Guest ms800

Spædbørn til festen...???

91 indlæg i dette emne

jeg synes bare heller ikke, at man som gæst kan forlange, at ens barn (også selvom det er spædbarn) skal være med til festen... Det er brudeparret som invitere, som også skal have det endelige at skulle have sagt...

Jeg synes det er rigtig flot af parret at tilbyde at leje et værelse på stedet, hvor barnet kan være med en barnepige, og så moren kan smutte op og kigge til barnet, når hun ønsker, så moren ikke skal være væk fra barnet hele aftnen

Med dette sagt, og hvad jeg ellers har sagt, så synes jeg, at du skal gøre op med dig selv, hvor vigtigt det er for jer, at have din søster med, for alternativet er jo, at hun ikke kommer og i evt bliver uvenner over dette. Så vælg hvor vigtig det er for dig, om spædbarnet er med eller ej, og vælg at bære over med den nybagte mor

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi holdt dåb og bryllup og gæt hvem der fik opmærksomheden det var ikke dåbs barnet men os som brudepar de fleste 2 mdr sover meget vores var 4 mdr og hun var ikke ked og tja vi sad med hende max 10 min og lige når jeg var ude og amme ellers tog familien sig af hende, jeg går ud fra der både er mor og far så hvis baby skulle blive utilpas under en tale er problemet jo ikke større end din søster eller svoger vil respektere jer og gå ud med den lille :-)

Det er også min oplevelse til de bryllupsfester jeg er ude til. Man bemærker ganske enkelt ikke spædbørnene. De lidt ældre børn bemærker man naturligvis men det kan gå begge veje. Det her med børn der græder under taler. Har et barn kolik er det klart at man vil finde det generende men der vil man typisk gå ud med barnet. Men ellers så er det jo heller ikke sådan at der generelt er musestille under taler. Folk griner eller "græder" afhængig af talens indhold og form. Det man kan sige er at dem med spædbørn nok vil gå tidligt hjem men alternativet er måske at de slet ikke kommer. I skal selvfølgelig gøre hvad I vil, men i og med at der er tale om din søster så ville jeg da nok overveje det endnu engang og det gør I vel også når du kaster emnet op her.

0

Del dette indlæg

Ja jeg har så lidt en anden holdning. Jeg mener din søster også bør se tingene fra jeres side. I har valgt at festen skal være uden børn. Hvis hun så skal have hendes spædbarn med, så skal den næste også have deres barn med fordi, det pt har problemer med at være væk fra mor, og så skal den 3. også have deres barne fordi det har et eller andet, og så er børnene pludselig med alligevel.

At i vælger at leje et værelse til din søster og evt en barnepige til den lille nyfødte, så moren smutte op en gang imellem og tjekke, at det har det godt, synes jeg er en super løsning, og så din søster bør tage imod i stedet for at være uforstående overfor, at i ønsker en fest uden børn.

Det er min holdning, men jeg har heller ikke selv børn, nok derfor har jeg den holdning

Her er jeg fuldstændig enig med Gitte!!

Og ja jeg er selv mor og ved godt at det kan være svært at være væk fra sit barn.... MEN nu har i jo stillet et værelse til rådighed lige rundt om hjørnet, og en til at passe den lille. Din søster kan til enhver tid lige smutte og tjekke at alt er som det skal være eller få ammet hvis den lille vil det.

Jeg kan ikke se det store problem... OG som sagt er jeg selv mor. Jeg synes det er en super løsning du har givet din søster.

Held og lykke med det.

jeg er fuldstendig ening medde 2 andre...

det må også være dejligt for de søster at have et sted at være fx... når der skal ammes og soves.(i fred og ro)

jeg er også af den holdning at forældrene skal også tænke på deres barn, jeg syntes det er synd at lade barnet være et sådan larmene sted( især når det skal sove)...

held og lykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Ja jeg har så lidt en anden holdning. Jeg mener din søster også bør se tingene fra jeres side. I har valgt at festen skal være uden børn. Hvis hun så skal have hendes spædbarn med, så skal den næste også have deres barn med fordi, det pt har problemer med at være væk fra mor, og så skal den 3. også have deres barne fordi det har et eller andet, og så er børnene pludselig med alligevel.

At i vælger at leje et værelse til din søster og evt en barnepige til den lille nyfødte, så moren smutte op en gang imellem og tjekke, at det har det godt, synes jeg er en super løsning, og så din søster bør tage imod i stedet for at være uforstående overfor, at i ønsker en fest uden børn.

Det er min holdning, men jeg har heller ikke selv børn, nok derfor har jeg den holdning

Og ja jeg er selv mor og ved godt at det kan være svært at være væk fra sit barn.... MEN nu har i jo stillet et værelse til rådighed lige rundt om hjørnet, og en til at passe den lille. Din søster kan til enhver tid lige smutte og tjekke at alt er som det skal være eller få ammet hvis den lille vil det.

Jeg kan ikke se det store problem... OG som sagt er jeg selv mor. Jeg synes det er en super løsning du har givet din søster.

Held og lykke med det.

det må også være dejligt for de søster at have et sted at være fx... når der skal ammes og soves.(i fred og ro)

jeg er også af den holdning at forældrene skal også tænke på deres barn, jeg syntes det er synd at lade barnet være et sådan larmene sted( især når det skal sove)...

Lige et lille indspark... mange små spædbørn sover faktisk bedre når der er larm og mennesker omkring dem. fred og ro kan hurtigt virke utrygt for den lille ny, så jo er vant til mange lyde og meget larm fra graviditeten.

Min søn sov bedst hvis græslåmaskinen eller støvsugeren kørte lige ved siden af ham...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke med det.

Lige et lille indspark... mange små spædbørn sover faktisk bedre når der er larm og mennesker omkring dem. fred og ro kan hurtigt virke utrygt for den lille ny, så jo er vant til mange lyde og meget larm fra graviditeten.

Min søn sov bedst hvis græslåmaskinen eller støvsugeren kørte lige ved siden af ham...

Et andet indspar.... der også mange spæd børn som har brug for ro...min nevø har aldrig kunne kunne sove eller spise(da han var spæd) jo mindre der var roomkring ham... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig skal et så lille barn, have lov til at være med, da det har brug for sine forældre i den alder. I særdeleshed moderen som jo er den eneste der kan give den lille mad, hvis den lille ammes. Men jeg synes også det er rigtig fint at stille et værelse til rådighed til babyen og så de medbringer en farmor, veninde, tante eller lign. til at være hos barnet og som kan kontakte moderen når det er spisetid eller nødvendigt af andre årsager.

Jeg er selv højgravid og skal til bryllup om 3 uger. Skulle den lille melde sin ankomst inden brylluppet, vil jeg selv benytte mig af denne metode, da jeg ikke vil forstyrre med barnets gråd under taler, sange osv.

Jeg må endnu engang sige, at jeg ikke forstår holdningen med at børn ikke er velkomne til folks bryllupper. Vi havde selv inviteret børn med og der var 12 i alt fra 4 - 16 år. Vi lod det være op til forældrene selv, at afgøre om de ville have deres børn med. Der var absolut INGEN problemer med om de kunne opføre sig pænt, sidde pænt eller med at tie stille under talerne. Der var INGEN der drak sig i hegnet, så ingen børn kunne få chokerende oplevelser med den slags heller. Jeg følte det på ingen måder som om der blev fjernet opmærksomhed fra os som brudepar, selvom der var børn til stede og når vi skal være realistiske, så er der bare ikke fokus på brudeparret hele tiden. Gæsterne taler altså også om andet en brudeparret på sådan en dag.

Håber I finder en løsning I begge kan leve med, da I med tiden, met stor sandsynlighed vil komme til at fortryde det begge to, hvis din søster ikke deltager i brylluppet.

