Meggers

Brude med stropløse kjoler

30 indlæg i dette emne

Hey piger. :)

Jeg synes efterhånden at de der wraps og sjaler og shrugs er OVERALT!

Er det totalt malpalceret at komme stropløs i kirken? Normalt "må" man jo ikke have bare skuldre i kirken, men jeg kan slet ikke se et sjal for mig til min kjole... :rolleyes:

Har alle I andre noget over skuldrene?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har et lille tyndt sjal og en pels men om jeg har det på i kirken kommer an på hvor varmt det er. Jeg har ikke set brude med dækkede skulder i kirken og vi har efterhånden været til et par stykker.

Synes ikke at du behøver at dække dine skulder

Katja

0

Del dette indlæg

Jeg har et sjal, men havde ik tænkt mig at tage det på i kirken.

Det er kun til senere hvis det skulle tænkes at det blev køligere.

Jeg vil også sige at du ikke skal have et sjal el ligenede på, det vil slet ikke passe ind.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg skal giftes i august, og jeg har ikke tænkt mig at SKULLE have noget på.. Men det er muligt at jeg vil have noget jeg kan tage over mig, hvis jeg skal udenfor senere på aftenen eller natten, så jeg ikke fryser.. Men ellers må folk og præsten leve med det skrækkelige syn af mine skuldre.. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Her hoerer mit besyv vist meget godt til - jeg skal jo giftes i den katolske kirke og der er to lejre hernede. Enten er man ret afslappet med det eller ogsaa er det bare helt og aldeles uhoert ikke at daekke skuldrene til :shooter:

Det duer heller ikke til min kjole med bolero, sjal & co., saa jeg allierer mig med mit dejlige sloer og er blevet enig med mig selv om, at det daekker mine skuldre NOK :biggrin:

Jeg spurgte vores praest om det var iorden, og han sagde noget der kan tolkes som "jo jo", saa nu er der slet ikke noget at rafle om. Men jeg vil gerne have noget til de senere aftentimer, hvor det godt kan koele lidt ned :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det med skuldre ikke den katolske kirke - altså ikke noget forbudt i den danske kirke

Tror du har ret, og mon ikke det også er noget andet, når det er en brudekjole? Selv om den er uden ærmer, er den vel næppe "let påklædt"...

0

Del dette indlæg

Jeg skal heller ikke have noget på skuldrene! Jo måske lige sløret der går lidt ud over men hverkan sjal, bolero eller andet.

Tager en hvid habit-lignende jakke med til festen som jeg kan tage på når det bliver køligt.

Ellers er det vel mandens job at sørge for hans kvinde ikke fryser! :sm:

Husker da hvertfald min meget galante fætter låne mig sin alt for store habitjakke til min kusines bryllup for nogle år siden, da pigebarnet (ja var ikke så gammel) her stod udendørs og frøs :oops:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det med skuldre ikke den katolske kirke - altså ikke noget forbudt i den danske kirke

No idea... Jeg kan bare huske, sidst jeg skulle til et bryllup, der fik jeg at vide af ekspedienten, som jeg købte kjole af, at "nu skulle jeg huske at have noget over skuldrene" + min far spurgte hvad (ikke om) jeg skulle dække skuldrene med. :blink:

Nå, men jeg holder fast i de bare skuldre i hvert fald. Skulle bare lige være helt sikker på at det ikke var totalt uhørt. :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ikke nødvendigt at dække skuldrene i den almindelige kirke. Og det er det faktisk heller ikke i den katolske hvis du ikke selv tilhører kirken. Min far er katolik :-)

Sikker på det ikke er nødvendig hvis man ikke selv er katolik?

I Rom får ud jo slet ikke lov at komme ind i Peters Kirken med mindre du har skuldre dækket, ikke er nedringet, og har over knælængde på benene :) Og alle de andre kirker i Rom står der også skilte med at man skal ha dækket skuldre når man går ind, selvom man jo ikke direkte bliver smidt ud.

Kan hilse og sige at det er varmt at gå i Peters kirken i August måned, med lange bukser og små ærmer. 40 grader og lange bukser:O

0

Del dette indlæg

Kan ikke huske, at jeg nogensinde har set en dansk brud med tildækkede skuldre (af andet end evt. ærmer) i kirken.

Jeg er gået shrug-amok, men det er udelukkende fordi, jeg er bange for at skulle komme til at fryse i den 1½ time, vi er ude på vandet, hvis nu det skulle blive umuligt vejr.

Redigeret af Malouski
0

Del dette indlæg

Det er ikke nødvendigt at dække skuldrene i den almindelige kirke. Og det er det faktisk heller ikke i den katolske hvis du ikke selv tilhører kirken. Min far er katolik :-)

I Rom får ud jo slet ikke lov at komme ind i Peters Kirken med mindre du har skuldre dækket, ikke er nedringet, og har over knælængde på benene :) Og alle de andre kirker i Rom står der også skilte med at man skal ha dækket skuldre når man går ind, selvom man jo ikke direkte bliver smidt ud.

Kan hilse og sige at det er varmt at gå i Peters kirken i August måned, med lange bukser og små ærmer. 40 grader og lange bukser:O

Jeg tror det er meget med at vise respekt for den kirke, man nu engang gaar ind i - uanset tilhoersforhold. Men jeg spurgte som sagt min italienske praest, som faktisk var ret afslappet omkring det, og han mente at det vist var fint, som jeg beskrev kjolen og sloeret sammen.

Og Peters kirken - i august - det tror jeg gerne!!!!!!! :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det er meget med at vise respekt for den kirke, man nu engang gaar ind i - uanset tilhoersforhold. Men jeg spurgte som sagt min italienske praest, som faktisk var ret afslappet omkring det, og han mente at det vist var fint, som jeg beskrev kjolen og sloeret sammen.

Der vi havde ferie og tid til at rejse :) og var jo efter skoleferien så billetterne var lige det billigere:) og er godt når man jo er på SU. Men var nu skøn tur selvom det var varmt. og var skønt med alle de dejlige kølige springvand:)

0

Del dette indlæg

Der vi havde ferie og tid til at rejse :) og var jo efter skoleferien så billetterne var lige det billigere:) og er godt når man jo er på SU. Men var nu skøn tur selvom det var varmt. og var skønt med alle de dejlige kølige springvand:)

Ork, jeg har selv vaeret i Venedig i august - det er jo ikke umuligt, bare hot, so very hot :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer