FrkHelle

FrkHelle 05.06.2010

1,285 posts in this topic

Hej Helle, velkommen herind, og igen tillykke med brylluppet og din egen tråd :cheerleader3:

Glæder mig til at følge jeres forberedelser....

Tak tak Lone :-)

Regnede med vi skulle følges lidt ;)

Hjertelig tillykke med det kommende bryllup og det fine frieri.

Desuden skal du da ønskes hjerteligt velkommen herinde...tro mig - pludseligt kan man komme til at bruge nogle timer herinde - inden man overhovedet ved af det!! :cheerleader3:

Tak skal du have.. men det med at blive afhængig.... det er sgi for sent :p

Ja det går hurtigt med afhængigheden...men det er så hyggeligt jo...

0

Annonce ♥

Hej Helle.

Så fik jeg endelig drejet forbi din planlægning :7himmel:

Sikke et godt valgt med kirken. Den er også så smuk, så jeg kan sagtens forstå din glæde. Og det var da dejligt at i kunne få løst problemet med lige netop den kirke!

Jeg selv skal giftes i kristkirken, da vi begge har en svaghed for hvide kirker :griner:-

jeg glæder mig til at følge dig i planlægningen :cheerleader3:

(måske jeg selv snart burde lave en planlægningstråd??... jeg har også kun været herinde i over et år nu :cheerleader3: )

Edited by Kinai
0

Hej Helle.

Sik fik jeg endelig drejet forbi din planlægning :griner:-

Sikke et godt valgt med kirken. Den er også så smuk, så jeg kan sagtens fordi din glæde. Og det var da dejligt at i kunne få løst problemet med lige netop den kirke!

Jeg selv skal giftes i kristkirken, da vi begge har en svaghed for hvide kirker :griner:-

jeg glæder mig til at følge dig i planlægningen :cheerleader3:

(måske jeg selv snart burde lave en planlægningstråd??... jeg har også kun været herinde i over et år nu :cheerleader3: )

Jah gider du lige? :7himmel: Har nemlig kigget... Synes det er sjovt med lidt lokal inspiration :biggrin:

Kristkirken har jeg aldrig været inde i, men jeg synes den er rigtig flot udefra. Men vores gæster ville blive væk i den.. det bliver de også i Sankt Nicolai, men så kan vi altid lege skattejagt efter vielsen.. "find gæsterne". Men når vi nu ikke kunne få Seest og Bramdrup, så er jeg ret tilfreds med vores valg af kirke. :biggrin:

0

ja vores gæster forsvinder også helt i kristkirken. Den er enormt stor (men smuk), og vores sølle knapt 40 gæster vil nok kun fylde de 2 første rækker :cheerleader3:

Så må vi håbe der kommer en masse til globryllup! :cheerleader3:

0

Annonce ♥

ja vores gæster forsvinder også helt i kristkirken. Den er enormt stor (men smuk), og vores sølle knapt 40 gæster vil nok kun fylde de 2 første rækker :cheerleader3:

Så må vi håbe der kommer en masse til globryllup! :cheerleader3:

Haha ja, den slags kan man jo altid håbe på.

Vi blir kun knapt 30 gæster.. så det er også ret sølle... og fik lige at vide i går, at 2, som er på vores "måske-med-liste" skal til et andet bryllup, så der mistede vi lige 2 gæster.. øv øv..

0

Monogram

Jeg prøvede i går at lege lidt med et monogram, men mit Word-efterlignende program ville ikke, som jeg ville, så jeg opgav mildest talt.

Vi har dog Word liggende, så det skulle bare installeres, og så kunne jeg forsøge mig igen, men inden da ville jeg lige prøve at kigge, om jeg eventuelt kunne finde et monogram på nettet.

Det tog ikke lang tid, før jeg havde fundet nedenstående. Jeg var ikke selv helt overbevist, men da L så det faldt han for det (som mænd nu kan falde for den slags). Jeg har nu haft tid til at kigge lidt på det og synes egentlig, at det ser ret fornuftigt ud, så det har vi taget til os.

Jeg kan rigtig godt lide jeres monogram og tak for din hilsen i min planlægningstråd - og velkommen til dig også :cheerleader3:

h. Fuglsang

Edited by Fuglesang
0

:blush: Har lige brugt eftermiddagen på at lege praktiskgris.

Har siddet og skrevet alle vores løse papirer og ideer ind i word, så det er samlet og opstillet, så det ser overskueligt ud.

14 sider blev det i alt til (okay.. på nogle står der ikke så meget):

praktisk mht kirken

praktisk mht feststedet og de informationer jeg fik, da jeg bestilte

ønskeseddel (foreløbig)

ting vi skal have styr på og de ideer der p.t. er kommet omkring de forskellige ting

budget

m.v.

Så er det lidt mere overskueligt.

Samtidigt har jeg "investeret" i en arkivmappe... uha det var dyrt.. hele 20 kr :)

1500070_picture_8565_3.jpg

(købte den i hvid, men det er nemmere at se den i sort)

Så er der styr på papirerne, så vi slipper for at have papirer liggende og flyde over det hele.

Ih hvor har jeg godt nok mange tanker i hovedet.. men det er jo alt alt for tidligt at begynde at lave fx indbydelser.. vi ved jo end ikke hvilke farver vi skal have.. Men bliver bare så pokkers inspireret af alle jer andre herinde.. Nå... min tid kommer også.. lige nu må jeg bare nyde "fritiden" :)

0

Annonce ♥

:carrot: 1. milepæl besejret :carrot:

15 mdr til den store dag...

Jubiiii , en milepæl er altid god!!!

:thumbsupsmileyanim: jaaa den første :-)

Tillykke med mærkedagen, Helle :cheerleader3::)

Ååååh, og så behøver jeg vist ikke at sige, at du har valgt en skøn kirke!

Neeei.. det håber jeg i hvert fald, at du synes.. ellers har du vist gjort noget slemt mod dig selv ;)

0

TIllykke med første milepæl! :thumbsupsmileyanim:

Og rigtig hjertelig velkommen til dette vidunderlige forum.. og tillykke med din egen planlægningstråd!!!

Syns godt det kan være et problem med de kirker... er selv tilflytter til Odense.. og den kirke vi hører til ligner virkelig en kommune bygning... så nej nej nej... men heldigvis startede jeg med at bo på kollegie herovre, så har fået lov at blive viet i den kirke, der hørte til det sogn.. dejligt...

0

Annonce ♥

TIllykke med første milepæl! :thumbsupsmileyanim:

Og rigtig hjertelig velkommen til dette vidunderlige forum.. og tillykke med din egen planlægningstråd!!!

Syns godt det kan være et problem med de kirker... er selv tilflytter til Odense.. og den kirke vi hører til ligner virkelig en kommune bygning... så nej nej nej... men heldigvis startede jeg med at bo på kollegie herovre, så har fået lov at blive viet i den kirke, der hørte til det sogn.. dejligt...

AAAAAAAAah hvor er du da smart! Men der hvor jeg boede før, tilhørte jeg samme sogn som nu (flyttede 50 meter... ai måske 200.. men så heller ikke mere).. og der, hvor jeg boede før, tilhørte jeg OGSÅ en moderne... og det er faktisk de eneste 2 moderne i byen (mener jeg).. næste gang jeg flytter må jeg hellere lige tjekke kirkene ud.. (nåh nej, skal jo kun giftes 1 gang :cheerleader3: )

Men tak for velkomsten :)

0

Lige et lidt forsinket VELKOMMEN!!! :thumbsupsmileyanim:

Endnu en 2010`er at følges lidt med...det er jo skønt! :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at se hvad du finder på hen af vejen... ;)

Kh Majken

Tak skal du have! Takket være forum her har jeg fået en masse inspiration og ideer (okay.. havde lidt i forvejen).. Og jeg kan bare SLET ikke vente til jeg skal til at arrangere lidt mere... *suk* syns der er så længe til!

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Et meget forsinket velkommen :(

Det var dejligt I fik lov til at blive gift i en "gammel" kirke. Forstår godt du ikke havde så meget lyst til de moderne kirker.

Glæder mig til at følge din planlægning!!

0

Et meget forsinket velkommen :(

Det var dejligt I fik lov til at blive gift i en "gammel" kirke. Forstår godt du ikke havde så meget lyst til de moderne kirker.

Glæder mig til at følge din planlægning!!

Bedre sent end aldrig ;) Og tak skal du have!

Mht planlægningen.. så synes jeg, at jeg p.t. er lidt lost.. kan slet slet ikke se, hvad jeg skal i gang med at planlægge.. bordpynt og indbydelser m.v... jamen der er jo laaaaang tid til..

0

Lige en lille update..

I onsdags forsøgte jeg mig med min første prøvekage.

Da jeg "bare" skulle øve MMF'en fik L lov til at vælge, at indholdet skulle være en bananlagkage, så den fik jeg hurtigt lavet og smækket sammen. Dog lidt mere præcist, end jeg plejer, havde fx lavet en "ring" i karton og puttet folie om, så kagen ville få en helt lige kant, hvilket også kom til at se brandgodt ud.

Kagen blev perfekt, men MMF'en....... Den første brændte på og den næste ville på ingen måde samle sig.

Det her, var hvad MMF'en endte ud med at blive til - inden det røg i skraldespanden..

DSC00624.JPG

Skal til grænsen om 2 uger, så jeg håber, at jeg dernede kan finde et marcipanlåg, som jeg så kan forsøge mig med. L elsker marcipan, så jeg tvivler på, at han vil have noget imod "erstatningen".

Ellers oplyste min svigerinde mig lige om i går, at hun har en tæt arbejdskollega, hvis mor laver kager og efter sigende ret flotte kager.. Så hun får lige en pris og nogle billeder.. så kan vi overveje.. Men L synes, at jeg skal prøve igen.. evt også købe fondant ved kagebutikken, da han synes det vil være godt, hvis jeg dagene op til brylluppet har noget andet at tænke på, og så også for at lægge et mere personligt præg på kagen..

Jeg går og brænder for at komme ud og se feststedet. Dvs, jeg ved jo godt, hvor det ligger, men L har ikke set det, han har KUN set det på et par billeder. Men jeg aner ikke, hvordan lokalet ser ud mht udseende, farver og "alder".. synes alderen på lokalet også har lidt at sige mht tema.. Er det nyt og moderne, eller er det ældre og romantisk?

Vi har lidt i tankerne, at vi godt kunne tænke os et tema hen i det mørkeblå.. Så selv har jeg tænkt mørkeblå hvid og guld eller mørkeblå hvid og sølv eller mørkeblå, guld og brun (og hvid naturligvis)..

Ellers kunne jeg vildt godt tænke mig råhvid og limegrøn.. Tror bare det måske bliver lidt for fise.. Men jeg tror vi bliver noget klogere, når først vi har set rammerne og fået snakket lidt med hotellet.

Lidt inspirationsbilleder..

post-36725-1239398155.jpg

0

Kan godt lide den brune dug, for at få det lidt alternativt.. Synes dog, at der skal være noget mere blåt og mere spræl på bordet..

Elpærerne.. var bare et billede jeg fandt herinde, og som jeg fandt sjovt og anderledes.. L er elektriker, så det ville jo på en måde være lidt oplagt..

post-36725-1239398462.jpg

post-36725-1239398507.jpg

0