0

Del dette indlæg

Kan se at dette er et følsomt emne, hvilket jeg godt kan forstå. :cheerleader3:

Men hver mor har nok sine holdninger og meninger.

Jeg tror også du skal vælge dine krige med omhu. Da en nybragt mor, har følelser siddende udenpå tøjet, og hun sikkert vælger ikke at komme til dit bryllup, hvis det er på bekostning af hendes mening om sit afkom.

Og hermed er der en reel risiko for at hun vil bære nag i lang tid fremiver - er det det værd???

Jeg har en hel klar holdning til dette (min egen selvfølgelig!) Og jeg er mor til to.

Min ældste er født 7 uger for tidligt. Derved blev hun født før min planlagte koncert med et ynglingsband. Så hun blev som 4 uger gammel passet hos min mor, med udpumpet mælk i flasker og dejlig seng. Lur mig om ikke jeg ringede hver ½ time, :thumbsupsmileyanim:

Men min datter havde det godt, alligevel var jeg den første der var ude af klappen da koncerten var ovre.......

Da hun var 7 uger gammel, altså omkring termin, skulle vi til min fars kobberbryllup. Bedstefar ville selvfølgelig gerne have første barnebarn med til festen, men et eller andet sted synes jeg det var synd for hende, larm fra musik og pludselige udbrud af glæde og klapsalver, og hurra råb.

Vi overvejede det kraftigt og snakkede meget om hvordan og hvorledes, også med min far som godt kunne forstå.

Enden blev at hun var med til festen. I barnevogn i en mellemgang med baby-alarm. Da hun vågnede blev hun ammet, og var med til festen i min arm, mens vi sang sangen fra hende, og vi hyldede kobberparret. hvorefter hun blev hentet af min mor.

Jeg synes det var en god løsning, så vi kunne nyde festen. Jeg var selvfølgelig ædru og kørte direkte ud og hentede hende da festen var slut.

Jeg synes faktisk det er rigtig flot af brudeparret at stille et værelse til rådighed til barn + babysitter.

Angående det med trykhed, så er baby jo ikke mere tryg ved at ligge i sin lift ved siden af moderen end ved at stå i selvsamme lift på et værelse. Nej det er ikke barnet der tænkes på, det er moderen!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder børnefrit bryllup - hvilket betyder, at nevøer, niecer etc. ikke er inviteret medmindre de er over 18 år, og dermed at anse som voksne.

Vi har ikke selv børn, og jeg er ikke interesseret i, at forældrene skal bruge opmærksomheden på børnene i stedet for festen, da det er min opfattelse, at forældre (i hvert fald i vores familier) har de bedste fester uden børn :cheerleader3:

Jeg synes derfor selv, at jeg hører i klassen "børnekynikere", som der er mange her i forummet, der ikke forstår - og fred være med det :thumbsupsmileyanim:

Men når nu jeg har afklaret min holdning til børn og fester, så kan jeg jo også bidrage med min spædbørns-holdning!

Der kommer to spædbørn til vores bryllup.

Den ene er lige født - og vil altså være omkring tre måneder, og den anden bliver født engang i april, og vil altså være omkring en måned gammel til festen.

De skal selvfølgelig begge med, for jeg vil ikke risikere, at forældrene vælger brylluppet fra.

Den yngste er toastmasterens (kærestens ene bror) - og den ældste er det yngste skud på stammen i vores bedste vennepar.

Ingen af de to par vil jeg undvære til festen!!!!

Jeg er overbevist om, at de er i stand til at tage deres børn med udenfor, hvis de græder uanset, om det er under en tale eller ej. Derfor vælger vi, at placere spædbørnsforældrene tæt ved udgangen, så de ikke skal igennem hele festen for at forlade lokalet.

Jeg har tidligere været til bryllupper med spædbørn, og det er ikke et problem, eller noget man lægger mærke til i mine øjne :thumbsupsmileyanim::):thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med beslutningen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg synes du skal lade din søster tage den lille med, og så bare sige til hende at de andre gæster ikke tage hensyn til barnet, og bare sige det til gæsterne også.

Jeg var til et bryllup sidst år og da var der et par der havde et spædbarn med på næsten 2 måned og vi hørt ikke en lyd fra ham af hele aften selv om han var inde i fest lokalet det mest at festen, og folk tog ikke hensyn til at han var der, der blev fest igennem.

0

Del dette indlæg

Tak fordi du bragte et emne op, som også lå mig meget på sinde... Jeg har fået noget at tænke over efter denne debat!

Håber du finder en løsning på situationen, så du og din søster ikke ender med at få en uløselig konflikt!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Ja det er ikke en let situation, du er kommet i - og det er endnu sværere for dig som ikke har børn selv, at sætte sig ind i det med at undvære sit barn.

Jeg har en søn på 5 måneder og jeg ville dø hvis jeg skulle til en fest uden ham... jeg ville melde fra :-( Desværre. Og det er af rent egoistiske årsager, for han kunne da sagtens blive passet, men jeg ville slet ikke kunne slappe af og more mig. Hvis min mor kunne passe ham, ville det være ok, men din søsters mor (som vel også er din mor) skal jo med til festen. Men jeg må indrømme, at jeg ville stille ham ind i et andet værelse med en babyalarm når ham sov!!! Og selvfølgelig gå ud med ham, hvis han skreg.

Det tror jeg også din søster forstår, når barnet er født. Når man er gravid er man ekstra følsom over for alt og hun kan på nuværende tidspunkt slet ikke forestille sig at være uden sit barn i 5 sekunder. Men jeg tror det ordner sig, når barnet er født. Så vil hun selv forstå, at det er bedst at have det i det andet værelse. Håber I finder en løsning, som I begge bliver glade og tilfredse for.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores eget bryllup var der børn i alle aldre og det hæmmede batemt ikke festen... vore egen datter på to år var med hele dagen (med dagplejemoderen som gæst/barnepige), der var også en lille på 3 mdr. hun var dog meget ked af det (kolik) så moderen tilbragte det meste af tiden i garderoben, yngste deltager var bare 4 døgn gammel og hun ødelage bestemt ikke noget!! jeg følte ike hun tog fokus overhovedet!! kun de 5 min jeg selv fik lov at låne hende, var helt opslugt!! :0)

på den anden side har jeg selv været barnepigen på værelset, og passet min brors datter på 8 uger.. det kan lade sig gøre, men kun hvis moderen er indstillet på det, jeg hentede bare min svigerinde når jeg mente det var tid, eller hun kom når hun lige kunne smutte..

Jeg kan godt forstå din bekymring, men mener også at den er ubegrundet!! selvfølgelig kommer festen ikke til at handle om baby, og hvis din søster har det bedst med at have sit barn i nærheden, kan jeg ikke se det ødelægger noget for dig...

Et lille barn har stort behov for sin mors nærvær og jeg syntes det er egoistisk at sætte dine behov over et lille sagesløs barn. Det er en ulige "kamp" som kun du har mulighed for at afgøre

(eller barnets mor, hvis hun taler for sit barn og bliver hjemme)

Fortæl os hvor det ender..

0

Del dette indlæg

Jeg syntes det lyder forkælet..

Ja det er jeres dag og det vil det blive ved med at være. Den dag du selv skal være mor vil du forstå det du udsætter din søster for.. Jeg ville melde afbud hvis jeg mødte den holdning. Børn på 2 mdr sover omkring 20 timer i døgnet så jeg kan slet ikke se problemet, det kan da godt være jeres gæster gerne vil se babyen men de vil jo koncentere sig om jeres fest. De kommer jo for at fejre jer.

Det kan også være din søster er klar til at lade en barnepige passe babyen på værelset når I nærmere jer brylluppet. der er noget tid endnu. Men den moderfølelse man har når man er nybagt mor er meget meget stor og så kan det være din søster slet ikke kan slappe af og nyde festen.

Kh

Anette

Enig! :cheerleader3:

Håber I finder ud af det med din søster, men prøv at sætte dig lidt i hendes sted.

Kh

M-L

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå din bekymring

Jeg synes det er så fint at I har stillet et værelse til rådighed for din søster. Det kan godt være at hun lige nu siger at hun ikke vil bruge værelset fordi barnet skal være i liften hos hende.

- Men lur mig om hun ikke synes det er rart når først musikken spiller, at hun kan gå for sig selv og amme, istedet for at sidde i garderoben og gøre dette.

Hvis der skulle nå at komme spædbørn til verden inden vores bryllup er de velkomne, men kun de helt små. Børn over 1/2 år er ikke inviteret til festen! Så må vi tage den chance at deres forældre tager tidligt hjem fra festen, men så er det bare sådan det er!...

Jeg kan forstå at små børn har brug for at være hos deres mor, men jeg kan ikke forstå når mødre har så svært ved at være væk fra deres børn som ikke længere bliver ammet. Det er altså en venindes/søsters/ osv. der holder bryllup... (Her taler jeg om børn der er ældre end 1/2 år og ikke bliver ammet)

Det kan godt være der kommer nogle skarpe kommentarer på mit indlæg, men al kritik er velkommen... :-)

Held og lykke med beslutningen...

0

Del dette indlæg

Er i NØJAGTIG samme situation. Vi har dog meldt ud at der INGEN børn skal med og derfor har min søster sagt nej tak.

Det skal siges at hun, inden hun blev gravid, men godt vidste hvornår vi skulle giftes, godt ville være med til løsningen med et værelse på hotellet - efter hun blev gravid var det så ikke en løsning mere - vist mest pga min svoger. Det skal også siges at det er barn nummer to, så hun ved godt hvordan det er at have børn.

Jeg har ingen børn selv - og er DØDTRÆT at folk der siger "det forstår du ikke, for du har ingen børn" - sig mig lige engang: kan jeg tillade mig at sige "det forstår DU ikke, fordi du HAR børn"????????

Vi holder et bryllup som vi ønsker det, altså UDEN børn af nogen slags.

Selvfølgelig er det hårdt ikke at skulle have min søster hos mig på den store dag, vi har været rigtig tætte veninder igennem tiden, men det er der ikke noget at gøre ved. Hun kendte min holdning inden hun blev gravid og jeg troede, jeg kendte hendes.......

Vi var uvenner i en periode, men nu er vi gode venner igen, og så er det som det er.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er i NØJAGTIG samme situation. Vi har dog meldt ud at der INGEN børn skal med og derfor har min søster sagt nej tak.

Det skal siges at hun, inden hun blev gravid, men godt vidste hvornår vi skulle giftes, godt ville være med til løsningen med et værelse på hotellet - efter hun blev gravid var det så ikke en løsning mere - vist mest pga min svoger. Det skal også siges at det er barn nummer to, så hun ved godt hvordan det er at have børn.

Jeg har ingen børn selv - og er DØDTRÆT at folk der siger "det forstår du ikke, for du har ingen børn" - sig mig lige engang: kan jeg tillade mig at sige "det forstår DU ikke, fordi du HAR børn"????????

Vi holder et bryllup som vi ønsker det, altså UDEN børn af nogen slags.

Selvfølgelig er det hårdt ikke at skulle have min søster hos mig på den store dag, vi har været rigtig tætte veninder igennem tiden, men det er der ikke noget at gøre ved. Hun kendte min holdning inden hun blev gravid og jeg troede, jeg kendte hendes.......

Vi var uvenner i en periode, men nu er vi gode venner igen, og så er det som det er.

Jeg synes at det er fint at du respekterer hendes beslutning - men hold da op hvor jeg synes at det er mærkeligt at fravælge sin søster til sit bryllup, fordi hun lige har født og ønsker at have sit barn med - nej du kan ikke sige at det forstår vi ikke fordi vi har børn - vi har ligesom været i dine sko og det er som om at man bliver en liiiiille smule mere forstående og tolerant når man selv har fået barn og indser at jorden ikke kun drejer rundt om en selv.

0

Del dette indlæg

Jeg synes at det er fint at du respekterer hendes beslutning - men hold da op hvor jeg synes at det er mærkeligt at fravælge sin søster til sit bryllup, fordi hun lige har født og ønsker at have sit barn med - nej du kan ikke sige at det forstår vi ikke fordi vi har børn - vi har ligesom været i dine sko og det er som om at man bliver en liiiiille smule mere forstående og tolerant når man selv har fået barn og indser at jorden ikke kun drejer rundt om en selv.

Nej, når man får børn tror man at jorden drejer rundt om dem........

0

Del dette indlæg

Karen jeg kunne ikke være mere enig. Jeg synes også det er lidt unfair af din søster at vælge dig fra netop denne dag, for den kommer skisme ikke igen....

0

Del dette indlæg

Det er ikke for at lyde bedre vidende.

Da jeg ikke havde børn troede jeg som mange andre at jeg vidste hvordan det var at have et barn og hvodan det skulle opdrages og jeg ville nok også have været på den side hvor man skulle fravælge sit spædbarn til et bryllup når der stod et værelse klar lige ved siden af.

Da jeg så blev mor første så forstod jeg hvad der blev talt om, jeg vidste ikke en dyt. Den kærlighed man får til barnet er så unik som man kun kan forstå som forældre.

Man elsker ubetinget og intet andet betyder noget hvis man skal vælge og det skal man helst ikke så længe barnet ikke kan klare sig uden sin mor. Man kan blive fuldstændig ude af den hvis man ikke er i nærheden af barnet og det forstår man først når man selv sidder med de følelser.

Da jeg blev gravid holdt jeg f.eks op med at løbe over for rødt hvis jeg troede jeg lige kunne nå bussen, jeg havde et andet væsen at skulle passe på, jeg kunne ikke tillade mig at være egoistisk, så ventede jeg heller de 20 min før den næste kom.

Der er nogle ansvar man får når man skal være forældre og følelser som man ikke anede eksisterede. Man tror man ved hvad kærlighed er, men den kan slet ikke samlignes med den man har til sin mand, familie ikke engang hvad man føler for sin mor.

Jeg syntes virkelig det er syndt at mange vil vælge familien fra fordi der kommer et lille barn til verden. Hvert barn er et lille mirakel og bør ikke være et emne man skal blive uvenner over.

bare mine tanker

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg ikke havde børn troede jeg som mange andre at jeg vidste hvordan det var at have et barn og hvodan det skulle opdrages og jeg ville nok også have været på den side hvor man skulle fravælge sit spædbarn til et bryllup når der stod et værelse klar lige ved siden af.

Da jeg så blev mor første så forstod jeg hvad der blev talt om, jeg vidste ikke en dyt. Den kærlighed man får til barnet er så unik som man kun kan forstå som forældre.

Man elsker ubetinget og intet andet betyder noget hvis man skal vælge og det skal man helst ikke så længe barnet ikke kan klare sig uden sin mor. Man kan blive fuldstændig ude af den hvis man ikke er i nærheden af barnet og det forstår man først når man selv sidder med de følelser.

Da jeg blev gravid holdt jeg f.eks op med at løbe over for rødt hvis jeg troede jeg lige kunne nå bussen, jeg havde et andet væsen at skulle passe på, jeg kunne ikke tillade mig at være egoistisk, så ventede jeg heller de 20 min før den næste kom.

Der er nogle ansvar man får når man skal være forældre og følelser som man ikke anede eksisterede. Man tror man ved hvad kærlighed er, men den kan slet ikke samlignes med den man har til sin mand, familie ikke engang hvad man føler for sin mor.

Jeg syntes virkelig det er syndt at mange vil vælge familien fra fordi der kommer et lille barn til verden. Hvert barn er et lille mirakel og bør ikke være et emne man skal blive uvenner over.

bare mine tanker

Jeg blander mig overhovedet ikke i hvordan folk de har det med børneopdragelse, kærlighed til børn mv. Jeg tror heller ikke jeg ved hvordan det er at få børn - jeg har taget et bevidst valg ikke at få børn (endnu i hvert fald) og fordi man er 29 år gammel, skal man så desværre lægge øre til en masse gejl om, hvorfor man ikke vil have børn - det er sgu der jeg står af - hvis jeg ikke må blande mig, så skal forældre heller ikke blande sig.

Og undskyld - men vælger min søster ikke lige netop familien fra? Jeg tror den går begge veje.....

0

Del dette indlæg

Karen jeg kunne ikke være mere enig. Jeg synes også det er lidt unfair af din søster at vælge dig fra netop denne dag, for den kommer skisme ikke igen....

Jeg er altså fuldstændig enig med både Karen og Vanni.... eneste forskel er bare at jeg er mor. Jeg kan ikke forstå at man ikke kan se længere end sine egne behov lige netop denne dag, som er brudeparrets. Det er brudeparrets fest og dem som bestemmer hvordan de har lyst til at festen skal forløbe. Det er selvfølgelig helt tilladt så at melde fra, men jeg kan slet ikke forstå hvorfor man vil melde fra pga børn ikke er velkomne. Børnene tager bestemt ikke skade af at blive passet en enkelt aften.... Det tror jeg da bestemt ikke at min søn har. og da slet ikke hvis de bliver passet i et værelse lige op af festen....

Jeg forstår ikke at i kan blive så forarget allesammen....

0

Del dette indlæg

bare mine tanker

Jeg blander mig overhovedet ikke i hvordan folk de har det med børneopdragelse, kærlighed til børn mv. Jeg tror heller ikke jeg ved hvordan det er at få børn - jeg har taget et bevidst valg ikke at få børn (endnu i hvert fald) og fordi man er 29 år gammel, skal man så desværre lægge øre til en masse gejl om, hvorfor man ikke vil have børn - det er sgu der jeg står af - hvis jeg ikke må blande mig, så skal forældre heller ikke blande sig.

Og undskyld - men vælger min søster ikke lige netop familien fra? Jeg tror den går begge veje.....

Kære Karen

Jeg taler slet ikke om du har lyst til at få børn eller ej og ja mange spørger dig fordi du er 29 men bed dem blande sig uden om. Det er fint du fravælger at få børn lige nu eller for altid.

Det jeg hentyder til er det du skrev..Jeg har ingen børn selv - og er DØDTRÆT at folk der siger "det forstår du ikke, for du har ingen børn" - sig mig lige engang: kan jeg tillade mig at sige "det forstår DU ikke, fordi du HAR børn"????????

Emnet her er om hun skal vælge sit søster fra pga. der kommer et barn til verden.

kh

Anette

0

Del dette indlæg

Tja det er ikke noget man tror - det er noget man ved at den gør ;) Ihvertfald for én selv. Og når du ikke er villig til at respektere din søsters vigtigste prioritet, så er det vel helt fair at hun heller ikke respekterer din :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi står i lidt samme situation, vi har en niece og nevø der til brylluppet er 9 måneder, her har forældrene vist fra før de blev født at de ikke skulle med, og der har ikke været nogle sure miner, de ser tvært imod frem til at have en aften ude uden junior. Men en af min kommende mands kammarater bliver far igen til april ( 3. barn) og den baby vil være to måneder til brylluppet og er ikke inviteret. Vi har snakket med kammaraten om det før invitationerne blev sendt ud og der var fuld forståelse fra ham. Alle børnene er inviteret med i kirken og til receptionen så de ikke skal passes en hel dag, men aftenen bliver uden børn.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer