zeb03

Svigermor

25 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes her til sommer, men er ved at løbe lidt træt i alle de her forberedelser, fordi familien på begge sider hele tiden vil bestemme.

Godt nok er der ved at være lagt en dæmper på min side, men hans side bliver ved og han lader dem bare gøre det.

Jeg har nogle som jeg syntes skulle være blomsterpiger, men de skulle ikke bære hvid, fordi det ikke er mine egne børn. Der var min svigermor ved at få et anfald, for til hendes bryllup bar de jo hvid selv om de ikke var hendes børn. Og så lige for at markere det, så fortæller hun det selv til børnenes mor, som jeg overhovedet ikke havde talt med ednu om jeg kunne låne børnene den dag. Jeg ville gerne snart have bestilt nogle kjoler men jeg tør sgu ikke, hun får nok et endnu større anfald, så.

De skal lige siges at kjolerne betaler de 2 svigermødre. Den ene blomsterpige er min egen niece og de 2 andre er min svogers adoptivbørn (altså ikke hans egne).

men selv om de betaler, så er det da mig som skal have lov til at vælge dem ikke sandt?

MVH

Sabine

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes I skal finde ud af det sammen... Jeg tror at god og fornuftig samtale med ordentlige argumenter kan føre en langt. Jeg synes det er et hmmm lidt specielt argument at farven hvid er fravalgt pga det ikke er egne børn. Et bedre argument i mine øre, er at den valgte farve er flot, passer ind i temaet og/eller noget helt 3.

Jeg synes ikke at du alene kan bestemme da du ikke betaler, men jeg synes nu alligevel at svigermor skal lytte til dig (det er trods alt ikke en så vigtig ting at det skal skabe splid)

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg

Allerførst, vær glad for at din svigermor vil hjælpe. Da vi fortalte min at vi skulle giftes sagde hun " har i råd til det?" og har ikke på noget som helt tidspunkt vidst interesse for bryllupert, og ikke tilbudt at betale for noget..

Jeg tror nu at du skal snakke med dem, og bede dim kommendene om at hjælpe dig i denne samtale. For det er jo for jeres begges bedste at i alle sammen kan finde ud af det i ro og mag.

0

Del dette indlæg

Jeg tror du bliver nødt til enten at lytte til og blive enig med din svigermor eller vælge at betale selv. Det er ikke fordi jeg vil tage din svigermors parti, for jeg synes da også, at hun burde blande sig uden om. Men det er trods alt hendes penge og hvis hun mener de skal bruge en speciel måde, så er der vel ikke så meget at gøre ved det.

Vi har mht. vores bryllup lige fra starten meldt ud at tilskud er velkomne, men at vi selv vil bestemme, hvordan de skal bruges. Og hvis det ikke er i orden, vil vi hellere undvære de penge og så betale selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sidder her og læser at det er dine svogers adoptiv børn så de er ikke hans egne.. jeg håber jeg misforstår det jeg læser.. Når man adoptere børn bliver de ens egne børn.. Sorry jeg lige måtte ud med det.. Jeg blev sq lidt vred så jeg håber virkelig jeg misforstår det..

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Jeg sidder her og læser at det er dine svogers adoptiv børn så de er ikke hans egne.. jeg håber jeg misforstår det jeg læser.. Når man adoptere børn bliver de ens egne børn.. Sorry jeg lige måtte ud med det.. Jeg blev sq lidt vred så jeg håber virkelig jeg misforstår det..

Kh

Anette

:cheerleader3: Jeg havde det præcis på samme måde da jeg læste det....

0

Del dette indlæg

Mine svigerforældre er overhovede ikke intereseret i at vi skal giftes...... hver gang vi snakker med hans mor (de bor i amerika) kan hun ikke forstå vi ikke bare går på rådhuset stille og roligt og så spiser en god middag bagefter!! :loveboard: For mig lyder det som de slet ikke gider at komme til brylluppet!!

Vi betaler selv og vi har ikke mange penge, da vi begge er på pension, men jeg er glad for, at vi selv gør det, så VI kan bestemme VORES bryllup uden indblanding fra familien ;) Jeg ved vi får en kanon dag.....den største kærligheds erklæring i mine øjne er ægteskab og jeg glæder mig til vores dag :cheerleader3:

Jeg syntes du skal lade være med at fortælle dem for meget ...... og ellers snakke stille og roligt med dem ang. kjolerne til pigerne.....som en anden skrev forslå en farve der er i jeres tema og forklar dem at i har et tema ;)

0

Del dette indlæg

Kh

Anette

:cheerleader3: Jeg havde det præcis på samme måde da jeg læste det....

Jeg studsede godt nok også lige over den der....

MEN, jeg ville nok også gøre, som en anden foreslog... Tal med dem om det, eller betal selv.. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal giftes her til sommer, men er ved at løbe lidt træt i alle de her forberedelser, fordi familien på begge sider hele tiden vil bestemme.

Godt nok er der ved at være lagt en dæmper på min side, men hans side bliver ved og han lader dem bare gøre det.

Jeg har nogle som jeg syntes skulle være blomsterpiger, men de skulle ikke bære hvid, fordi det ikke er mine egne børn. Der var min svigermor ved at få et anfald, for til hendes bryllup bar de jo hvid selv om de ikke var hendes børn. Og så lige for at markere det, så fortæller hun det selv til børnenes mor, som jeg overhovedet ikke havde talt med ednu om jeg kunne låne børnene den dag. Jeg ville gerne snart have bestilt nogle kjoler men jeg tør sgu ikke, hun får nok et endnu større anfald, så.

De skal lige siges at kjolerne betaler de 2 svigermødre. Den ene blomsterpige er min egen niece og de 2 andre er min svogers adoptivbørn (altså ikke hans egne).

men selv om de betaler, så er det da mig som skal have lov til at vælge dem ikke sandt?

MVH

Sabine

Jeg har også en svigerfamilie som viser stor interesse for vores bryllup, men det er jeg nu rigtig glad for. Sålænge de respekterer at det er vores fest og vi tager de endelige beslutninger! Vi er også så heldige at begge vores forældre giver et tilskud, hvilket vi er super glade for! MEN mine svigerforældre sagde faktisk til os, at når nu de giver et tilskud, så ville de blive glade for hvis de kunne få deres venner med (vist nok 4 vennepar). Der må jeg sige jeg satte bremserne i. For selvom de giver penge, ja så syntes jeg ikke de skal bestemme hvilke gæster der skal med til vores bryllup. Heldigvis er min kommende mand helt enig. Vi gav dem besked fra starten af om at det var vi ikke sikre på at vi kunne efterkomme.

Det er jo lidt den samme situation du er i. Jeg syntes godt du kan sige fra overfor din svigermor, selvom det selvfølgelig kan have den konsekvens at hun ikke vil betale. Men mon hun siger det, hvis du forklarer hende det på en god måde? Men hvis det var mig, så ville jeg tage en stille og rolig snak med hende om at hun gjorde det på hendes måde da hun skulle giftes, men du vil hellere have det på en anden måde. Vi har allesammen hver vores små "traditioner eller ideer" og syntes du, at de ikke skal have hvidt på, ja så skal de ikke have det. Men ja brug et andet argument hvis hun ikke forstår det med at de ikke er dine børn, så sig de skal matche brudebuketten eller noget andet. Dog ville det ikke for mig have nogen betydning om de var blodbeslægtede, så ville det mere være at der kun skulle være en i hvidt den dag... og det er mig :cheerleader3:

Pøj pøj med det :loveboard:

0

Del dette indlæg

Min svigermor er meget interesseret i brylluppet, men hun glæder sig bare på vores vejne og blander sig ikke i vores beslutninger.

Vores forældre/svigerforældre giver ikke noget tilskud til brylluppet, og de mener helt klart at det er vores fest.

Men jeg har været gift før, hvor mine forældre og mine daværende svigerforældre deltes om at betale hele brylluppet, og det endte med at være et helt andet bryllup, for naturligvis påvirkede det både gæstelisten, valg af mad og lokaler, at vi ikke selv betalte.

Så jeg kan godt forstå at din svigermor ønsker at have lidt at sige, når hun betaler, så vil foreslå dig, at hvis I er uenige og ikke kan snakke om det, så er det bedre du bare betaler selv, for så kan du også 100 % selv vælge.

0

Del dette indlæg

Hej sa

Ja det var nok lidt forkert skrevet. det er hans kærestes børn, og de har snart været kærester i 1 år.

På den måde mener jeg.

Kh

Anette

0

Del dette indlæg

Hej sa

Ja det var nok lidt forkert skrevet. det er hans kærestes børn, og de har snart været kærester i 1 år.

På den måde mener jeg.

Kh

Anette

Smiler er glad for din tilbagemelding

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er egentlig lidt uenig med mange af de andre kommentarer du har fået.

Det er meget muligt at dine forældre/svigerforældre har valgt at yde et tilskud, men jeg mener dermed ikke at det så berettiger dem til også at bestemme over jeres bryllup.

De har valgt at give jer pengene/betale for nogle af tingene, og det går jeg ud fra har været ganske frivilligt.

Jeg synes du bør tale med din kommende mand om at du mangler lidt opbakning fra hans side, og så melde ud til forældre og svigerforældre at det er jeres bryllup, og at I ønsker at gøre det på jeres måde uanset hvad de synes, men at I samtidig sætter pris på at de har lyst til at give jer tilskuddet. Men som andre også foreslår er det nok meget smart at have et godt argument eller 2 i baghånden.

forstår de det ikke, synes jeg I skal takke nej til pengene og gøre som I har lyst til. det betyder at I selv skal betale, men også at I får lige præcis det bryllup I ønsker jer.

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå din frustration, jeg syntes jo at farven på brudepigernes kjole er en detalje, for mig ville det være princippet i at jeg selv vil bestemme over dagen! Så er det magtkampen værd? Eller ville et bryllup helt uden brudepiger kunne være en løsning? Hvis det er vigtigt for dig, så sig som mange andre har sagt at det betyder noget for dig at de er i en anden bestemt farve som fx. passer til farvetemaet.

Når du nu siger svigermødre, betyder det så at din mor også betaler noget? så kunne du jo eventuelt gå den vej, for hvis din mor betaler har hun også noget at skulle have sagt, og hvis hun giver dig ret (eller du kan få hende til at give dig ret) er der 2 mod 1...

0

Del dette indlæg

MVH

Sabine

Hej Sabine

jeg kan godt forstå dit dilemma, jeg selv kunne havde været i lidt samme situation, jeg skal have 2 voksne brudepiger og for ikke at komme i noget farve dilemma, har jeg valgt at betale for deres kjoler, for så har jeg det sådan at så kan de ikke sige noget når det ikke er deres penge der bliver brugt og swe har jo sagt ja til at være brudepiger.

så jeg vil sige at når det er andre der betaler så har de også lov til at sige til eller fra i samråd med dig, for hvis de synes de skal have hvide kjoler på og du har en ide om at de skal være røde..... så må man prøve at sige til dem at hvis ikke kjolen må være hvis hvlken farve vil de så have på ? så hvis dit eneste "regel" er at de ikke MÅ være hvide skal de selvfølgelig respekterer det. alt andet er uforskammet og fuldstændig respektløs..................

MVH

Ditte

PS. håber i finder en løsning begge parter kan leve med.

0

Del dette indlæg

Det er da dit (jeres) bryllup, og hvis de vil spæde til er det bare lækkert. Men det giver da hverken ret til at bestemme farver, gæster, menu eller noget som helst andet. OVERHOVEDET! Ikke i min verden, i hvert fald. Jeg ville aldrig lade andre bestemme noget som helst, det er vores dag!

Kh Tina - måske lidt firkantet ind i mellem, men altid ærlig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er helt enig i de sidste par indlæg. Selvom familien vælger at spæde til, har de ikke automatisk "købt" sig indflydelse. Det tror jeg er vigtigt at få fortalt dem. Det er jeres dag - ikke deres. Mine forældre giver også et stort tilskud til brylluppet, og de har da også mange idéer og input - men de er slet ikke i tvivl om, hvem der bestemmer. Det gør vi selv.

Mine svigerforældre giver ingenting og virker i det hele taget temmelig ligeglade med det hele. Derfor kan jeg da godt misunde, når svigermor viser sådan en interesse. Men når interessen bliver til dominans, mener jeg, man må stå fast på sit eget. Det tror jeg er vigtigt at markere - også i forhold til jeres relation fremover. Hun har haft sit bryllup - nu er det så jeres tur. Det kan I forhåbentlig forklare på en god og konstruktiv måde.

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Hejsa :-)

Jeg vil nok give nogen herinde ret.

De har selv válgt at de vil give et tilskud, og det er da osgå super sødt af dem. Men fordi de betaler lidt, er da bestemt ikke ensbetydende med at de skal have lov til at bestemme. For mig lyder det som om det er et helt andet problem, og det kan da sagtens være at jeg tager fejl. Men det lyder lidt som om, at din svigermor har det lidt svært, med maglende opmærksomhed, og deltagelse. Måske du kunne give hende en "opgave" som hun kunne beskæftige hende med. Det skal selvfølgelig være noget, du er medbestemmene i. Men noget der måske ikke er SÅ vigtigt for dig. Så er den konflikt måske løst på en måde som alle kan leve med.

Men når alt kommer til alt, er det stadig jeres bryllup, jeres dag, og det er der ingen der skal ødelægge.

Tag en snak med hende, og sig at det betyder meget for dig at de vil give et tilskud til JERES store dag, men at du føler det er en hemsko når det sætter splid mellem jer. Det er en lykkens dag, som ikke skal overskygges af irritationer, og dårlig stemmning, fordi nogen føler de skal blande sig i , hvordan I gerne vil have det.

Problemløsning; ærlig snak, og lokkemad :-)

Håber I får en fantastisk dag.

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg synes helt klart at du skal bestemme det selv, og at du skal holde fast i hvad du vil. Det er din dag, og dem der har tilbudt at betale gør det forhåbentligt for at glæde dig og din tilkomne, og ikke for at tilfredsstille deres eget behov.

Gør hvad du finder mest rigtig :cheerleader3: Du skal huske tilbage på den dag i mange år, og brudepigernes kjoler skal ikke spille en mere betydningsfuld rolle end de så søde ud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener at det er jeres dag og den eneste bryllupsdag i får. Så derfor syntes jeg at det er jer der skal bestemme hvor, hvad og hvordan i vil have netop jeres drømmedag.

Jeg syntes ikke man skal gøre hvad ens familie siger. Ja de må da gerne komme med ideer og hjælpe efter jeres ønsker men ellers er det også det.

Ellers vil man bagefter fortrylde det at man ikke gjode det efter ens egne drømme.

Og din svigermor at hendes brudepige bar hvid ja det var hende drøm du har din og det er altså også noget mere moderne i dag men farver end dengang.

Jeg syntes at du skulle prøve og snakke med hende og fortælle hvordan du har det og så sige at det er sådan at du vil have det også er den bare ikke længere også at du håber at de vil respetere dine ønsker.

Håber at i finder ud af det men husk bare at det er jeres dag. Jeg har fortrudt noget som jeg ikke gjode så jeg taler bare af erfaring.

mvh

Elisa

0

Del dette indlæg

Jeg kan love jer, at får man stukket " det er MIN bryllup" i hovedet gang på gang af svigerdatteren/datter, så kan hun få lov at klare det selv, uden hjælp fra svigermor og svigerfar. Det handler jo om gensidig :loveboard: ..... Og tro mig, man bliver ikke mere lykkelig af selv at bestemme hvordan ens bryllup skal være. Har været gift i 31år og vores bryllup holdt mine forældre :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Jeg har været gift før og der betalte vi selv vores bryllup og bestemte selv det hele..... vi fik et bryllup som vi vil have det ;) Det holdt så kun i 7 år, men sådan kan det jo gå! ;)

Nu skal jeg giftes igen i år til oktober, denne gang med mit livs kærlighed :loveboard: Jeg kunne ALDRIG finde på at tage imod penge fra min mor og min kærestes forældre, hvis de så skulle være med til at bestemme!!! Det er VORES bryllup og VORES dag og den skal VI bestemme over og ikke vores forældre, vi lever i år 2010 ........ Det var bare lige det jeg vil sige ;)

0

Del dette indlæg

Jeg har været gift før og der betalte vi selv vores bryllup og bestemte selv det hele..... vi fik et bryllup som vi vil have det ;) Det holdt så kun i 7 år, men sådan kan det jo gå! ;)

Nu skal jeg giftes igen i år til oktober, denne gang med mit livs kærlighed :loveboard: Jeg kunne ALDRIG finde på at tage imod penge fra min mor og min kærestes forældre, hvis de så skulle være med til at bestemme!!! Det er VORES bryllup og VORES dag og den skal VI bestemme over og ikke vores forældre, vi lever i år 2010 ........ Det var bare lige det jeg vil sige ;)

Når man gifter sig, er det vel normalt med sit livs kærlighed, uanset om det er første anden eller tredie gang :iloveyou: ..... Kærlighed i 1979 er som i 2010 det ændre sig ikke .

0

Del dette indlæg

Når man gifter sig, er det vel normalt med sit livs kærlighed, uanset om det er første anden eller tredie gang :iloveyou: ..... Kærlighed i 1979 er som i 2010 det ændre sig ikke .

Man kan gifte sig af mange andre grunde end kærlighed og det gjorde jeg desværre første gang :) At kærligheden i 1979 er den samme for dig i 2010 er da bare dejligt for dig ;)

Nu var det så ikke det emnet drejede sig om, men bla. om man selv måtte bestemme sit bryllup ;) Der kan jeg kun sige, at man hele tiden skal huske på, at det er brudeparret fest og ikke forældrene og svigerforældrenes fest :) Der var bare det jeg vil sige med mit indlæg ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer