stinehelene

My Big Apple Wedding, Vi stak af..

275 posts in this topic

John Coltrane spiller sine ballads på anlægget og solen er lige ved at dreje omkring det hjørne, der gør at hele vores stue og altan bliver oplyst af majsolens skønne og velsignede stråler. Vi starter forfra, ikke helt men næsten. Jeg tænker at 3. gang virkelig er lykkens gang og jeg glæder mig over en verden fyldt med alternativer og muligheder.

Vi har bestemt os, dog ikke fastlagt alle detaljer endnu, men det er sikkert og vist. Min mand jeg stikker af til New York for at blive gift.

Det bliver stadig til oktober, efterår i 'The Big Apple'

post-36261-1241172508.jpg

The peak time for fall foliage in New York City is typically mid-October through early November. Whether you want to wander on your own observing the beautiful colors of the changing autumn leaves or are hoping to get a tour, these are some great ways to experience the changing of the leaves in and around New York City.

Derfor et stort velkommen til planlægningen af Mit New York Bryllup

:cheerleader3:Hvem er vi?

:)Historien om os

Edited by stinehelene
0

Annonce ♥

Kære Stine-Helene

Mange gange tillykke med beslutningen, som jeg i sidste ende tror, at I bliver MINDST lige så glade for som for de oprindelige planer. Faktisk er jeg temmelig misundelig :cheerleader3:

Hvor er det bare godt, at I trods visse finanskrise-relaterede problemer alligevel under jer selv den oplevelse; synes at det er den helt rigtige beslutning.

Held og lykke med planlægningen... knus, Ane

...Lige et billede fra Central Park om efteråret...

post-34723-1241174095.jpg

0

Hvor lyder det absolut fantastisk - tilslutter mig koret af misundelige stemmer, misundelige på den gode måde.

Glæder mig til at følge med. Bliver det bare jer to og brylluppet eller stikker hele familien afsted med jer?

0

Annonce ♥

Annonce ♥

:)

HVOR ER I BARE SØDE!

Forrygende idé!! :cheerleader3:

Og JO, selvfølgelig er 3. gang, lykkens gang!! Det er hermed endeligt vedtaget ;)

Ja ikke ;) Vi er selv blevet mere og mere sikre på at det er det helt rigtige at gøre!

Du har ret, det er hermed vedtaget!! Griner.

Kære Stine-Helene

Mange gange tillykke med beslutningen, som jeg i sidste ende tror, at I bliver MINDST lige så glade for som for de oprindelige planer. Faktisk er jeg temmelig misundelig :balloons:

Hvor er det bare godt, at I trods visse finanskrise-relaterede problemer alligevel under jer selv den oplevelse; synes at det er den helt rigtige beslutning.

Held og lykke med planlægningen... knus, Ane

...Lige et billede fra Central Park om efteråret...

Kæreste Ane

Hvor er det dog et fantastisk smukt billede af jer to, din avatar! *indsæt et styks romantisk sukke smiley*

Tusinde tak! Jeg tror du har ret, at vi kan blive lige så begejstret over den nye, som de oprindelige planer, betyder vel egentlig at omstændighederne ikke er så vigtige igen. Bare det vi bliver gift og gerne med et tvist, så er vi på, griner..

VIDUNDERLIGT billede, tusinde tak skal du have!

Knus

Hvor lyder det absolut fantastisk - tilslutter mig koret af misundelige stemmer, misundelige på den gode måde.

Glæder mig til at følge med. Bliver det bare jer to og brylluppet eller stikker hele familien afsted med jer?

YEAH! Det bliver fantastisk!! Vi inviterer ikke familien med, heller ikke hvis de betaler selv. Jeg ved svigermor ikke har råd og selvom mor kunne gøre et indhug i friværdien, ville det være unfair med den ene og ikke den anden. Men vi spørger vores allernærmeste venner, dem vi har kendt fra 12 år+ om de vil tage med som vidner.

:) Jubiiiiiiiiiiiiiiiiii :kiss:

Hvor er det bare super fedt og læse Stine-Helene...

Glæder mig til og se hvad i finder på af ting og sager omkring rejsen mv... :cheerleader3: Hvor er det altså bare spændende..

Griner, tusinde tak! Jeg har allerede søgt højt og lavt, så noget er på plads og klart. Jeg har lagt det hele ind på en blog til formålet, men det skal selvfølgelig ind her da!

Det er helt vildt spændene og vi kan næsten ikke få armene ned. Det er kun svigermors kedafdethed der er lidt trist. Men nu bliver det i sandhed vores helt specielle dag, eller 3 min ;)

Næææææhhhhh, FANTASTISK!!! :griner:- x 15

YEAH!!!!

Tillykke med at I har fundet en løsning og det er jo rigtig romantisk at stikke af og blive gift..

Kærlig hilsen

Anette

Kære Anette

Tusinde tak. Når nu vi aflyser/ har aflyst det andet bryllup, så kommer vi nok ikke til at stikke af helt tys tys, men det bliver det nu ikke mere romantisk af. Jeg tror det bliver drøn romantisk, griner.

Kærligst

HVor er det bare fedt, det er bare så fantaastisk... SÅ får du et SATC-bryllup.. weeeee Tillykke og dejligt st I fandt ud af:-))))

Griner højt, Ja jeg gør.. Men vil du tro det, det var ikke før min research at jeg fandt ud af at der hvor man bliver borgerligt gift på Manhatten, er der hvor Carrie og mr. big blev gift.

Men men men, det bliver ikke på høje manolo blahniks. Men jeg mener de fås i lave også ;)

Sikke en fantastisk idé!!! :)

Tusinde tak Bianca!

Knus

Jeg vil også!!!!

Hvor er jeg glad for at I har fundet en "løsning" der passer til jer Og ja, så er jeg også bare lidt misundelig :loveboard:

Hov hov.. Du har fået, griner.. Tusinde tak!

0

Annonce ♥

Åhh søde kvinde..

Hvor er det dog bare dejligt at vide at dig og Kim har fundet det rigtige for jer..

Jeg er sikker på at mange herinde (og budepar i det hele taget) får en kæmpe oplevelse når de bliver gift, men den dig og Kim skal opleve sammen er noget helt specielt, og det bliver virkelig fedt for jer..

Som mange af de andre tøser så bliver man jo helt misundelig..

Jeg glæder mig til at følge med i hvor i skal bo, hvornår det skal være og hvordan det skal foregå :cheerleader3:

Kæmpe knus herfra

0

Åhh søde kvinde..

Hvor er det dog bare dejligt at vide at dig og Kim har fundet det rigtige for jer..

Jeg er sikker på at mange herinde (og budepar i det hele taget) får en kæmpe oplevelse når de bliver gift, men den dig og Kim skal opleve sammen er noget helt specielt, og det bliver virkelig fedt for jer..

Som mange af de andre tøser så bliver man jo helt misundelig..

Jeg glæder mig til at følge med i hvor i skal bo, hvornår det skal være og hvordan det skal foregå :)

Kæmpe knus herfra

Skønne pige!

Tusinde tusinde tak! Det bliver ret spændene at finde ud af alle detaljerne, det er jo nogle helt helt andre forhold der skal tages hensyn til her. Jeg.. hrm hrm.. VI glæder os helt utrolig meget!

Åh, jeg elsker simpelthen NYC - fantastisk by :) Mange gange tillykke med jeres Big Apple bryllup :kiss: Jeg glæder mig til at følge med i planlægningen :cheerleader3:

Jeg har aldrig været i New York, endnu ;) Men det har længe været et ønske for os begge to at opleve byen. Jeg har på fornemmelsen at det er sådan en by man har lyst at komme tilbage til. Jeg elsker storby ferier!

Og tusinde tak!

0

ej hvor lyder det bare romantisk. og sikke en oplevelse i får :-) det er noget i altid vil kunne snakke om, fordi det er lidt anderledes og luksuiøst :-) og ikke bare et almindeligt bryllup :-)

0

Annonce ♥

ej hvor lyder det bare romantisk. og sikke en oplevelse i får :-) det er noget i altid vil kunne snakke om, fordi det er lidt anderledes og luksuiøst :-) og ikke bare et almindeligt bryllup :-)

Tak skal du have! Anderledes bliver det i alle tilfælde. Luksuriøst, det ved jeg nu ikke helt, griner.. Hoteller på Manhatten er hamrende dyre, og man vel vel egentlig hellere shoppe 5000,- væk end at bo dem op :) Men det bliver helt fantastisk!

Godmorgen skønne pige,

Endelig fik jeg læst din tråd :cheerleader3: ....DEJLIGT!

skønne skønne kvinde!

Jeg glæder mig til at fylde den op med billeder af det store æble og information. Der er så meget at huske. Tak for nogle skønne timer, det var balsam for sjælen!!

0

Planerne, hvis det kan lade sig gøre..

post-36261-1241245349.jpg post-36261-1241245301.jpg post-36261-1241245327.jpg

De løse planer som vi har talt om bliver en blandning af nyskabelse og tradition. Da vi fortalte svigermor at vi måtte aflyse, var det første hun sagde; 'I må bare ikke stikke af'. Jeg kan godt forstå hende, den sidste ud af tre sønner der skal giftes, selvfølgelig vil hun gerne være med. Men på den anden side, det har hele tiden været Kims store ønske at slippe for alt hurlumhejet, og på denne måde kan vi på sin vis dele sol og måne lige.

Planen er at vi tager til New York til oktober og gifter os der og nyder resten af ugen som nygifte i New York. Når vi tager hjem, så er det vores ønske at vi om aftenen har inviteret alle, familie, venner, holdkammerater, studiekammerater til en velsignelses cerimoni i kirken om aftenen, efterfulgt af en reception/ fest i nærheden. Det bliver nok nød til at være noget sammenskuds noget og den foreløbige idé er at familien kommer med mad og venner og veninder kommer med kage, slik, frugt o.l. Kim og jeg sørger for at der er lidt drikkevare og en eller anden tager en gettoblaster med til lidt toner. Her er vi helt og aldeles afhænige af at mødre og veninder planlægger og udfører, hvilket slet ikke er en skidt måde for dem alle at lærer hinanden bedre at kende på.

Det der muligvis ikke kan lade sig gøre, er aften cerimonien i kirken. Det er langt fra sikkert at Lyngby kirke vil gå med på den plan. Det har nogle ret så strikse bryllups regler. Men jeg har en tidligere studiekammerat der er præst i kirken og min barndomsskolekammerats mor er kirketjener i kirken. Så måske jeg kan trække i en tråd eller to. Ellers så er der jo et hav af kirker jeg er tilknyttet til, så bliver det der! Det er jo det der med Gud der er det vigtige ;)

Det praktiske er at vi rent faktisk får det som vi vil have det, og på samme tid tager hensyn til det mødrende ophav og vigtigst af alt, vi får vores romantiske bryllupsrejse.

Det, for mig, lidt ekstra der kan tilføjes er at datoen for velsignelsen er den samme dato som jeg i sin til blev døbt og konfirmeret, altså alle kirkelige handlinger på samme dato, præcis som jeg altid har drømt om.

Edited by stinehelene
0

Planerne, hvis det kan lade sig gøre..

post-36261-1241245349.jpg post-36261-1241245301.jpg post-36261-1241245327.jpg

De løse planer som vi har talt om bliver en blandning af nyskabelse og tradition. Da vi fortalte svigermor at vi måtte aflyse, var det første hun sagde; 'I må bare ikke stikke af'. Jeg kan godt forstå hende, den sidste ud af tre sønner der skal giftes, selvfølgelig vil hun gerne være med. Men på den anden side, det har hele tiden været Kims store ønske at slippe for alt hurlumhejet, og på denne måde kan vi på sin vis dele sol og måne lige.

Planen er at vi tager til New York d. 20. oktober, der gifter vi os d. 22 eller d. 23 oktober og nyder resten af ugen som nygifte i New York. Vi tager hjem d. 29. oktober og pga tidslinjer osv. så betyder det at vi lander d. 30. om morgenen. Så er det vores ønske at vi om aftenen har inviteret alle, familie, venner, holdkammerater, studiekammerater til en velsignelses cerimoni i kirken om aftenen, efterfulgt af en reception/ fest i nærheden. Det bliver nok nød til at være noget sammenskuds noget og den foreløbige idé er at familien kommer med mad og venner og veninder kommer med kage, slik, frugt o.l. Kim og jeg sørger for at der er lidt drikkevare og en eller anden tager en gettoblaster med til lidt toner. Her er vi helt og aldeles afhænige af at mødre og veninder planlægger og udfører, hvilket slet ikke er en skidt måde for dem alle at lærer hinanden bedre at kende på.

Det der muligvis ikke kan lade sig gøre, er aften cerimonien i kirken. Det er langt fra sikkert at Lyngby kirke vil gå med på den plan. Det har nogle ret så strikse bryllups regler. Men jeg har en tidligere studiekammerat der er præst i kirken og min barndomsskolekammerats mor er kirketjener i kirken. Så måske jeg kan trække i en tråd eller to. Ellers så er der jo et hav af kirker jeg er tilknyttet til, så bliver det der! Det er jo det der med Gud der er det vigtige ;)

Det praktiske er at vi rent faktisk får det som vi vil have det, og på samme tid tager hensyn til det mødrende ophav og vigtigst af alt, vi får vores romantiske bryllupsrejse.

Det, for mig, lidt ekstra der kan tilføjes er at d. 30. oktober er datoen for både min konfirmation og min dåb i sin tid, altså alle kirkelige handlinger på samme dato, præcis som jeg altid har drømt om.

Ej altså, hvor lyder det som en skøn ide.

Jeg er misundelig.

Jeg glæder mig meget til at følge din tråd, og tror det bliver SÅ romantisk for jer.

0

Annonce ♥

Åh, jeg elsker simpelthen NYC - fantastisk by :) Mange gange tillykke med jeres Big Apple bryllup :kiss: Jeg glæder mig til at følge med i planlægningen :cheerleader3:

Jeg har aldrig været i New York, endnu ;) Men det har længe været et ønske for os begge to at opleve byen. Jeg har på fornemmelsen at det er sådan en by man har lyst at komme tilbage til. Jeg elsker storby ferier!

Og tusinde tak!

I kommer simpelthen til at elske NYC! Især hvis du er vild med storbyferier :) Jeg har været der 5 gange efterhånden, så du må endelig sige til, hvis du skal have nogle fif :griner:-

0

Ja, det lyder virkeligt romantisk, pøj pøj med det hele :cheerleader3:

Tusinde tak skal du have! :thumbsupsmileyanim:

I kommer simpelthen til at elske NYC! Især hvis du er vild med storbyferier :cheerleader3: Jeg har været der 5 gange efterhånden, så du må endelig sige til, hvis du skal have nogle fif :cheerleader3:

Orv, fif vil jeg faktisk rigtig gerne have..

Hvor er det godt at bo? Manhatten er vores valg, men det i sig selv er jo flere områder. Hvad vil du anbefale? Det gør ikke noget det er touristet, det er vi jo ligesom :D

Hvis du kunne ville du så foretrække at flyve direkte, eller med mellemlandninger? Jeg har aldrig fløjet så langt, men jeg synes forskellen på 14 timers rejsetid eller 8 er til at tage at føle på.

Jetlag, griner.. nogle tips til at undgå det for meget?

Orv, der skal nok komme flere spørgsmål undervejs!

Knus

0

Nu skal der ikke herske nogen tvivl om at jeg om UNDER tre måneder skal aflevere mit speciale, jeg bliver helt svedt ved tanken.. Derfor så kan jeg sjælent sadle samme dag som jeg vil ride (eller hvordan det nu er). Med andre ord, så kan jeg desværre ikke skrive mine indlæg lige så hurtigt og ofte jeg gerne vil. Fordi jeg stadig gerne vil have et sted at gøre af alle links, billeder og andre sammenhænge. Har jeg kreeret en blog til at gemme alle de informationer og links, der skal herind i tråden når jeg får tid til at sætte ord på.

Lige nu er der bare så meget information at jeg slet slet ikke ved hvor jeg skal begynde, måske skulle jeg åbne en ny pakke post-its..

Men bloggen kan findes lige her:

Mit New York Bryllup !!

0

Kære Stine-Helene

Jeg synes, som jeg tidligere har udtrykt, at det er ganske fantastisk :thumbsupsmileyanim: Det er lige før at jeg er klar til at gøre det samme!

Meeeen så ville vi nok blive gift i NY d. 19. oktober - det er min fødselsdag :cheerleader3: og samtidig vores rigtige bryllupsdag (19. oktober 2005) :cheerleader3: .

Hvilken dag vil I bruge som "officiel" bryllupsdato?

Nå jeg vil smutte slafengegangen ind i min put-kasse og tilbringe de næste par timer i selskab med Carrie, Big, Samantha og alle de andre.... jeg bliver nødt til at tage til New York inden jeg skal sove :cheerleader3:

Mange mange kram og tanker - fremad med opgaven, jeg har selv en af salgsen der skal være færdig inden 1. juni og jeg har lige en bedste veninde der skal giftes inde.... phew, jeg keder mig ihvertfald ikke :cheerleader3:

0