bobo...

B & R.....

505 indlæg i dette emne

Uh ha..... Det er jo både godt og skidt at høre de nyheder du har om R. Du er virkelig stærk :) Og der er ingen tvivl om at det er din støtte, vilje og kærlighed der hjælper R igennem kampen mod kræften. Synes virkelige at I er stærke... Al modgang er hård, men når man overvinder modgangen, står man det stærkere.

Synes at det er fedt at du vil sy din egen kjole :cheerleader3:

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så har vi også fundet ud af hvilke vine vi vil have til festen...

dog venter vi lige på at smagsprøverne kommer hjem fra frankrig...

men de skulle begge to være super og dække et bredt stykke af folks forskellige smag.

først den RØDE:

Navn: Château de Cayx

Terroir

AOC Cahors.

Stammer fra druer dyrket på kalkstens- og lerede terrasser, der omgiver slottet.

Druesorter

Malbec 85 %, Merlot 10 %, Tannat 5 %.

Vinifikation og lagring

Vinifikation i temperaturstyrede rustfri ståltanke efterfulgt af en 12-18 måneders lagring i fade afhængigt af vinens potentiale.

Smagsnoter

Den purpurfarvede Château de Cayx-vin tilbyder delikate aromaer af røde frugter og afslører en intensitet og kødfuld karakter, der er typisk for Malbec-druen. Den udvikler krydrede noter i munden og silkeagtige tanniner. Den har en kraft, der er karakteristisk for de fineste Cahors-vine. Den er desuden yderst elegant med et stort lagringspotentiale. Serveres ved stuetemperatur (19 °C) og nydes enten med et andebryst med kirsebær eller stegt lam.

Prins Henriks personlige vinkælder rummer nogle gamle årgang af Château de Cayx, der serveres ved særlige begivenheder. Vinslottet råder ligeledes over et lager af de ældste årgange, der er opbygget over den sidste tiårs-periode. Disse vine, der i dag har nået deres højdepunkt og lagringspotentiale, tilbydes nu til salg.

Château de Cayx 2006 fik for nyligt tildelt en guldmedalje ved vinkonkurrencen Concours des grands vins de France,

der blev afholdt i Mâcon.

også

Den Hvide:

Navn: La Cigaralle.

Terroir

Vin de pays du Lot.

Denne vin fremstilles på druer fra et 4 ha stort areal, der primært ligger på de kalkstensterrasser, der omgiver slottet.

Druesort

100 % chardonnay.

Vinifikation

Lavtemperaturgæring i rustfri, temperaturregulerede ståltanke for at bevare vinens frugtige karakter og friskhed, der er typisk for Chardonnay-druen.

Vinen aftappes på slottet.

Smagsnoter

Gylden farve med grønne strejf. Aromaer af abrikos og hvid fersken. Vinen har en fyldig og smidig smag og udvikler aromaer af tørrede frugter, mandler og hasselnødder. En afbalanceret og afrundet ideel Chardonnay, der serveres afkølet som aperitif eller sammen med fisk eller skaldyr.

"Cigaralle" er et gammelt lokalt begreb, der blev anvendt i Aquitaine og på Toulouse-egnen til at betegne en pavillon eller et lysthus, hvor man kunne hvile sig i de varme timer og lytte til cikadernes sang. Château Cayx’ lysthus blev opført i det 18. århundrede af slottets tidligere ejer Markis de Pompignan. Det var ét af hans foretrukne inspirationssteder, når han skrev sine digte.

og til velkomst overvejer vi at bruge denne:

Navn: Le rose du prince de Denemark

Terroir

Vin de pays du Lot.

Vinen er én af områdets meget få rosévine, der alene fremstilles på Malbec-druen. Prins Henrik ønskede at fremstille en venlig og frugtig vin til sine sommerfrokoster.

Druesort

100 % malbec.

Vinifikation og lagring

Denne rosévin fremstilles efter saignée-metoden med gæring ved lav temperatur i temperaturstyrede rustfri stålbeholdere for at bevare Malbec-druens friske og frugtige karakter.

Vinen aftappes på slottet.

Smagsnoter

Intens, klar og skinnende rosa farve. Subtile aromaer af solbær og modne jordbær. Smagen vækkes af et direkte angreb, der udvikles til lettere syrlige aromaer af røde frugter. Malbec-druens frugtige karakter dominerer eftersmagen, der kendetegnes ved en vedvarende friskhed.

Den fyldige, ligefremme og frugtige vin, Rosé du Prince de Danemark, skal serveres afkølet (8 °C). Den er ideel som aperitif til sommermåltider eller til at ledsage en jordbær- og hindbærsalat

jeg glæder mig meget til at smage dem...

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

så er bryllupskagen også på plads..

en af mine veninder fra folkeskolen, har et lille hobby bageri i norsjælland og hun laver nogle super gode og smukke kager....

hun har sagt ja til at lave vores bryllupskage, så hende skal jeg snakke med igen i slutningen af oktober...

dejligt...

blonderne til kjolen er også bestilt, og der er bestilt så jeg kan bruge den samme slags til de DIY lysestager som flexia har vist i hendes planlægning...

for jeg tror at jeg har fundet ud af vores borddækning:

hjemmelavede lysestager i forskellige str. , små vaser eller evt. medicinglas (skal lige se hvordan lukau's blomster kommer til at se ud) og en regn af små hjerter og diamanter strøet ud over dugen, vores gave æsker ved hver tallerken og menu kort.

bordkortet er noget jeg helst vil undgå, da jeg er vild med ideen om at herrene fører deres borddamer til bords.

måske skulle man lave sådan en afkrydsningsliste så jeg ved hvad der er styr på....

0

Del dette indlæg

Hej søde Belinda

Det lyder godt nok lækkert med de vine, og så fra kongefamiliens slot!!

Ang. bordherre/dame, så var jeg engang til fest hvor vi fik udleveret en dartpil og derefter skulle vi gå hen til en væg hvorpå der var sat balloner i forskellige farver. Her skulle vi så knalde en ballon med pilen og indeni ballonen lå en seddel med et nummer!

Så skulle man tage sedlen med nummeret og gå hen og se på en af to sedler opsat til formålet, en med navnene på alle mandlige gæster og en med navnene på alle kvindelige gæster. Hvert navn på sedlen havde et nummer, det nummer skulle så parres sammen med det nummer som stod på den seddel man havde fået ud af den knallede ballon!!

Sjov måde at finde sin bordherre eller dame på!! Også en god ide...

Kramz fra Lone

ja det var da en sjov måde at finde bord herre / dame på... tror dog ikke det fest sted som R har i tankerne vil blive så glade hvis vi begynder at kaste med dart pile... :)

og vinene.. jaaaaa hvad kan jeg sige..

lidt kongelig har man vel lov til at være... (også har R smagt hvid vinen for ca 14dage siden.. og sagt god for den og han er normalt meget kræsen med vine)

med hensyn til prisen på flaskerne så er de ikke verdens billigste, men hvis der skulle blive nogle flasker til overs så har vi vin nok til den næste store fest...

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hu ha nu bliver jeg nysgerrig... hvor skal I hilde festen??

Ps: dig om syr. tror du min kjole kan redes på nogen mulig måde me det større stykke silke og måske få¨syet flere trenser ind til båndet i ryggen??

Kramz fra Lone

R vil gerne have det holdt i grev moltkes palæ i KBH.

jeg tror godt at din kjole kan reddes, men jeg tror ikke det vil blive pænt, desværre... og personligt ville jeg kun gøre det for en som jeg virkelig ikke kunne lide så derfor synes jeg ikke at du skal få det gjort...

skørtet er jeg også syet på så det passer til den bredde som kjolen har nu, og jeg ville godt nok frygte at det kom til at se ud som om jeg havde en stor barm lille talje og KÆMPE røv... (hvis du kan se billedet for dig)

(har en veninde der forsøger at redde sig 3ekstra nr i en galla kjole på den måde.. og det går heller ikke)

de kjoler du har prøvet hvor de var i din str får dig til at have en super flot figur, så nej det skal du ikke gør selv om det kan gøres..

0

Del dette indlæg

Ps: dig om syr. tror du min kjole kan redes på nogen mulig måde me det større stykke silke og måske få¨syet flere trenser ind til båndet i ryggen??

Kramz fra Lone

jeg tror godt at din kjole kan reddes, men jeg tror ikke det vil blive pænt, desværre... og personligt ville jeg kun gøre det for en som jeg virkelig ikke kunne lide så derfor synes jeg ikke at du skal få det gjort...

skørtet er jeg også syet på så det passer til den bredde som kjolen har nu, og jeg ville godt nok frygte at det kom til at se ud som om jeg havde en stor barm lille talje og KÆMPE røv... (hvis du kan se billedet for dig)

(har en veninde der forsøger at redde sig 3ekstra nr i en galla kjole på den måde.. og det går heller ikke)

de kjoler du har prøvet hvor de var i din str får dig til at have en super flot figur, så nej det skal du ikke gør selv om det kan gøres..

Tak fordi du er så ærlig....det kan jeg bruge :-)

Jeg går mere og mere over til kjole nr 4...kan bare ikke forstå at jeg ikke fik det der kriller osv. Det fik jeg med kjole nr 2, men kun første gang jeg prøvede den! Anden gang var der ikke den samme fornemmelse, som første gang... Underligt..

Men når jeg tænker så tænker jeg lige pt. kjole nr 4.

Hvad tænker du når jeg siger sådan?

Sætter lige et par billeder ind

Kjole nr 4

post-39651-1271539980.jpg

lige et mere...

Kjole nr 2

post-39651-1271540055.jpg

Kramz fra mig til dig :)

jeg synes begge kjoler er skønne...

men personligt ville jeg vælge nr 4 (EEEEEEEElsker blonder) og så er det som om at båndet gør noget ekstra godt for taljen..

0

Del dette indlæg

Kramz fra Lone

Tak fordi du er så ærlig....det kan jeg bruge :-)

Jeg går mere og mere over til kjole nr 4...kan bare ikke forstå at jeg ikke fik det der kriller osv. Det fik jeg med kjole nr 2, men kun første gang jeg prøvede den! Anden gang var der ikke den samme fornemmelse, som første gang... Underligt..

Men når jeg tænker så tænker jeg lige pt. kjole nr 4.

Hvad tænker du når jeg siger sådan?

Sætter lige et par billeder ind

Kjole nr 4

post-39651-1271539980.jpg

lige et mere...

Kjole nr 2

post-39651-1271540055.jpg

Kramz fra mig til dig :)

jeg synes begge kjoler er skønne...

men personligt ville jeg vælge nr 4 (EEEEEEEElsker blonder) og så er det som om at båndet gør noget ekstra godt for taljen..

Ja det er godt nok lidt sjovt, for jeg har altid været modstander af bælter, men kan da se det gør noget godt lige på denne her model!!

Krammer

helt enig....

har forresten købt og betalt den blonde på ebay som jeg var faldet for.. så om et par uger dumper der 22yards blonde ind til mig i en pakke....

er også næsten enig med miss lena om novicen fri tyl til folket... for mig hedder den bare fri tyl og blonde til mig.....

her de sidste par dage har jeg gået og leget med en ny og anden takne men den må i se hvis den bliver til noget...

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Det bliver dejligt, så sker der snart noget...Jeg glæder mig helt vildt til at se det du skal igang med!

Og den der tanke? Du kan ikke først gøre røven gal af folk, og så ikke sige mere...............FORTÆL, FORTÆL!!

Kramz fra mig

jo det kan man godt specielt når man svæver på en lyseblå sky....

så fri blonder og tyl til mig.......

så nu har du fået et hint til hvad tankerne går på...

knuzzzz

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver dejligt, så sker der snart noget...Jeg glæder mig helt vildt til at se det du skal igang med!

Og den der tanke? Du kan ikke først gøre røven gal af folk, og så ikke sige mere...............FORTÆL, FORTÆL!!

Kramz fra mig

jo det kan man godt specielt når man svæver på en lyseblå sky....

så fri blonder og tyl til mig.......

så nu har du fået et hint til hvad tankerne går på...

knuzzzz

Ej skal din kjole være lyseblå?????????????? Eller???

ej ikke helt lyseblåmen vil lige prøve at se hvilken effekt det vil give hvis noget af tyllen bliver lyseblåt....

0

Del dette indlæg

Jeg har virkelig svært ved at forestille mig de tanker du har gjort dig med kjole - altså jo, jeg ved det ser flot ud med lidt farvet tyl under noget af det hvide/ivory farvede, men jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen med blonde etc. Så jeg er MEGET spændt på at se mere til dit/jeres projekt.

0

Del dette indlæg

har tænkt mig at bruge ideen fra skørtet på kjolen anna har linket til inde på din blog, og sy blonden fast på noget af det farvede tyl. det er en ide der skal prøves, men ved ikke om det vil fungere....

R er også blevet i tvivl om det med Grev moltkes palæ, for menuen er ikke så fri som vi gerne vil have, og samtidig skal festen slutte senest kl 2.. (hvad nu hvis vi først er færdige med at spise kl 23:00 og natmaden bliver serveret kl 01:00 så kan jeg slet ikke få det til at fungere..

så i morgen skal vi ud og kigge på forsamlingshus, og vi har en kok der har sagt ja, og hun kender os rigtig godt, så der får vi lige menuen som vi vil have.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

i dag skal vi ud og se på et forsamlingshus, hvor vi måske kan holde festen...

jeg har fået en ide med at sætte teksten fra en sang af tove ditlevsen på bagsiden af vores invitation.. så igår aftes prøvede jeg at oversætte den, synes faktisk at det gik rigtig gort.. og er lidt stolt.. (min gennemsnit i tysk er bestemt ikke noget at råbe hurra for)

men her er teksten på dansk og tysk.

Så tag mit hjerte.

Tekst: Tove Ditlevsen.

Så tag mit Hjerte i dine Hænder,

men tag det varsomt og tag det blidt,

det røde Hjerte nu er det dit.

Det slår så roligt, det slår så dæmpet,

for det har elsket og det har lidt,

nu er det stille nu er det dit.

Og det kan såres og det kan segne,

og det kan glemme og glemme tit,

men glemmer aldrig at det er dit.

Det var så stærkt og så stolt, mit Hjerte,

det sov og drømte i Lyst og Leg,

nu kan det Knuses men kun af dig.

So nimm mein Herz.

Text: Tove Ditlevsen.

So nimm mein Herz in deinen Händen

aber tun Sie es vorsichtig und nehmen Sie sie vorsichtig,

das rote Herz jetzt ist es verkaufen.

Es schlägt so leise, schlägt sie so leise,

Er hat geliebt und gelitten,

jetzt ist es still, jetzt es ist deins.

Und es kann weh tun, und es kann Falter,

und vergessen und vergessen oft,

aber nie vergessen, dass es verkaufen wird.

Es war so stark und so stolz, mein Herz,

sie schlief und träumte von Lust und Spiel,

Nun kann es nur von Ihnen gebrochen werden.

0

Del dette indlæg

ideer til foto locations....

nu er december ikke lige det bedste tidspunkt at få taget fotos uden for, men da ingen af os ønsker opstillede billeder fra et studio så er vi allerede i fuld gang med at finde alternativer til studioet..

så indtil videre se ide listen sådan ud:

ombord på et skib.

i hestestalden hos vores hest.

sporvejs musset skjoldnæs holm.

måske i / ved en af guldagers lastbiler.

R har lovet at prøve at se omvi evt. må komme ombord på en af de nedlagte korvetter og få taget billeder, for vores første ide var peder skram men det er lidt lang at køre fra korsør til kbh og tilbage igen bare for at få taget billeder..

tror det bliver rigtig godt....

0

Del dette indlæg

så er der også fundet en gæstebog...

nu er spørgsmålet bare om sælger (yep den er fundet på ebay) vil sende til danmark...

men hvis han vil så bliver den købt....

for som køb koster den kun 3pund, så hvor dyr kan forsendelsen være... (forsendelsen koster 4pund. dvs. en gæstebog for 70kr.)jeg havde ellers også forelsket mig i en men den var fra italien og jeg kan ikke italiensk desværre..

her er forsiden:

post-35508-1271876245.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

endelig lidt godt nyt...

dog ikke bryllups relateret....

R skal behandles med stamceller for at vinde over kræften..

men igår fik vi så en super god nyhed fra privat hospitalet...

FOLKETINGET ER GÅET IGANG MED AT BEHANDLE ET FORSLAG OM AT TILLADE KRÆFTBEHANDLING MED STAMCELLER I DANMART....

WWWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEE.......

Hvor var det bare en dejlig nyhed at få hvis det bliver vedtaget, bare på forsøgsbasis kan R blive behandlet i Danmark istedet for at skulle over vandet hver gang...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak for de søde beskeder...

Beskeden fra sygehuset i dag var at han om en uge skal starte med at få stråler direkte på den syge nyre. selvom det er en meget aggresiv kræft han har i nyren har både lever, hjerte og lunger stødt den fra sig..

vi havde godt nok håbet på at kunne undgå stråler men ellers vil det tage for lang tid for stamcellerne at virke..

også lige en lille update på mine forskellige indkøb.

Blonden ligger hos tolden i kina. :cheerleader3:

vores billige gæstebog er afsendt fra england :thumbsupsmileyanim:

og har idag fået købt en masse perler til min kjole, brudepige kjolerne, og til mit slør..

så de rhinstene der skal stryges på er droppet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så er der købt ind til invitationerne... dvs. det er kun til dem som både bliver inviteret til aftenes fest og receptionen..

dem som kun er til kirke og reception bliver bestilt som postkort fra vista print...

men nu kan jeg gå igang... håber på at få lavet en med tekst og kunne sætte billeder ind senere..

jeg har også ønsket mig at kunne få et korset eller en corsage, men pga. stomi kan jeg ikke have en alm corsage siddende...

nå men sidste dag brugte jeg en formiddag på at kigge undertøj og da jeg tilfældigt kom forbi en bandagist gik jeg der ind, for at høre om de kunne hjælpe...

og her i dag ringede hun så tilbage at deres syerske havde sagt at det kan hun godt klare...

fint tænker jeg så, men det bliver nok dyrt...

men nej, jeg skal regne med at det kommer til at koste mellem 1000 og 1500kr...

så nu venter jeg på en opringning fra syersken så vi kan aftale et møde...

alt går bare den rigtige vej....

0

Del dette indlæg

så er der købt ind til invitationerne... dvs. det er kun til dem som både bliver inviteret til aftenes fest og receptionen..

dem som kun er til kirke og reception bliver bestilt som postkort fra vista print...

men nu kan jeg gå igang... håber på at få lavet en med tekst og kunne sætte billeder ind senere..

jeg har også ønsket mig at kunne få et korset eller en corsage, men pga. stomi kan jeg ikke have en alm corsage siddende...

nå men sidste dag brugte jeg en formiddag på at kigge undertøj og da jeg tilfældigt kom forbi en bandagist gik jeg der ind, for at høre om de kunne hjælpe...

og her i dag ringede hun så tilbage at deres syerske havde sagt at det kan hun godt klare...

fint tænker jeg så, men det bliver nok dyrt...

men nej, jeg skal regne med at det kommer til at koste mellem 1000 og 1500kr...

så nu venter jeg på en opringning fra syersken så vi kan aftale et møde...

alt går bare den rigtige vej....

Dejligt at høre... Jeg glæder mig til at høre hvad der kommer ud af keres møde... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

så har vi fået hygget lidt sammen i går og for første gang viste R en lille smule overskud og deltog i klippe og klisteriet....

men vi fik lavet proto typen på vores invitation...

dog skal der laves lidt om på forsiden de to klistermærker skal erstattes med guldskrift..

vil i se den?????

her er forsiden..

post-35508-1272100859.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer