sofie b

dress code

28 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har valgt at skrive festligt i invitationen, og så uddybbet det lidt på vores hjemmeside hvor vi har skrevet:

Der er som sådan ingen dresscode, men derfor kan vi godt forstå, hvis I gerne vil have lidt ledetråde alligevel.

Der er flere traditioner forbundet med gæsternes påklædning.

F.eks. må de kvindelige gæster ikke bære hvidt, da denne farve er forbeholdt bruden. Nogle mener endda også, at de kvindelige gæster heller ikke må bære sort, som er sorgens farve. NB! kære piger, tag bare den sorte kjole på, hvis det er din yndlingskjole :-) Jeg forbeholder mig blot retten til den hvide kjole ;) hilsen Mette

For herrerne gælder det normalt, at gæsterne ikke må være finere klædt på end brudgommen. Her skal det derfor nævnes at Jimmy kommer i jakkesæt, så ingen derfor skal svede i en smoking dagen lang - det kan jo ske vejret er med os :cheerleader3:

Så ganske kort vil vi blot bede vores gæster om at finde jeres festtøj frem (om det er kort eller lang kjole er helt op til jeres temperament) - og tage danseskoene på!

Vi vil gerne have at folk kommer pænt klædt på, men ingen behøver at gå ud og investere i smoking eller gallakjole.

0

Del dette indlæg

Vi har i vores invitation skrevet: Dresscode: Festtøj! Gommen bærer habit og bruden hvidt.

Vi ønsker at folk skal have lige det på de ønsker, så længe der ikke er tale om jeans og kondisko. Vores dresscode skal ses mere som en service til gæsterne end et krav/forventning fra os.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3:

Vi har i vores invitation skrevet: Dresscode: Festtøj! Gommen bærer habit og bruden hvidt.

Vi ønsker at folk skal have lige det på de ønsker, så længe der ikke er tale om jeans og kondisko. Vores dresscode skal ses mere som en service til gæsterne end et krav/forventning fra os.

ja men jeg regner da også bare med at folk tager det på de selv synes er fint, men svigermor ville vide om det skulle være alm kjole eller mere galla agtigt..

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet:

"Vi ser gerne at alle gæster kommer påklædte, men I hvad, er vi som sådan ligeglade med.

Vi vil dog nok selv optræde i noget lidt andet end jeans og en forvasket t-shirt."

vi har valgt at gøre det på den måde fordi vores familie er så utrolig forskellig, hvor min dukker op i gallakjole og smoking er h2b's familie noget mere afslappet.

Vi synes ikke de skal ud og investere i galletøj og ville ikke høre enden på det, hvis min familie ikke fik lov at komme i gallauniformen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vores invitationer er ret klassiske, og i vores familier er det ret normalt at tage smoking osv på når der bliver holdt rund fødselsdag osv, så vi har skrevet det på følgende måde:

Påklædning:

Galla/fest(White tie - Evening dress)

Gallauniform for militærpersonel ellers kjole og hvidt for herrerne, oftest i dag kan der også anvendes smoking

Lange festkjoler med vidde til damerne - Kilde: Emma Gad

(Gommen kommer i kjole og hvidt)

Redigeret af mhahm85
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I vores udkast har vi skrevet: Dresscode: Festklædt, men så du føler dig godt tilpas.

Fik faktisk en god holdnings udveksling med kollegaer på jobbet i dag ang. dette,for vi havde skrevet festlig, og der var meget forskellig holdning til hvad festlig er.

Min kæreste skal have habit på, og vi ønsker da at folk glæder sig pænt på, men jeg er ligeglad omde har slips på, kort, langkjole, buks eller hvad til vinderne, det vigtigste er at folk føler sig tilpas og ikke tropper opi shorts, tennissokker og sandaler:o)

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet:

Vi vil gerne have en rigtig god dag, hvor vi tager tingene som de kommer, derfor er der ingen dress code, men i skal nok forvente at Vicki kommer i noget hvidt og at Ole vælger at lade den lasede t-shirt blive hjemme.

0

Del dette indlæg

Nogle tanker:

Vi skriver ikke dress code på.

Bare fordi Martin vil i bryllupshabit, mener vi godt, at vore fædre må komme i en smoking.

Samtidig ønsker vi ikke at sætte folk i forlegenhed og kræve, at de skal bruge et større beløb på beklædning for at komme med som vore gæster.

Og skulle der så være nogen, som ikke af sig selv tænker "bryllup - så tager jeg mit pæneste tøj på" - jamen så bliver vores dag jo ikke ødelagt af det.

Desuden er der jo nogle, der måske ikke er til jakkesæt og kjoler, men så har de måske købt helt ny garderobe for vores skyld - så kan man ikke bebrejde dem at det ikke lige er det, vi ønskede/håbede de havde på.

0

Del dette indlæg

Hvis vi havde haft en hjemmeside, ville jeg gerne have skrevet ligesom metteholm, fordi jeg netop synes at det lyder som en hjælp og ikke som krav. Og jeg er altid selv totalt i vildrede om hvad man må/skal tage på, når jeg skal til fest! Men vi har ikke hjemmeside...

Og jeg forsøgte at skrive noget i invitationen, men det var lidt som om at alle omkring os blev sådan lidt knotne og opfattede det som snobbede krav, og ikke som hjælp og service. :rolleyes::pokey: Så vi har helt droppet at skrive noget, så må folk (sgu) selv finde ud af det :tunge:

Men jeg tror nu også, at det "giver sig selv" i vores familier, faktisk. Jeg er 99% sikker på at ingen af mændene ejer kjole og hvidt eller smoking. Og jeg tror ikke at nogle af kvinderne kunne finde på at tage hvidt på. Og mon ikke at de tager pænt tøj på. Og så er jeg faktisk ligeglad med resten. Og ellers så må de jo gerne spørge os. :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skriver heller ikke noget i invitationen om det.. Tænker folk selv kan finde noget, der er passende og som de føler sig tilpasse i. Det er hvad der betyder mest.. Og er de i tvivl, kan de jo altid spørge :wink:

Min svigersøster kom dog og spurgte hvilken farve brudepigerne skal have på, da det åbenbart er en tradition i min svigerfamilie, at gæsterne ikke har samme farve på som brudepigerne, da de skal kunne skille sig ud, lidt ligesom bruden... Det havde jeg bare overhoved ikke skænket en tanke :blink:

Så nu skal jeg have snakket med min søster og veninde, som er de to brudepiger, om hvilken farve de skal have på, så jeg kan give noget videre :) Jeg personligt synes, det betyder mere, at de er tilpasse i det de skal have på, og selv synes farven klæder dem, end at jeg bare vælger en farve jeg kan lide og som passer et evt. tema..

0

Del dette indlæg

Vi har valgt ikke at have dresscode :) Det betyder ikke noget for os, hvad folk kommer i. Bare de kommer og hjælper os med at få en fantastisk dag! Jeg tror fx, at min kærestes lillebror kommer i jeans og muligvis habitjakke. Det rører mig på ingen måde, hvis han dukker op i det! Han var helt panikslagen over, om han skulle komme i jakkesæt, for det er bare slet slet ikke ham! Bare vores gæster har det godt i deres tøj og er feststemte, så er jeg såmænd ligeglad med, om tante Olga har taget det storblomstrede gardin på :wink:

Hvis folk er i tvivl, så må de snakke sammen eller spørge os :)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg synes personligt det er et lidt stort krav at stille til folk, at de absolut skal komme i smoking og det store gallaskrud. Men man kan ligge op til det indbydelsen uden at stille det som et krav. F.eks. ved at skrive noget i stil med "Vi ser frem til en dejlig dag med vores smukke festklædte gæster" og så i det hele taget holde indbydelsen i en formel stil som afspejler et sofistikeret bryllup, så vil gæsterne automatisk klæde sig fint på.

På den anden side kan man skrive indbydelsen mere uformelt, og skrive noget i stil med "Vi glæder os til en afslappet, uformel og festlig dag med vores venner og familie", hvis man ikke ønsker at folk skal komme i det store skrud.

På denne måde er det tilladt for gæsterne at komme i den påklædning de ønsker, men de fleste vil komme som du ønsker. Man skal huske at ikke alle føler sig godt tilpas i det helt store skrud.

Hilsen Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke skrevet noget om det i indbydelserne. Jeg er blevet spurgt om det samme, men kun fra danske gaester, maaske fordi de ikke har en anelse om, hvordan italienere kommer klaedt til bryllup. Jeg svarer at de skal komme elegante, men behageligt klaedt paa og huske et toerklaede eller noget til aftentimerne, da det er havebryllup

(Det vil jeg forresten lige maile dem om, naar vi naermer os g jeg kan ane, hvordan sommeren arter sig - og saa huske toastmasterinformationer... bum bum, skrive ned!)

:-)

0

Del dette indlæg

Vi har bare meget kort skrevet i vores invitation "Dresscode: Festtøj", så kan folk jo selv tolke lidt på det. Jeg ved heldigvis at begge vores familier kommer i eveningdress og smoking, og det samme gør mange af vores venner, så er ikke så nervøs for hvad folk møder op i :)

0

Del dette indlæg

Vi skriver under dress code - dress to impress

Det betyder ikke så meget for os hvad folk tager på - men vi har joket lidt med at alle piger skulle komme til festen i brudekjole for så var der ihvertfald en brud til festen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror jeg skal sidde og kigge i nogle tråde om hvad man kan skrive i en invitation. Kunne godt tænke mig der skulle stå noget ala: Tag festtøjet og danseskoene på og hjælp os med at få en uforglemmelig dag.. noget i den stil :wink:

0

Del dette indlæg

Vi skrev festligt, men gjorder opmærksom på at festen er på en naturgrund.

For ellers kan det jo være der er nogle damer der sidder fast hvis de har meget høje stiletter på :wink:

---------------------------------------------------------------

5178921e1d4fb9c9.gif

0

Del dette indlæg

Vi skrev festligt, men gjorder opmærksom på at festen er på en naturgrund.

For ellers kan det jo være der er nogle damer der sidder fast hvis de har meget høje stiletter på :wink:

---------------------------------------------------------------

Lidt det samme jeg tænker.

Vi skal holde det i vores have, og godt være at der er gulv i selve teltet, men havde da tænkt mig at lave nogle hygge kroge i haven til receptionen, og der vil folk jo skulle gå på græs.

Men må vi lige se på når vi kommer lidt nærmere.

0

Del dette indlæg

Hele vores bryllup skal holdes i Western OldStyle, det vil sige som det vilde west i 1890'erne, så derfor har vi i invitaitonen skrevet følgende:

"Dagen vil blive holdt i Western Old Style, og vi håber at I vil bakke os op om dette."

Så ved folk nogenlunde hvad vi kommer i, og der er frit slag for gæsterne til deres påklædning. Vi har allerede hørt fra mange - nogle går vildt op i det og spørger, hvor man kan købe det tøj, andre spørger om det er nok med et par cowboybukser og en ternet skjorte. Men alle synes det er en sjov ide, og glæder sig til at "skulle leje cowboys" for en dag.

Jepasa

Mindre en 2 måneder til mit drømmebryllup

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer