Dbrix

Dorthe & Lars 28.08.2010

557 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Må man spørge hvor meget i har givet for rejsen. Vi skal nemlig også til Thailand på bryllupsrejse. Ved du egntlig hvordan vejret er derned i slut novenber, start december?

16.706 for flybilletter med Thai Air (bestilt gennem Supersaver.dk) - jeg gider ikke rejse med andre og betaler gerne lidt ekstra for et ordentligt selskab.

Knap 11.000 for 14 overnatninger på resortet - booket gennem Sawadee.com.

Vejret skulle være ganske fint ultimo november, primo december. Det er i december deres højsæson starter og det er dyrest at booke noget dernede fra 15.12 til 15.01, så I vil også kunne komme billigere afsted med den periode I har valgt.

Der er jo aldrig nogen garantier for vejret, har desværre hørt om folk som ud af 14 dage havde en uge med næsten konstant regnevejr - og de var der i højsæsonen - december til og med marts.

Jeg har været der 4 gange før i perioden janauar eller marts/april.

Jeg vil fremadrettet altid vælge januar inden de bliver alt for varmt og evt. vådt.

Og så afhænger det igen af hvor i Thailand man rejser hen. Jeg har været på Koh Samui 2 gange, den gang hvor jeg var der i januar ramte vi også januarstormen og det var træls, der blev ikke badet så meget i havet - for mit vedkommende - jeg skulle kunne se bunden.

Da vi var i Khao Lak januar 2009 havde vi fantastisk vejr alle 14 dage også med plads til skyer, men det gør heller ikke noget, meget rart med lidt "fred" for solen en gang i mellem...

Ja se det blev til en lægere smøre, håber det kan bruges?!

0

Del dette indlæg

100 dage til den store dag i dag

Så begynder nedtællingen for alvor og jeg er bare gået i stå, men det kommer nok - vi når det nok!!

Den er anden milepæl jeg har nået i dag er 5 km løb. Jeg startede for ca. 2 mdr. siden med at følge et program fra Iform og målet var 5 km. Så jeg har løbet hveranden dag siden jeg startede. står op kl. lort (i dag 05.13) og driver mig selv afsted.... Klapper lige mig selv på skulderen. :balloons:

Næste mål er 10 km, hvilket jeg nåede sidste år i auugst, men med ødelagt knæ hele løbeperioden, så efter besøg på privathospital og MR-scanning, hvor der ikke var noget at komme efter, har jeg taget en lang pause og fået lavet løbestilsanalyse og mieget mod min tålmodihed fulgt det forbandede skema.

Og så stod jeg op til den sødste hilsen fra kæresten, som havde kommeteret målet ift. km, men endnu vigtigere at der i dag er 100 dage til at han skal se mig gå op ad kirkegulvet og at han er overbevist om at han vil lægge hovedet på skrå (det gør han) og stirre forelsket på mig.... Samt at han glæder sig til en fantastisk dag og starten på endnu et kapitel i vores liv sammen....

Redigeret af Dbrix
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Inspireret" af PiaK's præst, som har brændt dem af 14 dage før brylluppet, fik jeg lige behov for at komme af med mine frustrationer over vores præst - eller mangel på samme!

3 måneder til vores bryllup og vi aner ikke hvem der skal vie os.

Vi havde fået anbefalet en bestemt præst og valgte bl.a. kirken ud fra at det var der han holdt til.

For ca. 14 dage siden fik vi så brev om at han er orlog præst og at han er i tjeneste, der hvor vi skal giftes.

Ca. en måned før får vi måske at vide hvem hans vikar er, en eller anden tilfældig præst - røv irriterende for at sige det mildt! - det bliver bare så upersonligt - det bliver jo også først derefter at vi kan arrangere et møde med ham/hende!

Så også først der kan vi få at vide om vi må få en sanger i kirken og hvem siger det så bliver let at finde en der kan synge den sang vi ønsker, jeg tvivler i hvert fald!!

Aaaarrggghhhh!!!!

Redigeret af Dbrix
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forstår udemærket din frustration! Men du er i det mindste blevet lovet en vikar! Det gælder om at se lyst på det ;)

Præcis, vi skal se det fra den lyse side, og jeg har modsat dig og lidt mere tid at løbe på.....

0

Del dette indlæg

Med knap 3 måneder til den store dag og beskedom at den lokale syerske holder lukket hele juli, har jeg idag været nede med kjolen for at få den lagt ind...

Hun fik hurtigt sat nåle i den og fik mig overbevist om at den kun skal lægges ind i siderne - havde selv en idé om at at det var hele vejen rundt - men så mener hun ikke jeg vil kunne bevæge mig og sidde i den....

200 kr. skal jeg bøde og den kan hentes på onsdag. Min mor er glad for at hun slipper for pillearbejdet og jeg tænkte ingen grund til at ulejlige hende, når vi er nede i så små beløb.

Glæder mig til at prøve den på, når den er tilpasset min str.

:thumbsupsmileyanim::biggrin::rolleyes::7himmel::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Er simpel hen så vred/skuffet/ked på min ex-mand, knægtens far.

Jeg har i god tid adviseret min søns far og kæreste om at vi skal på 15 dages bryllupsrejse i januar 2011, så de ligesom er forberedt på, at de skal have knægten i en længere periode – de har ham normalt fredag eftermiddag til tirsdag morgen.

Ingen problemer er tilbagemeldingen bare vi sørger for pasning af ham i den midterste weekend (vi har selvfølgelig planlagt at rejse i den weekend, vi ikke har børn, og at komme hjem i den weekend vi ikke har børn). Og det sørger vi selvfølgelig for, hvis de trænger til et lille afbræk der.

Nå men kort efter sniger der sig en mail ind i min indbakke om at nu hvor de skal have ham ekstra om jeg så ikke synes det er på sin plads at de får lidt penge til at dække de ekstra udgifter!!!!! Jeg var mildest talt målløs og håbede på at det var en dårlig joke (selvom jeg godt ved at alt hos min ex-mand handler om penge), så jeg svarede ikke på den, ville også bare få skrevet en masse dårligt, som der ikke ville komme noget godt ud af.

Nå men i status mail efter knægtens ophold hos dem i weekend afslutter de den sgu med en kommentar om at de mangler en tilbagemelding på spørgsmålet omkring madpenge.

Svarede dem at jeg troede det var en dårlig joke, men eftersom at det ikke var det, så ville jeg da lige pointere at det samlet set kun er ca. 5 fulde dage det handler om (han er hos reservebedste hver onsdag efter skole + den weekend i midten, hvor han skal passes af andre) samt at jeg da ikke har bedt om noget den anden vej, når deres datter har været syg og de ikke har kunnet overskue at få ham hjem eller da de skulle på hotelophold i deres weekend og jeg uden at tøve bare havde ham den weekend.

De mener dog fortsat at det er en udgift, der kan mærkes og at de jo ikke før har bedt om noget, når de har ”passet” ham f.eks., hvis min kæreste og jeg er taget på forlænget weekend til London og de skal have ham en dag mere end normalt, eller hvis de har taget ham, hvis han har været syg eller i kortere skoleferier (ex-mandens kæreste har indtil for nyligt gået hjemme på barsel i over et år og så har det kun været naturligt at spørge og der har været tid, lyst og overskud til at tage ham).

Tænkte at det ar bedt ikke at svare, men jeg blev bare så gal, dels fordi de omtaler det som pasning, det er jo ligesom også min ex-mands søn og ham der pressede på for at få barn, det er vel for fanden vores fælles ansvar at sikre ham en god og tryg opvækst. De er begge fuldtidsansat i alm. lønnede stillinger. Jeg kunne, men har aldrig gjort det, søge om forhøjet børnebidrag, for jeg ved at min ex-mand befinder sig over grænsen til der hvor man kan søge om forhøjet tillæg. Dertil kommer det faktum, at de fra marts til og med november sidste år havde ham en uge af gangen, men de smed håndklædet i ringen og sagde det var for hverdagsagtigt (dååååh ja det ”slås” vi andre med hver dag) og de gerne ville tilbage til den gamle ordning og være et ”fristed” – hvilket jeg uden at tøve accepterede, synes dog det var synd for knægten, men ønsker heller ikke han skal opholde sig for længe af gangen et sted han tilsyneladende ikke er ønsket – ja overdrivelse fremmer forståelsen.

I sommerferien har de aldrig ham længere end 1 uge, en kamp jeg taber år efter år…

Og ja jeg kunne blive ved og det blev vidst også til en længere udredning, men jeg er bare så vred, skuffet/ked – hvem der bare havde en ex-mand der rent faktisk kæmpede for at se sit barn noget mere, i stedet for at få det til at handle om penge og pasning!!!

Det bør handle om kvalitetstid, som aldrig kommer tilbage, han bliver 11 år lige om lidt, så det er jo kun et spøgsmål om få år før han ikke gider spilde sin tid på sine gamle længere....

0

Del dette indlæg

Var ved at skrive en meget lang smøre, men har forkortet det ned til: Som mor kan jeg SLET ikke sætte mig ind i ikke at skulle se mine børn og kan overhovedet ikke forstå din ex-mand. En meget mærkelig indstilling: madpenge, vil være fristed (nej, du er far og ikke en hyggeonkel! - tænker jeg)...

Ville bare sige, at jeg forstår dig!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor bliver jeg bare forarget!!!! Man mand har selv 2 børn fra tidligere, og jeg kunne da aldrig DRØMME om at bede om "madpenge" hvis vi skulle have dem ekstra! Om det så var en dag eller en måned! Vi har dem i forvejen så meget som muligt i ferier mm., og det er da bare skønt.

Han er altså lidt langt ude...

0

Del dette indlæg

Hvor bliver jeg bare forarget!!!! Man mand har selv 2 børn fra tidligere, og jeg kunne da aldrig DRØMME om at bede om "madpenge" hvis vi skulle have dem ekstra! Om det så var en dag eller en måned! Vi har dem i forvejen så meget som muligt i ferier mm., og det er da bare skønt.

Han er altså lidt langt ude...

Nej han er meget langt ude og jeg har endnu ikke mødt nogen, som jeg har fortalt dette, der kan se det fra hans vinkel - tværtimod! Min chef sagde at jeg skulle skrive til ham, at han skulle få sig et fucking liv og at den sidste idiot er ikke født endnu!!!

0

Del dette indlæg

Hold da op - sikken en far!

Han får det jo til at lyde som om han ejer en hundepension og at du vil have ham til at passe din puddel! Det er hans barn som han har været med til at lave og så følger der altså et ansvar med.

Jeg kan godt forstå at du er sur og ked af det for han behandler da hverken dig eller jeres søn ordenligt og selvfølgelig skal han ikke have "madpenge" han skal bare være glad for at kunne have sin søn hos sig i længere tid!

Du får lige en masse :thumbsupsmileyanim: herfra.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det eneste jeg ville gøre var pænt ar fortælle at jeg ikke helt forstår den holdning, men at du ikke vil gøre en stor sag ud af noget så fjollet. Lav en kort udregning af hvad havregryn, madpakke, fredagsslik mm vil koste de dage. Rund op til nærmeste 100 seddel og så få overført pengene til hans konto...

Jeg forstår din skuffelse, men det vil absolut kun skade drengen, hvis han skal føle sig som en økonomisk belastning, der bliver til problemer mellem mor og far.

For at vise storsind ville jeg give dem en lille hyggekurv som tak for hjælpen ( og håbe at det måske gav dem stof til eftertanke)

0

Del dette indlæg

Det eneste jeg ville gøre var pænt ar fortælle at jeg ikke helt forstår den holdning, men at du ikke vil gøre en stor sag ud af noget så fjollet. Lav en kort udregning af hvad havregryn, madpakke, fredagsslik mm vil koste de dage. Rund op til nærmeste 100 seddel og så få overført pengene til hans konto...

Jeg forstår din skuffelse, men det vil absolut kun skade drengen, hvis han skal føle sig som en økonomisk belastning, der bliver til problemer mellem mor og far.

For at vise storsind ville jeg give dem en lille hyggekurv som tak for hjælpen ( og håbe at det måske gav dem stof til eftertanke)

Var i går ude i at sætte er regnstykke op på hvad det egentlig koster i morgenmad (som er havregryn), noget snack til 10-pausen (gulerødder eller müslibar) 2 stk. rugbrød til frokost samt aftensmad - vi taler jo "håndører". Jeg droppede det og ingen fare knægten kommer aldrig til at føle sig som en økonomisk belastning... Ikke fra min side i hvert fald - faren er en anden snak, da alt tilsyneladende handler om penge!!

Det med kurven ville jeg have meget svært ved, men måske det ville virke som omvendt psykologi - det må jeg lige overveje.

Redigeret af Dbrix
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan jo undre. De fleste medkøn jeg kender som har delebørn vil helst have deres børn så meget som muligt. Jeg syntes ikke I skal lade penge komme imellem jer for det kan kun gå ud over barnet. Naturligvis skal man ikke bare acceptere for hvad bliver så det næste. Man bør jo også fortælle ham at det ligesom også er hans barn (og ikke en hundekennel som det bliver sagt) og at hvis det skal være på den måde, så bør han jo overveje helt at afgive sin samkvemsret med barnet. Men jeg ville nok vælge at gå lidt på kompromis af hensyn til barnet. Uanset at barnet ikke kan følge med i jeres mailkorrespondance m.v. så kan det ikke undgå at påvirke.

0

Del dette indlæg

Det første jeg tænker er, at han muligvis bliver styret med hård hånd af en jaloux kæreste/kone, som er stedmoder til jeres fælles barn.

Jeg synes, det lyder som om, at der er forsøgt at skabe et problem, bare for problemets skyld.

De ønsker jer ihvertfald ikke en nem og smertefri planlægning af bryllupsrejse.

Som nogle af de andre har været inde på, så er manipulation oftest en god ide, hvis man har med besværlige mennesker at gøre.

Det kræver bare, man har overskud til at have pokerfjæs og tænke et, men gøre noget andet ;)

0

Del dette indlæg

Det første jeg tænker er, at han muligvis bliver styret med hård hånd af en jaloux kæreste/kone, som er stedmoder til jeres fælles barn.

Jeg synes, det lyder som om, at der er forsøgt at skabe et problem, bare for problemets skyld.

De ønsker jer ihvertfald ikke en nem og smertefri planlægning af bryllupsrejse.

Som nogle af de andre har været inde på, så er manipulation oftest en god ide, hvis man har med besværlige mennesker at gøre.

Det kræver bare, man har overskud til at have pokerfjæs og tænke et, men gøre noget andet ;)

Min første tanke er faktisk at hans kæreste ikke er med inde over ift. pengene, jeg ville i hvert fald blive overrasket, hvis det er hendes idé! Hun styrer ham måske på mange måder, men han er en svær mand at styre og beder du ham om noget, gør han det stik modsatte - ingen skal fortælle ham hvad han skal og ikke skal!!

Hans kæreste er faktisk en rigtig sød og fornuftig pige og det er hende jeg kommunikerer mest med på mail og sms. Han har jo fralagt sig alt ansvar og gjort det siden vi blev skilt i 2001. Det er dog nok hende der har presset mest på for at gå tilbage til den gamle ordning, da hun ikke kunne overskue både sin egen lille datter, min knægt og hendes 3. barn (min ex). Og det har jeg fuld forståelse for, bare sørgeligt at min ex overlader alt ansvar til hende.

Og knægten er rigtig glad for hende, hun har været inde i billedet siden han var 3 år.

Men vil lige vende den med manipulation med kæresten, har heldigvis 8 mdr. at løbe på endnu og der kan ske rigtig maget iden periode - både i negativ og positiv retning - jeg har jo efterhånden god erfaring med ham, 10 år sammen og 9 år som fraskilte.

0

Del dette indlæg

Og i øvrigt tak for jeres fantastiske opbakning, rart med støtte og bekræftelse i at det ikke er mig den er gal med... Ikke at jeg egentlig var i tvivl, men man ved jo aldrig!!

Og så håber jeg i øvrigt ikke at hans kæreste har fundet herind endnu, de skal giftes til foråret og jeg er kommet til at fortælle hende om dette fantastiske forum.

Så Ditte, hvis du læser dette, så beklager jeg, men du kender mig og sådan en "hændelse" kan jeg bare ikke sidde overhørigt!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer