mhahm85

Bryllupsdato

163 posts in this topic

Hej alle søde Zillas.

Jeg sad forleden og kom til at tænke på, om i har valgt jeres bryllupsdag pga. noget bestem.

Personligt betyder min bryllupsdato rigtig meget for mig. Det er min bedstefars fødselsdag. Han og jeg har altid haft et helt særligt forhold. Da vi havde bestemt datoen, ringede jeg til ham for at høre om det var okay med ham. Han blev så stolt og rørt, at han næsten græd i telefonen.

Hvad med jer, er der en bestemt grund til at i skal vies eller er blevet viet netop på den dato som i skal/er???

Edited by mhahm85
0

Annonce ♥

Næh.. ikke for vores vedkommende. Synes bare datoen d. 23. juli lyder så dejlig sommerlig og romantisk. Kan slet ikke forklare, hvad der er med den, men det kunne bare slet ikke komme på tale at skulle være d. 16. eller d. 30.

Jeg blev bare forelsket i en dato :thumbsupsmileyanim:

0

Vi valgte vores af praktiske årsager. Vi ville gerne have et sommerbryllup, men ikke i sommerferien da vi ikke ville risikere mange afbud. Da vi har mange venner der er til Skanderborgfestival hvert år, ville vi heller ikke lægge brylluppet midt i det (2.weekend i August) og derfor blev det i starten af August. Sommerferien er slut og vi kan tage på bryllupsrejse til smukfest :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Har faktisk tænk det samme. Vores dato er ikke helt på plads endnu, vi skla have kirke og fest sted til at passe samme. Begge vores børns dåbt på "mærkedage" og jeg synes selvfølgelig også at vores bryllupsdag skal være en dato der har en betydning, men det kan vi ikke få til at passe. Så vores dato bliver en ny mærkedag for os.

Smuk tanke og sikke da en ære for din bedstefar :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har hele tiden gerne villet have et sommerbryllup :bearhug:

Vores dato skulle passe ind i familieforetagenet, der driver hotel, restaurant og sprogskole i Italien. Det var saa en af de to sidste loerdage i juni. Den sidste heraf vil en ansat muligvis gerne giftes.

Det skulle ogsaa passe med ikke at vare udenfor skolernes ferie i DK, saa min familie og venner har bedst mulighed for at komme med til vores bryllup. Vi bor i Italien, hvor brylluppet ogsaa skal ske :loveboard:

Saa er det jo ogsaa saadan, at der i Italien er varmt, og mange DK's er ikke gode til det. Min mor og far, min moster og onkel, faetter osv... de ville lide, hvis det var FOR varmt. Nu kan det det jo vaere varmt i juni (har jeg bestilt!), men ikke som i juli og august hernede.

Det blev saa 18. juni 2011 og jeg er saa glad for den dato, som ikke indeholder tallet 3... Ja, jeg har noget saert med numre... :)

Men det var en svaer foedsel, saa jeg er ekstra glad for den, selvom det betoed, at vi uvilligt kom til at traede min to-be svoger over taeerne. Han fylder 30 dagen foer og havde aabenbart taenkt sig at holde foedselsdagsfest paa vores dag. Heldigvis loeste det sig, daa det stoerste drama havde lagt sig.

Ja, det blev en lang historie om en vigtig dato :thumbsupsmileyanim:

0

Hejsa,

Vi valgte dato'en da det også er min mor og stedfars bryllupsdag, desuden er der 3 andre i vores nærmeste familie der ligeledes er gift d. 28. maj - så det er jo efterhånden blevet en familietradition. Min far og stedmor er desuden også gift d. 28. (godt nok ikke i maj!) så vi syntes at der var en fin rød tråd tilbage i familien på den måde!

Vi havde egentlig aftalt at det skulle være i juni, men da vi så opdagede at d. 28. maj faktisk faldt på en lørdag i 2011 ja såååå.... faktisk var det så også sådan at mandag d. 30. er en fridag i England (hvor mange af vores gæster kommer fra) så det er jo helt perfekt for dem med en lang weekend (= færre feriedage de skal bruge på at komme herover) - så sådan blev det :thumbsupsmileyanim:

0

Hej alle sammen

Vores bryllupsdag er valgt af min kommende mand, da han viste at jeg ville komme til at savne min mor rigtig meget i forbindelse med dette og derfor synes han at vi skulle gifte os på hendes bryllupsdag, i den kirke hvor hun også blev gift. Samtidig ligger hun også begravet der og det betyder at jeg kan ligge min brudebuket på hendes gravsted.

Derfor skal vi giftes den 28. maj :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har altid talt om, at vi gerne ville giftes i august, og da tiden så meldte dig, faldt dato på d. 6, pga. vi har årsdag d. 6 juli. Så vores bryllupsdag vil altid være en dato som er til at huske, også for H2B.

Havde oprindelig talt om, at vi gerne ville ha haft d. 10 august, da det er den dato min svigerfar døde, men så skal vi noget længere ud i fremtiden. Og vi ønsker ik at vente, så vi valgte den førstnævnte løsning.

0

Vi har valgt ud fra at min kommende mands forældre kommer hjem til oktober (de er på en 10-12 årig jordomrejse), og så havde min farmor et ønske om at det lå i efterårsferien, så hun havde god tid til at komme herover.. Og det passer mig rigtig fint, at det ligger i uge 42, får så har jeg ugen op til fri til at ordne alle småting og køre ud til feststed og meget mere..

0

Annonce ♥

Vi valgte 11. september 2010 fordi manden blev 40 d. 9. Gæsterne ville være de samme til begge fester, så smæk der røg lige to fluer. Ok, med tiden blev det mere bryllup, for han fik faktisk kun 2 fødselsdagsgaver. Det var helt fint med ham for han så det også mere som vores bryllup end hans fødselsdag.

0

Skøn tråd, der emmer af romantik og kærlighed :thumbsupsmileyanim:

Keld og jeg blev gift på min 38 års fødselsdag, 20 juli 2002, på Brørup Rådhus :loveboard:

Vi talte om vores kobberbryllup januar 2015, og fik så ideen med at blive kirkeligt velsignet som optakt til festen, der holdes med så mange traditioner, som vi overhovedet kan komme i tanke om - mere herom kan læses i min planlægningstråd :)

Edited by mrssicilia
0

Annonce ♥

Vi har mest kigget til det praktiske... Vi havde bestemt os for præst, kirke og feststed, og så var det bare at finde en dato, der var ledig alle steder, som passede nogenlunde ind i planerne :biggrin:

Så det blev til d. 23. april - i påsken -, men så er der også fridage omkring til at ordne de sidste detaljer :) Jeg kunne dog godt have tænkt mig at det var blevet en uge senere, da det er vores kobber-kæreste-dag, men sådan bliver det ikke...

0

Da h2b friede i oktober sidste år, blev vi enige om, at vi gerne ville giftes hurtigst muligt men ikke om vinteren, så vi valgte et forårsbryllup i maj. Der var den 21. tilfældigvis en lørdag, så den tog vi. Den 21. februar har vi årsdag og det har ligesom altid været vores dato :)

0

Annonce ♥

Vores dato kom vi frem til på en lidt sjov måde, H2B mente det skulle være en dato han kunne huske også ville vi gerne giftes i juni måneder, den 11.06.2011 er i sig selv nem og huske og han kan huske det på at et halvt år senere har jeg fødselsdag og så har han jo ingen undskyldning for at glemme vores kobberbryllup. :)

0

Hehe. NC havde fået til opgave at finde datoen. Han valgte d. 23. april af 2 årsager.

1: bryllup er eneste årsag man kunne få fra i hans tidigere arbejde på netop påskelørdag.

og selvfølgelig den lidt mere romantiske:

2: det er vores månedsdag. Da har vi været sammen i 2 år og 7 mdr.

0

jeg har altid vis,t at jeg skal giftes i maj. jeg synes det er en fantastisk måned, naturen er så smuk og vejret er ikke for kolde / ikke for varm :)

jeg var så heldig at h2b også var med på den ide. Først gik vi efter d.21 men der var feststedet ikke ledigt så d. 28. var vores andet valg, men så kommer fremtidige bryllupsdage heller ikke til at falde sammen med pinse og evt. konfirmationer.

0