bobo...

B & R.....

505 indlæg i dette emne

Annonce ♥

tak for de mange svar. vi er også lettede og bare det at behandlingen kan gå igang inden for en uge får næsten det hele til at virke uvirkeligt.

men vi venter i spænding på behandlingsplanen, for den vil afsløre om R skal igennem operation og have fjernet en nyrer, men det er små ting, for

1 han bliver rask

2 vores børn kommer til at have deres far længe endnu.

3 vi kan komme på sommerferie 2uger i østrig.

4 vi kan få vores ægteskab "rigtigt" begyndt.

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....

så ja lige nu er jeg meget glad..

0

Del dette indlæg

har fået en lidt tosset ide... men vil gerne lige høre hvad i vil sige til at få den besked i en invitation..

Dress code:

farver og sus i skørterne

ellers må i meget gerne komme med forslag til hvordan jeg evt kan formulere det...

grunden til at det lige skal være en lidt anderledes dresscode er at jeg ikke rigtig synes at der er nogle af de normale som rammer det vi gerne vil med festen, men det ville det her gøre for mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver glad af at læse "Farver og sus i skørterne". Og det ligger helt bestemt op til noget med gang i...

Det med "farver" kan man så diskutere, hvad man helt præcist giver af betydning (helt ensfarvet orange jakkesæt, fx? Det er det første billede, jeg sådan lige får :) ), men altså, jeg kan godt lide det!

Ville trække på smilebåndet, hvis jeg fik en invitation, hvor det stod i :)

He he hvs der er en som har lyst til at komme i et helt orange (eller anden frisk farve jakkesæt ) så er det ok med mig, det er jo trods alt også lidt en fest for livet vi kommer til at holde..

Jeg synes det er en god formulering. Jeg var en gang til et bryllup hvor der stod "Uniform & stiletter" det syntes jeg også var ret festligt ....der kom dog ikke nogen i uniform, men folk var vældig festlige

uniform og stiletter er bestemt også en mulighed, men når jeg ikke selv regner med at skulle have stiletter på (ville ellers gerne) og R gerne vil ud af uniformen efter receptionen, så må vi vente til næste officerbal før det bliver aktuelt.

Hvor er det dejligt at høre at det går bedre med din kommende mand.... :td:

Jeg synes slet ikke dresscoden er så tosset endda.... :biggrin: Men det kommer også fra én der angav "dit fineste skrud" under påklædning... ;)

Den har jeg også været inde og vende under, men ak der er stor forskel på hvad man betegner som fineste skrud, for nogle af vores gæster vil det være en galla kjole (de østrigske nok enten lederhosen eller dirndl) men hvis f.eks. min bror skulle vælge ville det blive en strikket trøje, nye kondisko og nye cowboybukser. og så er den ide skudt i sænk.

men overvejede faktisk at give hvert par en farve at gå ud fra men er gået lidt væk fra den ide igen, det er squ at bestemme for meget..

post-35508-1270671108.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

RECEPTIONEN BLIVER BØRNENES FEST

Så derfor må jeg hellere lige holde lidt styr på hvad vi planlægger til dem også :biggrin:

sne og sæbebobler

det bliver der serveret:

pølsehorn

Mini frikadeller

kyllingespyd. (dem elsker vores børn)

frisk frugt buffet

Smooties

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

øv havde lige en samtale med grøndlandsrejse bureau (????) og de kan godt hjælpe mig med at sammen sætte en rejse til grønland om med at komm ud og opleve de fleste af de ting samlet som vi gerne vil se, men det jeg nok satte hovedet mest op efter (hundeslæde turen) frarådede han os at tage på...

nu følger en længere forklaring:

i programmet står der at den tager 2dage, MEN det er ivirkeligheden kun 4timer den ene dag og 4 timer den anden dag man kører på hundeslæde, det er på et lige stykke is, ikke noget med op og ned af bakker, og da det vil være i sommeren vi skulle der op ville det være noget sjap at køre rundt i (og han var helt ærlig da han sagde at R ville blive MEGET skuffet når han har været igennem sirius 2gange)

men desværre kan han ikke hjælpe os med andre oplevelser med en hundeslæde.... :)

men jeg har helt respekt for ham for ellers havde vi bruge næsten 13000kr på en oplevelse vi ikke ville have fået det optimale ud af..

men tror nu nok vi finder ud af det..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lyder det dejligt at der endelig kommer gang i behandlingen til R, og jeg elsker den positive tone i dine skriverier. Som sagt bevar håbet, det er langt fra slut endnu :)

Super skøn festkjole, du har fundet. Jeg elsker den!

Jeg fortalte C om udnævnelsen af R og du skulle se hans ansigt... Han ligner et spørgsmåltegn - he he. Han kan slet ikke se, hvordan det kan lade sig gøre. Hvor er det altså sjovt at se...

Glæder mig over jeres fremgang og ser frem til at se endnu mere planlægning. :):hug:

0

Del dette indlæg

så kom man lige til at kigge lidt på en anden dejlig bryllupsblog... :)

og under et indlæg fra anna var der et link til et firma der sælger vintage brudekjoler....

og jeg fandt faktisk en som med en smule ændringer måske er noget som jeg ville kunne lide..

det skal der lige tænkes over, fpr det var helt klart en nem og enkel kjole at sy selv også selv om der skal laves ændringer..

så tak til lena og anna i har hjulpet mig uden at vide det...

inspiration fra blog

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

weeee... er bare endnu mere glad...

MOR har sagt ja til at hjælpe mig med at sy min brudekjole....

og

jeg har fundet et sted hvor jeg kan få alt det stof jeg skal bruge til kjole og slør (og mere til) of 450kr.....

og R har sagt ja til at jeg må købe det og gemme det sammen med stoffet til brudepigekjolerne..

så nu er det afklaret og bestemt....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det bare fedt at du ved, hvordan brudekjolen skal se ud, og at du kan få din mor til at hjælpe. Kunne du evt. løfte sløret lidt for hvordan den skal se ud?

bare rolig det kommer i en anden tråd inde ved brude kjolerne lidt senere..

0

Del dette indlæg

Den har jeg også været inde og vende under, men ak der er stor forskel på hvad man betegner som fineste skrud, for nogle af vores gæster vil det være en galla kjole (de østrigske nok enten lederhosen eller dirndl) men hvis f.eks. min bror skulle vælge ville det blive en strikket trøje, nye kondisko og nye cowboybukser. og så er den ide skudt i sænk.

men overvejede faktisk at give hvert par en farve at gå ud fra men er gået lidt væk fra den ide igen, det er squ at bestemme for meget..

Hehe... Ja jeg tror også at folk kommer i forskelligt tøj til vores bryllup - men det spænder nok snarere fra jeans og skjorte til gallauniform og kjoler i forskellig længde... Jeg synes ikke det gør så meget, men det kommer jo selvfølgelig også helt an på hvem man inviterer.... ;) Synes nu at det kunne være festligt med et par gæster i lederhosen... :grin2:

Det kunne også være meget festligt at hvert par kom i hver sin farve, men du har ret i at det bliver lidt for kontrollerende... ;)

Og så glæder jeg mig forresten helt vanvittigt til at se hvordan det skrider fremad med din kjole... :)

0

Del dette indlæg

Måske alternativ brudevals..

hvis jeg kan få R med på ideen så vil jeg meget gerne have en anden melodi end den alm. brudevals...

den alm er da en smuk melodi men ellers er det ikke noget jeg føler det store for...

men jeg håber lidt på at kunne overtale R til at vi kan bruge

jeg synes teksten er smuk og musikken dejlig afslappende...

men jeg ved ikke om den passer på nogen måde i tempo...

men må lige prøve at overtale R til at sige ja til den...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nå ved ikke om linket til sangen i det foregående indlæg virker..

men det er DJ Ötzi med ein stern , i ballade udgaven...

og R ja synes også at det er en god ide...

så hermed er der lavet en utraditionel ændrig af vores program...

har forresten også været til et zumba kursus

det tog 2timer og var super sjovt og hårdt men hårdere var nok cykelturen hjem bagefter for der havde jeg stået stille i 30min og ventet på at min datter blev færdig med at være med til DBU's pige raketten...

men jeg gjorde det...

og om træningen virker ??????

selvfølgelig gør den det..

efter jeg er begyndt at:

cylke til og fra toget når jeg skal i skole og med min datter om morgenen og om eftermiddagen.

gå et par km hver aften

og træne mellem 20 og 45min zumba hver dag så går det stærkt...

indtil videre er jeg gået næsten 2str ned i bukser...

(gider ikke veje mig for det bliver jeg skuffet af)

0

Del dette indlæg

vores ønske seddel:

den bliver ikke som alle andre jeg har set til de fester jeg ellers har været til..

vi starter den sådan her:

På vores ønskeseddel i kigge må,

Der mange sjove ting vil stå.

Vi håber at den jer ideer til vil give,

Til hvad vores gave kan blive.

Helt op til det høje kolde nord,

Lige der hvor julemanden bor,

vi gerne vil rejse hen til næste år,

Måske får man brug for en varm drikke tår.

En vandre tur i den dejlige natur,

At ligge og få sig en middagslur,

At kigge på billeder fra i går, sidste år og i dag,

Mens man hygger med dem som man holder af.

På vandet vi også gerne vil,

og se hvorhen det fører os til,

At sove under åben himmel det er skønt,

Og fugle der kvidre mens græsset er grønt.

Vi tager cykelerne på nakken,

Kører ned af bakken,

Og stopper først der

Hvor vi selv siger nu vil vi ej mer.

jeg synes ikke det ligger pres på nogen om hvad de skal købe og for hvor meget...

og nøj hvor ville jeg selv nyde at få sådan en ønskeseddel, selvom jeg plejer at forlange 10ønsker eller tager jeg ikke hensyn til ønske seddelen...

ville i blive stødt over at få sådan en med i en invitation??

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Jeg ville aldrig blive stødt over at få en ønskeseddel med en invitation. Men jeg synes bestemt at det er en god og hyggelig måde at skrive lidt om jeres planer og folk så kan finde noget, der passer ind i det... Jeg ville godt kunne finde på noget udfra det. Dog ville jeg have en mere konkret back-up liste, så dem der er mere usikre eller ikke lige kan finde på noget har mulighed for et par konkrete ønsker.

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

så har vi fundet løsningen på vores provlem med toastmasteren..

vi skulle bruge en toastmasker som også kunne flydende tysk, og ved nærmere gennemgang af vores gæste liste var der kun to muligheder, hvor af den ene hurtigt blev strøget for det ville hun slet ikke have det godt med (hun gik i baglås da hun bar vores søn op i kirken da han skulle døbes) og den anden vil vi helst ikke spørge da det er en ven som ikke rigtig kender noget af vores familie..

så løsningen er belvet at vi får en tolk til at komme og være med til middagen, som så kan oversætte det løbende til tysk.

lige nu overvejer vi dog om vi også skal have fat i en til kirken.

og om 14dage skal jeg til at bestille de invitationer der skal trykkes..

vi sender dem ud når vi er på ferie i østrig til sommer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med at oversætte selve vielses ritualet til tysk og have det i jeres kirkehæfter. Tror måske at en tolk i kirken kan være forstyrende og få det til at virke lidt for topmøde agtigt. Til festen kan det nok være en god ide omend lidt luksus.

0

Del dette indlæg

Hvad med at oversætte selve vielses ritualet til tysk og have det i jeres kirkehæfter. Tror måske at en tolk i kirken kan være forstyrende og få det til at virke lidt for topmøde agtigt. Til festen kan det nok være en god ide omend lidt luksus.

god ide den er skrevet ned... :cheerleader3::heart:

0

Del dette indlæg

lidt opdateringer.....

så er det igen tid til lidt gode og lidt dårlige nyheder...

vi starter med det dårlige...

Der er sørme noget som lægen fra riget har glemt at fortælle... det er nemlig at den kræft der har ramt R i nyreren er ondartet... :bearhug:

hvilket betyder at hvis den vinder over kroppen så har jeg ingen R...

samtidig har vagtlægen fra slagelse givet R en meget stærk penicilin mod en bihulebetændelse (hver pille er på 800mg de plejer at være på 200mg) dette har sat den raske nyre på overarbejde så der er kommet ekstra smerter og vi er nu oppe i max dose af smertestillende om dagen.. (glæder mig til det er slut)

OG NU DET GODE....... :cheerleader3::cheerleader3:

R egen krop kæmper så hårdt mod kræften at den har fået slået alt det ihjel som var i lysken... :cheerleader3::heart:

jeg har fået en gave af ham som tak for at jeg bliver hos ham når han nu skal igennem alt det her (hvor F...... skulle jeg ellers være jeg elsker jo kun ham) det er et lille digital kamera så nu kan jeg være papperatzi og tage ekstra mange billeder... i kirker, når vi er på tur, og af alle de mange ting jeg skal til at lave....

Derudover har R måske fundet den hvid vin vi skal have til vores bryllup,han vil se om han ikke kan få fat i en flaske i morgen når han skal på arbejde i kbh...

jeg kan ikke huske hvad mærket hedder men vi har hørt mange steder fra at den skulle være rigtig god,

en lede tråd til mærket kunne være

"lidt royal har man vel lov at være"

0

Del dette indlæg

Du er da en fantastisk livskraftig pige...jeg tror at R har "lånt" noget af den livskraft og lagt til hans egen, til at bekæmpe det i lysken med...

Det ber jeg til at han også gør med det i nyren!! Og alt andet lige, når han kan bekæmpe det i lysken tænker jeg da at han også kan klare det i nyren?

Det er godt nok træls med det som er stødt til! Det er altid hårdt at være syg og han har jo ikke brug for alt muligt andet oveni det han kæmper med...

Det er godt du er så positivt en pige, det er godt for jer alle sammen.

Krammer fra mig til dig

Ps: ang. den Aalborgtur, så kunne det da havde været sjovt...men jeg har fået en tid til på onsdag, de har ikkerigtigt så mange tider før hen i juni!!!!! Der er det ligesom passé!

jeg prøver bare at holde modet oppe...

og nu venter jeg så på svar fra ebay og de blonder jeg er faldet for også kan fåes i den mængde jeg gerne vil have....

(kan ses i tråden DIY brudekjole; - jeg skal selv sy)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer