bobo...

B & R.....

505 indlæg i dette emne

Ej hvor er det bare ærgerligt med det feststed!

Har i kigget på Postgården i Sorø? Der er i hvert tilfælde også mulighed for overnatning.

Jeg håber snart det går i orden i hvert tilfælde for det er bare så træls ikke at kunne finde det rigtige. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rammen i Slagelse eller Kragerup Gods kunne også være nogle muligheder.

kragerup skal der lige kigges lidt nærmere på..

men vi har snakket godt igennem det hele og vil hlest ikke have at vores gæster skla køre hjem samme aften / nat, mest af alt pga vejret.. (sne og is er måske ikke det bedste at køre i efter en fest)

så kravene til feststedet er:

adgang for kørestol

overnatningsmuligheder for alle gæster

0

Del dette indlæg

Rammen i Slagelse eller Kragerup Gods kunne også være nogle muligheder.

kragerup skal der lige kigges lidt nærmere på..

men vi har snakket godt igennem det hele og vil hlest ikke have at vores gæster skla køre hjem samme aften / nat, mest af alt pga vejret.. (sne og is er måske ikke det bedste at køre i efter en fest)

så kravene til feststedet er:

adgang for kørestol

overnatningsmuligheder for alle gæster

Er der en feriekoloni i området der kan bruges?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart lyder det til at de mest er til en såkaldt færdig løsning. Det er ihvertfald hvad man får på Frederik den 2. Park Hotel i Korsør kunne måske være en mulighed. Skal det ikke være i Slagelse eller omegn kunne Sørup Herregaard i Ringsted også være et bud. Begge steder er der overnatning.

0

Del dette indlæg

vi er ikke nødvendigvis til en såkaldt pakke løsning.

men mange ferie kolonier (har kigget) ligger enten ude af en jordvej, er ikke kørestols venlige eler har simpelt hen ikke sove pladser nok.

jeg skal sende en mail afsted senere til sorø storkro så må vi se... men der er plads

0

Del dette indlæg

vi har nu fået kontakt til sorø stor kro... (nogen der kender den??)

og de har selv foreslået at de laver en forhånds reservation for os, og at vi så engang i næste uge kommer ud og kigger, og snakker lidt med dem..

derefter kan vi så tage hjem og overveje det, snakke det igennem og når vi så har besluttet os så skal vi bare give dem svar.. :thumbsupsmileyanim:

Sorø stor kro

så har jeg lige fået lavet en prøve på vores kirke hæfte, så i morgen må jeg hellere få taget lidt billeder og lavgt ind, da designet på invitation, menu og kirkehæfte faktisk ligger fast nu.

0

Del dette indlæg

vi har nu fået kontakt til sorø stor kro... (nogen der kender den??)

og de har selv foreslået at de laver en forhånds reservation for os, og at vi så engang i næste uge kommer ud og kigger, og snakker lidt med dem..

derefter kan vi så tage hjem og overveje det, snakke det igennem og når vi så har besluttet os så skal vi bare give dem svar.. :thumbsupsmileyanim:

Sorø stor kro

så har jeg lige fået lavet en prøve på vores kirke hæfte, så i morgen må jeg hellere få taget lidt billeder og lavgt ind, da designet på invitation, menu og kirkehæfte faktisk ligger fast nu.

Jeg har været der flere gange i forbindelse med arbejde samt på et weekendophold og jeg har kun gode erfaringer med dem dernede. Maden er god og personalet er søde. Jeg ved at køkkenchefen på et tidspunkt har arbejdet sammen med Paul Cunningham fra The Paul, så han kan ikke være helt ved siden af:-)

Jeg kan forstå på personalet dernede, at de har en del fester, så jeg kan forestille mig at de er meget proffessionelle i afviklingen af dem.

KH frk R

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak det beroliger lidt...

Nu venter vi så bare på en opringning torsdag, så vi kan lave en aftale og komme ud og kigge...

I dag har jeg sendt vores salme valg afsted til godkendelse hos præsten...

ved godt det er tidligt men vi sad igår og regnede sammen at hvis alle gæster kommer til fest og reception så er det første 110 hjemme der også er der dem som R vil invitere for sjov, nogle han kender gennem arbejdet..

men nu er salmerne ihvertfald helt fastlagt..

det endelige valg blev:

i østen stiger solen op.

Alle mine kilder skal være hos dig

Oh, happy day

Nu går solen sin vej.

0

Del dette indlæg

så er der menu kortet...

der har vi sat nogle oplysninger ind om vinene og (selvfølgelig) menu'en sammen men nogle små ord sprog og citater..

f.eks:

"Det er lige meget hvordan man holder på et glas, bare man drikker af det" sagt af Prins Henrik

"Druebrændevin forlænger livet, forynger mennesket,styrker hjertet, læger sygdomme som kolik, vattersnot og lammelser." Amoldus af Villanova, fransk alkymist. (1313)

" et godt ægteskab er når den ene laver kartoflerne og den anden laver sovsen" Bolette 10år

og flere..

post-35508-1275421744.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

og så er der statisterne ti vores fotos....

først en dejlig hollandsk varmblod på 13år.. det er ham vores datter på 6år lærer at ride på.. og ham jeg ville skulle sidde på iført kjole...

han skal dog lige rides lidt ekstra så han får flere muskler og bliver pænere

post-35508-1275422658.jpg

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

og R's hest...

en dejlig traver med det dejligste temperament...

det bliver ham der skal bruges i stalden....

han er kun lige blevet tilredet, så det er ikke sikkert at vi bruger ham på de billeder hvor vi skal op til hest..

post-35508-1275423127.jpg

0

Del dette indlæg

er lige lidt selv kritisk.. så derfor sætter jeg lige en række billeder ind kun af vores krkehæfter i det kreative forum..

sidder lige og overvejer om jeg skla bruge dagen i morgen på at tage ind til kbh og kigge på brudekjoler.. og snakke med en skrædder...

0

Del dette indlæg

ja og jeg har kigget lidt...

så den 17juni skal jeg møde mine to store brudepiger til en overraskelses tur i kbt. vi skal starte på strøget i lilly med at prøve kjoler, og bagefter skal vi til nicolai og prøve. og lige nu venter jeg spændt svar på om den sidest og største overraskelse kan blive til noget...

EDIT: Begge brudepiger har sagt ja til at møde mig på kbh H uden at vide hvad de skal udover at de først skal regne med at være færdige engang først på aftenen.

derudover har de fået besked på at tage deres yndlings undertøj på, sko der er gode at gå i og INGEN make up.

og til trods for at begge piger er henholdsvis 17½ og næsten 16år har de sagt ja til at tage til KBH og gå rundt uden make up.. elsker de tøzer.. men der skal helt sikkert kamera med, for vi skal bruge ca 4timer med bare at prøve kjoler...

men det var en billig tur, jeg kiggede en masse men brugte kun 10kr i søsterne grene... og det var så indtil at vi mødte R hos hoyer, og han skulle have nyt slips og hue overtræk..

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

og så er der statisterne ti vores fotos....

først en dejlig hollandsk varmblod på 13år.. det er ham vores datter på 6år lærer at ride på.. og ham jeg ville skulle sidde på iført kjole...

han skal dog lige rides lidt ekstra så han får flere muskler og bliver pænere

Smukke heste. Min første hest var også en rød Hollandsk varmblod. Meget smuk. Elsker røde heste.

0

Del dette indlæg

Juhuuueeee, det skal nok gå stærkt...

Sikke nogle flotte heste - skal I ikke tage billederne indenfor?

Super at pigerne er friske, men det mangler da også bare, hvor man nu bliver inviteret ind til Kbh... :cheerleader3:

jo billederne skla tages inden for.. med mindre der er sne.. så vil jeg have et billede til hest i sneen...

men lige nu går de og hygger sig på sommerfold.. :)

så er planen lagt fast for den 17..

jeg skal møde mine brude piger kl 12:30 foran kbh H

kl 13:00 skal der prøves kjoler hos lillly

kl 15:00 skal der prøves hos nicolai.

og jeg regner med at vi er klar til at tage toget hjem igen omkring 17:30.

jeg skal huske digitalkamera den dag..

for prøverne er tænket som inspirations samling til når der skal syes kjoler, med mindre vi selvfølgelig finder noget der er helt perfekt.. :)

og inden vi så siger fravel skal de lige have afvide at den 2august, gentager vi næsten turen, vi skal ihvertfald lige bruge en eftermiddag i kbh sammen igen..

jeg er også begyndt at kigge på sko / støvler, og har fundet nogle fine nogle som både mig og de store brudepiger kan bruge om dagen, også må jeg hellere finde nogle andre til om aftnen... (tænker mest på chancen for sne)

(billeder kommer senere..

0

Del dette indlæg

overvejelser omkring alternativ gæstebog...

vi har længe snakket gæstebog, og er begge to enige om at en almindelig gæstebog ikke kan opfylde vores ønsker..

den vi fik hjem fra ebay opfyldte nogle af vores krav, men den var for meget.. så lige nu går overvejelserne på at lave en alternativ gæstebog, og det ender det nok også med...

første tanke var en mappe med sider der var sat ind i plastik lommer...

der kan vores gæster lave en virkelig personlig hilsen til os.

vi kan indsætte en hel masse kommentare fra gæsterne ang mad, taler m.m.

og vi kan indsætte tegninger fra børnene...

og evt. lidt billeder...

men det ser jo ikke så pænt ud....

alternativt kunne det være noget med at vi bestilte den hos et trykkeri og sætter det hele op sammen med dem.. Det er kraftigt under overvejelse, mest af alt fordi vi harfundet et bogbinderi som kan gøre det for os på en måde så det stadigvæk bliver lidt personligt....

Dette kunne også være en løsning: Lav din egen gæstebog

kiggede lige lidt rundt efter forskellige ting til håret og faldt over noget som helt sikkert skla holdes i tankerne... DEM HER

Redigeret af bobo...
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer