Guest biiiibs

Rygning under middagen

39 indlæg i dette emne

Da min kæreste har haft kræft ( er heldigvis erklæret rask igen :angry: ) er der slet ingen tvivl om, at der ikke må ryges til vores bryllup. Vi har snakket om at skrive det i invitationen under praktiske oplysninger og samtidig lige minde gæsterne om det på selve dagen..... enten når vi byder velkommen eller når toastmasteren siger lidt ;) men egentlig ved hele farmilien og vores venner det, da der heller ikke må ryges hjemme ved os, så vi tror ikke det bliver et problem ;) Når jeg lige sidder og tænker over det kan jeg faktis kun komme i tanke om 3 af vores gæster der ryger endnu....resten er enten holdt op eller har aldrig røget :cheerleader3: Så det bliver ikke et problem for os ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

som de fleste andre skriver, så må der ikke ryges indenfor ved de fleste feststeder eller forsamlingshuse, hvor man oftest holder bryllup.

Vi måtte heller ikke ryge indenfor til vores bryllup, så vores toastmaster havde lavet en rygeplan, hvor han så ringede på sin klokke, når han kunne se, at de fleste havde fået spist det meste, af hvad der var på deres talerkner, og fortalte at der var ryge/frisk luft pause. Det virkede rigtig godt :-)

0

Del dette indlæg

Under middagen frygter jeg der bliver for lange pauser? Hvis alle folk skal være færdige med at spise, der skal komme taler og festlige indslag OG der skal være rygepauser - så kommer man til at sidde ved bords længe!! Men jeg kan desværre ikke se andre måder at løse dette problem på...

Efter middagen frygter jeg festen bliver delt. Jeg synes ofte rygere glemmer at komme tilbage til festen. Rigtig ofte sidder man lige og snakker og når man så vil til at ind igen, så kommer der en ny ryger - og så kan man jo lige snakke lidt mere, og så kan man jo liiiige tænde en smøg mere osv. Jeg synes tit at fester har været delt op i rygerne der sidder/står ude og så resten der bliver inde. Jeg har flere gange gået med ud, da jeg ikke gider sidde tilbage alene/med de samme mennesker.

Men der er ikke så meget at gøre ved det - havde man måtte ryge indendørs kunne jeg godt overveje at tillade det efter kaffen, hvis der er varmt nok til vinduer kan stå åbne.

0

Del dette indlæg

Der hvor vi skal holde vores fest, må der gerne ryges - men til vores bryllup skal rygning foregå udenfor hele aften og natten. Jeg går dog med den tanke (er ikke endelig besluttet og ikke nævnt for gemalen endnu), at vores fædre måske skal have lov til at ryge inde (blot i et andet lokale) årsagen er at min far har haft nogle blodpropper i hjernen og derfor har problemer med balancen og min svigerfar er en ældre mand på 84.

Med hensyn til hvordan rygerne vil ha' det med at skulle udenfor, så kan jeg sige som tidligere rygere - det er faktisk de fleste ryger der med glæde går udenfor. Det er faktisk også ubehagelig for mange rygere at sidde i røgfyldte lokaler.

Min erfaring sige også, at mange ikke rygere benytter rygepauserne til at komme ud og strække benene og få lidt frisk luft.

Så på baggrund af det, så tror jeg det er den bedste løsning for alle.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har et dilemma som jeg håber I kan hjælpe mig med.

JEg havde en veninde på besøg idag, og vi snakkede om brylluppet. Hun tog det nærmest som en sevlfølge at vi sendte rygerne udenfor til middagen. Jeg må ærlig talt indrømme at jeg ikke havde skænket det en tanke.

Jeg ved ikke hvad jeg skal synes. Hun sagde selv at hun blev direkte dårlig af røg, og nok ville ende med at gå i seng tidligt pga det. Deruodver har jeg lige fået at vide at der kommer en gravid veninde og en der har en to måneder gammel baby og stadig ammer.

Da jeg selv har været gravid føler jeg "et ansvar" for ikke at udsætte ufødte og fødte børn for røg, og da den pågældende veninde er min bedste veninde og forlover synes jeg også at jeg må imødekomme hendes behov. Samtidig synes jeg ikke at jeg kan sende rygerne udenfor -jeg ryger godt nok ikke selv og synes faktisk at røg er lidt ulækkert (sorry :angry: ), men samtidig synez jeg bare at folk skal hygge sig til middagen, og at gæster der forlader bordet giver et dumt opbrud.

Hva gør I/Gjorde I?

Kom med input og erfaring. Jeg ved godt at jeg i denne sag ikke kan gøre alle tilfredse....

Hej!

Vi har indlagt rygepauser efter forretten og hovedretten. Det er toastmasteren der giver besked til gæsterne om at nu er der rygepause og middagen fortsætter igen 10 min. efter. Sådan foregik det til mine forældres søklvbryllup, der blev godt nok gjort lidt grin med - nu har vi 10 min. frikvarter - meeen det virkede og alle fik lige rørt benene!!!

KH. Mette

0

Del dette indlæg

Kan sige at ved:

Forsamlingshuse, beboerhuse/rum og andre off. steder der kan lejes af en forening,

er det off. lokaler og alle offentlige lokaler er der rent faktisk ryge forbud i.

Vi har sagt til Toastmaster at vores gæster skal have 10 min mellem hver ret, og det vil blive nævnt i åbningstalen.

Der er mange rygere emd, og faktisk til vores barnedåb blev der taget rigtig godt imod dette.

Tulippen

I det forsamlingshus vi lejede til vores fest var der ikke direkte forbud. Det var op til os selv om vi ville ha rygerne udenfor eller ej.. Så det gælder ikk alle steder at der rent faktisk er rygning forbudt.

Enden blev hos os, at rygerne skulle udenfor og der blev indlagt rygepauser. Jeg kan ikke tåle røgen og der var en del børn med plus en gravid veninde...

I vores familie er folk vant til at skulle gå udenfor, når de skal ryge.

0

Del dette indlæg

Under middagen frygter jeg der bliver for lange pauser? Hvis alle folk skal være færdige med at spise, der skal komme taler og festlige indslag OG der skal være rygepauser - så kommer man til at sidde ved bords længe!! Men jeg kan desværre ikke se andre måder at løse dette problem på...

Efter middagen frygter jeg festen bliver delt. Jeg synes ofte rygere glemmer at komme tilbage til festen. Rigtig ofte sidder man lige og snakker og når man så vil til at ind igen, så kommer der en ny ryger - og så kan man jo lige snakke lidt mere, og så kan man jo liiiige tænde en smøg mere osv. Jeg synes tit at fester har været delt op i rygerne der sidder/står ude og så resten der bliver inde. Jeg har flere gange gået med ud, da jeg ikke gider sidde tilbage alene/med de samme mennesker.

Men der er ikke så meget at gøre ved det - havde man måtte ryge indendørs kunne jeg godt overveje at tillade det efter kaffen, hvis der er varmt nok til vinduer kan stå åbne.

Så må du jo bed toasmasterne om at kalde folk ind igen...

Min far var toastmaster til vores bryllup og var en gang udenfor for at sige at nu fortsætter programmet altså... Han behøvede kun at sige det en gang for i de efterfølgende rygepauser var folk hurtig tilbage igen.

0

Del dette indlæg

Vi snakkede faktisk om det i går og jeg var nødt til at holde fast i at rygning foregår udenfor, ikke kun under middagen, men også bagefter. Min kæreste er tidligere ryger og ryger stadig tit til fester, så han ville egentlig gerne tillade rygning indendørs efter maden. Jeg ved bare at hvis der bliver røget indendørs, vil det genere mig. Min krop er meget følsom overfor tobaksrøg og jeg får hævede øjne og ondt i hovedet, når der bliver røget i nærheden af mig eller jeg er i et røgfyldt lokale. Det magter jeg simpelthen ikke på min bryllupsdag

Under middagen bliver der rygepauser, måske ikke mellem hver ret (vi skal have fem), men ihvertfald et par gange i løbet af middagen. Vi har også tænkt over om festen bliver splittet op senere, men både baren og musikken er jo indenfor, så mon ikke folk finder ind igen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er selv ryger, men rygning kommer også til at foregå uden for.

Min mor har rygerlunger og vil blive meget syg hvis der kommer røg.

Der er et par i min svigerfamilie der syntes vi er hysteriske, men de acceptere det. Vores toastmaster indlægger også rygepauser og sørge for at kalde folk ind igen.

0

Del dette indlæg

Jeg har et dilemma som jeg håber I kan hjælpe mig med.

JEg havde en veninde på besøg idag, og vi snakkede om brylluppet. Hun tog det nærmest som en sevlfølge at vi sendte rygerne udenfor til middagen. Jeg må ærlig talt indrømme at jeg ikke havde skænket det en tanke.

Jeg ved ikke hvad jeg skal synes. Hun sagde selv at hun blev direkte dårlig af røg, og nok ville ende med at gå i seng tidligt pga det. Deruodver har jeg lige fået at vide at der kommer en gravid veninde og en der har en to måneder gammel baby og stadig ammer.

Da jeg selv har været gravid føler jeg "et ansvar" for ikke at udsætte ufødte og fødte børn for røg, og da den pågældende veninde er min bedste veninde og forlover synes jeg også at jeg må imødekomme hendes behov. Samtidig synes jeg ikke at jeg kan sende rygerne udenfor -jeg ryger godt nok ikke selv og synes faktisk at røg er lidt ulækkert (sorry :angry: ), men samtidig synez jeg bare at folk skal hygge sig til middagen, og at gæster der forlader bordet giver et dumt opbrud.

Hva gør I/Gjorde I?

Kom med input og erfaring. Jeg ved godt at jeg i denne sag ikke kan gøre alle tilfredse....

Vi er selv rygere, men har bestemt at alle skal ud for at ryge og vi har tilmed bestemt at vi indlægger rygepauser, så alle rygerne ikke ødelægger vores fest, fordi vi skal vente på dem inden vi kan komme videre.

Da vi selv er rygere kan ingen klandre os for at være anti rygere.

Men for jer er ideen med at sige det ikke er tilladt måske en meget god ide, for ikke at få nogen sure miner...

Stedet hvor vo skal holde festen var meget begejstret for denne ide, da det giver dem mulighed for bedre planlægning....

0

Del dette indlæg

Hos os må rygerne gå ud og jeg tror bestemt ikke det kommer som en overraskelse for nogen. Selv de ældste i vores familier ved godt at det efterhånden er vilkårene de fleste steder. Desuden er vi min. 2 gravide og muligvis et spædbarn til festen + nogle stykker som ikke kan tåle røg af forskellige årsager.

Vi var til bryllup i august og der var kun rygning ude. Det var slet intet problem. Folk gik ud i pauserne og røg en enkelt smøg og kom så ind igen. Og efter middagen var folk jo stadig interesserede i at være med til festen, så det var som regel lige ud og ind igen.

Det er muligt at nogle vil synes det er "hysterisk" at skulle gå ud, men helt ærligt synes jeg ikke at hensynet til folks følelser på dét punkt skal overtrumfe andres helbred og velbefindende...

0

Del dette indlæg

Det er muligt at nogle vil synes det er "hysterisk" at skulle gå ud, men helt ærligt synes jeg ikke at hensynet til folks følelser på dét punkt skal overtrumfe andres helbred og velbefindende...

Hvis der er rygere der har det sådan så lever de i deres egen lille verden. Det er noget man er vant til som ryger og normalt går det helt af sig selv med rygepauser m.v. Det kan være toastmasteren eller en anden person som lige får folk ind når det er tid. Jeg har også selv gjort det nogle gange hvor udgangen har været lige i nærheden af hvor jeg befandt mig. Normalt skuer man lige ud blandt forsamlingen for at som alle er der når en tale annonceres eller en sang uddeles/startes op men der kan være enkelte der ikke er der på grund af rygepauser, buffet, toiletbesøg o.l. Folk der ikke ryger har også behov for at trække lidt frisk luft eller at tale med andre end dem de lige sidder ved siden af. Så er det ikke anderledes end at de mangl. personer går ind under talen og stiller sig lidt afsides hvis deres plads ikke lige er tilgængelig at komme til. Det er normalt aldrig noget som giver anledning til problemer.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også overvejet begge dele, men er nået frem til at eftersom vi begge er rygere, vil jeg gerne kunne nyde mine smøger når middagen er overstået. Så rygning er udendørs indtil desserten er spist. Måske er der nogen der vil syntes det er generende, men er nået frem til at det for mig og min kæreste er den bedste løsning.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer