mhahm85

Bryllupsdato

163 posts in this topic

Vi har valgt den 13 august. fordi vi mødtes den 13 og blevet forlovet den 13 og han friede den 13. August har vi valgt fordi det er dejlig sommerligt (forhåbentligt) uden at ligge midt i sommerferien :D

0

Annonce ♥

Min mand og jeg blev gift på rådhuset for 8 1/2 år siden. Pengene var dengang ikke til stort kirkebryllup, så det blev på rådhuset og derefter med den nærmeste familie til spisning hjemme.

Når vi om 4 år har kobberbryllup, vil vi så have det kirkebryllup vi aldrig fik. Så vi tager i kirken og bliver velsignet, hvor vi derefter holder stor fest med alt hvad der hører til. Med stor fest mener jeg ikke nødvendigvis at der skal inviteres en hel masse mennesker, men der skal ikke spares på noget. Alt skal være nøjagtig som vi ønsker det til mindste detalje.

0

Vi er begge to 'vintermennesker' i den forstand at ingen af os gør os specielt godt i tyl og jakkesæt i 40graders varme.. :)

Vi synes begge vinter temaet var smukt..

Min farfar havde fødselsdag den 29/1 (det var så en søndag næste år)..

Vi blev forlovet i januar (godt nok den 17ende)..

Alt i alt - alle faktorer gjorde at vi valgte 28. Januar 2012... :)

Planen er at jeg vil bære et lille billede af min farfar på en eller anden facon og mindes ham på den måde - han døde lige inden jeg blev konfirmeret og han betød rigtig meget for mig..

0

Vi har valgt 6/8-11 fordi vi gerne ville have et sommerbryllup og gerne vil styre udenom den værste sommerferie. Desuden synes jeg tit vejret er bedre i starten af august end i juli. Jeg håber STADIG jeg har heldet med mig!! Men da jeg opdagede at Skt. Hans falder på en lørdag til næste år, blev jeg helt misundelig. Det kunne da være en perfekt dag!

0

Annonce ♥

Vi har valgt den 22. juli fordi det er vores årsdag både for da vi begyndte at komme sammen og for forlovelse. Vi har snakket datoer i laaang tid, og først efter 4 års forlovelse har vi besluttet at det må blive et søndagsbryllup så vi kunne få den dato. Pågrund af skudår ville den ikke falde på en lørdag før om mange mange år, det var faktisk den eneste grund til at vi ledte efter andre datoer.

0

:iloveyou: Vi har valgt vores dato ud fra at min kæreste og jeg dengang havde været sammen en måned og var ikke helt sikre på hva det førte til.

min kæreste tog på ferie, savnet var så stort at han tog hjem en uge før tid og da han kom hjem var der ikke nogen af os der var i tvivl længere om hvor vidt det var ægte kærlighed... datoen passer med den uge han kom hjem fra ferie.. hehe... lyder som taget ud af en plat romantisk film.. men det passer altså..

0

Vi skal giftes d. 15/10. Jeg ville egentlig gerne holde et sensommerbryllup i september, men da Laden på Sonnerupgaard Gods først var ledigt d. 15/10 valgte vi at prioritere efter det og jeg glæder mig nu til et efterårsbryllup :loveshower:

0

Vi skal giftes søndag den 16. oktober og skal dele bryllupsdag med:

- mine forældre

- min mors mormor og morfar

- min mormor og morfar

- min farmor og farfar

Derudover er det også min fars fødselsdag :)

H2B var lidt imod det til at starte med grundet min fars fødselsdag, men da jeg ville give ham frit slag mht. vielsesringe, feststedet og menu, hvis jeg bare måtte bestemme datoen, ja så var den ligesom i hus :cheerleader3:

Jeg havde så også allerede kontaktet præsten noget tid i forvejen og booket dagen, så der var ikke noget at gøre :fløjt:

0

Annonce ♥

Vi skal giftes den 3 septemer, denne dato betyder meget for mig.

Vi har begge fødselsdag den 3, han den 3 juli og jeg den 3 nov - så der bliver 2 mdr mellem vores fødselsdage og bryllupsdag - synes det er meget sjovt

0

Vi skal giftes den 3 septemer, denne dato betyder meget for mig.

Vi har begge fødselsdag den 3, han den 3 juli og jeg den 3 nov - så der bliver 2 mdr mellem vores fødselsdage og bryllupsdag - synes det er meget sjovt

0

Vi har valgt 7/9-13. Den er nem at huske, oss for min kommende mand :blush:

0

Det er på min fødselsdag og den eneste dag der passede sammen med en lørdag. Vile ellers goodt på min morfars fødselsdag og alle andre vigtige dage, men ja passede desværre ikke ØV :)

0

Annonce ♥

Vi skal giftes d. 27/7-2013

Datoen blev valgt udfra at vi gerne ville giftes i ferien da vi begge er studrende. Derudover skulle det helst passe med at min far var hjemme(han arbejder offshore) og at det ikke faldt sammen med høsten da min svigerfar er landmand.

Det var så den dato der passede bedst og derudover er det min 25 års fødselsdag den dag :)

0

Vi skal giftes den 7. juli 2012, fordi det er præcis et år efter at H2B gik på knæ i Paris . :loveshower:

0

Vi havde egentlig besluttet os for en dato i maj 2012, men få dage efter frieriet (og datofastsættelsen) fandt min søster ud af at hun er gravid - og ville komme til at sidde med en lille-bitte spædbarn, hvis vi beholdt datoen i maj.

Derfor rykkede vi brylluppet frem til 17. marts (der var ikke nogen der kendte den første dato, så der har ikke været noget postyr omkring det.), sådan at hun kunne være ordentligt med til det hele.:)

0

Folk spørger altid hvorfor vi har valgt 14. juli - hvad der er specielt ved den dag. :rolleyes:

Der er ikke noget specielt ved den - endnu.. Vi blev enige om at det var en god dato, chancerne for sol er rimligt gode og så kunne vi godt lide at det blev vores dato. Ingen af os kan nemlig huske vores års-dags-dato :oops:

Så nu får vi endelig en dato der er (kun) vores

0

Annonce ♥

Folk spørger altid hvorfor vi har valgt 14. juli - hvad der er specielt ved den dag. :rolleyes:

Der er ikke noget specielt ved den - endnu.. Vi blev enige om at det var en god dato, chancerne for sol er rimligt gode og så kunne vi godt lide at det blev vores dato. Ingen af os kan nemlig huske vores års-dags-dato :oops:

Der er jo det specielle ved den 14/7 at 2 x 7 = 14 hvorved man altid vil kunne huske den :) 2x6 =12 og måske det er samme tankegang der ligger bag 2/6 2012. Den tegner ihvertfald til at blive en af årets største brylupsdage selvom det er primo juni.

0

Vi valgte den 19. maj, da det er i Kristi Himmelfartsferien... Så er der fridag om torsdagen og jeg har en betalt fridag om fredagen. Så skal vi ikke bruge feriedage op til brylluppet. Praktisk ja, kedeligt ja :) Efterfølgende har vi dog fundet ud af, at vores kobberbryllup bliver på vores 20-årsdag :wink:

0

Vi har valgt den 7-9-13. Dels fordi det er et hyggeligt ordspil og H2B vil gerne kunne huske sin bryllupsdag :blush: . Og dels min mormors påvirkning af overtro det er jo 2013. Så tænkte jeg at det ville berolige mig og min mormor med lidt 7-9-13 held :fløjt:

Oveni det så ønskede vi i forvejen en dato i maj eller september måned og så passede det bare lige sammen.

Men puhhaa der er lang tid til og jeg glæder mig sådan allerede.. :pokey:

0

Jeg har altid villet giftes i efteråret (helst september) og da det "heldigvis" også er kærestens yndlings årstid, så var det ligetil.

Men så skulle vi sætte dato på, vi har dag d. 8, men det er en søndag. Så valgte vi den 7 og da vi sagde det højt, gik det op for os, hvad tallene ville være og det synes vi var lidt sjovt :-)

Så det bliver d. 7/9-13.

0

Annonce ♥

Jeg har det sidste års tid gået og "drømt om" at vores bryllupsdag skulle være den 28/7 2012, da det er dagen før vores 10 års dag - og synes det ville være sjovt at kunne fejre 10 års dag efter midnat til vores bryllup. Men men men... Så fortalte min dejlige søster lige at hun er gravid og har termin midt i juli :cheerleader3: - så af hensyn til hende (selvom hun siger hun er ligeglad) har vi valgt at flytte det til september. På denne måde føler jeg, at hun får mere ud af vores dag - og det vil altid betyde mere for mig end en dato nogensinde vil gøre. Så vores dato er nu valgt ud fra hvornår feststed kirke mv var ledig :)

0

Jeg har altid tænkt at jeg ikke vil giftes i 13, men vi synes 12 er lidt for tæt på og 14 eller 15 er meget langt væk, men da jeg fandt ud af at den 7 sep er en lørdag var sagen ligsom afgjort. 7.9.13 er da den oplagte dato - specielt for sådan nogen som os, hvor ingen af os kan huske datoen for dengang vi blev kærester... 7.9.13 det kan alle huske ;-)

0

Mikkel og jeg var ret laissez faire omkring dato. På dagen han friede kunne jeg ikke dy mig for at spørge - skal vi så giftes inden for et år. Det mente han bestemt vi skulle. Han friede først i juli - så vi startede med at tænkte slut juni. Men på en eller anden måde kom vi frem til at maj var en god måned. Ville holde fødselsdag først (17. maj) - og d. 19. var lige for tæt på. Ikke så meget pis (som vi siger i Forsvaret :rolleyes: ) datoen blev den 26. maj 2012.

:toot:

0

Vores bryllupsdato d. 23. juni 2012 (Sankt Hans aften) betyder helt sikkert noget for os. For det første har min kæreste fødselsdag d. 23. (nov) og for det andet mødtes vi d. 23. (apr) men vigtigst af alt, har Sankt Hans aften altid betydet noget helt særligt for mig.

Da jeg var barn holdt vi altid store fantastiske Sankt Hans fester ude ved Limfjorden og det var noget jeg glædede mig næsten ligeså meget til, som til jul. Da jeg var 10 år, blev min lillesøster født på Sankt Hans dag, altså d. 24. juni og siden da, var det vores familie som holdt de store bålfester, hvor gæsterne blev og overnattede så vi kunne holde fødselsdag for hende næste morgen.

Jeg har så utroligt mange gode, smukke minder fra Sankt Hans igennem mit liv, og tanken om at dele denne dag med HELE familien og skabe det vidunderligste minde, gør mig så glad.

Selvom vi holder bryllupsfest er det indlagt som et punkt i programmet, at vi alle forlader festen for en stund, for at se bålet blive tændt og synge midsommervisen. Måske vil både I og vores gæster tænke at det er et underligt bryllupsindslag, men det er vigtigt for mig!

0

Vores bryllupsdato d. 23. juni 2012 (Sankt Hans aften) betyder helt sikkert noget for os. For det første har min kæreste fødselsdag d. 23. (nov) og for det andet mødtes vi d. 23. (apr) men vigtigst af alt, har Sankt Hans aften altid betydet noget helt særligt for mig.

Da jeg var barn holdt vi altid store fantastiske Sankt Hans fester ude ved Limfjorden og det var noget jeg glædede mig næsten ligeså meget til, som til jul. Da jeg var 10 år, blev min lillesøster født på Sankt Hans dag, altså d. 24. juni og siden da, var det vores familie som holdt de store bålfester, hvor gæsterne blev og overnattede så vi kunne holde fødselsdag for hende næste morgen.

Jeg har så utroligt mange gode, smukke minder fra Sankt Hans igennem mit liv, og tanken om at dele denne dag med HELE familien og skabe det vidunderligste minde, gør mig så glad.

Selvom vi holder bryllupsfest er det indlagt som et punkt i programmet, at vi alle forlader festen for en stund, for at se bålet blive tændt og synge midsommervisen. Måske vil både I og vores gæster tænke at det er et underligt bryllupsindslag, men det er vigtigt for mig!

jeg synes det lyder som et rigtig godt og meget smuk indslag faktisk - men nu er jeg jo heller ikke til den helt traditionelle fest.

0