Guest Emilla

Bryllup - Hvor (Fyn)

31 posts in this topic

Hej piger.

Vi er igang med at finde ud af hvor vi skal holde vores store dag.

Men ved ikke rigtigt hvor.

Nogle der har nogle idéer?

- Det skal være på Fyn, gerne i nærheden af Odense

- prisen max ca. 750 inkl. drikkelse

- Gerne et sted hvor man også kan sove, eller tæt ved et hotel.

Alle forslag modtages med kyshånd.

Nogle af de steder vi selv har overvejet er Egeskov slot og Hotel Nyborg Strand. Hvis der er nogle der har holdt bryllup der, eller kender nogle der har må I meget gerne komme med alt hvad I har hørt.

Tak for hjælpen!

0

Annonce ♥

Nyborg Strand har jeg været til flere konferencer på og også overnattet der på vej hjem fra en fest i Odense hvor broen var lukket. Jeg har heller ikke hørt om nogle der har holdt bryllupsfester men ingen tvivl om at faciliteterne er til det.

I Nyborg er der også Skovmøllen og Restaurant Teglværksskolen som begge er hyggelige steder. Der skal man så nok alliere sig med Nyborg Strand med hensyn til overnatning.

I Odense er der mange flere muligheder:

Blommenslyst Kro (decideret kro med overnatning såvidt jeg husker)

Skovbakken Zoo (uden overnatning og festen skal slutte senest 2.00).

Birk & Conrad (rigtigt godt spisested/festlokaler/restaurant)

Odd Fellow Logen

Bare for at nævne nogle.

Hvis I kunne have mod på at tage helt til Middelfart er der også den mulighed at holde det på Kursuscentret. Jeg/vi har været der adskillige gange i forbindelse med deres egne firmafester + fester/anledninger som de har formidlet os til overfor kunder. De har nogle kanongode hytter og også et godt festlokale.

Men ingen af disse er jo egentlige slotte som Egeskov Slot og er I til det skal I gå efter det, Valdemar Slot o.l.

0

Annonce ♥

Min moster og onkel holdt deres bryllup for snart mange år siden (15?) på nyborg strand og det var alletiders fest (selvom jeg var meget lille) der bliver stadig talt om den!

Held og lykke med det hele!

0

Jeg er lige kommet hjem fra Fyn efter at have "boet" på Nyborg Strand i 4 dage. Dvs. det jeg så mest var nattevagten for jeg var der sådan set kun fra kl. 5-6 om morgen til 11 tiden da jeg var ude og lave musik resten af tiden. Næste gang skal jeg helt sikkert ikke have et værelse ud til hovedvejen og havet. :thumbsupsmileyanim: Mit indtryk er - talte kort med en af tjenerne derovre - den ene dag hvor jeg nåede at få morgenmad - at de laver flest konfirmationer og fødselsdage men det er selvfølgelig også lige i den her tid.

Lørdag var jeg ude på Brydegården som minder meget om Allégården. Det er nogle kanon rammer for en bryllupsfest. Om det også er tilfældet for Allegården ved jeg ikke men festlokalet på Brydegården er meget aflangt og smalt. Det kan måske give problemer med en bordopstilling med runde borde hvis man er et selskab på mere end de 40 personer som der var tale om her. En anden detalje jeg bemærkede var at låsene på toiletterne var lidt hjemmegjorte og gav lidt problemer.

En ting der undrer mig er naboerne. Der ligger huse lige ved siden af og her blev der spillet høj musik til kl. 5 om morgenen fpr åbne dører. Ingen klager overhovedet.

Jeg var så i Ellinge Forsamlingshus om torsdagen hvor man lejer lokalerne og får maden fra stedet. Standarden var langt over et normalt forsamlingshus og maden var i top.

0

Annonce ♥

Lige en kommentar til Allegården, hvor jeg selv har været gæst til bryllup. Det lyder som om det er større end Brydegården, da der var 80 til det bryllup jeg var med til, og der var rigeligt med plads, og de havde bordopstilling med runde borde. Allegården koster 22000 for en uge, men min veninde kunne først få lokalet om fredagen, hvilket selvfølgelig er lidt tæt på, hvis brylluppet er en lørdag.

Ellers er der jo også hindsgavl slot, men det er vist lidt over 750 kr kuverten.

Hvis i vil lige over bæltet, så er der i Fredericia: Hannerupskov (ti trin ned), mener det ligger ved de 750-800,- pr. pers. (fantastisk mad), og hotel kronprinsen der ligger vist på en 600-700,- kuverten.

Edited by Lisabella
0

Ellers er der jo også hindsgavl slot, men det er vist lidt over 750 kr kuverten.

Hvis i vil lige over bæltet, så er der i Fredericia: Hannerupskov (ti trin ned), mener det ligger ved de 750-800,- pr. pers. (fantastisk mad), og hotel kronprinsen der ligger vist på en 600-700,- kuverten.

Jeg kan senere på ugen oplyse om priser på hindsgavl da jeg selv har i tankerne at vores fest skal holdes der.

ellers er der mange andre gode steder i middelfart som kan anbefales.

Sixtus, Kongebrogården og Restaurant Fænøsund er alle 3 steder rigtig gode. Kender dog ikke priserne men er da værd at spørge???

0

Jamen så er der ingen tvivl om at festlokalet på Allégården er større. Men det er samme koncept: Man får huset om fredagen hvor de fleste nok gerne ville have været inde fær men man har det til gengæld så hele ugen.

Odense Golfklub som bliver nævnt her har jeg også spillet ved et par gange (for samme kunde). Det er fint nok som feststed men kan jo ikke sammenlignes med de "sommerhuse" som her omtales hvor der også er overnatningsmuligheder. Der kunne Ellinge Forsamlingshus hvor jeg spillede i torsdags (for gæster ved ovenstående kundes fester) også være en mulighed. Men skal man have noget der kan sammenlignes med Allégården og Brydegården skal man måske over til noget i stil med Kursuscentret i Middelfart som nævnt nedenfor (der skal jeg faktisk over igen allerede om 14 dage). Hvorfor er det kun os fra fastlandet der skal betale for at komme til Fyn - Kan man ikke få noget rabat på den bro. Alene i weekenden kørte jeg frem og tilbage 4 gange :thumbsupsmileyanim:

PS HIndsgavl Slot husker jeg som at der var møg beskidt men det er mange år siden efterhånden :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Har været på kursus på hotel Nyborg strand og det er et af de dårligste hoteller jeg har overnattet på. Værelset var varmt selv om jeg slukkede for varmen så jeg sov elendigt. Min bedre halvdel var der for ca 1 MD siden og det var det samme.

I min mening er deres aftensmad elendig, det kød som blev serveret den første aften jeg var der havede en mærkelig farve og smagte dårligt. Endvidre var det koldt. Vi var nok omkring 100-150 personer og jeg synes ikke at de kunne håndtere det til middag. Morgenmad og frokost var ok.

Det jeg opleve var ikke 750 kr pr kuvert værd.

0

Nu kan jeg ikke udtale mig om maden vedr. weekenden for jeg spiste der jo som sagt ikke. Nåede kun morgenmaden én gang og den faste nattevagt kiggede godt nok lidt da jeg 3. nat i træk kom vadende ind ved 6 tiden om morgenen. Men du har ret: Generelt syntes jeg at der var "ulækkert" lummmert på hele hotellet og tænkte at deres aircondition måske var gået i stykker. At jeg sov elendigt de ca. 4 timer jeg kunne nå var nok min egen fejl da jeg aldrig fandt ud af hvordan man lukkede døren så den sluttede helt. Dvs. jeg kunne tydeligt høre både vandet og trafikken (hvordan i alverden kan der være trafik kl. 6 om morgenen et så gudsforladt sted som Nyborg).

Jeg må så omvendt også sige at jeg har været på flere konferencer derovre for en del år siden og der husker jeg kun maden som værende ok. Om værelset var varmt når man skulle sove skal jeg ikke kunne sige for vi gik til den dengang og så sov man bare som en sten bagefter :thumbsupsmileyanim:

Jeg gav iøvrigt kun 1.500 kr. for tre overnatninger inkl. middag og morgenmad (som jeg så ikke rigtig benyttede mig af) og det ligger rigtig centralt. Jeg ved også at bl.a. FRR (Foreningen af registrerede revisorer) og en række andre organisationer altid holder deres årsmøder og konferencer derovre og personligt er det også min fornemmelse at det er det de er bedst til. Mange vil nok sætte mere pris på at holde deres private fester et sted hvor der ikke er 6-7 andre fester under samme tag.

0

Mannie: jeg vil rigtig gerne høre om prisen for hindsgavl slot. Har selv fået tilsendt noget materiale, men synes ikke helt det fremgår tydeligt hvad man får for sine penge. Og jeg fik heller ikke priser på hvad det kostede at holde det i deres lade.

Lisabella: Ja ti trin ned har også overvejet rigtig meget.. faktisk har vi næsten taget beslutningen om det, hvis altså maden laver op til omtalen, når vi en dag skal der ud og spise.

0

Jeg tror at det er det mest benyttede sted til konferencer i hele Danmark ..... Deres konferencesal er fin og der er god plads. I min brance bliver det benyttet 1 x årligt men jeg er ikke pjattet med fedtes kvalitet på mad og værelser. Har haft et sælgerjob og har været på mange hoteller og resturante i DK og man kan finde mange andre steder som, i min mening, leverer bedre kvalitet og forhold til samme penge.

Hvis man overvejer at holde bryllup der, så tror jeg at man skal prøve deres mad og selskabet skal ikke være for stort.

0

Annonce ♥

Mannie: jeg vil rigtig gerne høre om prisen for hindsgavl slot. Har selv fået tilsendt noget materiale, men synes ikke helt det fremgår tydeligt hvad man får for sine penge. Og jeg fik heller ikke priser på hvad det kostede at holde det i deres lade.

Lisabella: Ja ti trin ned har også overvejet rigtig meget.. faktisk har vi næsten taget beslutningen om det, hvis altså maden laver op til omtalen, når vi en dag skal der ud og spise.

Glæd jer :cheerleader3: Den er fantastisk... Også er udsigten fra hannerupskov bare super. :thumbsupsmileyanim: Mere romantisk bliver det nok ikke....

0

Jeg er enig i det med konferencerne og tror også at det at servere og tilberede mad til store konferencer er noget helt andet end små bryllupsfester hvor der kan kræses mere for detaljerne. Måske handler det også om at der er mange mindre steder der føles mere nærværende og mere hyggeligt/initimt når vi taler om et lille bryllupsselskab.

0

Vi har også været til konference-/firmaarrangement på Nyborg Strand og var max. 60 personer. Vi var bestemt ikke imponerede over hverken stedet eller mad og betjening. Det er alt for stort og upersonligt for min smag til en bryllupsfest.

0

Annonce ♥

Lisabella: Ja det ser virkelig også flot ud på billederne! lige efter min stil, med de flotte lyse lokaler. Virkelig smukt! Og maden betyder ret meget for vores vedkommende - det skal bare være i top! OG har virkelig hørt godt om maden der. Har du selv spist der, eller været til selskab/bryllup der? Hvordan virker der ellers?? altså sådan rent og sødt personale? etc.?

Mannie: Nej det tænkte jeg nok også. har egentligt også slået det ud af hovedet for længst, men så blev jeg lige i tvivl da nogle nævnte stedet til 750 kr.

0

Jeg har ikke været der til bryllup eller ligende, men bor i Fredericia, og har ALDRIG hørt noget negativt om dem... Nu har de jo også Dk`s bedste kok ansat (hun laver så ikke mad der, men modtager bestillinger. Hvorfor syntes jeg faktisk er ret mærkeligt :blink: ), og en anden af kokkene var med i top 6. Så tvivler ikke på omdømmet af maden og stedet er uden grund :wink:

0

Jeg er fra Nyborg...og synes bestemt ikke det er et gudsforladt sted :pokey: Men hvis man nærmest kun har været på Nyborg Strand er det jo svært at have en mening om resten af byen :tunge:

:back2topic: Vi kiggede selv på Nyborg Strand men blev enige om at det var for stort og upersonligt.

Synes I skal prøve at høre DSB's kursuscenter Knudshoved. Ville gerne have holdt vores der men det passede ikke med datoen. Der kan man også overnatter og der er en fin udsigt og god mad og betjening.

Alternativt er der Hotel Hesselet, men det er lidt dyrt.

Og som andre har skrevet så er der Restaurant Teglværkskoven MUMS!...og så er der også restaurant lieffroy....formidabel udsigt - har dog aldrig spist der...men har hørt godt om det.

0

Der lå lidt ironi bag ordene :rolleyes: Jeg var faktisk nede i byen lørdag formiddag og gå lidt rundt (umuligt at sove på det hotel efter kl. 10 og skulle have batterier til mine trådløse enheder) og det er faktisk en hyggelig lille by. Samtidig har byen en Burger King. Vi andre skal helt til København C. for at fange sådan en.

Jeg har så også spillet på Restaurant Teglværksskoven (og spist der) og ja det er et rigtig godt sted. Det samme med Slotsmøllen.

0

Vi skal holde vores bryllup på Allégården. Lokalerne og omgivelserne er fantastiske. Diskobil skriver at du først kan overtage om fredagen, men det har de lavet om på, fordi så mange vælger at holde deres bryllup der. der er service og borde og stole til 100 pers. stort lækkert køkken, pool. spa og overnatningsmulighed for næsten 40.

Vi har valgt at lade de overnattende gæster betale 200 kr. pr. mand for overnatning ( så sørger vi for morgenmad)

0