeg er også ret spændt.. skal nok tage kamera med, så I også kan se det nye sted..

0

Annonce ♥

Synes der er sket lidt mange ting på bryllupsfronten i dag. Eller.. mange og mange, men lidt er sket.. Her kommer lige en lille update/status:

Feststed

Som skrevet længere oppe, var vi i går ude og spise og fejre "minus 1. bryllupsdag" og i samme forbindelse forelskede vi os i stedet og især farverne og maden. Vi så et festlokale, som er langt mere perfekt, end det vi har booket.

I dag har jeg så fået bekræftet, at lokalet er ledigt på vores dato næste år - og nu står mit navn og telefonnummer i deres ordrebog :)

Vi skal hen og se lokalet om 14 dage. Vi så det lidt i går, men vi vil gerne se det helt ordentligt og evt se, om de kan give en fastpris, da drikkevarer efter middag/kaffe afregnes efter forbrug og vi vil jo helst ikke have en ubehagelig overraskelse. Der skal i hvert fald lige regnes lidt på det.

Vielsesringe

Vi har flere gange gået og kigget på de vielsesringe de har i vinduet hos en guldsmed i min barndomsby. I dag skulle vi så til fødselsdag og tog i den forbindelse afsted noget før, så vi kunne tage ind og kigge og evt prøve. Jeg havde tjekket på byens hjemmeside, at den var med i cityordningen og at disse butikker 1. lørdag i måneden = i dag - havde åbent til kl 15. Så da vi kom ca 12.45 havde vi jo masser af tid.

Vi bliver taget imod af en ung pige - ret ung. Men bare hun kan sit fag.

Det viser sig, at hun mere eller mindre henviser os til en hjemmeside, hvor vi selv kan lege med at designe ringe. Hun har ikke det store at vise os og synes egentlig det hele virkede lidt snobbet - og det ellers den forretning, hvor vi ALTID har handlet og hvor jeg, indtil for få år siden, har fået mine briller. Ingen tvivl om, at det er nye tider efter sønnen har overtaget.

Nå men tilmed hører vi pludselig, at de har lukket og låst døren - de lukkede åbenbart kl 13... Så sad vi der.

Så jeg fik lidt travlt med at komme videre. Vi følte os begge i vejen fordi vi bad se ringe og samtidigt syntes vi godt de kunne have gjort opmærksom på, at de næsten lukkede. Så det var en noget træls oplevelse. Een ting er i hvert fald sikker: de kommer ikke til at sælge ringe til os.

Bolcher

Vi har bestemt, at vi vil stille en lille pose bolcher ved hver kuvert og i den forbindelse er jagten på de rigtige bolcher gået ind. Vi har droppet logobolcher, da det simpelthen er for dyrt og da vi ikke kan bruge 25-30 kg - det alt for meget.

Så fandt jeg et lille privat firma, der solgte hjemmelavede naturbolcher til rimelige priser. Vi fandt to slags, som ud fra deres billeder var i ca den grønne farve, som vi har valgt. En lakrids og en frugtbolche. Perfekt! Troede vi..

De kom i torsdags, hvor vi ikke var hjemme, så da klokken var 10 i dag styrtede jeg op på posthuset efter dem. Men sikke en skuffelse. De er bare slet ikke spor grønne. De er nærmest svagt gule og gråsorte.. og slet ikke de farver, der passer i vores tema. Altså.. de smager godt, men de kan ikke bruges. :) ØV!

Sofaer

Okay.. Det er nok ikke lige så bryllupsrelateret, men L sagde, at hans far ringede tidligere på aftenen. De har åbenbart fået et voldsomt knaldtilbud og har købt nye sofaer. Så hans far ringede og spurgte, om vi ville have de "gamle". Gamle og gamle.. de er MAKS 5 år og pænt dyre lædersofaer. De fremstår som totalt nye. De vil tilmed behandle dem inden vi får dem. :) L ville naturligvis lige spørge mig, men jeg er klart på! Vi har før snakket om, at vi ville have 2 3'ere, når vi kom i hus, men nu kan vi gratis få en 2'er og en 3'er.. det vil være dumt at sige nej til. Så håber jeg bare vi kan få plads til dem, da vores stue er lille. Dog har vi lige nu min gamle 3'er og L's gamle 3'er (som begge i dybden nok er lidt mindre), men jeg tror det kan lade sig gøre. :cheerleader3: Synes bare det er så fedt, at vi har fået det tilbud. De er bare SÅ lækre de sofaer :)

0

Hej Søde Hellepigen

Hvor har du oplevet meget på de 2 sidste dage..

Jeg syntes det er spændende at I ser på nye lokaler, det lyder mere som jer.

Det med ringene kan jeg godt forstå der ville jeg heller ikke have købt mine ringe.

Øv med boljserne. Har I ikke en lokal slikbutik hvor bolsjer I jeres farver. Jeg ved Sømund bolsjer i kbh har mange forskellige hjemmelavet bolsjer måske har de en hjemmeside hvor man kan bestille. Jeg elsker boljser derfra og er nok også de eneste jeg spiser.

Hvor er det lækkert I får nye sofaer helt gratis. Søren og jeg købte nye sofaer for 14 dage siden og venter bare på at kunne hente dem og køre dem over i vores nye hus som vi får nøglerne til den 26 juni. jubiiiiii

Stort knus

Anette

0

Hej Søde Hellepigen

Hvor har du oplevet meget på de 2 sidste dage..

Jeg syntes det er spændende at I ser på nye lokaler, det lyder mere som jer.

Det med ringene kan jeg godt forstå der ville jeg heller ikke have købt mine ringe.

Øv med boljserne. Har I ikke en lokal slikbutik hvor bolsjer I jeres farver. Jeg ved Sømund bolsjer i kbh har mange forskellige hjemmelavet bolsjer måske har de en hjemmeside hvor man kan bestille. Jeg elsker boljser derfra og er nok også de eneste jeg spiser.

Hvor er det lækkert I får nye sofaer helt gratis. Søren og jeg købte nye sofaer for 14 dage siden og venter bare på at kunne hente dem og køre dem over i vores nye hus som vi får nøglerne til den 26 juni. jubiiiiii

Stort knus

Anette

:) Respons i min tråd ;)

Ja. Jeg synes også der er sket voldsomt meget denne weekend. Måske er det derfor jeg er så kvæstet nu?

Jeg kan slet ikke vente til vi om 13 dage skal hen og gense lokalerne. Vi har snakket meget om dem i dag og L er slet ikke i tvivl om hans mavefornemmelse. Samtidigt får vi nu mulighed for at have runde borde, som der slet ikke var mulighed for det andet sted. Det bliver så spændende. Men I må, lige som jeg selv, vente 14 dage med at høre den endelige beslutning - som også bliver den endelige! Jeg tror ikke det sker, men vælger vi IKKE at tage kroen, så fastholder vi vores første beslutning.

Bolcher... Den butik kender jeg slet ikke! Tusind tak for tippet. Kigger fluks om de har en hjemmeside og ellers må vi en tur ind forbi næste gang vi er i staden. :) Synes nemlig ikke lige vi har nogle steder her i Kolding, hvor jeg kan forestille mig, at de har bolcher i de farver..

Sofaerne.. jaaaaaaaaaaaaa bliver skønt. Har gerne ville have nye, men har sagt, at jeg synes vi skal vente til vi flytter i hus og får mere plads. Men når man nu ligefrem får dem foræret.. så vil det være dumt at sige ja! :cheerleader3: Så er det bare lige, hvornår vi får dem! :)

0

Av av av av

Okay.. vidste godt, at det ville blive noget dyrere end beregnet, men 16.000 kr nægter vi simpelthen at give for ringe.

Vi har nu været i tre butikker.

1. beskrevet længere oppe.. var i lørdags.. fortalte ikke, at de modsat alle andre butikker lukkede lige om lidt.. mente vi bare kunne designe dem på en hjemmeside og gad i øvrigt ikke hjælpe ret meget.

2. I dag.. fin service fra en mand, der virkede meget rar. Vi prøvede da også lidt, men følte ikke, at han var super opsat på at finde noget til os. Nok mest fordi vi var forelsket i titan, men han forsøgte ikke rigtigt at vise os andet eller finde frem til, hvad der var et godt alternativ/passede til os.

3. bagefter nr 2.

Fin service. Hun var meget ærlig (måske lidt for meget), men tog sig god tid til at finde ud af, hvilken type ring, der passer vores fingre og derefter finde ud af, hvilke farver der passer. Hun var meget hooked på 1 ring, som næsten var den eneste hun fandt passende til os. Hun mente, at jeg var kræsen. :S Er jeg altså ikke - er man kræsen fordi man ikke vil have alm guld??? Der viiiiildt mange ringe, som jeg synes er fantastisk flotte, men der var også nogle, som hun egentlig ikke ville vise og når hun fandt et bræt frem med fx 10 ringe sagde hun kun 1-2 par, som vi måtte kigge på, for resten passede ikke i facon.

Okay.. vi kunne følge hende, men kun lidt hen af vejen. Og de var også ret fine, dem som vi fandt frem til, men vi vil aldrig i livet give 16.000 og det er endda UDEN sten i min.

Men.. erfaring har vi fået med os. Uden at være helt så kritiske, som hende, ved vi nu, hvilken facon og type ring, vi skal gå efter, samt farverne. Og det jo en stor hjælp. Og meget praktisk er det.. jeg havde straks et par fra Chanti i hovedet.. de koster ca 5.300 - det en helt anden pris - og det er endda inkl 3 sten. Og dem kan L tilmed også lide. Jeg har i eftermiddag fundet 3 ringe på deres side og de koster mellem 4.500 og 5.500.. så kan vi være med uden at sprænge budgettet.. Og jeg er overbevist om, at vi bliver mindst lige så tilfredse med dem - og så kan vi prøve dem hjemme uden at blive stresset af en ekspedient og bedre mærke mavefornemmelsen.

Nåh ja.. hun mente også, at det jo var mange penge, men så måtte man spare et andet sted, fx på, om gæsterne skulle have champagne eller hvidvin til velkomstdrink...... ja... nu har vi så ikke tænkt os, at vores velkomstdrink skulle koste 16.000 kr..... (ved godt, at det ikke var det hun mente.. men syns måske det var lidt bitchet sagt).

Jo. Servicen var fin, men I fornemmer nok, at jeg ikke helt brød mig om den skrappe madamme!

Men nu ved vi da, hvad vi skal gå videre efter - men gud, hvor er det svært!!

0

Annonce ♥

Inspiration - ringe

Jamen så får I da lige de ringe, som vi nu går og overvejer, efter vores besøg hos guldsmeden(e).

Nr 1: Har længe været med i overvejelserne. Vi synes herreringen er ret rå og maskulin, jeg er dog bange for, om vi bliver trætte af dem i længden.

Nr 2: Var den jeg straks tænkte på i butikken. Den er nemlig hvidguld og rødgulv, og vi fandt ud af, at rødguld er ret flot til os begge.

Nr 3: Synes vi bare er flot og anderledes og lidt i stil med.......

Nr 4: som minder meget om den, vi blev anbefalet meget i butik nr 3. Den er dog med alm guld i stedet for rødguld, men vi kan jo høre, om den kan laves i rødguld. Og så er guld-guldet lagt uden på hvidguldet - i den vi prøvede lå de i samme højde. Men jeg synes den ring der er ret flot!

Hvad synes I? Kom gerne med jeres meninger. Det er jo vores beslutning i sidste ende, men det er da lidt hyggeligt at høre, hvad andre mener :balloons:

post-36725-1244571121.gif

post-36725-1244571129.gif

Edited by FrkHelle
0

Annonce ♥

Jeg er personlig helt tosset med nr 4.. :balloons:

Kan fortælle at vi havde samme dilemma, da vi blev viet på rådhuset for 2 år siden... Jeg nægtede nemlig også en "almindelig" guldring - det klær bare ikke mig. Så vi var enige om at vores ringe skulle være i en kombination af rød- og hvidguld - og vi selvfølgelig nok, skulle betale det mere det kostede.. men det var svært at skære igennem overfor guldsmeden(e) - de mente også at jeg var kræsen.. :biggrin: Men det mener jeg så også at man har ret til at være - 1) vi gav 12.000,- for vores ringe 2) vi skal forhåbentlig bære dem hver eneste dag resten af vores liv...

Held og lykke med at finde de rigtige ringe...

:) Susan

0

Jeg er personlig helt tosset med nr 4.. :balloons:

Kan fortælle at vi havde samme dilemma, da vi blev viet på rådhuset for 2 år siden... Jeg nægtede nemlig også en "almindelig" guldring - det klær bare ikke mig. Så vi var enige om at vores ringe skulle være i en kombination af rød- og hvidguld - og vi selvfølgelig nok, skulle betale det mere det kostede.. men det var svært at skære igennem overfor guldsmeden(e) - de mente også at jeg var kræsen.. :biggrin: Men det mener jeg så også at man har ret til at være - 1) vi gav 12.000,- for vores ringe 2) vi skal forhåbentlig bære dem hver eneste dag resten af vores liv...

Held og lykke med at finde de rigtige ringe...

Jeg ved ikke, om man er kræsen fordi man har nogle ideer/forventninger til, hvordan ringen skal se ud? Vi skal jo bære dem resten af livet, så er det jo kun naturligt, at vi gerne vil have nogle, som vi synes om.

Men lige nu kan jeg vist også bedst selv lide nr 4... Fårk altså.. troede godt nok ikke, at der ville komme så mange tanker om at skulle blive gift!

0

Ja nu er det selvfølgelig ikke for at forvirre gemytterne, men jeg kan personligt bedst lide nummer 3, jeg synes den er smuk og speciel og enkel :balloons: Men nummer 4 er også fin! Og en dejlig pris, jeg synes det lyder ret vanvittigt at man vil tage 16.000 for et produkt og så samtidig sætte begrænsninger for hvad I må se ud af hendes 10-12 ringe. Og hun skal da heller ikke kalde dig kræsen. Men dejligt at internettet kan komme til hjælp!

0

Annonce ♥

jeg stemmer også på ring nr. 4, den er flot og enkel, og i bliver ikke træt af dem om 5- 20 år

... og det er jo en vigtig ting i overvejelserne.. Vi kommer jo også til at ændre smag i løbet af livet, men vores ring skal vi gernen stadigt kunne lide.

Ja nu er det selvfølgelig ikke for at forvirre gemytterne, men jeg kan personligt bedst lide nummer 3, jeg synes den er smuk og speciel og enkel :biggrin: Men nummer 4 er også fin! Og en dejlig pris, jeg synes det lyder ret vanvittigt at man vil tage 16.000 for et produkt og så samtidig sætte begrænsninger for hvad I må se ud af hendes 10-12 ringe. Og hun skal da heller ikke kalde dig kræsen. Men dejligt at internettet kan komme til hjælp!

Synes også det virkede lidt mærkeligt, at vi ikke måtte se dem.. Var det så ikke bedre, at hun viste os dem og vi forelskede os og købte i stedet for at gøre os lidt irriterede og så miste os som kunder? Selv om jeg ville give 16.000 så har jeg faktisk ikke meget lyst til at gå derind og købe dem. Jeg havde egentlig overvejet, at mine bryllupssmykker skulle købes derinde, men den lyst har jeg slet ikke i dag.. er faktisk lidt skuffet over behandlingen, selvom jeg er glad for mange af de oplysninger hun kom med..

I øvrigt så kæmper nr 3 lidt sammen med nr 4 i min hjerne..

Jeg er helt sikkert mest til nr 1 !

:balloons: Afstikkere er også yderst velkomne ;) Kan jo selv lide dem alle 4 :)

0

Jeg er helt sikkert mest til nr 1 !

Det er jeg også :cheerleader3:

Min er i guld med sten, og når jeg ikke lige gider ser på dem, vender jeg stenene "ind mod håndfladen" :)

Ah ja.. det var da en god mulighed. Den er der jo ikke i nr 1, for så ser man jo heller ikke "krattet", men muligheden er der i de 3 andre..

Ej er vist stadig mest lun på nr 4, men er ked af, at den ikke er i rødguld i stedet for gul-guld.. Det er pænere til mig (fandt jeg ud af den dag vi var i nr 3-butik). Men tænker også en del på nr 3.. synes nr 2 er sådan lidt på et yderspor...

0

Annonce ♥

Tak! Gør mig lige ked af det!

En af L's kammeraters kæreste skrev til mig på facebook tidligere i dag. Hun har åbenbart lige tjekket vores bryllupshjemmeside ud og ville i den forbindelse gerne vide, hvad de kunne gøre ved deres børn, nu hun kunne læse, at de ikke ville blive inviteret med.

Skrev pænt tilbage, at jeg da håbede, at de kunne få dem passet. Ja, hendes mor kunne ikke have dem alle 3 og hendes far kunne slet ikke overskue nogen.

Nej men ungerne har også farmor og farfar og hun har selv over 2 håndfulde søskende og så har de 2 af de 3 unger skolekammerater, som de nok kunne komme på weekend på. Det i rødt skrev jeg ikke, men tænkte!

Skrev så, at det ikke var fordi vi ikke kan lide børn, men vi synes ikke det passer sig til et bryllup og så vil det give noget af et hak i bryllupsbudgettet. (eneste fordel ville være, at vi ville blive en del flere, da vi i forvejen ikke er mange).

Så svarede hun tilbage, at så var det ikke sikkert, at de kom - og før jeg nåede at svare var hun væk.

:) Gør mig lige ked af det! Sikke en fej kommentar! Hun har med garanti lige læst det og har slet ikke undersøgt mulighederne - og hun har endda næsten et helt år.

L trøstede mig lidt med, at hun er en harpe og at hun nemt bliver sur, hvis ikke ting går efter hendes hovede og at hans kammerat (kæresten) nok skal gøre, hvad han kan.

Blev bare voldsomt ked og såret over den kommentar. Min veninde har dog heldigvis givet mig et par bevingede ord om, at hvis hun alligevel er sådan, så kan det vel også være ligegyldigt, om hun dukker op til festen. Og ja, det har min veninde jo ret i. Men vi bliver jo ikke mange i forvejen så jeg er yderst sårbar overfor afbud.. det gør mig så ked.. Især på denne måde!

UFF synes bare det er så fejt sagt!!!

Skulle lige af med det!! Øv - så kom der lige et vredes-indlæg i min tråd.. :cheerleader3:

0

Hold da fast - jeg holder helt og holdent med din veninde, hvis hun skal brokke sig så meget, ja så hellere være fri for hende på jeres bryllupsdag. :) sådan en skal du da lige have med herfra.

Tark. Ved godt, at det er meget, at skal have passet 3 børn, men hun har et helt år til at få dem afsat i.. Nu har jeg da slet slet ikke lyst til at re-overveje, om der skal børn med. Bliver da endnu mere stædig nu!! Sårn en møgk****ng..

0

Først lige et lille knus til dig... :cheerleader3: Synes ikke andre skal blande sig i, hvad I vælge til jeres fest. Vi har valgt at have børn med til vores fest, men det er udelukkende også kun fordi vi har en datter selv, som jeg bestemt ikke ville undvære på den dag. Hvis vi ikke havde haft hende, så ville jeg personligt også have valgt at holde bryllup uden børn (tror dog ikke at Christian ville gå med til dette!!)

Jeg synes mildt sagt at det er latterligt af hende, at blive så fornærmet over dette. Som du selv skriver, så har hun 1 ÅR til at finde en løsning med pasning af børnene - så er det altså heller ikke sværere?!?!?

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvorfor du er sårbar omkring afbud, nu når I i forvejen ikke er så mange - men ærligt, er antallet ikke ligegyldigt? Er det ikke bedre hvis de folk der er der, virkelig er nogen der betyder noget for jer og som har en ægte interesse i at få lov til, at dele jeres store dag med jer?

0

Først lige et lille knus til dig... :cheerleader3: Synes ikke andre skal blande sig i, hvad I vælge til jeres fest. Vi har valgt at have børn med til vores fest, men det er udelukkende også kun fordi vi har en datter selv, som jeg bestemt ikke ville undvære på den dag. Hvis vi ikke havde haft hende, så ville jeg personligt også have valgt at holde bryllup uden børn (tror dog ikke at Christian ville gå med til dette!!)

Jeg synes mildt sagt at det er latterligt af hende, at blive så fornærmet over dette. Som du selv skriver, så har hun 1 ÅR til at finde en løsning med pasning af børnene - så er det altså heller ikke sværere?!?!?

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvorfor du er sårbar omkring afbud, nu når I i forvejen ikke er så mange - men ærligt, er antallet ikke ligegyldigt? Er det ikke bedre hvis de folk der er der, virkelig er nogen der betyder noget for jer og som har en ægte interesse i at få lov til, at dele jeres store dag med jer?

Hm er du min bedste veninde i forklædning?? Det jeg har markeret med grønt er PRÆCIST - og næsten ordret - hvad min veninde sagde til mig, da jeg fortalte om det!!

Og jo! Bestemt! Men det virker stadig ikke af så mange mennesker.. men vi vil heller ikke invitere bare for at få en masse fyld med..

Men tak for forståelsen! :cheerleader3:

0