FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 posts in this topic

INSPIRATION - brudebuketten

Har lige brugt lidt tid på, om jeg kunne finde en buket, der ligner det, jeg har i hovedet..

Det var ikke helt så nemt.

Jeg forestiller mig lime-farvede nelliker og råhvide/champagne-farvede roser. Der skal være flest nelliker dog uden, at de dominerer for meget.

Det grønne skal være "græs" og så et enkelt håndtag enten i den grønne "normale" farve eller også i cremehvidt silkebånd.

Fandt som sagt ikke buketten, men fandt lidt inspirationsbilleder. Vil I se? :hug:

wedding-bouquet-dusty-rose.jpg

BB3.jpg

1239b.jpg

1219b.jpg

1207b.jpg

Og så lige et sidste - medtaget mest for at illustrere græsset... (mener dog, at jeg på et tidspunkt fandt en anden buket her på BK, hvor græsset var liidt pænere end på det her billede - men det billede kan jeg overhovedet ikke finde..)

5-1.jpg

0

Annonce ♥

:hug: Et forsinket tillykke med mærkedagen i går, Helle! :hug:

Det er så flot med limegrønt! Jeg gik på seminariet med en, hvis brudebuket kun bestod af limefarvede nelliker. Hmmm... jeg har den på et takkekort, så måske jeg kan forsøge at scanne den ind til dig og sløre personerne...

0

Annonce ♥

:hug: Et forsinket tillykke med mærkedagen i går, Helle! :hug:

Det er så flot med limegrønt! Jeg gik på seminariet med en, hvis brudebuket kun bestod af limefarvede nelliker. Hmmm... jeg har den på et takkekort, så måske jeg kan forsøge at scanne den ind til dig og sløre personerne...

AI Anja, hvor skønt at se dig herinde :hug:

Faktisk sad jeg også og tænkte, om den bare skulle bestå af limefarvede nelliker.. men tror, at det så bliver for meget.. overvejede så også lime og råhvide nelliker.. dvs det gør jeg stadig.. synes det bliver så flot med sådan en pjusket "svampe" buket..

Men vil vildt gerne se billedet! :(

0

Så lykkedes det mig at scanne billedet ind, så nu ved jeg også, hvordan vores scanner virker.

Det er ikke det bedste billede, men man kan godt ane det vigtigste. Der er en hvid blomst i også.

post-31283-1241707262.jpg

0

Så lykkedes det mig at scanne billedet ind, så nu ved jeg også, hvordan vores scanner virker.

Det er ikke det bedste billede, men man kan godt ane det vigtigste. Der er en hvid blomst i også.

post-31283-1241707262.jpg

Den er faktisk rigtig sød! Har også tænkt på noget ala det og så med 1 større (ikke kæmpe) råhvid flot silke-rose i midten (altså.. en ægte blomst, men som ligner silke).

0

:rolleyes:

Allernederst på side 2?? Det er ikke i orden!! Jeg vil ooooop og frem i lyset!

Har siddet og brugt hele eftermiddagen.. ja faktisk er der *gulp* næsten gået 4 timer med at søge i billede-trådene.. har samlet appetit og inspiration.. startede med kager, men har også været "grønne" tråde igennem, invitationer, bordkort, gæstebøger.. inspiration! Det har været gevaldig hyggeligt.. Mangler det sidste af de store tråde med invitationer, bordkort og gæstebøger, men nu må jeg hellere komme ud og få lavet lidt aftensmad..

Puh er gået hen og blevet ret så afhængig af dette fantastiske univers!! :rolleyes:

Inspirationsbilleder skal nok komme senere.. :balloons:

0

Annonce ♥

ok,de er godt nok sket meget siden midt sidste visit. Og hold da op nogle smukke smykker, er lidt nysgerrig om du købte dem...

Og brudebuketterne de er da bare så skønne... og sikke nogle flotte farver.

Jeg nå huske at kigge ind noget oftere så jeg ikke risikere at gå glip af noget... det duer ikke når man er så nysgerrig som jeg er ;o)

0

ok,de er godt nok sket meget siden midt sidste visit. Og hold da op nogle smukke smykker, er lidt nysgerrig om du købte dem...

Og brudebuketterne de er da bare så skønne... og sikke nogle flotte farver.

Jeg nå huske at kigge ind noget oftere så jeg ikke risikere at gå glip af noget... det duer ikke når man er så nysgerrig som jeg er ;o)

Jeg er altså også helt opslugt af din tråd! Viste L din slikbuffet og han tabte næsten underkæben. Synes du har nogle fantastiske ideer, så jeg sluuuuger din tråd til mig!

Og ja, der sker lidt herinde.. Jeg har ikke så voldsomt mange besøgende, som lægger en hilsen, så jeg må selv sørge for at holde lidt gang i det hele.

Mht smykkerne, så er jeg voldsomt tæt på at købe dem. Tror bare, at jeg lige venter på den rette lejlighed, så det ikke bare bliver at gå over at købe dem. Men jeg tror det ender med dem!! Jeg kan slet slet ikke få dem ud af hovedet! (altså sættet med kæde og øreringe).

Og ja, buketterne er totalt lækre. L er helt vild med farverne, fx de lysgrønne/lime nelliker. Så vild, at vi de sidste dage overbevisende har bestemt, at vores farver skal være: Hvid/creme, sølv og lime.

Kig eeeeendelig ofte herind og smid også meget gerne en besked.. sker det for sjældent, må jeg hellere puffe til dig ;)

Edited by FrkHelle
0

Nej nej se jeg komme helt af mig selv, skal jo følge med i din planlægning.

Tak for de søde ord om min planlægning det varmer bare så meget.

Jeg kender godt det der med at vente lidt med indkøb - jeg tænker også at mange ting når at komme på udsalg. så kan man jo spare der.

Jeg har heller ikke så mange besøgende i min tråd.. men det kommer jo nok men alle 2009erne er jo ved at afslutte deres bryllupper så der er jo mange at følgemed i... Men så må vi jo bare besøge hinanden.... Så vores tråde kommer op i lyste.

Dejligt at i har valgt farver, syntes det gør planlægninge så meget nemmere for man ved hvad man skal kigge på...

Det var alt for mig denne gang...

0

Nej nej se jeg komme helt af mig selv, skal jo følge med i din planlægning.

Tak for de søde ord om min planlægning det varmer bare så meget.

Jeg kender godt det der med at vente lidt med indkøb - jeg tænker også at mange ting når at komme på udsalg. så kan man jo spare der.

Jeg har heller ikke så mange besøgende i min tråd.. men det kommer jo nok men alle 2009erne er jo ved at afslutte deres bryllupper så der er jo mange at følgemed i... Men så må vi jo bare besøge hinanden.... Så vores tråde kommer op i lyste.

Dejligt at i har valgt farver, syntes det gør planlægninge så meget nemmere for man ved hvad man skal kigge på...

Det var alt for mig denne gang...

Naturligvis er det 2009'erne, der snupper opmærksomheden lige nu, men når året rinder ud, er vi de "gamle" og så må vi dele den gule førertrøje ;)

Og tak for besøget, kom snart igen :-P

(vi har i øvrigt lige købt en rekvisit mere.. kurven, som skal danne ramme om gevinsten for quizzen.. det jo med at købe, når man kan få)

0

Annonce ♥

Det der med musikken, er ved at give mig grå hår.

Et eller andet sted vil jeg helst have musikker til vores bryllup, men vi har valgt, at vi simpelthen ikke vil bruge 7-8.000 kr på en musiker denne ene aften. Derfor har vi besluttet, at vi lejer en jukeboks. Jeg er ikke begejstret, men det er vel fint nok?

Nu er min mor begyndt at spørge dertil. Hun har forhørt sig hos nogle veninder, om det er godt nok (forstået således, om det kan holde gang nok i festen), når vi kun bliver ca 30. Flere har sagt, at jukeboks til så lille en forsamling ikke kan sætte fut nok i selskabet og min mor mener tilmed, at når vi jo nok ikke få ret mange sange, så vil det være godt med lidt ekstra musik og stemning.

Dertil kan jeg godt give hende ret. Men jeg synes stadig at 8.000 kr er mange penge - det er næsten 1/4 af vores budget. L stejler også helt.

Men nu ringede hun i går, at hun har forhørt sig hos endnu en veninde, som havde foreslået, at min mor giver os musikken. Hun synes dog også, at det er mange penge, så hun sagde i går, at hun overvejer, om hun skal betale halvdelen (hun har i forvejen sagt, at hun vil betale jukeboksen). Men L synes stadig at egenbetaling på 4.000 kr er meget og selv tænker jeg, at det jo næsten er selve opholdet til en lækker bryllupsrejse (måske lige lidt i underkanten). L sagde også, at det godt kan ske, at hun vil gi halvdelen, men hun skal jo også give gave og han tvivler på, at hun så vil give den gave hun ellers ville give og jeg tænker, at jeg lige så gerne vil have gaven som en musikker, som spiller vores bryllupsgave op.

Men.... jeg vil jo også gerne have fed og hyggelig stemning og nu er jeg begyndt at tvivle på, om en jukeboks nu også ER god nok??

Argh alle de planer... Hvis vi skal have ham musikeren, som vi har i tankerne, så skal v have ham booket NU, hvis ikke det allerede er for sent..

SUK! Første bryllupskrise må man da vist sige......

0

Et eller andet sted vil jeg helst have musikker til vores bryllup, men vi har valgt, at vi simpelthen ikke vil bruge 7-8.000 kr på en musiker denne ene aften. Derfor har vi besluttet, at vi lejer en jukeboks. Jeg er ikke begejstret, men det er vel fint nok?

Nu er min mor begyndt at spørge dertil. Hun har forhørt sig hos nogle veninder, om det er godt nok (forstået således, om det kan holde gang nok i festen), når vi kun bliver ca 30. Flere har sagt, at jukeboks til så lille en forsamling ikke kan sætte fut nok i selskabet og min mor mener tilmed, at når vi jo nok ikke få ret mange sange, så vil det være godt med lidt ekstra musik og stemning.

Dertil kan jeg godt give hende ret. Men jeg synes stadig at 8.000 kr er mange penge - det er næsten 1/4 af vores budget. L stejler også helt.

Men nu ringede hun i går, at hun har forhørt sig hos endnu en veninde, som havde foreslået, at min mor giver os musikken. Hun synes dog også, at det er mange penge, så hun sagde i går, at hun overvejer, om hun skal betale halvdelen (hun har i forvejen sagt, at hun vil betale jukeboksen). Men L synes stadig at egenbetaling på 4.000 kr er meget og selv tænker jeg, at det jo næsten er selve opholdet til en lækker bryllupsrejse (måske lige lidt i underkanten). L sagde også, at det godt kan ske, at hun vil gi halvdelen, men hun skal jo også give gave og han tvivler på, at hun så vil give den gave hun ellers ville give og jeg tænker, at jeg lige så gerne vil have gaven som en musikker, som spiller vores bryllupsgave op.

Men.... jeg vil jo også gerne have fed og hyggelig stemning og nu er jeg begyndt at tvivle på, om en jukeboks nu også ER god nok??

Argh alle de planer... Hvis vi skal have ham musikeren, som vi har i tankerne, så skal v have ham booket NU, hvis ikke det allerede er for sent..

Vi gik i de samme tanker, da levende musik er det bedste efter min mening, men også det dyreste.

En Jukeboks er efter min mening lidt "tam", da den ikke kan veje stemningen og spille musik derefter. Derudover har folk det med at stå i kø for at ønske en masse mærkelige sange.

Har I overvejet en DJ? Det blev vores løsning og vi er super glade for den. Han kan veje stemningen og det er lidt en mellemting af lavende musik og jukeboks.

0

Vi gik i de samme tanker, da levende musik er det bedste efter min mening, men også det dyreste.

En Jukeboks er efter min mening lidt "tam", da den ikke kan veje stemningen og spille musik derefter. Derudover har folk det med at stå i kø for at ønske en masse mærkelige sange.

Har I overvejet en DJ? Det blev vores løsning og vi er super glade for den. Han kan veje stemningen og det er lidt en mellemting af lavende musik og jukeboks.

Det ville ikke være således, at gæsterne skulle stå i kø. Såfremt vi fastholder vores jukeboks, så udvælger vi, på forhånd, en, som kan styre musikken og hvis der så er ønsker, må det gå igennem ham/hende - simpelthen for, at vi ved, at musikken passer nogenlunde til festlighederne og at der hele tiden er gang i det gode musik.

DJ er jeg ikke særlig stemt for. Men det jo også lidt overflødigt, når vi "udnævner vores egen dj".

0

hej.. vi gik med lidt samme problem, godt nok var det dog bare lidt andre beløb vi roede rundt med...

men vi skiftede levende musik ud med diskobil og weeee :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: der røg lige 70% af prisen..

men har da et lille forslag til hvad i måske kunne gøre istedet..

hvis i synes en jukeboks er så dyr, hvad så måske med at få lagt en masse musik ind på computeren og så bruge den istedet...

det er da billigere og vil hjælpe en del i jeres buget.. hvis det er..

0

Annonce ♥

hej.. vi gik med lidt samme problem, godt nok var det dog bare lidt andre beløb vi roede rundt med...

men vi skiftede levende musik ud med diskobil og weeee :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: der røg lige 70% af prisen..

men har da et lille forslag til hvad i måske kunne gøre istedet..

hvis i synes en jukeboks er så dyr, hvad så måske med at få lagt en masse musik ind på computeren og så bruge den istedet...

det er da billigere og vil hjælpe en del i jeres buget.. hvis det er..

Hm.. vi synes IKKE en jukeboks er dyr? Det er jo det, som er vores plan, men så er det min mor skrider ind og mener, at når vi er så lille en forsamling, så vil en festmusiker (og vi har en GOD EN i tankerne) være bedre, for at sætte lidt mere skub i festen og gang i stemningen - og det kan hverken jukeboks eller DJ gøre på samme måde. Jeg kan godt følge min mor. Synes måske bare ikke det er helt fair, at hun sætter os ud på et skråplan så vi bliver usikre på, om vores valg nu også er godt nok til at give rette stemning.

For det er stemningen, jeg er bange for...

0

Hej søde Helle

Vi bliver omkring 30 til festen og vi regner med at leje en juke-box.. Vi er i den boltgade at vi kunne aldrig finde på at få en til at komme og spille musik. Vi er slet ikke til det en der sidder der og synger Johnny Reimer (puha der kommer en af mine fordomme) :thumbsupsmileyanim:

Men jeg tror altså at musikken er ok lige meget hvad man vælger det er jo gæsterne der skal hjælpe med stemningen og de er jo glade på jeres vegne. Jeg syntes du skal gøre hvad du og kæresten føler er rigtigt og ikke hvad din mor syntes.

Du får en god og dejlig fest lige meget hvad I vælger.

Knus Anette

0

Hej søde Helle

Vi bliver omkring 30 til festen og vi regner med at leje en juke-box.. Vi er i den boltgade at vi kunne aldrig finde på at få en til at komme og spille musik. Vi er slet ikke til det en der sidder der og synger Johnny Reimer (puha der kommer en af mine fordomme) :thumbsupsmileyanim:

Men jeg tror altså at musikken er ok lige meget hvad man vælger det er jo gæsterne der skal hjælpe med stemningen og de er jo glade på jeres vegne. Jeg syntes du skal gøre hvad du og kæresten føler er rigtigt og ikke hvad din mor syntes.

Du får en god og dejlig fest lige meget hvad I vælger.

Knus Anette

Haha det med Johnny Reimar kan jeg godt følge dig i! Men ham, som vi har i tankerne, spillede til min søsters bryllup sidste år. Jeg har hele tiden hårdt lagt ud, at vores bryllup på INGEN måde - ikke engang servietfoldningen - skal ligne min søsters, men lige angående musikken.. hvis vi skal have levende musik, så SKAL det være ham, som de havde, for han var SÅ fantastisk og ikke spor suppe-steg-is agtig og ingen Johnny Reimar eller mormor-musik. Ungt friskt og sjovt, så alle kunne være med. Jeg var så begejstret, at jeg personligt takkede ham bagefter og roste ham for hans indsats.

Jukeboksen vælger vi, fordi vi ikke vil bruge 8.000 kr på ham. Det er for dyrt. For jeg vil 100% helst have musikeren. Jeg synes jukeboks virker tamt, men det er en prisklasse, hvor vi kan være med.

Men ja.. mon ikke festen bliver god nok uanset hvad?? (selvom der ikke er en til at spille op til en boogie-woogie, låne micro'en ud til karaoke og til at fortælle den sjoveste udgave af "de tre bukke bruse" EVER!!).

0

Annonce ♥

hej helle..

jeg kan godt følge dig i at det ikke er særlig fedt at blive sat i den situation (specielt af ens mor) så undskyld hvis jeg havde misforstået det hele lidt før...

jeg synes i skal holde jer til det som i selv vil og ikke hvad andre vil..... det er jo trods alt jeres store dag...

0

Helle

Så er vi enige hihi..

Jo I får en fantastisk fest.

Knus

:thumbsupsmileyanim:

hej helle..

jeg kan godt følge dig i at det ikke er særlig fedt at blive sat i den situation (specielt af ens mor) så undskyld hvis jeg havde misforstået det hele lidt før...

jeg synes i skal holde jer til det som i selv vil og ikke hvad andre vil..... det er jo trods alt jeres store dag...

Det er jo, hvad der kan ske :-)

Vi var jo også enige om jukeboks, men nu fik min mor lige revet op i musikken og trykket på mit ømme punkt mht ham musikeren.. Men vil hellere have bryllupsgave af hende (jeg ved, hvad hun vil give og det kan indfri nogle af vores ønsker mht bryllupsrejse) end jeg vil bruge den på musik. Hm ja.. du har nok ret. Hold os til det vi har bestemt os for.. !

0

Slips

Ja. Jeg synes egentlig, at det er meget tidligt allerede at købe sit tøj nu. Fx forstår jeg slet ikke, at mine med-2010'ere ALLEREDE er ved at kigge og købe kjole, men måske siger det mig ikke så meget endnu, fordi jeg ved, at jeg først skal have tabt mig en del :thumbsupsmileyanim: og så kan passe en meget mindre, end hvad jeg ville kunne prøve nu. :thumbsupsmileyanim:

MEN.. så skete der det i sidste uge, at L og jeg var ude og shoppe, som af og til sker (han er en af de få mænd, der NYDER det :thumbsupsmileyanim: ). Og så gik vi forbi den tøjbutik, vi nok køber det meste af hans tøj i. I en af udstillingerne er der 3 "dukker" på podie med hver sin habit, som er på tilbud. Den ene af disse "dukker" har et rigtigt flot sort, lidt kort, jakkesæt på, hvid skjorte og et kulørt slips. Lige som L forestille sig sit "udstyr" til den store dag. Vi har bemærket udstillingen og habitterne før, men er blevet enige om, at vi ikke vil kigge nærmere på hans tøj før til januar - så kan vi evt udnytte udsalget der.

Men så der i sidste uge, stoppede L pludselig op og kiggede på slipset og sagde "det vil jeg ha". Vi købte det dog ikke, da vi blev i tvivl om, om den grønne farve nu var den rigtige. Så vi tog hjem og tyggede på det og i mellemtiden blev vi blot mere og mere overbeviste om, at det var farverNE.

Slipset er hvidlig, sølvgrå - uden at skinne for meget, og lime/lys grøn i præcis den nuance, som vi gerne vil have. Altså præcis de 3 farver, som skal bære temaet til vores bryllup.

Så i dag skulle vi derover, da jeg skulle have en ny hovedpude og vi begge en sommerdyne (vi forelskede os i moskus-sommerdyner - endda økologiske.. fint, ik? :cheerleader3: ) og så gik vi lige ind i butikken.. L pegede på slipset, som tilmed viste sig at være det sidste!!!! Hvor heldig kan man være!

Slipset er købt! Og vi er bare SÅ glade for det. Det er som om, at nu er farverne endelige og nu begynder det at føles rigtigt... nu er en af de vigtige genstande på plads.

Og så var det jeg tænkte... vil I se?? Ja, naturligvis vil I det! :cheerleader3:

Først hele slipset og så et nærbillede, så I bedre kan se farverne:

post-36725-1242849445.jpg

0