Gittepit

Vejle Brude :-D

74 posts in this topic

Sidder og er igang med den store planlægning til vores skønne bryllup og kunne rigtig godt bruge en masse inspiration fra Vejle brude.

Så tænkte jeg at vi da lige skulle lave en lille tråd hvor vi kunne diskutere hvor vi har købt kjolen, hvor vielsen skal foregå, festen mm.

Så kan det være vi kan inspirere hinanden ;-)

Jeg kan selv starte ;-)

Jeg blev friet til d 24-12-10 af min skønne H2B Henrik (vi har været sammen 5½år). Dejligt frieri ude i sneen til Joey Moe "du en ener" :-D

Og brylluppet vil vi jo gerne have indenfor 1 år. Så vi har valgt datoen 13/8 - 11. Vi er dog opsat op vi ikke vil låne penge til et bryllup - så budgettet er sat til 60.000.

Vi bliver ca 60 gæster til festen og 100 til reception. Vi har snakket om at blive viet i kirken på kirketorvet, men ved det endnu ikke, da vi ikke har et specielt ønske om kirke.

Festen og Receptionen har vi snakket om at holde et af følgende steder. Merlot, Haraldskær eller Vingsted Centeret. Tror dog det bliver Merlot da det er det eneste sted hvor vi kender til maden.

Håber alle i andre Vejle brude vil komme med jeres indput så vi evt kan dele erfaringer.

Vi tager på Bryllupsmessen her d 30/1 og glæder os rigtig meget :-D

0

Annonce ♥

:):)

Et stort VELKOMMEN til et forum, hvor du kan få ALLE spørgsmål om bryllup besvaret af en flok vidende og kompetente vordende brude og leverandører.

Kan kun anbefale jer Haraldskær som feststed: En meget smuk beliggenhed og flotte lokaliteter, og naturligvis: Lækker, lækker mad og dygtigt personale.

Glæder mig til at følge dig på din vej til at blive frue, og glæder mig lige så meget til en smuk bryllupsberetning fra den smukke Vejleegn :wink:

0

Jeg er da næsten en Vejlebrud...fra Jelling :griner:-

Jeg blev friet til d.17 sep. sidste år på bjergterrasse i Toscana...det smukkeste frieri :wink:

Vi skal vies i Jelling kirke og festen bliver afholdt på Hammer lejrskole. Vi bliver ca 70 hvis alle kommer og jeg aner ikke hvor mange der kunne finde på at dukke op til reception, men alle er velkomne :) Vi har et budget på ca 80.000, men indtil videre holder vi os langt under det, så det er bare fedt :)

0

Hej;-) ja vi skal giftes på kirketirvet- Sankt Nicolai ;-) det er den 23/7- hvor vi samtidig holder barnedåb:-) vores datter skal være brudepige:-) vi holder det også på merlot- skal derned og aftale nærmere tirsdag:-D ringene er lige bestilt hos chanti... Havde købt en kjole over nettet, men kan godt se den bliver for lille her efter graviditeten;-) så håber og få den solgt igen... Vi har også valgt at vi ikke vil gældsætte os for et bryllup, så...;-)

0

Annonce ♥

Ja er godt nok ik rigtig Vejle Brud...men bor ved Fredericia og skal giftes i Vestjylland mellem Holstebro og Herning.

Men kjolen er købt hos Panayotis i Vejle, hvor jeg fik en super go betjening, kan klart anbefales.

Og så kan jeg se vi har valgt samme dato :) Det blir en GO dag.

Vi bliver ca 65 til festen som holdes i mine forældres gildestald ( gl stald lavet om til festlokale)

Og der kommer nok min 100 til reception i haven inden festen.

Budget på 50.000 kr (som indtil videre holder), vi ønsker heller ikke sætte os i gæld.

0

Mrssicilia - mange tak, ja dette er et skønt forum man hurtigt blir afhængig af :-D

Mallara - Hvor er det skønt at i er under budget ;-) Jeg synes godt nok alt ting blir dyrt så snart der står bryllup på :-S

Supercarla - Jeg er meget i tvivl om man "prutter om prisen" på feststedet. For sys feks den "fri bar efter maden" de har på Merlot er super godt, men det er jo ikke alle der drikke, der er jo nogle der skal køre + nogle børn. så har overvejet om man kunne få rabat på den front :-S

0

lypex - Jeg vil også meget gerne have en kjole fra Panayotis, men er de ikke meget dyre ? Har du evt billeder af din kjole vi kan se ??? Og hvad gav du ?

0

Hej!

Vi skulle havde været gift i Vejle. Men det hele er flyttet til Sjælland fordi vi der over kan få det som vi gerne vil have det.

Men derfor er jeg lige med på en kigger. Det er jo hyggeligt når der er andre fra samme by eller område :)

Hilsen Charlotte

---------------------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Annonce ♥

lypex - Jeg vil også meget gerne have en kjole fra Panayotis, men er de ikke meget dyre ? Har du evt billeder af din kjole vi kan se ??? Og hvad gav du ?

jeg købte også min kjole i panayotis...FANTASTISK service :thumbsupsmileyanim: Kjolen kostede egentlig 7300 kr, men jeg fik den for 5100 kr da de havde rabat den dag :)

Du kan se den i min planlægningstråd :)

Vores ringe skal købes hos Guldsmed Gram i gågaden, da vi har et tilgodebevis liggende derinde på 7000 kr...så nu krydser vi bare rigtig meget fingre for at VORES ringe så også er derinde :bearhug:

0

Jeg troede heller ikke at jeg skulle have en kjole derfra, lige indtil jeg så at de havde julæumssalg.

Så jeg var heldig at slippe med 5600 kr (normalprisen var 8400 kr)

Du kan se billeder i min tråd, ved at trykke på linket i bunden her.

Tag da derind og kig, det koster jo ikke at kigge på kjolerne :)

Jeg havde i første omgang et kjolebudget der sagde 3000 kr.

Men efter at have været ude at prøve en masse forskellige bla hos Humlum Kjoler ved Struer, så fandt jeg ud af at de kjoler jeg kunne lide og som passede til mig var lidt dyrer.

Så så måtte jeg jo tage en beslutning om om jeg ville få den syet af en jeg kender ( og holde budgettet) eller om jeg kunne finde lidt flere penge.

Jeg fandt så lidt flere penge, og samtidig så jeg udsalget hos Panayotis.

De har rigtig mange kjoler hos Panayotis, så der skulle være chance for at finde en kjole til en rimelig pris også.

Her i januar måned har de alle deres 2010 modeller nedsat med 2010 kr, så der er også chance for at spare penge nu.

Så afsted med dig :thumbsupsmileyanim:

0

Hey Zills!

Jeg er også Vejle-pige, men det kan dog (desværre) ikke ses så meget på brylluppet. Synes ellers Vejle er en skøn by!

Blev friet til i Florida sidste år, og brylluppet skal stå i april i år. Festen skal holdes på Bygholm Park Hotel i Horsens og kjolen er fra Bridehouse i Århus.

Fantastisk kjole, super service og go' pris :thumbsupsmileyanim:

Sjovt, at jer, jeg kender herinde fra, bor så tæt på mig her i den virkelige verden :)

Vi får nogle fede bryllupper - det kan jeg bare mærke :)

0

Gitte: jeg vil da prøve... Men jo nok bare noget jeg har arvet:-D man er vel jyde, så selvfølgelig skal man prutte;-)

0

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim:

Arh jeg er heller ik HELT fra Vejle, men mon ik det kommer tæt nok på? Jeg er fra Kolding, men har ik fastlagt mig på et sted endnu, så tænkte at det kunne være der var nogle gode råd til et bryllup der langt fra skal være traditionelt, og som skal holdes i området? Vi skal holde efterårsbryllup, dog først i 2012, men JEG GLÆDER MIG!!!!

0

Jeg er (næsten) Vejle brud, fra en mikro lille by midt ude i ingenting som hedder Mørup. Det ligger ca 4 km fra Vandel og 20 km fra Vejle. 10 km til Billund.

Vi skal (forhåbentlig) vies i Vejle Pinsekirke enten d. 6 eller 13 august 2011. Reception vil vi så afholde i kirken.

Vi håber at finde et forsamlingshus at holde det i - vi overvejer Nr. Vilstrup eller Stenager. Maden skal vi have fra Slagter Lorenzen regner vi med. Det er ligesom kokken og jomfruen, bare billigere og samtidig bedre kvalitet.

Vi har et meget lille budget på ca 25000. Men vi kan spare rigtig mange penge fordi vi har en helt fantastisk familie. Min far skal være fotograf, min mor laver bryllupskagen, min svigerfar skal ordne brylluskørslen i hans store BMV, min svigerinde skal hjælpe min h2b med brudebuketten og hun laver også bordpynt. Jeg har en veninde som er uddannet frisør og som laver hår og make-up, og min gode ven og tidligere musik-lærer hjælper os med at finde en musiker, og forhåbentlig vil min ven spille til selve vielsen.

Så alt i alt håber vi at vi kan gøre det billigt, for vi vil heller ikke sætte os i gæld, men har begge store familier (90 i alt). Bare ved mig er den nærmeste familie (altså forældre, søskende og nevøer / niecer) er på 30... Men med 6 søskende som alle har partner og børn bliver det til noget.

Min kjole er endnu ikke købt, men jeg skal op til Kennedys d. 24. med et budget på max 5.000

0

Jeg kom til at tænke på om vi er de eneste der har haft en dårlig oplevelse med skyttehuset?

Det kunne jo være det bare var os der var uheldige :thumbsupsmileyanim:

De er ellers et rigtig lækkert sted, og perfekt hvis man skal holde bryllup.

Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Edited by charlotte heidi
0

Jeg melder mig også på banen som Vejle-brud!

Vi skal giftes i Søndermarkskirken (hvor jeg også er konfirmeret) 7. maj 2011. Vi ville meget gerne have været i Mølholm Kirke - den er bare så smuk og ligger fantastisk - men Søndermarkskirken har vi så i stedet lidt tilknytning til.

Middag og fest holder vi i Højen Forsamlingshus, som jeg synes er et af de pænere forsamlingshuse her på egnen. Vi får maden fra de super dygtige, søde og hjælpsomme herrer fra Kokkekompagniet i Kolding og har så selv skaffet serveringspersonale, købt lækker vin og min dejlige veninde står for bryllupskagen. :thumbsupsmileyanim:

Musikken kommer efter middagen fra et funky, århusiansk cover-band med masser af lækker dansemusik helt efter vores hoved, og under middagen fra en Ipod med dinner-jazz og Michael Bublé. Mmmm...

Min venindes lillesøster er ferm med et kamera og især med efterfølgende billedredigering, og hun har netop sagt ja til at være vores fotograf. Vi håber på godt vejr på selve dagen og op til, så skovbunden ikke er mudret - vi vil nemlig gerne have taget billeder i Søndermarksskoven.

Alternativt har vi overvejet området omkring Bølgen. Har I gode ideer?? Det skulle jo gerne være et sted, hvor kjolen ikke bliver beskidt, måske indenfor et sted? :)

Jeg glæder mig til at følge med i alle de fine planlægningstråde og smukke beretninger herinde :)

Kh. Stine

Edited by Stinchen
0

Annonce ♥

Ih super hyggelig ide med en vejle-tråd..!! Er godtnok ikke vejlenser, og har mit besvær med at finde rundt i byen :thumbsupsmileyanim: men skal giftes i Vinding kirke og holder festen i Grejs Borgergård..

0

Jeg kom til at tænke på om vi er de eneste der har haft en dårlig oplevelse med skyttehuset?

Det kunne jo være det bare vat os der var uheldige :thumbsupsmileyanim:

Hilsen Charlotte

Har godtnok aldrig været i Skyttehuset, men var til svigerfars 60 års fødselsdag igår hvor de leverede maden, og det var virkelig lækkert..

0

Hilsen Charlotte

Har godtnok aldrig været i Skyttehuset, men var til svigerfars 60 års fødselsdag igår hvor de leverede maden, og det var virkelig lækkert..

Så er det nok bare os :)

Det vare der vi i første omgang skulle holde bryllup. Men nu bliver det jo på Sjælland, som vi selv gerne vil have det.

Såååå det gør jo ikke så meget :)

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Det er altså bare en god tråd, synes det er lidt sjovt der er nogen på BK der kan bo lige rundt om hjørnet :thumbsupsmileyanim:

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Annonce ♥

Det kunne jo være det bare vat os der var uheldige :)

Hilsen Charlotte

Det vare der vi i første omgang skulle holde bryllup. Men nu bliver det jo på Sjælland, som vi selv gerne vil have det.

Såååå det gør jo ikke så meget :bearhug:

5178921e1d4fb9c9.gif

Men skyttehuset er også dyrt...

Jeg var lige inde og tjekke deres hjemmeside, da vi overvejede at få mad derfra og der så jeg at de tager over 1000 kr pr. mand ved et selskab :thumbsupsmileyanim:

0

Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Jeg var lige inde og tjekke deres hjemmeside, da vi overvejede at få mad derfra og der så jeg at de tager over 1000 kr pr. mand ved et selskab :thumbsupsmileyanim:

Ja nu er de.

De havde engang nogle super gode tilbud til fra 300 kr. - 700 kr. Men de er der ikke mere.

Det var sådan et vi havde regnet med før vi meldte fra.

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Ja nu er de.

De havde engang nogle super gode tilbud til fra 300 kr. - 700 kr. Men de er der ikke mere.

5178921e1d4fb9c9.gif

Hmm tror da stadig de har de tilbud på "mad ud af huset"...?

0

Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Ja nu er de.

5178921e1d4fb9c9.gif

Hmm tror da stadig de har de tilbud på "mad ud af huset"...?

Tja...det kan godt være at du har ret i det. De 1000 kr var i hvert fald for selskaber holdt i skyttehuset, så det kan godt være at take-away kan gøres noget billigere :bearhug:

0

Hilsen Charlotte

5178921e1d4fb9c9.gif

Jeg var til bryllup på Skyttehuset sidste år og det var bare helt i top med service, mad og omgivelser. Hvad har jeres oplevelse været?

0