louisevibe

Ring på højre eller venstre hånd?

18 indlæg i dette emne

Hej piger,

Hvilken hånd har I/skal I have jeres vielsesring på?

Jeg har egentlig altid sagt, at jeg vil have den på venstre, da jeg er højrehåndet og bruger den meget mere, så tænker den bliver irriterende? :blink:

Men så er jeg kommet i tanke om, at jeg jo har sølv ur på min venstre hånd (det samme har H2B) Vil du ikke se dumt ud? - altså ringen skal side på højre hånd.

Skal lige siges, at forlovelsesringen og vielsesringen bliver den samme.

Ihh troede ellers det var lige til...

What to do?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kommer til at have den på højre :) Det har ikke sådan været noget, vi har snakket om, vi læste os bare frem til at det var den danske tradition og så blev det sådan.

Desuden er min venstre ringfinger "optaget" af min forlovelsesring som er for lille til højre ringfinger. :)

Det med uret, er det fordi ringen er i guld? Altså nogen har det jo fint med at blande og andre ikke. Jeg tror ikke, at jeg ville synes det så forkert ud, hvis andre gjorde det, men jeg ville ikke bryde om det til mig selv. :) Jeg synes også at det kommer an på om dit ur er meget smykkeagtigt eller mere sporty. Hvis det er sporty, smart og man mere tænker at det er i metal end i sølv, så synes jeg ikke det er noget problem at have en guldring på samme hånd. Hvis det er et fint og feminint sølvur, så ville jeg som sagt ikke selv bryde mig om det. :)

0

Del dette indlæg

jeg bærer min vielselsesring på højre hånd, når jeg ikke er på arbejde. Grunden til at jeg har den på højre hånd, er fordi jeg er min mands kone nr. 1. I gamle dage, hvor vores kong Frederik, som var gift med dronning Louise, og han forelskede sig i Anne Sofie Rewentlov, der giftede han sig med hende til venstre hånd, fordi hun var kone nr. 2. Da Louise døde, blev Anne Sofie så kone nr 1 og deres giftemål blev gengjort og hun blev gift til højre hånd, og var kone nr. 1

0

Del dette indlæg

Ja, ringen er af guld - og uret er ikke af sølv, som skrevet men titanium :rolleyes: Kunne bare ikke lige huske det; men det er i hvert fald ikke guld, så ved bare ikke lige, om jeg synes om den kontrast lige ved siden af hinanden :help:

post-49271-0-72201300-1306260702.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Da vi stod i butikken og skulle bestille blev vi sådan i tvivl om hvad traditionen var, ekspedienten sagde venstre, hvilket var lidt vigtigt da der var en størrelse til forskel på mine fingre- kan så nu konstatere at det åbenbart er højre :td: Sidder nu med en ring der så er et nummer for stort!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er selvfølgelig helt frit valg, men jeg vil mene at "traditionen" i Danmark er højre hånd. Der var en tråd herinde for et par uger siden om præcis det samme emne, og der var der overraskende mange (synes jeg) der skrev, at de havde ringen på venstre hånd.

Det er vist traditionen i de engelsktalende lande, fx England og Australien (kronprinsesse Mary har ringen på venstre hånd)

Jeg har to rigtig flotte ringe på min venstre hånd, og ingen på den højre... Den er reserveret til vielsesringen, når den engang kommer på. Jeg regner for øvrigt med at genbruge forlovelsesringen som vielsesring, men det er slet ikke kommet på plads endnu

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa......

I vores familie har vi altid brugt at forlovelses ringen sidder på venstre ringfinger og vielses ringen sidder på højre så det er det vi gør *SS* :loveboard:

Men igen vi har et vennepar der tager deres på venstre så det er meget forskelligt hvorn man gør tingene....

Talza25 :thumbsupsmileyanim:

:17:

WUP WUP SKAL GIFTES D: 16 JULI

0

Del dette indlæg

Er det ikke noget med, at ringen på højre hånd symboliserer det lovmæssige og højtidelige i ægteskabet (fordi man tidligere blev gift til både højre og venstre hånd, hvoraf højre var den hustru der havde mest lovmæssig værdi), hvorimod andre mener, at sætter man ringen på venstre hånd er den tættere på hjertet?

Man kan vist gøre helt som man vil.. Jeg tror gerne, at jeg vil have min på højre.. Men jeg har ikke rigtig nogen god grund til hvorfor den fremfor den venstre wink.gif

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer